Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Disturbed zal dan eerst weer een sterk album moeten afleveren. Vind ze eerlijk gezegd al over hun hoogtepunt heen.
Vond ze wel erg sterk in 2019, maar weet dat er ook veel mensen hier waren die het niks vonden.
Je kan in ieder geval het stukje nog lezen dat de organisatie over hun schreef voor gmm2020:
die zijn groot fan van de band dus. denk dat die snel hele hoge spots gaan pakken

EDIT: Ik zie dat ze in 2019 al subheadliner waren, speelden voor Slipknot tot half 11 savonds. Misschien dat die in 2023 wel gewoon een dag afsluiten dan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Vond ze wel erg sterk in 2019, maar weet dat er ook veel mensen hier waren die het niks vonden.
Je kan in ieder geval het stukje nog lezen dat de organisatie over hun schreef voor gmm2020:
die zijn groot fan van de band dus. denk dat die snel hele hoge spots gaan pakken

EDIT: Ik zie dat ze in 2019 al subheadliner waren, speelden voor Slipknot tot half 11 savonds. Misschien dat die in 2023 wel gewoon een dag afsluiten dan.
Ik was ook één van die "few people" die dat een sterk optreden vond. Maar vond ze op die plek gewoon goed.
Diezelfde show als afsluiter en ik trek het niet volledig denk ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik was ook één van die "few people" die dat een sterk optreden vond. Maar vond ze op die plek gewoon goed.
Diezelfde show als afsluiter en ik trek het niet volledig denk ik.
ja, ben het wel met je eens dat die spot prima is hoor. Net als ffdp dit jaar op graspop, zo net voor de headliners was een prima plek voor die band.
maar ben toch bang dat die bands nog omhoog gaan schieten de komende jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik was ook één van die "few people" die dat een sterk optreden vond. Maar vond ze op die plek gewoon goed.
Diezelfde show als afsluiter en ik trek het niet volledig denk ik.
Ik heb ook erg genoten van de Disturbed show die editie! Ook weinig problemen mee als ze nog een stapje hoger komen te staan eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Ik heb ook erg genoten van de Disturbed show die editie! Ook weinig problemen mee als ze nog een stapje hoger komen te staan eigenlijk.
Mij stoorde het niet echt maar kan er wel inkomen dat voor velen het nogal een 'depri'-set was (met name in het midden). Vandaar de verduidelijking dat - mochten ze diezelfde set opnieuw spelen als afsluiter - ik het wellicht niet vol hou tot 't einde.

Laat ze een wat hardere set in elkaar boxen, en dan mogen ze van mij ook gerust nog een trede hoger. Graag zelfs.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Mij stoorde het niet echt maar kan er wel inkomen dat voor velen het nogal een 'depri'-set was (met name in het midden). Vandaar de verduidelijking dat - mochten ze diezelfde set opnieuw spelen als afsluiter - ik het wellicht niet vol hou tot 't einde.

Laat ze een wat hardere set in elkaar boxen, en dan mogen ze van mij ook gerust nog een trede hoger. Graag zelfs.
Ja dat snap ik wel. Ik heb dat depri stuk toen erg gewaardeerd, mooi gedaan met mooie boodschap. Maar een paar in mijn groep vonden het helemaal niks. Misschien die nummers volgende keer iets meer spreiden over de set waardoor er een betere balans in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Ja dat snap ik wel. Ik heb dat depri stuk toen erg gewaardeerd, mooi gedaan met mooie boodschap. Maar een paar in mijn groep vonden het helemaal niks. Misschien die nummers volgende keer iets meer spreiden over de set waardoor er een betere balans in zit.
Precies dat. Ik was ook wel onder de indruk van dat stuk. Met open mond staan kijken en luisteren (en misschien een traan aan 't terugduwen in m'n oog).
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Disturbed zal dan eerst weer een sterk album moeten afleveren. Vind ze eerlijk gezegd al over hun hoogtepunt heen.

Misschien dat Avatar ook wel een sterke duw heeft gekregen met hun Alcatraz show. Die zullen plots ook wel wat hoger op de affiche staan als ze naar Dessel afzakken.

Kan je van veel headliners zeggen, maar uiteindelijk wil men gewoon de bekende nummers horen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Disturbed zal dan eerst weer een sterk album moeten afleveren. Vind ze eerlijk gezegd al over hun hoogtepunt heen.

Misschien dat Avatar ook wel een sterke duw heeft gekregen met hun Alcatraz show. Die zullen plots ook wel wat hoger op de affiche staan als ze naar Dessel afzakken.
avatar heeft wel een boost gekregen enkel en alleen door hun energieke liveshows maar naar mijn inzien missen ze toch ook wel een aantal sterke nummers, dat laatste album doet het niet voor mij alsook de laatste single.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
In de nasleep van Phil Campbell plays Motörhead, zou Zakk Sabbath ook een plekje op de affiche krijgen in te toekomst?
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
211
395
Verschil tussen headliner en podiumafsluiter is gewoon om de mensenmassa gespreid het terrein doen verlaten. Dus de titel heeft niks te betekenen. Want dan heb je nog verschil tussen verschillende podia.
Heb me weer verschillende keer laten verrassen. Zowel op main (beide), marquee, metaldoom en jupiler stage. Ook het uur die ze speelden was zeer verschillend.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Verschil tussen headliner en podiumafsluiter is gewoon om de mensenmassa gespreid het terrein doen verlaten. Dus de titel heeft niks te betekenen. Want dan heb je nog verschil tussen verschillende podia.
Heb me weer verschillende keer laten verrassen. Zowel op main (beide), marquee, metaldoom en jupiler stage. Ook het uur die ze speelden was zeer verschillend.

Nou is bij een normale constructie van een duidelijke headliner en subheadliner over het algemeen de headliner ook de podiumafsluiter. Alleen Iron Maiden wil vast van 21:00 tot 23:00, waardoor er nog een band na komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
over het algemeen de headliner ook de podiumafsluiter
Nochtans speelde dit jaar ook Korn nog als afsluiter (niet headliner) op de 'main 2' en gebeurde dat in 2019 ook op 2 van de 4 dagen.
Los van het feit dat ze dus wel een specifieke headliner aankondigen is die dagafsluiter natuurlijk ook erg belangrijk.
De nieuwe mainstage namen zijn er blijkbaar ook om die reden; als afschaffing van een duidelijke main 1 en main 2 benaming. De gelijkwaardigheid van de 2 podia is niet door alle bands en agencies gekend. Qua communicatie naar bands toe werkt een north / south stage (of eender welke naam) heel anders qua gevoel dan een plek op het "2e podium" gekregen te hebben. Klinkt heel logisch als je er zo over nadenkt, maar zelf nooit bij stil gestaan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Allemaal Disturbed aanhangers hier :oops:
Dat als headliner valt toch alleen maar te begrijpen als ze Metallica kunnen boeken en ze dus andere budgetten onder controle moeten houden.
En ik mag hopen dat ze daar dan een hééééél goede band tegenover zetten in de marquee!

Met een trio ghost - bmth - parkway drive kom ik die marquee zelfs niet meer uit hahaha!
Al besef ik al enkele jaren dat de headliners het festival niet zozeer maken voor mij, die oude mannen met hun 300e afscheidstour mogen er mee stoppen en in de opkomende opties zit er ook weinig dat mijn hart sneller doet slaan.
Aerosmith had ik graag nog eens gezien, SOAD zou een mooie zijn, Tool en Metallica staan hoog op het wensenlijstje, NIN zou zalig zijn (als afsluiter in het donker / in de marquee). Verder mogen Iron Maiden en Slipknot elkaar elk jaar afwisselen, al besef ik dat daar zeker ook niet iedereen gelukkig van wordt.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Denk dat we stillaan ook Ozzy als 'zekerheid' mogen bestempelen.
1657090613494.png

Meteen maar even m'n Mainstage-wishlist geüpdatet.
MAINSTAGES
vrijdag:
Joyous Wolf > Joan Jett > Inglorious > Poison > Electric Callboy > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar
zaterdag: Babymetal > Thundermother > HammerFall > Halestorm > Trivium > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag:
Mammoth WVH > NanowaR of Steel > The Hu > Journey > Airbourne > Rob Zombie > Disturbed > Ghost > Ozzy
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
mooie wishlist maar zou hier nog plaats gemaakt kunnen worden voor: alter bridge, blind guardian, anthrax queensryche en mss parkway drive?
Omdat jij 't bent.

MAINSTAGES
vrijdag:
Mammoth WVH > Journey > The Hu > Airbourne > Rob Zombie > Alter Bridge > Disturbed > Ghost > Ozzy
zaterdag:
Babymetal > Halestorm > Electric Callboy > Trivium > Anthrax > Hollywood Vampires > Amon Amarth > FNM > Slipknot
zondag:
Joyous Wolf > Joan Jett > Inglorious > Poison > Parkway Drive > Def Leppard > A7X > Motley Crue > Avatar

Vrijdag en zondag omgewisseld, omdat standaard op zondag het wat meer als 'classic rock'-dag aanvoelt.
Blind Guardian stond er sinds 2009 niet meer, dus ik vermoed niet dat die meteen op mainstage zal staan. Queensryche stond redelijk hoog in de Metal Dome dacht ik, dus ik verwacht die opnieuw daar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Normaal ben ik er wel voor om ieder zijn band te gunnen, en accepteer ik dat ik niet alles wil zien.
Maar OZZY? Kan die gast alsjeblieft met pensioen gaan kom op zeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken