Graspop Metal Meeting 2023 – Nieuws en Geruchten

jonasvh

Gouden Tip
15 okt 2019
265
223
Aangezien er al een prijsverschil was tussen de drankbonnen tijdens de voorverkoop voor 2020 en de uiteindelijke 2022-editie, zal een stijging in de prijs er zeker aankomen, helaas :(

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.267
600
Volgens mij hadden wij toen dagtickets voor 100 euro per stuk. Wat ongeveer net zo duur was als een combiticket. Ik kan me herinneren dat de combi net iets duurder was dan twee losse dagtickets.
met 1 dag minder bedoelde ik de stap terug naar 3 dagen

2019: € 210 voor 3 dagen festival
2022: € 249 voor 4 dagen festival
2023 zie ik wel richting de 240/250 gaan voor 3 dagen eerlijk gezegd. zou me niet verbazen.

koekdoos

Geliefde act
22 okt 2018
1.781
1.033
met 1 dag minder bedoelde ik de stap terug naar 3 dagen

2019: € 210 voor 3 dagen festival
2022: € 249 voor 4 dagen festival
2023 zie ik wel richting de 240/250 gaan voor 3 dagen eerlijk gezegd. zou me niet verbazen.

Ja, snap ik. Wist niet de prijs van combo, alleen dat het net iets meer was dan 2x100 dagticket toen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Wardibal

Playlistbediener
16 feb 2022
17
9
3 dagen graspop is in iedergeval goedkoper dan tig aantal groepen appart live te zien. Ik tel gemiddelde concertprijs op €50. Dus als graspop €250 kost is dat voor 5 groepen (10 groepen als je weet dat ze niet allemaal genoeg speeltijd krijgen)

koekdoos

Geliefde act
22 okt 2018
1.781
1.033
3 dagen graspop is in iedergeval goedkoper dan tig aantal groepen appart live te zien. Ik tel gemiddelde concertprijs op €50. Dus als graspop €250 kost is dat voor 5 groepen (10 groepen als je weet dat ze niet allemaal genoeg speeltijd krijgen)

Heb ik ook uitgeteld laatst inderdaad. Judas Priest, Iron Maiden en Scorpions zijn allemaal 70 a 80 euro. Dus met alleen de headliners zit je al rond de ticket prijs, de rest is allemaal bonus!

1880

Playlistbediener
2 jul 2022
16
14
Zolang er meer vraag was dan aanbod (lees uitverkocht) is de kans groot dat de prijzen gaan stijgen. Idem ook de cateringprijzen.
Jammer maar helaas de nieuwe wereld, zakken gaan de prijzen nooit meer doen.
Erg voor de studenten, want op de duur worden festivals onbetaalbaar voor de jeugd. Of men moest een zakcentje krijgen van de ouders.

• Leuk
Waarderingen: Wardibal

won666

Randprogramma
17 mei 2019
140
81
Zou Graspop het aandurven volgend jaar eens twee weekenden te organiseren? Een beetje om 20/21 in te halen? Zoals Hellfest deed dit jaar. Of misschien een extra zaterdag zoals Rock Werchter doet (Graspop classic) ter ere van het 25 jaar bestaan? (evt terug op de boeretang met een podium, back to the roots)

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.267
600
ze hebben het 25 jarig bestaan dit jaar al gevierd (al heb ik er niet veel van gemerkt)
kans is groter dat ze opnieuw 4 dagen doen als het aanbod groot genoeg is, in plaats van 2 weekenden denk ik.
ze hebben wel eens AC/DC op de weide neergezet geloof ik een paar jaar geleden? Ik zie ze dat best opnieuw doen.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en won666

won666

Randprogramma
17 mei 2019
140
81
ze hebben het 25 jarig bestaan dit jaar al gevierd (al heb ik er niet veel van gemerkt)
kans is groter dat ze opnieuw 4 dagen doen als het aanbod groot genoeg is, in plaats van 2 weekenden denk ik.
ze hebben wel eens AC/DC op de weide neergezet geloof ik een paar jaar geleden? Ik zie ze dat best opnieuw doen.
Als Ac/Dc tourt natuurlijk. En dan moeten ze nog willen, kan even goed op Werchter Boutique of iets, Park De Nieuwe Koers Oostende, KB stadion , Paleis 12 of Sportpaleis worden dan

• Leuk
Waarderingen: 1880

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
5.797
2.982
Zou Graspop het aandurven volgend jaar eens twee weekenden te organiseren? Een beetje om 20/21 in te halen? Zoals Hellfest deed dit jaar. Of misschien een extra zaterdag zoals Rock Werchter doet (Graspop classic) ter ere van het 25 jaar bestaan? (evt terug op de boeretang met een podium, back to the roots)
Van mij hoeft dat eerlijk gezegd niet. Standaard uitbreiden naar 4 dagen mag van mij wel. Dan zit je lekker 4 dagen in de flow van de festivals. Twee weekenden is qua planning en financien wel uitdagend.

saurus

Campingartiest
4 feb 2019
99
57
De boeretang is camping metaltown, dus zou een huzarenstukje moeten zijn om dat op te ruimen en er dan ofwel een camping van te maken ofwel er een podium op te zetten enkele weken verschil.
En het zou bakken geld extra kosten om daar dan ook nog eens kraampjes op te bouwen enzo.
Trouwens back to the roots is terug naar de witte berg dat was het allereerste terrein.

En laat het uit 2 weekenden, heb nu almaar net genoeg verlof voor alles te doen wat ik wil of kan doen.
4 dagen mag wel daar heb ik geen problemen mee.

Trouwens bij ac/dc was de camping ook parking gemaakt en dat moet blijkbaar een verkeersinfarct zijn geweest.
Ik weet het niet wij zijn toen met de bus geweest en hebben ook redelijk lang stilgestaan.

• Leuk
Waarderingen: 1880

1880

Playlistbediener
2 jul 2022
16
14
Is er al niet bevestigd dat het festival volgend jaar 3 dagen gaat duren?
Dan ga je meer kans hebben op een losse dag zoals in 2015 met inderdaad AC/DC.

Loek123

Geliefde act
7 nov 2019
1.267
600
Is er al niet bevestigd dat het festival volgend jaar 3 dagen gaat duren?
Dan ga je meer kans hebben op een losse dag zoals in 2015 met inderdaad AC/DC.
In 2019 stond er aan het eind van het festival ook gewoon op de schermen dat het 3 dagen ging duren. Toen een paar maanden later werd gecommuniceerd dat het 4 dagen ging zijn

won666

Randprogramma
17 mei 2019
140
81
De boeretang is camping metaltown, dus zou een huzarenstukje moeten zijn om dat op te ruimen en er dan ofwel een camping van te maken ofwel er een podium op te zetten enkele weken verschil.
En het zou bakken geld extra kosten om daar dan ook nog eens kraampjes op te bouwen enzo.
Trouwens back to the roots is terug naar de witte berg dat was het allereerste terrein.

En laat het uit 2 weekenden, heb nu almaar net genoeg verlof voor alles te doen wat ik wil of kan doen.
4 dagen mag wel daar heb ik geen problemen mee.

Trouwens bij ac/dc was de camping ook parking gemaakt en dat moet blijkbaar een verkeersinfarct zijn geweest.
Ik weet het niet wij zijn toen met de bus geweest en hebben ook redelijk lang stilgestaan.
Witte Berg dan ook goed, sorry! Ik ga maar sinds 2009, ben pas in 1990 geboren en mocht pas op m'n 18 jaar de eerste keer gaan :(.

Paddy

Subheadliner
16 dec 2014
4.290
919
Ik hoop trouwens dat Machine Head volgend jaar eens naar de festivals komt. Ik weet dat opperhoofd Flynn anti fesitvals is maar ik weet ook dat ze voor 2020 (in 2019 dus) in gesprek zouden zijn geweest met ik geloof Graspop, Hellfest en Wacken voor toch één keer nog eens op festivals te spelen. Uiteindelijk haakte een festival toch af (weet niet het welke) en zag Flynn het daardoor niet meer zitten. Maar als ik nu zie dat ze toch samen met Amon Amarth op tour gaan, tegen hun principes in (want ze waren altijd tegen support acts de laatste jaren) durf ik mss wel te hopen. Machine Head op Graspop 2012 is nog steeds van mijn meest memorabele shows op Graspop ooit.
Amon Amarth is geen support act voor Machine Head. Het is een coheadliner tour.

koekdoos

Geliefde act
22 okt 2018
1.781
1.033
In 2019 stond er aan het eind van het festival ook gewoon op de schermen dat het 3 dagen ging duren. Toen een paar maanden later werd gecommuniceerd dat het 4 dagen ging zijn

Hetzelfde voor 2018. Was eerst gewoon drie dagen en toen met de eerste headliner was het pas een XL editie. Met zelfs de vermelding dat het eenmalig een vierde dag zou hebben

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken