Graspop Metal Meeting 2023

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Ik ben van Samson & Gert naar The Offspring en andere pop-punk (o.a Reel Big Fish) gegaan.

Metal kwam pas enkele jaren later met bands als SOAD en Rammstein.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik begon als grote Queen fanboy, toen begon ik steeds meer punkrock te luisteren en ging ik langzaam over op een beetje acdc/gnr naar metallica en het wat hardere werk. Begon toen dingen als Devildriver, Lamb of God, Parkway Drive, Hatebreed enzo te luisteren. Denk dat dit ook de reden is dat ik helemaal niks met classic rock heb want ik heb die fase een beetje overgeslagen en dit ook niet meegekrijgen vanuit huis.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Channel Zero heeft een serie shows staan in mei 2023. Zou me niet verbazen als we die als Belgische naam mogen opschrijven. Zou mooie naam zijn voor de openingsavond op donderdag! Vorig jaar op Alcatraz erg van kunnen genieten.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Mooi, al die persoonlijke relazen over jullie metalontwikkeling!

Bij mij liep het van Europe en Scorpions op de basisschool, via Black Sabbath (Tony Martin en Dio periode) naar het hardere werk in alle categorieën tijdens de middelbare school en tijdens m'n studietijd. Nu ik kinderen heb wordt dat onvrijwillig aangevuld met MEAU en S10 (gelukkig is K3 de deur uit!) en eerlijk is eerlijk: zolang een nummer goed in elkaar zit, kan ik ermee leven. Uiteindelijk ben ik een ontzettende omnivoor geworden qua muziek. Ik kan alleen niets met dance in een kale setting (dj en dansen).

Toch bestaat m'n platenkast (ja ik koop nog!) vooral uit metal (denk zo'n 75%). Alltime favoriete bands: Opeth, Anathema, Paradise Lost, the Gathering, Black Sabbath, Sear Bliss. Bij die bands ben ik vrij up-to-date en compleet.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik ben van Samson & Gert naar The Offspring en andere pop-punk (o.a Reel Big Fish) gegaan.

Metal kwam pas enkele jaren later met bands als SOAD en Rammstein.
Juist ja! Die pop-punk / punkrock periode was natuurlijk erg mainstream toen. Greenday, the Offspring, Sum41, Blink 182,... daar werd ik als 9-10 jarige gewoon mee richting rock geduwd. Op dat vlak had ik een heel gemakkelijke periode om in rock en metal verzeild te geraken. Hoewel die pushes vanuit het commerciële er misschien altijd wel zijn geweest (bands als metallica en maiden jaren '80, grunge begin jaren '90, punkrock eind jaren '90, emo in de 2e helft van '00).
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en duck

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
als ze ozzy maar niet boeken, net ff zijn nieuwe nummer patient number 9 geluisterd, ik vind het nix.
vind de nieuwe van queensryche wel lekker. mag van mij wel op het lijstje.
Zie trouwens wel dat Ozzy op 12 juni 2023 in de O2 arena staat met een concert. Zou dus zomaar kunnen dat 'ie de oversteek zal maken dan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.021
Zie trouwens wel dat Ozzy op 12 juni 2023 in de O2 arena staat met een concert. Zou dus zomaar kunnen dat 'ie de oversteek zal maken dan.

Volgens mij las ik dat ze weer in Engeland wilden gaan wonen. En nog steeds is momenteel zijn gezondheid te slecht om te touren
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Coheed & Cambria mag van mij ook wel op de shortlist, na het horen van hun nieuwe plaat.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Is dat niet eerder voor Werchter? Vrees ook dat dit wel een best hoge plaats gaat innemen
Hebben ook Groezrock geheadlined (of toch sub), tenzij een stevige headliner a la SOAD of Rammstein zie ik die niet snel op Werchter staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Waarom is Ice Nine Kills en Electric Callboy allebij op 1 maart, godverdomme.

Iemand al een manier gevonden om bij 2 concerten tegelijk aanwezig te zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Waarom is Ice Nine Kills en Electric Callboy allebij op 1 maart, godverdomme.

Iemand al een manier gevonden om bij 2 concerten tegelijk aanwezig te zijn?
De laatsten treden op 1 oktober in Lille (Fr). Leuke zaal, leuke stad, parkeren onder de zaal, direct bij de autosnelweg.

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
De laatsten treden op 1 oktober in Lille (Fr). Leuke zaal, leuke stad, parkeren onder de zaal, direct bij de autosnelweg.

Ik moet helaas alles met OV doen, wat concerten in het buitenland onmogelijk maakt maar dank voor het meedenken (tenzij met hotel enzo erbij maar dat wordt me dan weer te gek)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken