Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

theblackmadness

Geliefde act
9 sep 2019
1.433
1.138
Als soort van pre-party komen we traditiegetrouw met wat vrienden bijeen en houden dan daarbij ook een Graspop/metal quiz.
Zijn er misschien mensen die van op afstand mee willen doen?
Laat maar weten in de comments.

Bij genoeg interesse kan ik dan een livestream opzetten (gratis natuurlijk).
Zal zijn op zaterdagavond 4 juni (tijd volgt).

🤘🤘

Bekijk bijlage 1631
Super tof, ik ben spijtig genoeg niet thuis dan

Pauly Robin

Gouden Tip
18 jan 2016
413
266
Als soort van pre-party komen we traditiegetrouw met wat vrienden bijeen en houden dan daarbij ook een Graspop/metal quiz.
Zijn er misschien mensen die van op afstand mee willen doen?
Laat maar weten in de comments.

Bij genoeg interesse kan ik dan een livestream opzetten (gratis natuurlijk).
Zal zijn op zaterdagavond 4 juni (tijd volgt).

🤘🤘

Bekijk bijlage 1631
Oh, helaas kan ik dan niet. Examen zwarte gordel karate (als slechtziende)
En my ex-stacy / bizkit park in Bilzen. Als tickets niet vlug uitverkopen tenminste.

Rockbeer

Geliefde act
6 okt 2016
1.335
455
Goed nieuws of soort van. De show op Graspop van Aerosmith was toch niet doorgegaan, dus we hoeven er niet meer pissig over te zijn.
Zo denk ik er ook over. De gezondheid is natuurlijk niet iets om over te lachen. Maar ergens vind ik het dikke karma. Eerst je Europese tour cancelen om elders beter te beuren. En dan deze tour elders alsnog moeten annuleren.

wenteldave

Headliner
21 apr 2019
7.283
2.466
Interessant voor Alcatraz? De laatste namen zijn toegevoegd aan Knotfest Finland. De volledige line-up ziet er als volgt uit:
12 augustus: Nightwish, Lamb of God, Arch Enemy, Stam1na, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Lähiöbotox, Huora, Sara en Bloodred Hourglass.
13 augustus: Slipknot, Bring Me the Horizon, Cradle of Filth, TesseracT, Blind Channel, Huoratron, Moonshot, Medeia, Shiraz Lane en Stoned Status.
Knotfest-A2-May-2022-4-768x1086.png

Loek123

Support act
7 nov 2019
1.103
463
Mooi line up wel. 5 mooie grote namen waarvan ik hoop dat ze volgend jaar op Graspop staan. (Slipknot, BMTH, Nightwish, LoG, Arch Enemy)

Blijft vreemd dat Nightwish België volledig overslaat dit festivalseizoen.
Jammer dat Lamb of god op Lokerse staat en niet gewoon als headliner op Alcatraz.

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
5.600
2.733
Interessant voor Alcatraz? De laatste namen zijn toegevoegd aan Knotfest Finland. De volledige line-up ziet er als volgt uit:
12 augustus: Nightwish, Lamb of God, Arch Enemy, Stam1na, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Lähiöbotox, Huora, Sara en Bloodred Hourglass.
13 augustus: Slipknot, Bring Me the Horizon, Cradle of Filth, TesseracT, Blind Channel, Huoratron, Moonshot, Medeia, Shiraz Lane en Stoned Status.
Knotfest-A2-May-2022-4-768x1086.png
Ik vind dit echt een heel vet affiche. Lamb of God en Cradle of Filth grootste kanshebbers om de Hatebreed slot in te vullen denk ik. Misschien een Blind Channel op één van de lagere plaatsen die nog open zijn?

• Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
2.091
457
blind channel zie ik wel nog naar alcatraz over gaan, denk niet dat we nog veel andere grote bands moeten verwachten zo kort op het festival

prins

Gouden Tip
9 nov 2019
366
92
Mooi line up wel. 5 mooie grote namen waarvan ik hoop dat ze volgend jaar op Graspop staan. (Slipknot, BMTH, Nightwish, LoG, Arch Enemy)

Blijft vreemd dat Nightwish België volledig overslaat dit festivalseizoen.
Jammer dat Lamb of god op Lokerse staat en niet gewoon als headliner op Alcatraz.
van nightwish blijft inderdaad vreemd, had volgens mij echt nog wel ergens op donderdag of zondag tussen gepast( zijn op pinkpop ook geen headliner).
zal zeker niet klagen over de line-up die er nu staat. maar voor een 25 jarig jubileum xl editie ?
aangezien sabaton al voor 39 euro in ziggo dome staat, moet die band ook niet alles hebben gekost.
en mss heeft graspop het wel geprobeerd en is het gewoon niet gelukt.

Loek123

Support act
7 nov 2019
1.103
463
van nightwish blijft inderdaad vreemd, had volgens mij echt nog wel ergens op donderdag of zondag tussen gepast( zijn op pinkpop ook geen headliner).
zal zeker niet klagen over de line-up die er nu staat. maar voor een 25 jarig jubileum xl editie ?
aangezien sabaton al voor 39 euro in ziggo dome staat, moet die band ook niet alles hebben gekost.
39 euro als je achterin wil zitten misschien, maar alle andere tickets zijn 52-59 euro. Zo goedkoop vind ik het niet.

Ik vind de line up wel prima, en vind Sabaton ook een prima headliner. Natuurlijk was het anders gepland, maar vind dat ze prima vervangers hebben geregeld. is natuurlijk wel meer persoonlijke smaak en scheelt dat ik sabaton en within temptation wel fijne headliners vind, ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde aerosmith fan hier anders over denkt. Al zijn ze de aerosmith fans met een combi ticket nog aardig tegemoet gekomen met die scorpions boeking.

Verder wel eens dat de line up niet echt top heavy is, zeker niet vergeleken met 2018.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Randprogramma
15 okt 2019
212
183
Je mag natuurlijk niet vergeten dat er 2 coronajaren heel wat roet in het eten heeft gegooid. Als je naar de originele GMM20-affiche kijkt, was dit echt wel jubileum-editie-waardig als je't mij vraagt.

Met alle ups en veel meer downs vind ik 't alsnog een meer dan behoorlijke affiche geworden.

• Leuk
Waarderingen: prins

jaydee76

Randprogramma
30 nov 2018
114
64
Persoonlijk keek ik wel uit naar Mammoth WVH als voorprogramma van GNR in Groningen, maar volgens zijn eigen website komt hij deze zomer helemaal niet meer naar Europa. Scorpions-tour door Duitsland waar hij support act zou zijn is een jaar uitgesteld, dus overige data lijken ook meteen te zijn geannuleerd. Op de site van Mojo staat hij nog wel vermeld, maar dat zegt niet veel. Dirty Honey heeft op 23 juni een rustdag staan, zou mooi zijn als die als vervanger worden ingevlogen. Kans is klein want 22 juni staan ze in Dresden en 24 juni in Amiens, beide een stuk zuidelijker dan het Hoge Noorden.
Hoera, Dirty Honey wordt toch wel het plaatsvervangend voorprogramma bij Guns N'Roses! Gisteren bevestigd door Mojo.

• Wow
Waarderingen: jonasvh

prins

Gouden Tip
9 nov 2019
366
92
Je mag natuurlijk niet vergeten dat er 2 coronajaren heel wat roet in het eten heeft gegooid. Als je naar de originele GMM20-affiche kijkt, was dit echt wel jubileum-editie-waardig als je't mij vraagt.

Met alle ups en veel meer downs vind ik 't alsnog een meer dan behoorlijke affiche geworden.
ben als oudere metal fan zeker tevreden met deze line-up, mss wel meer dan met die van 2020. (mis alleen wel airbourne) maar goed niet klagen nog 3 weken en dan gaat het weer los 🤘

Loek123

Support act
7 nov 2019
1.103
463
ik vind deze affiche beter dan 2020 eerlijkgezegd. behalve aerosmith dan
Ja, eens. In 2020 was de bovenkant van de vrijdag erg leeg met alleen FNM. Nu staan daar Within Temptation en Scorpions.
Verder is Volbeat erbij gekomen op de donderdag als extra headliner, en ffdp op de zaterdag als derde headliner.
Qua headliners is deze lineup zeker wel beter dan die van 2020

Gebruikers die dit onderwerp bekijken