Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
16
8
Graspop is (voor een stuk) Live Nation, die gaan voor maximum winst. Festivals als Hellfest en Wacken worden georganiseerd door onafhankelijke organisaties, die de intrinsieke motivatie hebben om een cool festival te organiseren.

Als je ziet dat GMM uitverkoopt zonder Metallica, waarom dan geld smijten naar Metallica?
Daar hebben we de reden! Spijtig wel... Mijn punt ging meer uit naar dat Hellfest ondanks corona/oorlog even een editie in elkaar stampt waar je U tegen moet zeggen. Dus ik vanuit dat oogpunt niet vind dat we minder moeten verwachten ofwel 'accepteren'. Al zou dat wel gecorreleerd kunnen zijn. Maar als je weet dat Graspop op deze manier programeert zodat LiveNation zakken kan vullen met Werchter zou mijn verwachting ook dalen haha

theblackmadness

Support act
9 sep 2019
1.223
935
Daar hebben we de reden! Spijtig wel... Mijn punt ging meer uit naar dat Hellfest ondanks corona/oorlog even een editie in elkaar stampt waar je U tegen moet zeggen. Dus ik vanuit dat oogpunt niet vind dat we minder moeten verwachten ofwel 'accepteren'. Al zou dat wel gecorreleerd kunnen zijn. Maar als je weet dat Graspop op deze manier programeert zodat LiveNation zakken kan vullen met Werchter zou mijn verwachting ook dalen haha
Bij het boeken van dit jaar speelde de oorlog nog veel minder mee. Het minder accepteren gaat over volgend jaar

xydroh

Geliefde act
22 okt 2018
1.945
310
Ondertussen zet Hellfest even het dikste metalfestival ooit ter wereld neer dit jaar. Graspop en Hellfest zaten voor mij altijd in hetzelfde vaarwater, maar voor een reden onbekend heb ik het gevoel dat Graspop niet meer kan concurren. Ik zie eigenlijk weinig redenen om naar Graspop te gaan anders dan de locatie omdat ik toevallig in zuiderlijk Nederland bivakeer.
Dat tweede weekend zaten ze wel met 0 verplichtingen of overlopers van de vorige jaren, ik vind Graspop beter dan het eerste weekend van hellfest, het originele hellfest. Dat 2e weekend was ook voor de oorlog aangekondigd, toen logistieke prijzen nog niet de pan uit gingen

Angela Merkel

Gouden Tip
13 apr 2021
451
278
Als ik zo kijk naar mijn spoorboekje voor dit jaar vind ik er echt helemaal niks mis mee. En dan nog de clashes die je niet kunt zien. Nee, ik ben echt positief over deze line-up. Die line-up van Hellfest lijkt leuk maar het merendeel kan je toch niet zien.
Dit.

Ik heb trouwens het geld niet voor een dubbele weekend. Mocht GMM met 2 weekends afkomen, dan zou ik flink balen als ik zelf maar 1 weekend kan gaan #fomo

• Leuk
Waarderingen: duck

duck

Randprogramma
8 jan 2019
161
150
Als ik zo kijk naar mijn spoorboekje voor dit jaar vind ik er echt helemaal niks mis mee. En dan nog de clashes die je niet kunt zien. Nee, ik ben echt positief over deze line-up. Die line-up van Hellfest lijkt leuk maar het merendeel kan je toch niet zien.
Inderdaad. Ik ga niet voor de headliners (op Maiden na bijvoorbeeld) dus ik ben waarschijnlijk geen referentie, maar Graspop > Hellfest > Wacken anytime.
Als ik zie hoe Graspop gegroeid is, dat had ik nooit verwacht. Ik weet nog goed dat op festivals als Heavy Sound of Shockwave (met bands als Metallica, Slayer,…) een paar honderd man kwam. Voor mij hoeft Graspop zelfs niet uit te verkopen. Maar ik ben toch fier dat mijn muziek, waar lange tijd lachwekkend over werd gedaan, het zo goed doet. Ik had al die tijd gelijk 🤪

Loek123

Support act
7 nov 2019
862
227
Zanger van Tool zei na het concert dat hij volgende zomer waarschijnlijk met Puscifer in Europa zal zijn. Denk dat Tool afgeschreven kan worden voor festivals dan voor 2023.

Pauly Robin

Gouden Tip
18 jan 2016
252
107
Zanger van Tool zei na het concert dat hij volgende zomer waarschijnlijk met Puscifer in Europa zal zijn. Denk dat Tool afgeschreven kan worden voor festivals dan voor 2023.
Waarschijnlijk omdat als de band samen met iemand op tour gaat dat de band concerten bedoelt en niet festivals?

Loek123

Support act
7 nov 2019
862
227
Waarschijnlijk omdat als de band samen met iemand op tour gaat dat de band concerten bedoelt en niet festivals?
Niet samen met iemand, hij gaat gewoon touren met zijn andere band, Puscifer. Dus wellicht dat hij wel op festivals staat maar dan met Puscifer en niet met Tool.

Puscifer had oorspronkelijk ook een tour gepland in juni 2020 welke uiteindelijk was gecanceld. Hadden toen ook een erg hoge spot op de hellfest poster geloof ik. Misschien gaan ze die tour inhalen?

Misschien Puscifer wel op Graspop dan volgend jaar.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

• Joe