Eens rap gekeken en ik vind het wat tegenvallen, het tijdschema. Mijn algemene bevindingen per dag. Mijn volledig schema volgt later.
Donderdag: Ik twijfel om Strains, Toxic Shock en WSS te gaan zien want zou ook graag de metal market willen doen. Op zoek naar enkele holy grails vinyl's. Ego Kill Talent wil ik zoinzo zien maar het vervelende is ook dat ik om 17 h 15 graag bij Tremonti sta (geen fan van) om makkelijk naar voor te kunnen doorschuiven voor Powerwolf waar ik de beste plaats wil (heel grote fan van die band). Alleen rot dat ik dan Mastodon ga moeten aanhoren, absoluut geen fan van. Maar het mooie is: als ik goed sta bij Powerwolf en DKM's aanhoor ook (die valleen mee) sta ik goed voor Iron Maiden. Wel raar dat de twee grootste metal bands ooit uit DK overlappen, maar ik wil zoinzo een stuk zien van Mercyful Fate. Ik ben redelijk grote fan van Volbeat maar oké. Als MF tegenvalt (ken ze niet zo goed als Volbeat) dan maar Volbeat. Heel rot ook dat Suicidial Tendencies overlapt met Iron Maiden.
vrijdag: Clash tussen bv Sacred Reich en BFMV vind ik vrij rot. Maar wordt wss BFMV, aangezien ik Sacred Reich later nog terug zie in Trix (heb ook tickets voor BFMV maar nog geen nieuwe datum dus tja ...). Op vrijdag na Megadeth nog weinig dat ik echt heel graag wil zien. Allemaal al vaak gezien (Megadeth ook trouwens maar dat is en blijft wel Megadeth) of geen fan van. Ook heel rot op vrijdag dat Disillusion 10 minuten overlapt met British Lion maar dat wordt wss een 20 tal minuten Disillusion en dan volledig Britis Lion.
Zaterdag: Echt raar dat deze dag zowat alle "niet heel pitbare muziek" heeft (Saxon, Blues Pills, ...) op Korn en FFDP na. Want als ik student was, zou ik juist deze dag naar Graspop gaan als ik maar één dag kon. En een moshpit is toch iets waar meestal over het algemeen de jongsten inzitten. Maar oké. Tribulation en Dying Fetus zijn must see's. Dan wss Fleddy, Shinedown, Good Riddance en goed afsluiten met Priest en Korn. Jammer dat Opeth overlapt met Priest.
Zondag: Butcher, Evil Invaders, Destruction, Bury Tomorrow The Offspring, Amorphis, Dimmu Borgir. Redelijk grote fan van Sabaton maar misschien dat ik na Dimmu Borgir vertrek. Volgende dag wel verlof. Maar wss zwaar vermoeid van het weekend. En Sabaton al vaak gezien en zie ze nog wel op andere plekken binnenkort.