Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Je bent zeer zeker niet de enige die dat graag zou willen. Volgens mij gingen velen hier het eerste weekend naar Graspop, waardoor de kans dat je hier een code gaat vinden best klein is.
Je kan maar proberen hé ;)
Ik hoop er echt op want het is een van de beste affiches dat ik al gezien heb sinds ik ga. Ik ben ondertussen 33 jaar en ga al sinds mijn 16 naar festivals .
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Dynamo heeft wederom een line-upverandering moeten ondergaan. Testament komt niet, evenals Grave en Municipal Waste. Daarentegen staat wel de komst van Death Angel, die een exclusieve Europese show zullen spelen, ook nog eens met een speciale set. Verder komen er nog twee bands uit Nederland: Asphyx en Legion of the Damned. Als laatst komt de Duitse powermetal van Orden Ogan er nog bij.
202253967_3716688105223957_1994150789518757661_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Dynamo heeft wederom een line-upverandering moeten ondergaan. Testament komt niet, evenals Grave en Municipal Waste. Daarentegen staat wel de komst van Death Angel, die een exclusieve Europese show zullen spelen, ook nog eens met een speciale set. Verder komen er nog twee bands uit Nederland: Asphyx en Legion of the Damned. Als laatst komt de Duitse powermetal van Orden Ogan er nog bij.
202253967_3716688105223957_1994150789518757661_n.jpg
Knappe vervangers hoor, respect. Death Angel, Asphyx en Orden Ogan maken die zaterdag eigenlijk alleen maar beter. Municipal Waste zal ik niet echt missen, Legion of the Damned aardige vervanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
kan door FNM een streep voor graspop ? (zou ik niet erg vinden) 16de in parijs, 18de hellfest en 19de amsterdam. lijkt me niet dat ze dan de 17de naar graspop komen (4 dagen op rij spelen)
FNM staan ook al op Rock Werchter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
kan door FNM een streep voor graspop ? (zou ik niet erg vinden) 16de in parijs, 18de hellfest en 19de amsterdam. lijkt me niet dat ze dan de 17de naar graspop komen (4 dagen op rij spelen)
Joh, met zo'n schema is Graspop wel erg onwaarschijnlijk geworden. Ik vind het prima. Maakt de weg vrij voor vers bloed!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
FNM had me leuk geleken, maar zo komt er inderdaad plaats voor andere headliners. In eerste instantie komt bij mij A7X en Volbeat op, maar we zullen zien. Immers is Volbeat ook nog wel een redelijke kanshebber voor Werchter, daar zouden ze volgens mij in 2020 ook staan (maar ik kan het mis hebben)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
kan door FNM een streep voor graspop ? (zou ik niet erg vinden) 16de in parijs, 18de hellfest en 19de amsterdam. lijkt me niet dat ze dan de 17de naar graspop komen (4 dagen op rij spelen)
Dat maakt het wellicht onwaarschijnlijker, maar een definitieve streep lijkt me wat voorbarig.
Zo speelden ze bv. in 2015 wel eens 6 dagen achter elkaar (23-28 juni). Toegegeven, ze waren toen wel 7 jaar jonger..
Dat ze op Werchter staan zegt ook niet heel veel, aangezien ze voor dit en/of vorig jaar ook op beide festivals stonden gepland.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Zou toch wel zonde zijn mocht FNM niet komen. Blijft een schitterende naam. Voor mezelf maakt het niet veel uit, want ik heb alsnog een zaalshow gekocht voor ze. De negentiende in Amsterdam kwam echt niet uit...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
FNM had me leuk geleken, maar zo komt er inderdaad plaats voor andere headliners. In eerste instantie komt bij mij A7X en Volbeat op, maar we zullen zien. Immers is Volbeat ook nog wel een redelijke kanshebber voor Werchter, daar zouden ze volgens mij in 2020 ook staan (maar ik kan het mis hebben)
volbeat is onmogelijk gebleken omdat ze die vrijdag al op hellfest

ik denk dat faith no more nog steeds komt, mike patton is zeker goed genoeg om 4 shows na elkaar te doen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Ik gok ook nog steeds op Faith No More. Met een sterkere undercard dan eerst verwacht. Dus met Avenged Sevenfold en Nightwish. Maar ja, dit is ook weer iets met een wens, een vader en een gedachte.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik gok ook nog steeds op Faith No More. Met een sterkere undercard dan eerst verwacht. Dus met Avenged Sevenfold en Nightwish. Maar ja, dit is ook weer iets met een wens, een vader en een gedachte.
Dat is voor mij ook zo'n beetje het 'best case scenario'. ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Dat is voor mij ook zo'n beetje het 'best case scenario'. ?
Voor mij ook :)
Alleen zou ik het persoonlijk zonder FNM ook prima vinden. Met Nightwish als ms2 afsluiter.

Maar voor mij is het belangrijkste toch om Avenged Sevenfold weer eens te kunnen zien, dus hopelijk komen ze. Tot nu toe heeft alleen Hellfest ze nog aangekondigd geloof ik. Volgens mij komen die ook nog wel met een nieuw album voor die tijd dus misschien dat ze dan een combinatie doen van festivals en eigen shows.
Als ze Graspop niet aandoen hoop ik op een losse show in de Afas/Ziggodome
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Zou toch wel zonde zijn mocht FNM niet komen. Blijft een schitterende naam. Voor mezelf maakt het niet veel uit, want ik heb alsnog een zaalshow gekocht voor ze. De negentiende in Amsterdam kwam echt niet uit...
Hier precies hetzelfde,Amsterdam ingeruild voor Dortmund.Geen Faith no more zou balen zijn,want dan grijpt Graspop weer langs een behoorlijk grote "klepper" op het festival circuit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Volgens mij moet 4 dagen op rij wel mogelijk zijn maar ik struikel over het feit dat ze dan Parijs - Dessel - Clisson zouden doen. Is dat niet wat omslachtig? Dat is letterlijk een driehoek maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Volgens mij moet 4 dagen op rij wel mogelijk zijn maar ik struikel over het feit dat ze dan Parijs - Dessel - Clisson zouden doen. Is dat niet wat omslachtig? Dat is letterlijk een driehoek maken.
Het is niet heel logisch nee, maar tegelijkertijd ook geen wereldafstand. Parijs - Dessel is denk ik een uurtje of 3 rijden. Combi Graspop - HellFest doen heel veel bands. Maar al met al klinkt het niet erg logisch, De kans op een vrijdag met Avenged Sevenfold en Nightwish is nu levensgroot!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Het is niet heel logisch nee, maar tegelijkertijd ook geen wereldafstand. Parijs - Dessel is denk ik een uurtje of 3 rijden. Combi Graspop - HellFest doen heel veel bands. Maar al met al klinkt het niet erg logisch, De kans op een vrijdag met Avenged Sevenfold en Nightwish is nu levensgroot!
ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gebeurt het vaker dat een band op zowel op Werchter als Graspop staat? Ik dacht dat met FNM op Werchter ze voor Graspop zouden zijn uitgesloten. Maar nog wel kans dus?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Gebeurt het vaker dat een band op zowel op Werchter als Graspop staat? Ik dacht dat met FNM op Werchter ze voor Graspop zouden zijn uitgesloten. Maar nog wel kans dus?
Heel zelden en dan vooral met kleine bands, heb niet zo snel een voorbeeld. FNM was in 2020 eerst voor RW geboekt en Graspop bleek moeite te hebben met de hogere plekken te vullen, toen kwam de dubbele boeking als noodmaatregel. Nu er veel opties zijn kan ik me goed voorstellen dat het oude plan weer uit de kast gehaald wordt, alleen op RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken