Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Ik vind die anthem wel cool.
Gojira of Ghost op dit moment verwachten is naïef.

Ondertussen kan ik er door omstandigheden er donderdag ook niet bij zijn.
Blijft er enkel vrijdagavond, zaterdag en zondag over.
Desalniettemin kijk ik er enorm naar uit.
Ben apatisch geweest de laatste jaren richting festivals, en ik heb het gevoel dat dit mijn laatste GMM-combi gaat zijn.
Maar nu heb ik nu toch serieus goesting om te knallen.

Ik heb ook 3 jaar geleden bonnen gekocht met in het achterhoofd dat ik 4 dagen ga.
Nu heb ik 100 bonnen voor 2,5 dag en ik heb elke dag een BOB ?

Nog 2 weken!
Gezien de hoeveelheid hype die ze gisteren creërden, had ik toch meer verwacht.

Maar goed, dat belooft voor 2023. Meer 'jonge' headliners.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik moet er mischien ook bij vermelden dat ik al een goeie 43 jaar naar concerten en festivals ga. Ik heb nog maar 2 edities van Graspop gemist, omdat ik toen op Hellfest zat. Ik heb ook al een massa bands gezien. En eerlijk is eerlijk, soms verschijnt er gewoon teveel nieuw materiaal, en kan ik dat allemaal niet meer volgen. Ik heb nog andere hobby's die veel tijd in beslag nemen. Een mans moet nu eenmaal keuzes maken in het leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Update Hellfest:
Crystal Lake, Code Orange, Mammoth WVH, Galactic Empire, Symphony X, August Burns Red, Turnstile, Madball, Atari Teenage Riot, The Obsessed, Grave en Dropdead annuleren Hellfest.

Vervanging komt van:
InVisions, Car Bomb, Angelus Apatrida, Heart Attack, Molybaron, Bury Tomorrow, Slopegang, Ignite, The Bloody Beetroots (DJ-set), Pentagram (oftewel Mezarkabul, niet die andere: wel gruwelijk!), Lords of Flesh en Skeletal Remains.

Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar Mezarkabul is echt heel erg tof.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Update Hellfest:
Crystal Lake, Code Orange, Mammoth WVH, Galactic Empire, Symphony X, August Burns Red, Turnstile, Madball, Atari Teenage Riot, The Obsessed, Grave en Dropdead annuleren Hellfest.

Vervanging komt van:
InVisions, Car Bomb, Angelus Apatrida, Heart Attack, Molybaron, Bury Tomorrow, Slopegang, Ignite, The Bloody Beetroots (DJ-set), Pentagram (oftewel Mezarkabul, niet die andere: wel gruwelijk!), Lords of Flesh en Skeletal Remains.

Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar Mezarkabul is echt heel erg tof.
Bury Tomorrow is ook heel tof :)
Maar jij was niet zo van de metalcore geloof ik toch?

Wel een mooie vervanger van August burns red iig. Binnen het genre ook nog.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Bury Tomorrow is ook heel tof :)
Maar jij was niet zo van de metalcore geloof ik toch?

Wel een mooie vervanger van August burns red iig. Binnen het genre ook nog.
Het is niet m'n meest favoriete genre. nee, maar goed. Da's ook niet erg.
Molybaron is tof en Mezarkabul, die andere ken ik niet (of alleen van naam), naast Bury Tomorrow en InVisions dan. Hebben we nog aanraders?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Wel vreemd dat Mammoth WVH cancelt? Die zijn toch ook mee met Kiss op tour? Of zou daar nu net de reden liggen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Wel vreemd dat Mammoth WVH cancelt? Die zijn toch ook mee met Kiss op tour? Of zou daar nu net de reden liggen?
Da's ook geannuleerd. Die moeten op zoek naar een nieuwe act, net zoals Guns N' Roses (Groningen bijv. vervangend door Dirty Honey), Bush (was eerst Dirty Honey, toen Mammoth WVH en nu is het maar de vraag wat het wordt, Dirty Honey kan niet) en nog wat bands. Hadden een druk voorprogrammazomer voor de boeg.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
graspop kreeg veel commentaar voor de ondermaatse laatste worp maar die vervangingen van hellfest vind ik nu precies ook niet echt op niveau, moet zijn dat het vat gewoon af is vermoed ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Da's ook geannuleerd. Die moeten op zoek naar een nieuwe act, net zoals Guns N' Roses (Groningen bijv. vervangend door Dirty Honey), Bush (was eerst Dirty Honey, toen Mammoth WVH en nu is het maar de vraag wat het wordt, Dirty Honey kan niet) en nog wat bands. Hadden een druk voorprogrammazomer voor de boeg.
Oof. Pijnlijke situatie en vreemd dat ze alles plots annuleren.
 

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
10
11
Ik kijk normaal nooit op ticketswap voor een festival maar is dit normaal? Er staan nu bijna 400 combi tickets te koop, prijzen vanaf 190 euro. (dagtickets vanaf 80 euro)

Daarnaast zijn er op Ticketmaster ook gewoon nog steeds combitickets en combi plus tickets beschikbaar. Had verwacht dat die extra tickets die beschikbaar waren gekomen binnen enkele dagen wel weer weg waren maar dat blijkt dus niet het geval. Ze kunnen in ieder geval niet meer spreken van een uitverkochtte editie als dit zo door gaat. Ook vreemd dat ze die tickets niet meer promoten op social media. Je wilt toch dat die gewoon uitverkopen? op de website van Graspop staat er nog steeds dat alles uitverkocht is, terwijl dit niet het geval is.
Voor Graspop is het dan ook gewoon uitverkocht. Misschien wat kort de bocht maar de tickets op Ticketswap zijn door hen reeds verkocht. Wat er daarna mee gebeurd is minder van tel, niet?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Voor Graspop is het dan ook gewoon uitverkocht. Misschien wat kort de bocht maar de tickets op Ticketswap zijn door hen reeds verkocht. Wat er daarna mee gebeurd is minder van tel, niet?
Nee het is niet uiverkocht, want er zijn nog combi tickets beschikbaar op Ticketmaster zelf (dus niet ticketswap)
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Update Hellfest:
Crystal Lake, Code Orange, Mammoth WVH, Galactic Empire, Symphony X, August Burns Red, Turnstile, Madball, Atari Teenage Riot, The Obsessed, Grave en Dropdead annuleren Hellfest.

Vervanging komt van:
InVisions, Car Bomb, Angelus Apatrida, Heart Attack, Molybaron, Bury Tomorrow, Slopegang, Ignite, The Bloody Beetroots (DJ-set), Pentagram (oftewel Mezarkabul, niet die andere: wel gruwelijk!), Lords of Flesh en Skeletal Remains.

Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar Mezarkabul is echt heel erg tof.
Het is vooral verrassend dat Bury Tomorrow nog niet op die megaline-up stond. Met name jammer dat Symphony X afzegt, redelijk unieke naam deze zomer. Helaas geen goede tips voor je uit deze lijst naast de acts die jij al noemt
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
voor mij:
- Ik kijk het meeste uit naar deze act: Disillusion
- Reden: Ook al is devin townsend mijn favoriete arties. De redenen zijn:
- Ik heb ze nog nooit gezien.
- Een veelbelovende band voor de toekomst. Het zou mooi zijn moesten ze in de toekomst de nieuwe opeth worden.
- Prog is mijn ding. En de nummers zijn naar mijn gevoel niet langer gemaakt om ze langer te maken. Een perfect gevoel. Variaties en opbouws op de perfecte momenten. De enige band. (op het eerste album na, of ik moet er nog tegoei naar luisteren. Hun sound was toen ook niet echt gevestigd.) waar alles 100 % klopt en niet 99 %. Live zullen ze wel niet zo goed klinken als op plaat (of spotify) omdat ze de wall of sound niet perfect kunnen nabootsen.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Het mag zelfs sneeuwen; Dronken en emotioneel lig ik toch voor de tent.
het mag zelfs sneeu-wen
dron-ken en emo-tio-neel lig
ik toch voor de tent

Ik denk dat je onbewust een haiku hebt geschreven.

Haiku (俳句; meervoud: haiku of haiku's) is een vorm van Japanse dichtkunst, geschreven in drie regels waarvan de eerste regel 5, de tweede regel 7 en de derde regel weer 5 lettergrepen telt.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Heilung inderdaad met een nieuw album! Het heet Drif en wordt voor het eerst op Midgarsblot op 19 augustus gespeeld. Zat stiekem nog te twijfelen tussen Midgarsblot en ArcTanGent, maar blijkbaar toch de verkeerde keuze gemaakt :)
't Is een album van net geen uur lang en de eerste single Anoana komt binnenkort uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Dag beste kijkers:
Op woensdag kunnen jullie de tent opzetten met een stralende zon. De temperaturen lopen volgens meteo op tot 23 graden.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
Als ik nu naar de vooruitzichten kijk staat er dat het gaat regenen. Ik moet mij voornemen om de volgende twee weken niet te kijken want het verandert toch om de haverklap.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken