Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Even een overzicht van potentiële vervangers voor zondag 19 juni die touren in Europa rond Graspop:

Nightwish - mogelijk
17 juni - Pinkpop
25 juni - Hellfest

Metallica - afvaller
19 juni - Firenze Rocks

Sabaton - mogelijk
24 juni - Download Duitsland
26 juni - Hellfest

Kiss - Kleine kans, staan in België + moeten tussen Scandinavië ineens naar België
6 juni - Sportpaleis Antwerpen
16 juni - Copenhell Denemarken
18 juni - Stockholm
20 juni - Helsinki

Nine Inch Nails - zo goed als uitgesloten
24 juni - Hellfest, Europa-exclusief

Guns N' Roses - mogelijk, staan niet in België
15 juni - Stavanger Noorwegen
18 juni - Praag
20 juni - Warschau
23 juni - Groningen
25 juni - Hellfest

Muse - afvaller
19 juni - Isle of Weight Festival

Foo Fighters - kleine kans ivm vreemde route
18 juni - Lissabon
20 juni - Madrid

Scorpions - afvaller
19 juni - Dortmund

Rammstein - afvaller
19 juni - Düsseldorf

De grootste kanshebbers, als er met dagen niet geschoven gaat worden, zijn wat mij betreft Nightwish, Sabaton en Guns N' Roses.
Metallica: evt als Firenze Rocks bereid is hen op een andere dag te zetten? Blijft wel het feit, hoewel Graspop ze kan betalen, ze blijven duur.

Nightwish en Sabaton inderdaad mogelijk


Kiss: inderdaad, wat u zegt

NIN: inderdaad

GNR: spelen nooit meer dan twee dagen na elkaar volgens mij , enkel in Londen maar dan is dat zodus wel in dezelfde stad

Muse: ook hier mss als er te switchen valt met data maar dan blijft het probleem het genre vrees ik. Hoewel hun laatste singel vrij heavy was

FF: vreemde route idd en bovendien ook niet bepaald metal

Scorpions: Zal idd wel niet mee date geswitchet kunnen worden, is een zaal

Rammstein: Zal ook niet met data geswitchet kunnen worden, is een stadium. Bovendien denk ik dat ze enkel stadiums doen en bovendien zijn ze duur (maar voor Graspop niet onbetaalbaar)


Dus eigenlijk blijven zowat enkel Nightwish en Sabaton over
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Als ik zo eens nadenk over bands die veel over zouden hebben voor Graspop.

Heel ver gezocht, maar ze hebben Graspop al eens eerder gedepanneerd en onverwachts headliner geworden.

Twisted sister, ik weet wel dat ze gestopt zijn. Maar dee snider en co hebben wel veel over voor Graspop.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Ik hoop niet dat ze Iron Maiden van donderdag naar zondag verplaatsen. Heb daar speciaal een dagticket voor gekocht...
Juist, dat zou veel organisatorisch gezever met zich meebrengen. Ticket overboeken is geen optie want dat is er op zondag teveel volk. En ticket terug betalen gewoon zou echt getuige van zero respect naar de fans toe die een ticket ervoor kochten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik verwacht zelf dat we een cohead constructie van 3 bands krijgen zoals er ook op de zaterdag staat. Bovenaan die dag dan Deep Purple en Deftones met Nightwish of Sabaton. Persoonlijk hoop ik op Nightwish aangezien die er in 2016 voor het laatst stonden en Sabaton er de vorige editie nog stond.

Andere opties lijken me niet realistisch.

Zou wel netjes van ze zijn om iedereen met een dagticket voor de zondag ten minste de optie te geven om te wisselen naar een andere dag of een waardebon voor 2023 ofso. Vind het wel heel zuur voor de mensen die een ticket kochten voor Aerosmith
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Ik verwacht zelf dat we een cohead constructie van 3 bands krijgen zoals er ook op de zaterdag staat. Bovenaan die dag dan Deep Purple en Deftones met Nightwish of Sabaton. Persoonlijk hoop ik op Nightwish aangezien die er in 2016 voor het laatst stonden en Sabaton er de vorige editie nog stond.

Andere opties lijken me niet realistisch.

Zou wel netjes van ze zijn om iedereen met een dagticket voor de zondag ten minste de optie te geven om te wisselen naar een andere dag of een waardebon voor 2023 ofso. Vind het wel heel zuur voor de mensen die een ticket kochten voor Aerosmith
Staat letterlijk in de terms and agreements dat ze geen refunds geven voor cancellations
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Staat letterlijk in de terms and agreements dat ze geen refunds geven voor cancellations
Ik zeg ook niet dat ze het verplicht zijn, maar gewoon dat wel netjes zou zijn.

Grote kans dat ze het niet zullen doen inderdaad, tenzij ze vrij zeker ervan zijn dat alle dagen alsnog wel uitverkocht raken
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Staat letterlijk in de terms and agreements dat ze geen refunds geven voor cancellations
Vrijwel ieder festival heeft dat, ja. Snap het enigszins wel, maar als zulke grote namen wegvallen, vind ik het alsnog opvallend dat die optie niet wordt gegeven. Dat zijn voornamelijk de namen waar mensen een kaartje voor kopen.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
124
173
Klotenieuws voor mij, altijd grote fan geweest van Aerosmith, had ze graag nog een allerlaatste maal live gezien.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
124
173
Hopelijk een waardige topband uit hetzelfde genre als vervanger (Kiss?/Gun's 'n Roses?/Manowar?) en geen derderangsband zoals Sabaton of Nightwish.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Hopelijk een waardige topband uit hetzelfde genre als vervanger (Kiss?/Gun's 'n Roses?/Manowar?) en geen derderangsband zoals Sabaton of Nightwish.
Manowar? Hetzelfde genre? ?
En dan geef mij maar 100x liever zo'n derderangsband, waarvan er één in 2019 nog bereid was om de shit op te ruimen die die over het paard getilde BDSM-club achterliet op Hellfest...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Even een overzicht van potentiële vervangers voor zondag 19 juni die touren in Europa rond Graspop:

Nightwish - mogelijk
17 juni - Pinkpop
25 juni - Hellfest

Metallica - afvaller
19 juni - Firenze Rocks

Sabaton - mogelijk
24 juni - Download Duitsland
26 juni - Hellfest

Kiss - Kleine kans, staan in België + moeten tussen Scandinavië ineens naar België
6 juni - Sportpaleis Antwerpen
16 juni - Copenhell Denemarken
18 juni - Stockholm
20 juni - Helsinki

Nine Inch Nails - zo goed als uitgesloten
24 juni - Hellfest, Europa-exclusief

Guns N' Roses - mogelijk, staan niet in België
15 juni - Stavanger Noorwegen
18 juni - Praag
20 juni - Warschau
23 juni - Groningen
25 juni - Hellfest

Muse - afvaller
19 juni - Isle of Weight Festival

Foo Fighters - kleine kans ivm vreemde route
18 juni - Lissabon
20 juni - Madrid

Scorpions - afvaller
19 juni - Dortmund

Rammstein - afvaller
19 juni - Düsseldorf

De grootste kanshebbers, als er met dagen niet geschoven gaat worden, zijn wat mij betreft Nightwish, Sabaton en Guns N' Roses.
Mooi gedaan, had er ook al een paar opgezocht.
Hieronder nog zomaar wat (grotere en kleinere) namen die min of meer mogelijk zijn, of juist niet (correct me if I'm wrong).

Mogelijk (niet per se waarschijnlijk):
Amon Amarth
Avantasia
Avatar
Epica
Evanescence (op vrijdag, Within Temptation doorschuiven naar zondag)
Ghost
Gojira
In Flames
Lamb Of God

Minder waarschijnlijk:
Airbourne
Arch Enemy
Ayreon / Star One
Behemoth
Limp Bizkit
Rage Against The Machine
Tool

Onwaarschijnlijk:
Disturbed
Marilyn Manson
Ozzy Osbourne
System Of A Down

Niet mogelijk:
Bring Me The Horizon
Def Leppard
Mötley Crüe
Poison
Slipknot
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Nog best wat opties dus eigenlijk, ben reuze benieuwd waar ze mee komen. Woensdag is een gebruikelijke dag voor Graspop dus wie weet vandaag? Gojira is voor mij de grootste ontbrekende metalnaam op de zomeraffiches maar natuurlijk geen vervanger voor Aerosmith. Mijn beste gok is daarom Sabaton.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Ze hebben het in hun mededeling over nieuwe Headliners. In meervoud dus.

Wellicht geen heel grote band dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ze hebben het in hun mededeling over nieuwe Headliners. In meervoud dus.

Wellicht geen heel grote band dus.
inderdaad "We’ll be back with you in the next days to announce the new Sunday headliners."

dat riekt naar een co-headline constructie

(waarmee ik toch weer aan Nightwish denk)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Nightwish en Sabaton of Nightwish en Volbeat lijkt mij dan het meest voor de hand liggend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik betwijfel het. Met Deep Purple en Deftones staan er al twee headline waardige bands. Misschien moeten we het anders interpreteren. Ze presenteren de nieuwe set zondag headliners. Hoewel enkele bands al bekend waren, is het als gehele set nieuw.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Aangezien Aerosmith zegt te cancelen vanwege Covid ben ik eens benieuwd hoeveel van de 51 resterende Amerikaanse namen hun gaan volgen. Ik had gehoopt dat het dit jaar niet meer zo ver zou komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken