Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik ga hier even een lans breken voor een jonge Nederlandse progrock band die nog niet de aandacht krijgt die het verdient. Volgens mij grotendeels omdat er al een jaar een shows gegeven kunnen worden om op te vallen. Het gaat om Scarlet Stories. En zeer waarschijnlijk mijn eerste live show sinds 6 maart 2020 weer! Op 30 april te zien in De Boerderij, een Coronaproof seated show voor 30 man (zijn nog kaarten).

Ik heb niet bijzonder veel info over deze band maar hun debuutalbum is nu een ruim jaar uit. Prachtige progrock met sterke vrouwelijke vocalen. Denk in de hoek van Steven Wilson o.a. Hieronder een clipje van het nummer In Blood and Limbs and Gore and Clay. Machtig nummer. Met name die gitaarsolo aan het einde had door meneer Wilson niet beter bedacht kunnen worden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=7OCGmqwiGwU[/video]

Ook nog een clipje van hun meest bekende nummer. Ruim 11 minuten prachtige progrock pracht.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JUs_DmPzghc[/video]

Veel luisterplezier!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Ik ga hier even een lans breken voor een jonge Nederlandse progrock band die nog niet de aandacht krijgt die het verdient. Volgens mij grotendeels omdat er al een jaar een shows gegeven kunnen worden om op te vallen. Het gaat om Scarlet Stories. En zeer waarschijnlijk mijn eerste live show sinds 6 maart 2020 weer! Op 30 april te zien in De Boerderij, een Coronaproof seated show voor 30 man (zijn nog kaarten).

Ik heb niet bijzonder veel info over deze band maar hun debuutalbum is nu een ruim jaar uit. Prachtige progrock met sterke vrouwelijke vocalen. Denk in de hoek van Steven Wilson o.a. Hieronder een clipje van het nummer In Blood and Limbs and Gore and Clay. Machtig nummer. Met name die gitaarsolo aan het einde had door meneer Wilson niet beter bedacht kunnen worden.
Zie je daar dan. Heb echt al zolang die kaartjes in bezit. Stond er eigenlijk verbaasd van dat vorige week het nieuws kwam dat die show alsnog verplaatst was i.p.v. compleet afgelast. Inderdaad een heerlijke band.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik ga hier even een lans breken voor een jonge Nederlandse progrock band die nog niet de aandacht krijgt die het verdient. Volgens mij grotendeels omdat er al een jaar een shows gegeven kunnen worden om op te vallen. Het gaat om Scarlet Stories. En zeer waarschijnlijk mijn eerste live show sinds 6 maart 2020 weer! Op 30 april te zien in De Boerderij, een Coronaproof seated show voor 30 man (zijn nog kaarten).

Ik heb niet bijzonder veel info over deze band maar hun debuutalbum is nu een ruim jaar uit. Prachtige progrock met sterke vrouwelijke vocalen. Denk in de hoek van Steven Wilson o.a. Hieronder een clipje van het nummer In Blood and Limbs and Gore and Clay. Machtig nummer. Met name die gitaarsolo aan het einde had door meneer Wilson niet beter bedacht kunnen worden.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/7OCGmqwiGwU" style="margin: 1em auto; height: 488.25px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Ook nog een clipje van hun meest bekende nummer. Ruim 11 minuten prachtige progrock pracht.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/JUs_DmPzghc" style="margin: 1em auto; height: 488.25px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Veel luisterplezier!
Toffe band inderdaad!
Heb ze toevallig al eens live gezien, in 2019 op Castlefest in Lisse (jep, ga ook regelmatig naar fantasy-festivals, aangezien mijn vrouw er helemaal gek op is :) ).
Leuk optreden, in de middagzon op een klein podium op een bijveldje voor een klein publiek, hoewel het ongetwijfeld in een zaal/tent veel beter tot zijn recht zal komen, neem ik aan.
Maar was toen toch wel blij met deze welkome afwisseling van de doedelzakken, fluitjes en didgeridoos die op dat soort festivals de hoofdtoon voeren. :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ah tof, nog meer mensen die de band kennen! En Dave, ben je te herkennen en zwarte schmink rond je ogen in de vorm van een ster? Moet makkelijk te herkennen zijn tussen 30 man!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Ah tof, nog meer mensen die de band kennen! En Dave, ben je te herkennen en zwarte schmink rond je ogen in de vorm van een ster? Moet makkelijk te herkennen zijn tussen 30 man!
Ik ga m'n best doen!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik kende ze nog niet, maar heb ze even op gezet en heb gelijk ook kaartjes gekocht! Super goede band ook :). Ik ben zeker toe aan een concertje ookal moet het dan zittend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik kende ze nog niet, maar heb ze even op gezet en heb gelijk ook kaartjes gekocht! Super goede band ook :). Ik ben zeker toe aan een concertje ookal moet het dan zittend.

Leuk om te horen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
In hetzelfde genre zou ik graag Golden Caves willen aanraden. Ook een Nederlandse band en treden ook samen met Scarlet Stories op, o.a. 24 april in 't Beest (Goes), 8 oktober in Willem Twee (Den Bosch) en 23 oktober in Vlaardingen (Kroepoekfabriek). Hebben ook nog een releaseshow van hun album van vorig jaar, Dysergy, in Bibelot (Dordrecht) op 12 juni.
Verder ook nog Kingfisher Sky, die ook in Bibelot een show hebben (coronaproof) begin april.
https://www.youtube.com/watch?v=LWLSRnodOGo
https://www.youtube.com/watch?v=xNn8R1IPEPI
-----------------------------------------------------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=_SC16Syf6so
https://www.youtube.com/watch?v=XwDNXleygl0
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Hi metalheads, ik (ben al een tijdje offline van festileaks en) vroeg me af of er een alternatief is voor graspop. Ik zag net dat Alcatraz binnenkort met namen gaat komen. Zijn er nog meer dag of weekendfestivals die doorgaan? thanks alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: ronnie1976

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Hi metalheads, ik (ben al een tijdje offline van festileaks en) vroeg me af of er een alternatief is voor graspop. Ik zag net dat Alcatraz binnenkort met namen gaat komen. Zijn er nog meer dag of weekendfestivals die doorgaan? thanks alvast.
Plenty:
Dynamo Metal Fest (NL
Summer Breeze (DE)
Bloodstock (UK)

En je kunt eens kijken naar Paaspop, zeker de vrijdag is aardig
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94 en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Hi metalheads, ik (ben al een tijdje offline van festileaks en) vroeg me af of er een alternatief is voor graspop. Ik zag net dat Alcatraz binnenkort met namen gaat komen. Zijn er nog meer dag of weekendfestivals die doorgaan? thanks alvast.
Ik wilde in navolging op Rick eigenlijk Wacken Open Air neerzetten, maar zie net dat die gisteren zijn verplaatst naar 2022. In ieder geval, je hebt ook nog Baroeg Open Air (dagfestival in Zuiderpark, Rotterdam, 11 september). Volgens mij gaat Durbuy Rock (17+18 september in Durbuy, België) ook nog door. Vond zelf Euroblast (30 september - 2 oktober, in Keulen) ook wel vet, maar dat is meer gericht op progressieve rock en metal. Echter staat een band als Jinjer daar wel, dus wie weet valt dat in je straatje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: leon94

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Euroblast kende ik dan weer niet, maar aangezien ik groot fan ben van de progresseive kant van de metal ga ik mij eens inluisteren

Begin november is er ook nog Brainstorm in Apeldoorn, vrij kleinschalig met een aantal powermetal bands oa Orden Ogan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Euroblast kende ik dan weer niet, maar aangezien ik groot fan ben van de progresseive kant van de metal ga ik mij eens inluisteren

Begin november is er ook nog Brainstorm in Apeldoorn, vrij kleinschalig met een aantal powermetal bands oa Orden Ogan
Joh, lachen dat Brainstorm. Nooit van gehoord. Orden Ogan, Majestica, Leaves Eyes en Scarlet Stories. Dat is echt geen slechte line-up met zelfs één Graspop band. Eens even kijken of ik het voor elkaar ga krijgen om daar een dagje te zijn.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Joh, lachen dat Brainstorm. Nooit van gehoord. Orden Ogan, Majestica, Leaves Eyes en Scarlet Stories. Dat is echt geen slechte line-up met zelfs één Graspop band. Eens even kijken of ik het voor elkaar ga krijgen om daar een dagje te zijn.
Ik wil die zaterdag proberen, al mis ik dan wel Scarlet Stories, dat vind ik wel jammer
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Ik wilde in navolging op Rick eigenlijk Wacken Open Air neerzetten, maar zie net dat die gisteren zijn verplaatst naar 2022. In ieder geval, je hebt ook nog Baroeg Open Air (dagfestival in Zuiderpark, Rotterdam, 11 september). Volgens mij gaat Durbuy Rock (17+18 september in Durbuy, België) ook nog door. Vond zelf Euroblast (30 september - 2 oktober, in Keulen) ook wel vet, maar dat is meer gericht op progressieve rock en metal. Echter staat een band als Jinjer daar wel, dus wie weet valt dat in je straatje.
Thanks! BOA spreekt me wel aan. Vooral de Prospect stage. Vette ontdekking!
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
plini staat op euroblast, hopelijk komt die over naar alcatraz of durbuy of dergelijke, heel fijne muziek en altijd al eens live willen zien.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken