Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
België en Duitsland t/m eind augustus.
GMM, Alcatraz, Lokerse Feesten, Summer Breeze, Wacken, Dong Open Air, Night Of The Prog, overal een streep door… ?
Gelukkig Durbuy nog, hoewel ook dat nu weer twijfelachtig wordt.
Nederland zal ongetwijfeld wel snel volgen met dezelfde maatregelen..

Super pijnlijk dat er zo veel niet door kan gaan :(. Ik hoop eigenlijk dat Nederland de festivals annuleert t/m 31 juli. Dan kunnen we nog hoop houden voor de augustus festivals. Hoop doet leven. Tot nu toe doet Nederland ook niet hetzelfde als onze buurlanden dus laat ze dat hierin ook maar niet doen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Je weet dat dit ging gebeuren, maar alsnog voelt het wel als een klap in mijn gezicht nu het definitief is. Geen Graspop dit jaar
1f641.svg
Gelukkig volgend jaar weer vier dagen. Dit zullen denk ik zonder problemen 4 volle dagen worden, genoeg acts om uit te kiezen dan. Graspop mag van mij de kaartjes direct omboeken voor volgend jaar en het huisje in Metal Park opnieuw reserveren. Maak de eerste namen ook maar gelijk bekend zodat ik mijn Playlistjes weer kan aanvullen
1f642.svg

Voor mij ook heel pijnlijk al had ik het natuurlijk zien aankomen.
Graspop is mijn jaarlijks lang weekend totaal weg van de wereld.
Ik kijk er naar uit vanaf dat de eerste namen worden gelost. Lekker nieuwe bands ontdekken.
Dit jaar had ik voor het eerst ook tickets voor Alcatraz. Tweemaal dus totaal van de wereld.
En nu niks dit jaar. Begrijpelijk natuurlijk. Maar daarom niet minder pijnlijk.

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
We weten niet of dezelfde namen komen volgend jaar.
For all we know overlijden enkele oudere rotten in het vak (laten we hopen van niet).
Als dezelfde namen komen, hoop ik op een betere verdeling. (en wellicht een betere headliner)

Iron Maiden - Mercyful Fate - Faith No More - Airbourne
Judas Priest - Deep Purple - Korn - Disturbed
Aerosmith - Dimmu Borgir - Alter Bridge - Deftones
(+ een extra dag)

Toch denk ik dat we niet teveel mogen verwachten. Er zijn dit jaar waarschijnlijk kosten gemaakt, die niet helemaal gedekt worden met overheidsgeld.
Daarom denk ik dat de meeste festivals volgend jaar gaan onderdoen voor hun huidige line-up.
Ergens moet er bezuinigd worden...
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik heb per direct mijn reservering van mijn hotel kunnen verplaatsen naar volgend jaar. De man had alle begrip voor de situatie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
Ik heb per direct mijn reservering van mijn hotel kunnen verplaatsen naar volgend jaar. De man had alle begrip voor de situatie.
Ik begin steeds meer van Belgen te houden. Stellen zich heel makkelijk op in deze situaties. Waarschijnlijk ook omdat ze zo hun geld behouden, maar toch...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.006
imac wrote:
Ik heb per direct mijn reservering van mijn hotel kunnen verplaatsen naar volgend jaar. De man had alle begrip voor de situatie.

Ik begin steeds meer van Belgen te houden. Stellen zich heel makkelijk op in deze situaties. Waarschijnlijk ook omdat ze zo hun geld behouden, maar toch…
Zelfde ervaring met Durbuy Rock.
GMM (Devil's Lake) en Summer Breeze (Comfort camping) schuiven waarschijnlijk gewoon mee naar volgend jaar, dus sowieso geen problemen. :)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
imac wrote:
Ik heb per direct mijn reservering van mijn hotel kunnen verplaatsen naar volgend jaar. De man had alle begrip voor de situatie.

Ik begin steeds meer van Belgen te houden. Stellen zich heel makkelijk op in deze situaties. Waarschijnlijk ook omdat ze zo hun geld behouden, maar toch…
Ook de B&B in de buurt van Kortrijk heeft alle begrip voor de huidige situatie. Mijn boeking werd al verplaatst naar 2021. Dus ga ik volgend jaar lekker weer werken op het Alcatraz Metal Festival.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
Ik heb het het met ieder festival een beetje, maar je kan niet echt speculeren over de bands die gaan komen. Ieder forum heeft het over de vraag of dezelfde bands gaan komen. En voor de rest gaat het eigenlijk nergens over. Zelfs die vraag is bij ons al redelijk beantwoord, omdat ze hebben aangegeven om de line-up zo intact mogelijk te willen houden. Dan heeft 't voor mij niet heel veel zin om een nieuw topic aan te maken. Hoe staan jullie daarin?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.006
Ik heb het het met ieder festival een beetje, maar je kan niet echt speculeren over de bands die gaan komen. Ieder forum heeft het over de vraag of dezelfde bands gaan komen. En voor de rest gaat het eigenlijk nergens over. Zelfs die vraag is bij ons al redelijk beantwoord, omdat ze hebben aangegeven om de line-up zo intact mogelijk te willen houden. Dan heeft ’t voor mij niet heel veel zin om een nieuw topic aan te maken. Hoe staan jullie daarin?
Gewoon aanmaken, maakt toch niet uit hoeveel berichten erop worden geplaatst? Er zijn vele pagina's in het forum waarop nauwelijks wordt gereageerd (kijk bv. maar eens bij 'Overige festivals'), denk dat GMM 2021 nog altijd vaker bezocht zal worden en meer bestaansrecht zal hebben dan pakweg Roskilde 2020 (laat staan 2021).
Maar de 221 pagina's zullen we inderdaad wel niet gaan halen komend jaar.. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.006
De daad maar gelijk bij het woord gevoegd:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/graspop-metal-meeting-2021-nieuws-en-geruchten/
:wink:
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
nikita wrote:
Wat betreft het stemmen van Belgische bands in zo’n ‘classics’ top heeft verschillende redenen. Voor Metallica zal het niets uitmaken of zij nu 6 keer, 2 keer of zelfs helemaal niet in zo’n lijst voorkomen. Voor een Belgische band kan het een enorm verschil maken om ‘op een nationale zender als stubru, tijdens een gitaargerichte lijst’ gedraaid te worden. Als ik de commentaren op de facebook-bedanking van Psychonaut bekijk, zie je enorm veel mensen iets zeggen à la ‘kende jullie niet, maar wat een ontdekking’. Voor hen en King Hiss gaan er deuren opengaan die daarvoor niet bereikbaar waren, maar zelfs reeds gewaardeerde bands als Amenra, Stake en Brutus zullen hier nog elk jaar nieuwe fans door winnen en mogelijkheden mee creëren.

Er is gewoon bijna geen forum voor opkomende Belgische (metal)bands, dus je kan het hen moeilijk kwalijk nemen dat zo’n forum ten volle wordt gegrepen. Ik doe er zelf met plezier aan mee, ik stuur elk jaar (door mijn 2 accounts) een volledig Belgische top 3 en een internationale top 3 in.

Dan lijkt het me wellicht beter (en leuker!) om bv. een aparte lijst van beste Belgische metalnummers samen te stellen, of liever nog een van bands uit de Lage Landen/Benelux (wellicht een samenwerking tussen StuBru en KINK?).

Aha! Hier is zo'n lijstje alvast te vinden: https://festivalinzicht.com/de-66-zwaarste-belgen-66-belgische-metalbands/
Lijkt mij ook wel een tof idee om zo'n lijst te laten stemmen natuurlijk, maar dan moet je toch echt een beperking zetten op het aantal nummers van eenzelfde band die erin mogen komen. En je mag ook niet onderschatten dat vriendjespolitiek heel erg doorweegt bij lijstjes met weinig stemmen. Channel Zero lootte dit jaar bijv. een paar biervaten weg aan mensen die een screenshot stuurden van hun stem op Channel Zero.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Manowar:

Geen Belgische datum? Al lijkt het me sterk dat Graspop het aandurft met deze band.

Tue, April 6, 2021 – Zwickau, DE – Stadthalle
Thu, April 8, 2021 – Rotterdam, NL – Rotterdam Ahoy
Fri, April 9, 2021 – Oberhausen, DE – König Pilsener Arena
Sat, April 10, 2021 – Mannheim, DE – SAP Arena
Mon, April 12, 2021 – Bremen, DE – ÖVB-Arena
Tue, April 13, 2021 – Berlin, DE – Velodrom
Fri, April 16, 2021 – Ulm, DE – Ratiopharm Arena
Sat, April 17, 2021 – Nuremberg, DE – Arena Nürnberger Versicherung
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
Manowar:

Geen Belgische datum? Al lijkt het me sterk dat Graspop het aandurft met deze band.

Tue, April 6, 2021 – Zwickau, DE – Stadthalle
Thu, April 8, 2021 – Rotterdam, NL – Rotterdam Ahoy
Fri, April 9, 2021 – Oberhausen, DE – König Pilsener Arena
Sat, April 10, 2021 – Mannheim, DE – SAP Arena
Mon, April 12, 2021 – Bremen, DE – ÖVB-Arena
Tue, April 13, 2021 – Berlin, DE – Velodrom
Fri, April 16, 2021 – Ulm, DE – Ratiopharm Arena
Sat, April 17, 2021 – Nuremberg, DE – Arena Nürnberger Versicherung
Ik denk dat geen enkel festival dat meer aandurft. Wel interessant in ieder geval. Ga ik wellicht wel kaartjes voor halen...
Wel vreemd dat er nog geen prijzen bij staan.

P.S. : Je bericht staat in het topic van 2020.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Indiaantje89 wrote:
Manowar:

Geen Belgische datum? Al lijkt het me sterk dat Graspop het aandurft met deze band.

Tue, April 6, 2021 – Zwickau, DE – Stadthalle
Thu, April 8, 2021 – Rotterdam, NL – Rotterdam Ahoy
Fri, April 9, 2021 – Oberhausen, DE – König Pilsener Arena
Sat, April 10, 2021 – Mannheim, DE – SAP Arena
Mon, April 12, 2021 – Bremen, DE – ÖVB-Arena
Tue, April 13, 2021 – Berlin, DE – Velodrom
Fri, April 16, 2021 – Ulm, DE – Ratiopharm Arena
Sat, April 17, 2021 – Nuremberg, DE – Arena Nürnberger Versicherung

Ik denk dat geen enkel festival dat meer aandurft. Wel interessant in ieder geval. Ga ik wellicht wel kaartjes voor halen…
Ja ik ook... Moreel gezien moet je het eigenlijk niet willen. Maar dacht dat veel Graspoppers misschien dit nieuws wel kunenn waarderen. Ik ga er ook voor in ieder geval.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Van mij mag Manowar thuisblijven, ze komen in voor mij in ieder geval over als zeikerds die zichzelf beter en belangrijker vinden dan wie dan ook. Kan zijn dat door de media dit verdraaid is maar dit maakt het voor mij toch echt iets waar ik niet op zit te wachten voor Graspop.

Uiteraard lijkt het me wel een heel spektakel live, daar kan natuurlijk niemand wat tegenin brengen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken