Graspop 2017

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Brides of Lucifer als surprise act! Vind ik een leuke keuze, ben namelijk best benieuwd naar deze act. Scheelt ook weer een keuze op de vrijdag (of gaan kijken en geen goede plek voor Rammstein of Emporer blijven kijken en wel een goede plek voor Rammstein). Nu kan het allebei.

Haha ja inderdaad, ik had hetzelfde dilemma, want ik wil ze wel zien maar wil ook goede plek bij rammstein (en emperor meepakken). Denk wel dat het nu een stuk rustiger zal zijn vrijdag bij hun optreden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Ik ben benieuwd of we 5FDP nog te zien krijgen zaterdag: http://www.ad.nl/tilburg/3000-fans-woedend-na-dramatisch-optreden-five-finger-death-punch-in-013-tilburg~a20f49fc/. Ach, anders Ministry of Monster Magnet, ook niet vekeerd.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Waar kan je je het best parkeren indien je maar een dagje komt? Ik kom uit het Leuvense.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Zin in! Ik ga vanmiddag weg :)

Gisteravond nog een bericht van FFDP op facebook dat ze de rest van de tour afmaken met een andere zanger (Tommy Vext van Bad Wolves). Vind ik wel erg jammer, de stem van de zanger maakt de band wel vind ik. Maarja niets aan te doen.
 

Dieter1617899756

Playlistbediener
4 jun 2017
10
0
Hier een kort verslag van de vrijdag!

Mijn allereerste graspop, kortom een hele beleving!
Al een bijzonder groot pluspunt is de gratis parking (hier mag Werchter wel eens een voorbeeld aan nemen).
Zeer goed geregeld, stonden goed vooraan.. s 'avonds bij het uitrijden bijzonder weinig hinder.
Op naar het festivalterrein.. we kwamen bij het bos en daar stond een hele lange rij.. Dit kon toch niet voor de bandjes zijn?
Even doorgelopen en je kon zo beginnen aan te schuiven (tussen de hekken tot aan de bandjestent) waarom die rij er stond is me nog steeds een vraag.
Bandje om, drankvouchers omgeruild en de wei op.. Een dikke pluspunt was wel het gevarieerd aanbod aan eetstandjes (hmmm metal frietjes) & de halve liters!

De volgende bands gezien:

Blue Öyster Cult: Leuke band, deed me heel veel denken aan 'the eagles'. Fijne muziek om te luisteren met een pintje!
Metal Church: Vond ik maar niets.. vreemde zanger :)
Sepultura: Goede frontman.. vette muziek!
Epica: Ieder zijn smaak zeker? Maar vond dat alle nummers op elkaar leken + ik ben er zeker van dat de zangers ongelofelijk goed kan zingen.
Maar, dit was toch een beetje té goed.. (trucken van de foor in de mix?)
Europe: Hmm.. eigenlijk toch een lachertje! Meer botox aanwezig, dan een spannende verrassend en leuk optreden. Vergane glorie?
Emperor: lekker hard, lekker strak.. gewoon goed!
Rammstein: Ik wist dat dit dezelfde show ging zijn als vorig jaar op Werchter. De heren waren blijkbaar in hun nopjes, vele grappen op het podium onderling (eenden geluid). We stonden bijzonder goed vooraan, het was echt ongelofelijk druk.. maar weinig geduw en getrek. Wel was het publiek ontzettend zwak en saai.. nergens werd er fatsoenlijk meegezongen tot ergernis van Till (wegzwaai gebaar!). Wel mogen de heren eigenlijk eens met een volledig nieuwe show en materiaal komen. Ze touren nu al een hele tijd met dezelfde pyro bij verschillende songs, als je een paar keer gezien hebt weet je wel wat er gaat komen. Het blijft wel boeiend, maar volledig anders mag ook wel eens.

Verder mochten er meer pisbakken op de wei.. Soms was het ontzettend druk bij de toiletten, dit omdat vele naar de urinoir moesten en deze stonden vooraan.
Was het vaak een opstopping terwijl het achter bij toiletten helemaal geen drukte was. Het herashek voor de inkom van de toiletten had ook niet veel nut, want dit zorgde dat de inkom kleiner werd. Kortom misschien meer inzetten op meerdere plekken waar toiletten zijn?

Al bij al een topdag! Tot volgend jaar!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
Leuk, meer verslagjes is oké !!!

Volgend jaar 22-23-24 juni 2018 ( note to self, week na Pinkpop)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Hierbij mijn uitgebreide verslag van mijn eerste jaar Graspop!

Ik heb inmiddels al veel verschillende festivals gezien maar Graspop is met stip gestegen naar één van mijn favoriete festivals. We verbleven in het Metal Park, een huisjespark vol metalheads verbonden met het festival door een shuttle. Half uurtje rijden. Goed geregeld en prima sfeer in de bus. Slapen in een huisje met bed en koffie is ook erg fijn na een lange dag. De shuttlebus stopte erg dicht bij het terrein, mag Werchter nog een les van leren.

Dan het terrein zelf. Ook al zijn er veel mensen, het voelt een stuk knusser aan dan de andere major festivals. Knusse plekjes met relaxte mensen. Vooral dit laatste was voor mij de doorslaggevende succesfactor. Erg relaxte sfeer met een wat ‘ouder’ publiek, vooraan bij de optredens gaat het los maar iedereen geeft zijn medemens de ruimte. Ook vooraan bij optredens was het nooit vervelend dringen.

Prima assortiment aan eten en drinken met speciale vermelding voor de halve liter bar (erg praktisch) en de Goose IPA van de tap, heerlijk. Ook een speciale vermelding voor het bekertjes raap systeem. Met 20 bekertjes kreeg je een kaartje en mocht je plastic eentjes vissen waar prijzen aan verbonden waren zoals een backstage tour. Zelden zoveel mensen (waaronder ik zelf) gretig naar plastic eendjes zien hengelen.

De afstanden tussen de podia waren ook verrassend kort. Binnen 5 minuten kon je aan de andere kant van het terrein staan voor een optreden. Hierdoor kan je veel meer optredens meepakken en loont het de moeite om ‘ff’ te gaan kijken. Afsluitend vind ik het twee mainstage principe briljant. Hele dag optredens en je kunt makkelijk vooraan komen bij bands die je wilt zien (en tijdens het wachten wordt je vermaakt door de act op het andere podium). Zo kan je dus ook erg vooraan komen door bij het andere podium te gaan staan, o.a. bij Evanescane gedaan. Voor zo’n beleving moet je bij andere festivals al vroeg de inner circle in.

Was dan alles positief? Nou misschien de WC’s dan zoals eerder genoem, soms wat druk en erg krappe ingangen. Kan weinig andere dingen bedenken.

Was er nog muziek? Ja zeker! Te beginnen bij de donderdag. Lekker opstarten met prima optredens van King Hiss en Thurisaz. Daarna besloten om terug te gaan om wat energie te sparen.

Vrijdag begon het dan echt! Heerlijk zo’n vol blokkenschema van 11.00 uur tot 1.30 uur. Op één dag al bijna meer bands (en dus keuze) als heel Pinkpop bij elkaar.
• Door een lange rij helaas Mayan gemist maar wel Shvpes meegepakt. Prima band met als zanger een van de zonen van Bruce Dickenson. Leek een beetje op de oude Linkin Park maar iets harder, na een half uurtje was het ook wel goed.
• Door naar één van de absolute hoogtepunten Sinistro in de Metal Dome. Wat een indrukwekkend en intens optreden was dit. Zeer intrigerende frontvrouw en erge zware lang uitgerekte muziekstukken. Aanrader voor fans van o.a. Amenra. Van die zeldzame optredens waarvan je na afloop eerst even gaat zitten met een biertje om dit op je in te laten werken.
• Comeback Kid, niet helemaal mijn ding maar deden het prima.
• Blue Oyster Cult. Muzikaal prima en keek lekker weg. Muziek deed je wel een beetje in slaap sussen.
• Terug naar de Metal Dome voor Psychotiz Waltz. Obscure progressieve rock act. Beetje maffe zanger die geforceerd stoer probeerde te doen. Met I Remember wel een prachtig nummer in huis, maar optreden werd nergens memorabel.
• Nog even stukje meegepakt van Black Star Riders op mainstage 1, prima hardrock band!
• Met Solstafir in Marque door naar een nieuw hoogtepunt. Ik ben groot fan van deze band. Technische problemen zorgde dat de vaart uit de eerste deel van de set ging maar het tweede deel maakte alles goed. Prachtig, melodieus, intens. Prachtige mix van emoties.
• Amenra keek ik erg naar uit maar ben na 20 minuten afgehaakt. Lag niet aan hen maar was toe aan eten en luieren. Dee Snider zong me toe tijdens het oppeuzelen van een heerlijke zelf samengestelde hamburger. De hamburger heeft meer indruk achtergelaten.
• Epica! Stellen nooit teleur en hebben een paar prijsnummers in huis zoals Cry for the Moon.
• Even een Goose IPA halen en een blik in de Marque geworpen bij Tarja. Kwam bij ons niet over en maar weer snel weggegaan.
• Europe. Werd hiervoor al gezegd, beetje maf. Die zanger ziet er niet natuurlijk uit. Muzikaal moet ik wel eerlijk toegeven dat het niet slecht was en bleek meer te kennen dan ik dacht. Final Countdown meeblerren blijft ook leuk. Maar hoe lang kan een band daarop door blijven gaan?
• Brides of Lucifer. Nieuw concept van enkele bekende belgische metalartiesten met 20 zangeressen. Bleken allemaal covers te zien van bekende nummers zoals Fear of The Dark maar in een nieuw, soms bijna klassiek, arrangement. Prachtig podium en alle zangeressen waren in stijl verkleed. Indrukwekkend en verrassend optreden. Gebiologeerd staan toekijken.
• Ja en dan Rammstein. Inmiddels de vierde keer dat ik ze tegenkom op een festival maar veruit de beste keer ook al speelde ze op Werchter hetzelfde. Om ons heen alleen maar enthousiaste meezinger. Goed afgesteld geluid, hard maar loopzuiver. Heerlijk meeblerren en knallen. Waardige afsluiter van de eerste dag.

En dan zaterdag, op tijd wakker en weer met volle zin terug. Rijen weg en we konden zo naar binnen. Over de gehele dag aanzienlijk rustiger dan vrijdag. Van ervaren Graspoppers begrepen we dat dit de normale drukte is. Heerlijk, kon overal met gemak bij.
• Avatar. Gelijk een van de verassingen van het weekend. Zanger ziet eruit en praat als The Joker maar zingt als de beste. Heerlijke start met een goede stevige metalband. Onbegrijpelijk dat deze band niet groter en bekender is.
• SubRosa in Marque, veel van verwacht maar viel wat tegen. Verzopen zo vroeg (12 uur) in een grote tent. Kon ons niet pakken en daarom verder gaan kijken.
• Met As Lions stond een tweede band van een zoon van Bruce Dickinson op het programma. Maken toegankelijke hardrock en luister prima weg in het gras. Dit is zo’n band die door een radiohitje opeens populair kunnen worden.
• Baroness in Metal Dome. Geweldig! Keek hier erg naar uit maar geen seconde teleurgesteld. De hele tent stond om 14.00 uur al vol met fans en het dak ging eraf. Band speelt een zware en stevige vorm van metal (sludge en stoner) waardoor het een heerlijke lome zware set is met verrassend veel meezingmomenten. Gezien de publiekreactie gaat deze band de komende jaren veel hoger op affiches staan.
• Even wat gerelaxed bij Architects al liet de muziek dat niet echt toe zodat we topfit zouden zijn voor Devin Townsend Project. Wat een indrukwekkend optreden. Epische muziek met een zeer charismatische frontman. Zo’n band die eigenlijk twee uur moet spelen, minimaal. In 55 minuten komen er maar 7 nummers voorbij maar wat voor nummers. Epische langgerekte muziek. Veel fans om ons heen waardoor het een groot feest was.
• Gojira. Altijd goed, lekker potje death metal. Terecht dat deze band eindelijk de credits krijgt voor hun goede wek. Stukje van A day to remember en Amorphis gekeken. De eerste luistert prima weg maar wordt voor mij nergens onderscheidend. De tweede maakte al meer indruk maakt melodieuze doomachtige metal.
• Helaas weg bij Amorphis omdat we Alter Bridge wilde zien. Een band die tot nu toe niet teleurgesteld heeft en nu weer niet. Vooral het nieuwe werk spreekt me erg aan en ook lekker meezingen met oud werk zoals Metallingus. Blackbird blijft een van de meest indrukwekkende en emotionele nummers die ik ken en kreeg een prachtige uitvoering mee. In de omgeving liepen de emoties hoog op door een man die net zijn vrouw verloren was, dit was hun nummer. Momenten die je niet snel meer vergeet.
• Five FInger Death Punch. Hoe zouden ze het doen met de nieuwe zanger? Nou, best prima! Uiteraard een ander stemgeluid maar hij zong sterk en maakte er werk van. Band heeft sowieso paar erg sterke nummer zoals Under and Over It, ik was geboeid voor de hele set.
• Toch Deep Purple nog een kans gegeven. Enkele jaren geleden in HMH gezien en toen wat teleurgesteld. Prima muzikanten maar de zanger trekt het niet meer. Alle respect voor hun invloed op de muziekgeschiedenis maar ze kunnen beter stoppen. Nu weer hetzelfde gevoel. Erg lange muzikale intermezzo’s om de tijd te vullen die niet allemaal even interessant waren. Uiteindelijk maar besloten om na een uur huiswaards te keren omdat de zondag een lange dag beloofde!

Zondag, een dag met veel keuzestress.
• Begonnen met Monolith Deathcult. Wat een verrassing! Aan de ene kant bruut harde metal maar afgewisseld met sterke industriële stukken. Niet zien aankomen dit.
• Ugly Kid Joe, lekker naar voren gelopen en erg genoten van dit optreden! Veel leuke nummers en goed nieuw werk. Zanger doet zijn best om het publiek erbij te betrekken. Mooie uitvoering van Cat’s in the Cradle met Amy Lee erbij, leuke verrassing.
• En toen Alestorm!! Kon ze eindelijk live zien en wat een chaos vooraan, heerlijk. Aan de ene kant is deze band een grote gimmick, maar de nummers en melodieën zijn eigenlijk gewoon te goed. Heerlijk meegeschreeuwd, gesprongen, gepit. Deze band zal nog wel even doorgroeien.
• Daarna even bijkomen, wat eten en kijken bij Hardline en Kvelertak. De eerste werd nergens bijzonder en de tweede wel.
• Maar ik wilde Steel Panther toch weleens meemaken. Tja, en eigenlijk staat iedereen daar maar voor 1 reden. Muzikaal wel aardig en die gasten hadden wel humor. Publiek liet ons gelukkig niet echt in de steek voor dat ene ding. Zonder dat showelement zou die band echter allang vergeten zijn.
• Even slapen bij Mastodon en vervolgens lekker vooraan bij Evanescence (toch maar geen Anathema). Goed optreden, Amy Lee zingt nog erg goed. Ik heb ervan genoten, stukje jeugdsentiment, maar het werd nergens echt legendarisch of onvergetelijk. My Immortal blijft een prijsnummer.
• Opeth of Rob Zombie? Ookal stond ik al in de Marque klaar toch maar naar Rob Zombie gegaan. Geen seconde spijt van gehad, vond hem veel beter dan op Rock am Ring in 2014. Veel beter bij stem en een energiekere show. En eindigen met Dragula blijft goed.
• Scorpions of Primus? Oke, toch Scorpions voordat ze er echt mee stoppen. Dit idee was na 1 nummer alweer over. Kwam erg statisch over en matige zang. Dus toch maar Primus! Goede opbouw in de nummers, en erg vermakelijke animaties. Too Many Puppies blijft een legendarisch nummer. Toch besloten om laatste 40 minuten van Scorpions af te kijken. Drummer van Motorhead blijft daar nu te spelen en deed een erg indrukwekkend drumsolo ter nagedachtenis aan Lemmy. Mening over de band veranderde niet trouwens. Mogen van mij best stoppen. Ook weinig nummers die ik echt boeiend of onderscheidend vind.
• En dan een knallende afsluiten met Sabaton. Ik ken de naam al wat jaren maar pas recent gaan luisteren. Het enige wat ik kon bedenken is in welke grot ik al die jaren gewoond heb. Wat een indrukwekkende band. Wat een goede nummers. Dit was echt heel erg goed. Headliner voor de toekomst, of eigenlijk nu al. Het stond tot 1.30 uur bomvol met enthousiaste mensen. Prachtig einde.

Ben benieuwd hoeveel mensen de moeite hebben genomen om dit te lezen, ik vond het vooral leuk om dit als vorm van nagenieten te schrijven. Ik zal een poging doen voor een top 15:
1. Sabaton
2. Devin Townsend Project
3. Rammstein
4. Sinistro
5. Solstafir
6. Five Finger Death Punch
7. Alestorm
8. Baroness
9. Rob Zombie
10. Evanescence
11. Alter Bridge
12. Brides of Lucifer
13. Ugly Kid Joe
14. Epica
15. The Monolith Deathcult
 

R1ALAIN

Nieuw lid
19 jun 2017
1
0
@joslittel,
Ik heb alvast uw volledige resumé gelezen. U slaat spijkers met koppen. Ik heb ook heel van dezelfde bands gezien, maar voor mij was de verassing toch Brides of Lucifer!
Tegenvallers waren voor mij Deep Purple, Scorpions en Ramstein.
Dead Daisies, Monster Magnet en Queensryche waten in de Metal Dome beregoed en tjokvol. Rob Zombie vond ik maar niks. Amenra was ook niet echt mijn ding. En tja Sabaton, vaste waarde op veel metalfestivals. En na Avatar al verschillende keren gezien te hebben, mogen die echt wel véél hoger op de affiche staan.
Op naar Alcatraz !!!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Leuk om de ervaringen van anderen te lezen. Ook ik heb weer genoten van graspop. Het was mijn derde keer en het was weer een feestje!

Donderdagavond aangekomen, tent opgezet en toen naar Brides Of Lucifer geweest, zodat ik vrijdag beetje vooraan kon komen bij Rammstein. Ik vond Brides Of Lucifer erg vet om gezien te hebben, al had de zang van mij wat harder gemogen, was afentoe erg slecht te horen.

Vrijdag:
rustig op gang gekomen, eerst eventjes op en neer met de gratis shuttlebus (geweldig geregeld!) naar Dessel, om in de supermarkt wat voorraad te kopen voor op de camping. Als eerst naar Battle Beast geweest. Ik kende het niet echt, maar die vrouw heeft me een strot! Muziek vond ik erg leuk. Daarna in de Metal Dome een stukje Psychotic Waltz gepakt, Black Star Rider vanaf achter op het veld gekeken en Prong weer gekeken in de Metal Dome. Ik kende alle 3 deze bands niet echt, maar was wel lekkere muziek.
Na Prong naar voren gegaan bij MS2, zodat we vooraan konden staan bij Epica. Heel chill dat we vanaf die plek ook Dee Snider heel goed konden zien. Dee Snider maakt van al zijn optredens een feestje en dat was het dit keer weer, die man krijgt zn publiek heel goed mee. Erg leuk optreden, weer lekker veel We're not gonna take it geblered.
Epica, een band waar ik zelf groot fan van ben, was weer goed in vorm. Vet optreden, lekkere moshpits en heerlijk veel energie!
Klein stukje Tarja gezien in de MArque, maar greep me niet zo, hierna naar Europe geluisterd zittend op het gras.
Emperor vond ik persoonlijk niet zo, maar was wel oke om een keer gezien te hebben. Geprobeerd vooraan te komen bij Rammstein, maar het was erg druk. Gelukkig de show wel goed meegekregen. Erg vet, erg veel vuur, veel spektakel en vuurwerk. TOP!

Zaterdag:
Weer rustig op gang gekomen, om 14 uur bij Rhapsody in het gras gaan zitten om het van afstandje te bekijken. Vond het erg leuke muziek, ik hou wel van powermetal.
Architects vond ik ook wel leuk, maar niet zo bijzonder. Hierna de moeilijke keuze moeten maken tussen Danko Jones en Devin Townsend, ben voor Devin gegaan en heb er geen spijt van gehad. Wat heeft die man een stem en wat zet die een leuke show neer, echt van genoten!
Hierna eventjes 2 uurtjes rustig aan gedaan, een shitload aan bekertjes verzameld (gaat erg snel als je in de marquee verzamelt net na een optreden) en daardoor erg vaak in de botsautos gekund met mn vrienden, was lachen. Ook het reuzenrad is leuk om een keer in geweest te zijn, erg mooi uitzicht over het terrein. Leuk dat je dat met bekertjes kunt winnen.
A Day To Remember vond ik leuk, van een afstandje bekeken, goede show. Hierna vooraan bij Alter Bridge, een van mijn favoriete bands. Was een erg gaaf optreden, Blackbird is inderdaad prachtig, alle nummers mee kunnen zingen. Vriend van me heeft nog een plectrum van ze gevangen.
Five Finger Death Punch, ik keek er beetje tegenop, is ook een grote favoriet van me, maar ik was bang dat het zonder de zanger een stuk minder zou zijn. Toch maar naar voren gegaan en het viel niet tegen. Deze zanger deed het echt geweldig en ik heb heel erg genoten. Lekker energiek publiek ook, veel crowdsurfers en moshpits, heel lekker optreden. Uiteindelijk heeft mn broertje nog een drumstokje gevangen, dus dat maakte het nog mooier.
Deep purple gekeken vanaf een afstandje, was leuk, maar erg veel orgelsolo's tussendoor, waar ik me een beetje aan stoorde.
Als afsluiter was In Flames erg vet, net voor de laatste nummers naar de tent gegaan, om de drukte voor te zijn.

Zondag:
Veel te warm, gelukkig drinkflesjes met dop mee naar binnen gekregen, waardoor we water mee konden nemen naar de optredens.
Ugly Kid Joe: van afstandje bekeken, was wel leuk. Leuk dat ze de zangeres van Evanescence een nummer mee lieten zingen.
Alestorm: Een waar feestje, goed optreden, iedereen deed enthousiast mee.
Airbourne: Lekkere hard rock, leuk optreden.
Hierna weer eventjes bekertjes geraapt en botsautos geweest :p
Steel Panther: Leuke show, maar wel beetje vieze mannen hoor. Ik weet dat het bij de show hoort, maar wordt er toch niet echt vrolijk van als ik zie hoe onrespectvol ze over vrouwen praten. Maar verder wel catchy nummers.
Mastodon speelde een strakke, goede show.
Evanescence: We stonden erg vooraan, omdat mn broertje groot fan van ze is. Ik vond het persoonlijk een beetje tegenvallen, maar dit was deels doordat het zo bloedverziekend heet was. Het publiek deed erg weinig, maar ik had zelf ook erg weinig energie om te bewegen. Volgens mij hadden ze dit zelf ook door, de zangeres maakte ook 2 keer een opmerking over de zon. Ze speelden wel goed, maar vond er dus een beetje weinig energie in zitten en vond de bas te hard staan, waardoor je de rest minder goed kon horen.
Hierna 2 nummers van Rob Zombie gezien, was wel lachen, om daarna naar Opeth te gaan.
Opeth was erg goed. Die zanger kan zo kraakhelder en mooi zingen, om vervolgens heerlijk diep te grunten, om daarna weer een heel rustige muzikale passage te hebben. Wel jammer dat de rustige stukken wat ruw werden verstoord door de harde bastonen van rob zombie op de mainstage.
Sum41: Ze stonden op de kleinste stage, maar wat was het een feestje! Qua hoeveelheid mensen hadden ze makkelijk op de mainstage kunnen spelen, maar het was leuk dat ze nu in het donker speelden. Het hele veld stond nu vol, en van voor tot achter werd enthousiast meegedaan. Dit was juist heel gezellig en knus doordat ze op dit kleine podium stonden. Ik vond het zeer geslaagd.
Laatste nummers van Scorpions nog gezien, wel leuk om mee te zingen, maar zijn beetje oude mannetjes die niet meer zo energiek zijn.
Sabaton: Wat een knallende en geweldige afsluiter van het festival. Echt een super energiek optreden, met vuur en kanonnen, zoals we van ze gewend zijn. Strak, humoristisch, mooie beelden, top show! Echt van genoten.
Het vuurwerk aan het eind van het festival is ook altijd erg mooi, mag ook even genoemd worden.


Conclusie: Erg geslaagd weekend gehad! Was weer super. Zondag erg warm, maar we hebben het overleefd. Ook de security vond ik erg gezellig en behulpzaam.

Top 6:
1. Sabaton
2. Sum41
3. Alter Bridge
4. Five Finger Death Punch
5. Epica
6. Rammstein
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken