Forum vernieuwing

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
We hebben in het off-topic sub-forum al verklapt dat we met een nieuwe indeling van het forum bezig zijn. En omdat sommige ergennissen al aanbod zijn gekomen vroegen wij ons af of jullie je aan andere dingen irriteren of vinden dat bepaalde aspecten beter kunnen op het forum. Ook als jullie briljante ideeën hebben voor het forum kunnen die uiteraard gedeeld worden. Dit betreft nu vooral de indeling, topics en lay-out van het forum, aangezien we daar mee bezig zijn. Maar andere tips zijn ook meer dan welkom. :)

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Misschien dat het handig is dat je alvast zegt wat er al gezegd is voordat er een hoop gezegd wordt waar jullie al mee bezig zijn.

Enige waar ik zo aan kan denken zijn de enquetes en het overzicht in 'overoge festivals'
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Het idee is dat inderdaad de enquêtes in een apart subforum terecht gaan komen.

Ook is er een idee om de indeling te veranderen naar de twee populairste festivaltopics (Pinkpop en RW) boven en dus muziek algemeen verder naar beneden. Ook zouden wij het leuk vinden om het Off-topic verder uit te breiden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Het idee is dat inderdaad de enquêtes in een apart subforum terecht gaan komen.

Ook is er een idee om de indeling te veranderen naar de twee populairste festivaltopics (Pinkpop en RW) boven en dus muziek algemeen verder naar beneden. Ook zouden wij het leuk vinden om het Off-topic verder uit te breiden.

Als je het mij vraagt allemaal goede ideeën. Wel zou ik muziek alle festival topics bij elkaar houden. Dus niet eerst RW en PP, dan algemeen en dan PKP, BKS e.d..

Trouwens(als ik zo vrij mag zijn mee te denken) misschien een idee om in overige festivals verschillende mappen per land/regio te maken. Dat je als je naar bijvoorbeeld Bospop topic wil dit doet: main forum--> overige festivals--> Overige festivals NL--> Bospop en voor Roskilde: main forum--> overige festivals --> Overige festivals Scandinavië/Denemarken --> Roskilde. Gwn een ideetje, maar waarschijnlijk hebben jullie al genoeg goede ideeën ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
Het idee is dat inderdaad de enquêtes in een apart subforum terecht gaan komen.

Ook is er een idee om de indeling te veranderen naar de twee populairste festivaltopics (Pinkpop en RW) boven en dus muziek algemeen verder naar beneden. Ook zouden wij het leuk vinden om het Off-topic verder uit te breiden.


Als je het mij vraagt allemaal goede ideeën. Wel zou ik muziek alle festival topics bij elkaar houden. Dus niet eerst RW en PP, dan algemeen en dan PKP, BKS e.d..

Trouwens(als ik zo vrij mag zijn mee te denken) misschien een idee om in overige festivals verschillende mappen per land/regio te maken. Dat je als je naar bijvoorbeeld Bospop topic wil dit doet: main forum–> overige festivals–> Overige festivals NL–> Bospop en voor Roskilde: main forum–> overige festivals –> Overige festivals Scandinavië/Denemarken –> Roskilde. Gwn een ideetje, maar waarschijnlijk hebben jullie al genoeg goede ideeën
icon_wink.gif
Dit is wel een goed statement...
Festivals bij elkaar en die overige festivals verdelen per land, ben ik wel eens met neontiger8
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Waar ook een bezempje door moet is de topics Aankondigingen / Artiesten / Concerten.
Misschien bij Aankondigingen een sortering op grote locaties als ZiggoDome, HMH bijvoorbeeld en per regio/provincie.
Er staan ook nog een aantal crossovers in die verplaatst / vernieuwd kunnen imo.
Wat denken jullie hiervan, roept u maar...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Die van de zalen is wel een goede, gewoon per zaal een topic. Om dan nog per provincie in te delen lijkt mij een beetje overbodig, iedereen weet wel een beetje waar die zalen liggen.
Het Artiesten forum zou ik zelf gewoon zo laten, gewoon een topic per band.

Te veel van die subfora is ook weer niet handig, straks moet je eerst 6 keer klikken voordat je eindelijk bij de topics aankomt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Die van de zalen is wel een goede, gewoon per zaal een topic. Om dan nog per provincie in te delen lijkt mij een beetje overbodig, iedereen weet wel een beetje waar die zalen liggen.
Het Artiesten forum zou ik zelf gewoon zo laten, gewoon een topic per band.

Te veel van die subfora is ook weer niet handig, straks moet je eerst 6 keer klikken voordat je eindelijk bij de topics aankomt.
Dat van dat Artiesten topic bedoelde ik eigenlijk dat artiesten subtopic in die andere topics staan, btw
Ik zal even iets uitgebreider uitleggen wat ik ongeveer bedoel...
Bij de aankonidigingen per provincie bedoelde ik meer voor de kleinere zaaltjes.
Wat je dan krijgt is Home > Forum > Aankondigingen met daar onder ZiggoDome, HMH, misschien ook Paradiso, Melkweg of zo en dan dat dan de overige zaaltjes of theaters onder een subtopic van de provincie vallen. Direct daaronder zonder subsubtopic bedoel ik, dus niet daar onder nog eens verdeeld onder topics maar gewoon daar direct te posten. Dan is het eventueel mogelijk nog een topic voor Sportpaleis België erbij te zetten bijvoorbeeld. Uiteraard ook eventueel nog een subtopic voor totaal België of Duitsland naast de provincies (ook zonder subtopics er onder). In die richting zat ik te denken.
Misschien zelfs Aankondigingen en Concerten combineren in 1 topic.
(Het is dan wel zaak even te kijken welke grote zalen als subtopic de prioriteit hebben, zodat niet in 1 van de subtopics 1 zaal de overhand krijgt wat dan daar weer tot onoverzichtelijkheid kan zorgen.)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Trouwens(als ik zo vrij mag zijn mee te denken) misschien een idee om in overige festivals verschillende mappen per land/regio te maken. Dat je als je naar bijvoorbeeld Bospop topic wil dit doet: main forum–> overige festivals–> Overige festivals NL–> Bospop en voor Roskilde: main forum–> overige festivals –> Overige festivals Scandinavië/Denemarken –> Roskilde. Gwn een ideetje, maar waarschijnlijk hebben jullie al genoeg goede ideeën
icon_wink.gif

Dat lijkt me wel heel goed (alle posts over Les Ardentes zitten bvb verscholen tussen affiches van festivals aan de andere kant van de wereld), maar dan zou ik er gewoon verschillende topics van maken ipv mappen. Dus: main forum - overige festivals - Scandinavie; en daarin dan alles rond Roskilde, Oya, Northside, enz. Anders ga je een wildgroei aan festivaltopics krijgen waarin uiteindelijk 2 of 3 keer gepost wordt.

Misschien wel een uitzondering door toch mappen te gebruiken voor landen waar over meerdere festivals in de diepte gediscussieerd wordt (bvb Nederland, Belgie, Duitsland, eventueel UK).

Qua categorieën iets als: Nederland - België - Duitsland - Verenigd Koninkrijk - Frankrijk - Scandinavië - Oost-Europa - Zuid-Europa - Verenigde Staten - Rest van de wereld?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ah, JB. en Dennis zijn moderators geworden ipv mij. Mogen jullie mij helpen als er weer een battle komt, oke? ;) Verder heb ik niet zo veel te zeggen, ben een tijdje weggeweest enzo... wellicht dat ik weer wat vaker ga komen de komende tijd maar wellicht ook niet. Maar ik ben er nog wel hoor en zal me zeker met het nieuwe festivalseizoen gaan bemoeien vond deze dit jaar persoonlijk wat tegenvallen vandaar dat mijn interesse om hier te komen wat weg was.

Mocht ik weer een nieuwe battle gaan starten zal ik dat in samenspraak doen met jullie, maarre wellicht kunnen jullie er al over nadenken waar je die topics kwijt wilt aangezien er vorige keer wat commentaar op was.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Haha geen probleem weckoj ;)
Er komt dus een nieuwe indeling aan en daar is dan natuurlijk ook weer ruimte voor battles en uiteraard andere dingen die georganiseerd worden. Maar goed, dat komt wel aan bod als er weer iets georganiseerd wordt. De taak van Dennis en mij is inderdaad vooral die samenspraak. Wij zijn het communicatiemiddel tussen de forumleden en de redactie. Omdat wij nauw betrokken zijn met jullie worden ideeen en feedback heel snel besproken.

Ook over het idee van landen mappen is gepraat. Dit is een lastige. Het probleem met zulke mappen is dat de populairste topics verstopt zijn, waar ze anders bovenaan komen te staan. Dit zorgt er dus voor dat je voor de wat grotere en populairdere festivals langer moet zoeken. Er zijn dus ook extra mouse-clicks nodig om bij een topic te komen. Het voordeel is inderdaad wel dat de kleinere festivals wel makkelijker te vinden zijn en het opgeruimder staat dan nu ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Haha geen probleem weckoj
icon_wink.gif

Er komt dus een nieuwe indeling aan en daar is dan natuurlijk ook weer ruimte voor battles en uiteraard andere dingen die georganiseerd worden. Maar goed, dat komt wel aan bod als er weer iets georganiseerd wordt. De taak van Dennis en mij is inderdaad vooral die samenspraak. Wij zijn het communicatiemiddel tussen de forumleden en de redactie. Omdat wij nauw betrokken zijn met jullie worden ideeen en feedback heel snel besproken.

Ook over het idee van landen mappen is gepraat. Dit is een lastige. Het probleem met zulke mappen is dat de populairste topics verstopt zijn, waar ze anders bovenaan komen te staan. Dit zorgt er dus voor dat je voor de wat grotere en populairdere festivals langer moet zoeken. Er zijn dus ook extra mouse-clicks nodig om bij een topic te komen. Het voordeel is inderdaad wel dat de kleinere festivals wel makkelijker te vinden zijn en het opgeruimder staat dan nu
icon_wink.gif

Welke populairdere topics bedoel je dan? Misschien zou je die nog boven de landen mappen kunnen 'pinnen' ofzo? De populairdere dingen blijven toch wel boven aan staan denk ik
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken