Forum feedback

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Laatste reacties in actieve topics kloppen bij mij niet meer als ik niet ingelogd ben. Hebben anderen hier ook last van?
bekend probleem ja, ik geef het nog eens door
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Er zijn volgens mij wat linkjes kapot. Forum van Pinkpop, Werchter, Sziget en nog een paar linken door naar een topic over Ondertitels...?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Er zijn volgens mij wat linkjes kapot. Forum van Pinkpop, Werchter, Sziget en nog een paar linken door naar een topic over Ondertitels...?
Yes, work in progress. Thanks! Via de directe topics werkt 'ie voor nu wel.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Er zijn volgens mij wat linkjes kapot. Forum van Pinkpop, Werchter, Sziget en nog een paar linken door naar een topic over Ondertitels...?

Is gefixed nu. Was onderdeel van een update om de oude URL's (zoals deze, die je bv. nog vindt via Google) te herleiden naar de nieuwe URL's. Zodat ze niet doodlopen.

Mocht je nog last hebben van dat Ondertitels-topic probleem: leeg even je cached files in je browser. Mocht je Chrome gebruiken, kan dat door chrome://settings/clearBrowserData te plakken in je browserbalk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik loop weer tegen grenzen aan bij het bijwerken van de draft posts ?

Ik mag max 10 bestanden per post uploaden. Kan dit worden verhoogd? (naar min 15)
Als ik een post deel, staat er als voorbeeld de tekst van de eerste post van die pagina. Je springt wel naar de juiste post, dus geen groot probleem.
Ik kan een paar afbeeldingen niet posten omdat die te groot zijn. Nou is dat direct van de map op de pc wel vaker niet gelukt, dus stuur ik ze via whatsapp en maak daar screen shots zodat de bestanden kleiner zijn. Nu lukt ook die stap bij 4 afbeeldingen niet. Kan daar ook wat in aangepast worden of moet ik het via een andere manier doen?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik loop weer tegen grenzen aan bij het bijwerken van de draft posts ?

Ik mag max 10 bestanden per post uploaden. Kan dit worden verhoogd? (naar min 15)
Als ik een post deel, staat er als voorbeeld de tekst van de eerste post van die pagina. Je springt wel naar de juiste post, dus geen groot probleem.
Ik kan een paar afbeeldingen niet posten omdat die te groot zijn. Nou is dat direct van de map op de pc wel vaker niet gelukt, dus stuur ik ze via whatsapp en maak daar screen shots zodat de bestanden kleiner zijn. Nu lukt ook die stap bij 4 afbeeldingen niet. Kan daar ook wat in aangepast worden of moet ik het via een andere manier doen?
Hey Brian, ik heb de maximaal aantal bijlagen per post verhoogd naar 25. Betreft de de maximaal grootte van de afbeeldingen, deze staat op 1024 kB (1 MB) en om ervoor te zorgen dat onze server niet onnodig volstroomt laat ik die zo. Een plaatje op een plek als deze hoeft in principe niet meer dan een paar honderd kB te zijn. Whatsapp comprimeert inderdaad afbeeldingen dus dat is op zich een goede truc.

Mocht je meer bijlagen of grotere afbeeldingen willen toevoegen, kun je er voor kiezen om ze niet bij ons te hosten maar elders (zoals Tinypic etc.) en vanaf daar de URL in te voeren. Dan kun je ongelimiteerd je gang gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Hey Brian, ik heb de maximaal aantal bijlagen per post verhoogd naar 25. Betreft de de maximaal grootte van de afbeeldingen, deze staat op 1024 kB (1 MB) en om ervoor te zorgen dat onze server niet onnodig volstroomt laat ik die zo. Een plaatje op een plek als deze hoeft in principe niet meer dan een paar honderd kB te zijn. Whatsapp comprimeert inderdaad afbeeldingen dus dat is op zich een goede truc.

Mocht je meer bijlagen of grotere afbeeldingen willen toevoegen, kun je er voor kiezen om ze niet bij ons te hosten maar elders (zoals Tinypic etc.) en vanaf daar de URL in te voeren. Dan kun je ongelimiteerd je gang gaan.
Een andere handige truc daarvoor die ik graag gebruik is het plakken van plaatjes in PowerPoint.
Na eventuele bewerkingen en annotaties kun je alles selecteren en groeperen.
Vervolgens kun je rechtstreeks via rechtermuismenu 'opslaan als afbeelding' (in gewenst bestandstype), of eventueel eerst de gegroepeerde afbeelding copy-pasten als afbeelding (waardoor alle aangebrachte wijzigingen 'vastliggen', en volgens mij ook het bestandformaat verkleint).
Het formaat van de afbeelding in PowerPoint bepaalt ook het formaat van de opgeslagen afbeelding. Als het bestand te groot is om te uploaden, maak je eerst de afbeelding wat kleiner in PowerPoint, en sla je deze opnieuw op, totdat je het gewenste bestandformaat hebt.

Nog een handig trucje om bestanden op te slaan dat ik vaak toepas is de 'snippet'-tool, met de sneltoets-combinatie SHIFT+WINDOWS+S (beetje rare combinatie, maar bij vaak gebruik onthoud je die vanzelf). Zo kun je van alles wat je op je scherm ziet makkelijk een snapshot maken (makkelijker dan printscreen en vervolgens croppen) en vrijwel overal direct plakken, incl. hier in een bericht (anders kun je eerstgenoemde truc gebruiken).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa en Brian

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik krijg sinds gisteren regelmatig

An unexpected database error occurred. Please try again later.

Anderen hier met hetzelfde probleem?
 
  • Wow
Waarderingen: Joszwa

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik krijg sinds gisteren regelmatig

An unexpected database error occurred. Please try again later.

Anderen hier met hetzelfde probleem?
Ik heb dat ook weleens met de app. EIgenlijk het enige wat bij mij helpt is de app opnieuw installeren.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik krijg sinds gisteren regelmatig

An unexpected database error occurred. Please try again later.

Anderen hier met hetzelfde probleem?

In principe is dit goed nieuws, want dat betekent dat het weer een stuk drukker wordt op onze websites. Festival season incoming!

Maar inderdaad, ik zag de meldingen ook terugkomen in de server logs. We hebben de capaciteit inmiddels verhoogd om meer gelijktijdige traffic aan te kunnen. Zou beter moeten gaan nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Al een hele ochtend last van dit scherm, nog mensen hier last van?

ZPOsxxT.jpg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zou het max aantal video's van youtube kunnen worden uitgebreid naar 10 per post? Staat iets mooier als ik de Festileaks Ten bekend maak ;) (of moet ik hem dan in 2en opdelen?)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Zou het max aantal video's van youtube kunnen worden uitgebreid naar 10 per post? Staat iets mooier als ik de Festileaks Ten bekend maak ;) (of moet ik hem dan in 2en opdelen?)
Doorgegeven, komen er snel op terug!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Waarom is er eigenlijk een max? Wilde met de draft ook allerlei YouTubefilmpjes pluggen (wel 75, maar toch), maar dat pakte ie uiteraard ook niet,
Ik denk dat dat te maken heeft met twee dingen, maargoed ik heb de technische kennis van de website ietsjes minder
1. Laden van de pagina's. Als er oneindige filmpjes en tekst geplaatst kan worden kan dat zorgen dat de prestatie van het forum voor die thread achteruit gaat. Het moet namelijk veel meer laden dan een normale pagina. Je wilt de prestatie ook ongeveer gelijk hebben op je hele site. Dit zal nog verergeren als het bericht ook nog een paar keer gequote wordt. De zichtbaarheid is op dit forum niet al gecoverd doordat je een langer bericht zelf kan openklikken
2. Geen max hebben kan ervoor zorgen dat je site gaat crashen. In theorie kan er dan een oneindig bericht geplaatst kunnen worden (door een spam account). En dat vindt de praktijk niet leuk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Lijken de laatste tijd weer meer spam topics tussendoor te sluipen. Deze ochtend weer twee gekke topics geopend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De luitjes die een paar dagen geleden spam aanmaakten waren nog zo vriendelijk om het in het offtopic gedeelte te zetten.
Nu staat het inderdaad in het Lowlands en Werchter subforum.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken