Forum feedback

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Heb de kaatste vaak problemen met inloggen. Tevens lukt het liken van berichten meer niet als wel. Soms krijg ik zelfs de melding dat ik een post dislike terwijl dat natuurlijk niet mijn bedoeling is.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.690
1.613
Joris wrote:
Het lijkt er op dat het quoten van de reactie van Processierups het probleem is, misschien omdat daar een Youtube embed in zit.

Dat is altijd al een kinderziekte geweest. Link weghalen en je kan gewoon je bericht posten.
Ja klopt, maar deze melding kende ik nog niet. Of wel en hij ziet er visueel gewoon iets anders uit sinds kort.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.211
wenteldave wrote:

Joris wrote:
Het lijkt er op dat het quoten van de reactie van Processierups het probleem is, misschien omdat daar een Youtube embed in zit.


Dat is altijd al een kinderziekte geweest. Link weghalen en je kan gewoon je bericht posten.

Ja klopt, maar deze melding kende ik nog niet. Of wel en hij ziet er visueel gewoon iets anders uit sinds kort.
Dat is het precies.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Als ik een groot bericht edit, bv door er een typefout uit te halen, wordt hij vaak niet geplaatst. Snap dat dit met de spamfilter te maken heeft, maar kan dit wellicht wat ruimer worden afgesteld? Of dat reguliere gebruikers hier minder last van hebben?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Aanstaande dinsdag worden de Festileaks-websites overgezet naar een andere server. Die dag zal het forum daarom slecht bereikbaar zijn en er bestaat een kans dat posts van tussen 12:30 en 16:30 niet (permanent) worden opgeslagen.

De verhuizing zou dinsdagavond klaar moeten zijn. Daarna moeten er nog wat tweaks aan de instellingen plaatsvinden. Zodra dat klaar is, kan ik gaan starten met het omzetten naar nieuwe forum software, zoals aangekondigd. Dat staat nu de eerste week van juni op de planning. Alle problemen zoals hierboven zijn genoemd moeten dan verleden tijd worden.

Bear with me.. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.211
Aanstaande dinsdag worden de Festileaks-websites overgezet naar een andere server. Die dag zal het forum daarom slecht bereikbaar zijn en er bestaat een kans dat posts van tussen 12:30 en 16:30 niet (permanent) worden opgeslagen.

De verhuizing zou dinsdagavond klaar moeten zijn. Daarna moeten er nog wat tweaks aan de instellingen plaatsvinden. Zodra dat klaar is, kan ik gaan starten met het omzetten naar nieuwe forum software, zoals aangekondigd. Dat staat nu de eerste week van juni op de planning. Alle problemen zoals hierboven zijn genoemd moeten dan verleden tijd worden.

Bear with me..
1f642.svg
Dat zou dus echt een hele grote stap voorwaarts zijn! Nu maar hopen dat het lukt.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Migratie is zojuist begonnen. Berichten die de komende uren worden geplaatst worden niet (permanent) opgeslagen.

Edit: Het proces loopt het helaas uit. Donderdag 28-05 zouden we weer live moeten zijn. Mogelijk is er data-verlies van de activiteit tussen dinsdag 12:00 en donderdag 12:00.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hello again. We zijn er weer, op een nieuwe server. Mogelijk is er wat data-verlies van de afgelopen 48 uur.

Dit was stap 1. Als het goed is moet er voor jullie oog nu geen verschil zijn met de situatie 2 dagen geleden. Is dat wel zo, hoor ik het graag.

Dan ga ik ondertussen stap 2 in werking zetten: de migratie naar nieuwe forum software. Preview hier of hier (let op de functionaliteiten/flow, niet op het design). Omdat passwords versleuteld staan opgeslagen, is het niet mogelijk om die om te zetten naar de nieuwe software. Dat betekent dat iedereen opnieuw zijn/haar wachtwoord zal moeten instellen zodra we overgaan.

Meer info volgt als ik het heb. As always, thanks voor jullie geduld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dit was stap 1. Als het goed is moet er voor jullie oog nu geen verschil zijn met de situatie 2 dagen geleden. Is dat wel zo, hoor ik het graag.
Ik merk zelfs verbeteringen. Bij het aanklikken van pagina's wordt er meteen naar de correcte pagina verwezen en niet meer naar een pagina of drie daarvoor. Het forum verloopt vlotjes.

Ik hoop dat bij stap 2 het forum er net ietsje aantrekkelijker zal uitzien dan beide plaatjes maar heb er alle vertrouwen in en anders is het maar even wennen natuurlijk. Dankjewel voor het harde werk dat jullie hier in steken, het wordt geapprecieerd!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een post van me is in de spam-filter geraakt, iemand die dit even kan oplossen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.211
Jos. wrote:
Dit was stap 1. Als het goed is moet er voor jullie oog nu geen verschil zijn met de situatie 2 dagen geleden. Is dat wel zo, hoor ik het graag.

Ik merk zelfs verbeteringen. Bij het aanklikken van pagina’s wordt er meteen naar de correcte pagina verwezen en niet meer naar een pagina of drie daarvoor. Het forum verloopt vlotjes.
Was dit niet al zo bij de topics van 2021, waarschijnlijk door de relatief lage hoeveelheid berichten? Bij topics van 2020 gebeurt, bij mij althans, nog precies hetzelfde.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een post van me is in de spam-filter geraakt, iemand die dit even kan oplossen?
Blijkbaar zorgt het meermaals aanpassen van een originele post ervoor dat niet alleen de post verdwijnt maar dat ik ook nog eens niet meer kan reageren in de betreffende thread. De spam-filter kan toch uitgeschakeld worden voor leden die weetikveel 2 jaar of langer actief zijn hier?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Mogen de 2021 topics als Sticky? Ik zat net al weer bijna in het Graspop 2020 te posten. Terwijl die in principe “achter de rug zijn” (forum technisch gezien).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.211
Mogen de 2021 topics als Sticky? Ik zat net al weer bijna in het Graspop 2020 te posten. Terwijl die in principe “achter de rug zijn” (forum technisch gezien).
Vergeet dat niet om die post nog daadwerkelijk in het topic neer te zetten na dit bericht. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mogen de 2021 topics als Sticky? Ik zat net al weer bijna in het Graspop 2020 te posten. Terwijl die in principe “achter de rug zijn” (forum technisch gezien).
Gedaan...
Maar, dan nog, even goed kijken of er niet een nieuwe laatste post in een 2020 topic geplaatst is...


edit:
als er nog 2021 topics gewenst zijn, laat het even weten...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Indiaantje89 wrote:
Mogen de 2021 topics als Sticky? Ik zat net al weer bijna in het Graspop 2020 te posten. Terwijl die in principe “achter de rug zijn” (forum technisch gezien).

Gedaan…
Maar, dan nog, even goed kijken of er niet een nieuwe laatste post in een 2020 topic geplaatst is…

edit:
als er nog 2021 topics gewenst zijn, laat het even weten…

@dennisvdbr , de sticky van BKS verwijst nog naar BKS2020. Dat mag al wel BKS2021, want ik denk niet dat we nu nog gaan voorbeschouwen op de food-line up of het weerbericht. Het gaat nu om het programma voor 2021 dat vrijdag bekend wordt gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
@dennisvdbr , de sticky van BKS verwijst nog naar BKS2020. Dat mag al wel BKS2021, want ik denk niet dat we nu nog gaan voorbeschouwen op de food-line up of het weerbericht. Het gaat nu om het programma voor 2021 dat vrijdag bekend wordt gemaakt.
vreemd, ik heb toch echt BK2021 sticky staan en BKS2020 niet meer?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Processierups wrote:
@dennisvdbr , de sticky van BKS verwijst nog naar BKS2020. Dat mag al wel BKS2021, want ik denk niet dat we nu nog gaan voorbeschouwen op de food-line up of het weerbericht. Het gaat nu om het programma voor 2021 dat vrijdag bekend wordt gemaakt.

vreemd, ik heb toch echt BK2021 sticky staan en BKS2020 niet meer?

Nog eens geprobeerd, maar hij blijft doorverwijzen naar BKS2020.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nog eens geprobeerd, maar hij blijft doorverwijzen naar BKS2020.
of heb je het over het menu bovenaan de pagina?

die gaan we binnenkort nog aanpassen namelijk, het topic op zichzelf staat sticky in het subforum
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hello again. We zijn er weer, op een nieuwe server. Mogelijk is er wat data-verlies van de afgelopen 48 uur.

Dit was stap 1. Als het goed is moet er voor jullie oog nu geen verschil zijn met de situatie 2 dagen geleden. Is dat wel zo, hoor ik het graag.

Dan ga ik ondertussen stap 2 in werking zetten: de migratie naar nieuwe forum software. Preview hier of hier (let op de functionaliteiten/flow, niet op het design). Omdat passwords versleuteld staan opgeslagen, is het niet mogelijk om die om te zetten naar de nieuwe software. Dat betekent dat iedereen opnieuw zijn/haar wachtwoord zal moeten instellen zodra we overgaan.

Meer info volgt als ik het heb. As always, thanks voor jullie geduld.
Hi allemaal. Eerder deelde ik bovenstaand bericht over de migratie naar nieuwe forum software. Helaas moet ik vandaag delen dat die tweede stap er voorlopig toch niet in zit. Door de huidige situatie rondom Covid-19 zitten we met Festileaks in een heel uitdagend financieel verhaal en zijn de inkomsten eigenlijk naar nagenoeg nihil gegaan. Alle partnerships die we normaal hebben met festivals en andere adverteerders zijn logischerwijs geannuleerd. Tevens is het niet de verwachting dat deze partnerships, en dus enige vorm van inkomstenstroom, weer op gang komen tot in ieder geval de lente van 2021. Op onze reserves redden we het wel om de site in de lucht te houden tot volgende zomer, maar extra uitgaven zitten er niet in. Gelukkig is door 'stap 1' het forum zich alweer een stuk beter gaan gedragen, dus hopelijk is het weer een beetje uit te houden. Ik zal waar ik kan nog wat pleisters plakken op de huidige software. Blijf zaken vooral melden. Zodra het er allemaal weer wat rooskleuriger uit ziet beloof ik dat we de investering alsnog doen. Hoop op jullie begrip, enjoy Festileagues.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken