Forum feedback

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Als ik dit zo lees, liggen jullie uitgaven niet gewoon te hoog? Waarom hebben jullie in hemelsnaam een app nodig? Waarom spenderen jullie zo veel geld en tijd om aan code te sleutelen en zelf widgets te schrijven? Is het niet veel voordeliger om over te stappen naar iets eenvoudig op Wordpress + forumsoftware of ben ik nu te naïef?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Als ik dit zo lees, liggen jullie uitgaven niet gewoon te hoog? Waarom hebben jullie in hemelsnaam een app nodig? Waarom spenderen jullie zo veel geld en tijd om aan code te sleutelen en zelf widgets te schrijven? Is het niet veel voordeliger om over te stappen naar iets eenvoudig op WordPress + forumsoftware of ben ik nu te naïef?
Sommige mensen maken via de app gebruik van het forum. Lees vrijwel altijd mijn artikelen op de app en ik gebruik dan weer de site voor het forum. Dus, ik denk daarom. Het is in ieder geval makkelijk als je 't zo kan openen i.p.v. de site op te zoeken, al is dat misschien ook gemakzucht.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Als ik dit zo lees, liggen jullie uitgaven niet gewoon te hoog? Waarom hebben jullie in hemelsnaam een app nodig? Waarom spenderen jullie zo veel geld en tijd om aan code te sleutelen en zelf widgets te schrijven? Is het niet veel voordeliger om over te stappen naar iets eenvoudig op WordPress + forumsoftware of ben ik nu te naïef?
Nee, je bent zeker niet naïef! Sterker nog, dat is precies de strategie die we de eerste 8 jaar hebben gehanteerd. En nog steeds wel grotendeels. Festileaks draait inderdaad op Wordpress en het forum waar je nu op zit is de forumsoftware van Wordpress (bbPress). Allemaal gratis software dus. Je wilt echter steeds een beetje meer: dus je installeert een contactformulier. Op het forum komt een spam aanval, dus daar installeer je wat anti virus plugins. Je wilt een keer een poll kunnen gebruiken, een like optie toevoegen. De lijst is inmiddels eindeloos. Echter, het nadeel van het feit dat het gratis open source software is, is dat er ook door heel veel verschillende developpers aan wordt geschreven. En niet alle plugins even goed met elkaar compitabel zijn. Of uberhaupt nog worden geupdatet naar de nieuwste versies van de basis software. Met als gevolg dat het een steeds meer met het ander gaat conflicteren. Dat fix je dan 1-voor-1 met een soort plakbandjes, maar bij de volgende update schaaft de wond weer open. Kortom, geen langetermijn oplossing voor een site met de traffic als de onze.

Dus op een gegeven moment moet je dan in mijn mening je verantwoordelijkheid pakken en concluderen dat je te groot bent geworden voor het gebruiken van alleen maar software die je gratis kunt gebruiken. Wil je groeien en kwaliteit blijven waarborgen, kun je niet verwachten dat alles gratis blijft. Dan moet er ook worden geïnvesteerd om techniek op maat te maken, of in ieder geval de 'externe software' structureel beter met elkaar te laten communiceren.

Gaan we dan onze eigen pet teboven? In een normale situatie niet. Door de investeringen trekken we ook weer meer adverteerders aan en is het gewoon een gezond plaatje. Hebben we zelfs een bescheiden buffer kunnen opbouwen. Alleen is het nu geen normale situatie. Dus betreffende je stelling 'zijn jullie kosten niet te hoog': dat is pas het geval op het moment dat de inkomsten er niet meer mee in balans staan. En normaal is die balans er, alleen door de crisis niet meer. Dus het is nu mijn taak om daar iets aan te gaan doen.

Nogmaals, ik heb daarin geen paniek, dat gaat goedkomen. Ik hoop dat ik een beetje beter duidelijk heb kunnen maken hoe de situatie is en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt.

Dan duik ik nu weer in die 'pages' bug ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Groene schermen weer terug vandaag. Kon een tijd niet inloggen.
Klopt. Had ik gisteren ook al last van. Nog steeds word ik 5 pagina's terug gestuurd bij het aanklikken van een topic. Nog steeds niet mogelijk om een post te liken......
De reclames zijn wel verdwenen, :cool:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Gisteravond en vanavond ook last van gehad. Lukt nu pas om in te loggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Sinds maandag spelen de oude issues weer op. Veel groene schermen, niet kunnen inloggen.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Hi guys, thanks voor jullie feedback. Fijn dat jullie deze plek weten te vinden. Ik zal er geen doekjes om binden; we komen met Festileaks dit jaar in een lastig parket. Met het wegvallen van de festivalzomer is ook het grootste deel van onze inkomstenbron weg. Adverteerders draaien de geldkraan dicht, en aangezien dat in ons geval vaak de festivals zelf zijn, blijft dat ook de rest van het jaar zo. Hoewel ik mij goed besef dat het in de totaliteit van de crisis een zeer marginaal probleem is, gaat dat ons wel hard raken. Dat doet het zelfs al. Daarom proberen we de komende tijd wat dingetjes die we anders lekker achterwege hadden gelaten. Laat het duidelijk zijn: Festileaks heeft geen winstoogmerk en iedereen die er aan mee werkt doet dat vrijwillig en in z’n vrije tijd; maar dat betekent niet dat er geen kosten zijn.

Stel we zouden een optie bieden tot ‘membership’, waarbij je voor een paar euro per maand het platform advertentie vrij kunt gebruiken (en misschien nog wat extra’s krijgt), zou dat dan iets zijn waar je voor open staat? Of dan toch liever maar de AdBlock erop?

Betreft de bug waarbij je op een verkeerde pagina terecht komt: ik ben op de hoogte, maar ik heb de oorzaak van het probleem nog altijd niet gevonden. We lopen met de huidige software (bbPress) ontzettend tegen de beperkingen aan, het is simpelweg niet gebouwd voor een forum met deze omvang. Ik ben daarom bezig met het onderzoeken of we het hele forum kunnen migreren naar nieuwe, professionele software (vBulletin bijvoorbeeld). Maar nog los van de aanschaf van zo’n pakket, zullen we gezien de omvang van het project daarbij externe hulp bij moeten hebben. Maar ook dan komt de financiële situatie dus weer om de hoek kijken. Het wordt lastig, maar ik ga m’n best doen.

Ideeën welkom, en jullie feedback ook. Ik monitor nog heel even wat de nieuwe ad positie precies oplevert en als dat niet substantieel is, gaat ie gewoon weer uit.

Een membership vind ik zelf wat ver gaan. Op een ander forum waar ik zit is er een optie om eenmalig geld te doneren. Als alle actieve leden hier een paar euro doneren kom je waarschijnlijk gezien de grote van het forum ook aan een behoorlijk bedrag. Daar zou ik zelf wel voor open staan. Zeker omdat ik snap dat er veel inkomsten nu weg vallen in deze tijd en ik dit toffe forum graag wil blijven kunnen gebruiken. Is dat misschien een optie?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Sinds maandag spelen de oude issues weer op. Veel groene schermen, niet kunnen inloggen.

Sinds maandag deze issues. Tot op heden geen verbetering. Soms kun je een halve dag niet inloggen.

Het zijn dezelfde groene schermen als eerst (backend fout meen ik). Soms ook een foutcode waardoor je op een witte pagina met foutmelding komt, iets in de trend van not allowed.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Vroeg me af waar jullie op doelden, aangezien ik nergens last van had. Tot nu dus, ik kan niet inloggen op m'n mobiel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
@Jos. Een idee: je gaf eerder aan dat het forum moeite heeft met de huidige grootte ervan. Is het een idee om alle content te deleten tot en met de 2018 festivals? Volgens mij kijkt toch niemand dat terug en als hiermee het forum weer een beetje normaal gaat werken zou dat mooi meegenomen zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
@Jos. Een idee: je gaf eerder aan dat het forum moeite heeft met de huidige grootte ervan. Is het een idee om alle content te deleten tot en met de 2018 festivals? Volgens mij kijkt toch niemand dat terug en als hiermee het forum weer een beetje normaal gaat werken zou dat mooi meegenomen zijn.

Dat waren juist de gouden tijden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Ik heb deze week ook steeds niet kunnen inloggen.
Kreeg ook iedere keer een andere foutmelding
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Guys, fijn dat jullie dit blijven melden. Om heel eerlijk te zijn weet ik het ook niet meer zo goed met de huidige set-up. Er is veel geprobeerd. Ik ben daarom begonnen met het ontwikkelen van een nieuw forum, met andere, professionele forum software. Alle users, topics, posts etc. zullen moeten worden overgebracht naar de nieuwe omgeving. Ik verwacht dit voor de zomer af te hebben. Ik wil mij excuseren voor de matige functionering van de afgelopen maanden en jullie bedanken voor jullie geduld. We gaan de reset-knop indrukken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Klinkt goed. Ik heb nu ook af en toe een probleem dat het liken niet goed werkt. Dat was wel goed opgelost, overigens! Nu is dat hartje voor mij al ingevuld, komt mijn avatar er niet naast te staan als ik 'm alsnog probeer te liken, en krijg ik de melding dat ik 'm 'unliked' heb, terwijl ik 'm dus sowieso nog niet geliked had.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Dit is een nieuwe: probeerde op het BKS forum te posten maar dat lukte niet helemaal

 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Het lijkt er op dat het quoten van de reactie van Processierups het probleem is, misschien omdat daar een Youtube embed in zit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Het lijkt er op dat het quoten van de reactie van Processierups het probleem is, misschien omdat daar een Youtube embed in zit.
Dat is altijd al een kinderziekte geweest. Link weghalen en je kan gewoon je bericht posten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken