Forum feedback

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Er is denk ik een post van mij die ik in het podcasttopic heb geprobeerd te plaatsen in de spamfilter blijven hangen
Ik zie daar geen post in het spamfilter staan...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Heeft hier nog iemand anders last heeft bij het liken van posts? Sinds enkele weken kan ik geen posts meer liken (zowel op gsm als laptop). Niet dat dit echt een erg probleem is, maar vraag het mij gewoon af.

Heb ik ook...laptop gsm tablet. Maakt niet uit....
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Heb de laatste tijd regelmatig “This site cannot be reached” boodschappen op de mobiele browser versie van het forum. Dan moet ik mn cookies en site data wissen, en dan doet ie het weer. Met name in het opstellen van een bericht gaat dit vaak mis: in ieder geval elke keer dat ik een afbeelding probeer te plaatsen, en ook weleens als ik de editor te lang open heb staan denk ik. Word er dan uit gekickt als ik op verzenden druk, en het bericht wordt niet geplaatst. En kom dus daarna niet meer op de site tot ik mn cookies heb verwijderd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Weet iemand waarom er op iedere pagina die ik open reclame tevoorschijn komt. Die moet ik iedere keer wegklikken om fatsoenlijk verder kunnen lezen. Behoorlijk irritant, om nog maar niet te spreken over het feit dat ik iedere keer 5 pagina's terug wordt gestuurd als ik een topic heb aangeklikt. Dat is nu al weken zo.
Het forum werkt echt niet fijn meer vind ik.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Weet iemand waarom er op iedere pagina die ik open reclame tevoorschijn komt. Die moet ik iedere keer wegklikken om fatsoenlijk verder kunnen lezen. Behoorlijk irritant, om nog maar niet te spreken over het feit dat ik iedere keer 5 pagina’s terug wordt gestuurd als ik een topic heb aangeklikt. Dat is nu al weken zo.
Het forum werkt echt niet fijn meer vind ik…..
die reclame's is echt heel vervelend.
ze zijn soms te groot, springen door je scherm waardoor ook het beeld op en neer wipt.
irritant
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Dat is agressieve reclame.
Heb ik ook op een andere site. Wel enkel op mijn GSM.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Joe wrote:
Dat is agressieve reclame.
Heb ik ook op een andere site. Wel enkel op mijn GSM.

Het gebeurt helaas ook op de computer…
Ik werk nu wel met Adblock.
Ik zal het eens afzetten voor deze site.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Joe wrote:
Snel weer geactiveerd.

Haha. Misschien wel een ideetje, maar ik gun Festileaks ook wel inkomsten. Maar dat mag ook met advertenties die niet in je scherm komen ?
Het is door zulke opdringerige reclame die je meer en meer tegenkomt dat ik besloten heb Adblock te gebruiken.
Websites kunnen dan wel stellen dat ze reclame nodig hebben maar als het de gebruiksvriendelijkheid aantast moeten ze niet naar de gebruiker wijzen wanneer die Adblock gebrukt.
En dat is dan een algemene opmerking, niet enkel naar Festileaks toe.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hi guys, thanks voor jullie feedback. Fijn dat jullie deze plek weten te vinden. Ik zal er geen doekjes om binden; we komen met Festileaks dit jaar in een lastig parket. Met het wegvallen van de festivalzomer is ook het grootste deel van onze inkomstenbron weg. Adverteerders draaien de geldkraan dicht, en aangezien dat in ons geval vaak de festivals zelf zijn, blijft dat ook de rest van het jaar zo. Hoewel ik mij goed besef dat het in de totaliteit van de crisis een zeer marginaal probleem is, gaat dat ons wel hard raken. Dat doet het zelfs al. Daarom proberen we de komende tijd wat dingetjes die we anders lekker achterwege hadden gelaten. Laat het duidelijk zijn: Festileaks heeft geen winstoogmerk en iedereen die er aan mee werkt doet dat vrijwillig en in z'n vrije tijd; maar dat betekent niet dat er geen kosten zijn.

Stel we zouden een optie bieden tot 'membership', waarbij je voor een paar euro per maand het platform advertentie vrij kunt gebruiken (en misschien nog wat extra's krijgt), zou dat dan iets zijn waar je voor open staat? Of dan toch liever maar de AdBlock erop?

Betreft de bug waarbij je op een verkeerde pagina terecht komt: ik ben op de hoogte, maar ik heb de oorzaak van het probleem nog altijd niet gevonden. We lopen met de huidige software (bbPress) ontzettend tegen de beperkingen aan, het is simpelweg niet gebouwd voor een forum met deze omvang. Ik ben daarom bezig met het onderzoeken of we het hele forum kunnen migreren naar nieuwe, professionele software (vBulletin bijvoorbeeld). Maar nog los van de aanschaf van zo'n pakket, zullen we gezien de omvang van het project daarbij externe hulp bij moeten hebben. Maar ook dan komt de financiële situatie dus weer om de hoek kijken. Het wordt lastig, maar ik ga m'n best doen.

Ideeën welkom, en jullie feedback ook. Ik monitor nog heel even wat de nieuwe ad positie precies oplevert en als dat niet substantieel is, gaat ie gewoon weer uit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Bedankt voor de reactie Jos. Dat verklaart een hoop. Persoonlijk zie ik een membership niet zitten. Ik zou best éénmalig eens een kleine bijdrage willen doen maar ga niet iedere maand betalen. Tenminste, dat zou toch niet mijn voorkeur hebben. Maar je reactie verklaart een hoop. Het is dan maar even zo...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Hoelang zit je nou dagelijks aan Festileaks om het draaiende te houden? Neen aan dat er zich iedere dag wel dingen voordoen.

Voor de rest, duidelijk verhaal. Dit is dus ook een beetje de reden dat ik geen Ad Blocker installeer. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Ik weet dat je dit liever niet hoort, maar ik ga net zoals jij en PJ ook eerlijk zijn. Ik zie een membership ook niet echt zitten. Denk ook dat dat z'n doel voorbijstreeft, aangezien het hier gaat om vermaak en informatie over festivals aanleveren. Niets meer, niets minder, althans, zo op het eerste gezicht.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
maar dat betekent niet dat er geen kosten zijn.

Wat dan? Server- en hostingskosten? Dat kost niet zoveel, en met hoe slecht de server van de site is kun je net zo goed overstappen...

Een website met vrijwilligers in de lucht houden is echt geen hocus pocus, dus beetje gek voorstel van dat membership.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is het inderdaad niet gewoon een better idee van server over te stappen (want de kwaliteit van deze is zacht gezegd vrij pover) en op zoek te gaan naar een (voor nu) goedkoper hostingpakket? Of desnoods het forum e.d. voor nu even allemaal wat versimpelen?

Membership zou imo alleen interessant zijn als er ook wat perks aanhangen. Zoals bijvoorbeeld concertregistraties van concerten festivals die niet eerder zijn vertoond oid. Wellicht dat er wat festivals of venues zijn die daar aan mee willen helpen.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Fijn dat jullie meedenken! Om eerlijk te zijn is de server niet echt het probleem, daar hebben we juist afgelopen jaar veel in geïnvesteerd en die is nu (eindelijk) stabiel. Dat wil zeggen: de site is bereikbaar, geen groene schermen, etc. Dat was een half jaar geleden nog anders. Waar het nog sterker kan is de site zelf; de scripts. Ook als we overstappen, blijven die scripts hetzelfde.

Wat betreft dat membership: voor de duidelijkheid, hier ligt geen plan voor klaar o.i.d. Ik wilde slechts een klein proefballonnetje oplaten en begrijp jullie reactie ontzettend goed. Sterker nog, ik had er zelf denk ik hetzelfde ingestaan. Ik betwijfel of het ook echt zoden aan de dijk zou zetten.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Na een nachtje slapen heb ik dan ook in ieder geval de nieuwe ad positie alvast uitgezet. Thanks voor jullie feedback, het zegt veel dat jullie de moeite nemen om jullie gedachten op papier te zetten. Dat waardeer ik en waarderen wij als team enorm. We gaan er met z’n allen het beste van maken komende maanden.
Wat dus betekent dat je kosten misloopt. Hoe ga je dat dan weer invullen? Ik vind het niet erg als advertenties zijn, alleen niet schermvullend ;)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Wat dus betekent dat je kosten misloopt. Hoe ga je dat dan weer invullen? Ik vind het niet erg als advertenties zijn, alleen niet schermvullend
1f609.svg
En dat snap ik helemaal! Ik vind ook niet dat jullie iets onredelijks zeggen hoor, begrijp me niet verkeerd. Dit soort dingen kom je pas achter op het moment dat je het probeert.

Hoe we dat weer in gaan vullen: dat weet ik nog niet precies. We hebben nog wel een kleine buffer van afgelopen jaren. Sowieso valt er hier en daar wel te bezuinigen als we simpelweg genoegen nemen om komende tijd even stil te blijven staan ipv te verbeteren en groeien. We zijn bezig met het ontwikelen van een alternatief concept voor de festivalzomer, het zou mooi zijn als het nog lukt daar een sponsor aan te hangen, maar dat zijn vaak wederom trajecten die veel tijd kosten. We kunnen, als het echt nodig is, altijd vanuit het bestuur nog prive-investeringen doen, om dat in de komende jaren weer terug te onttrekken. Kortom, we komen er wel uit en dat zijn zorgen die jullie niet hoeven te hebben. Zolang jullie support er is, blijft Festileaks online, hoe dan ook. Beloofd:)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken