Forum feedback

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Het algemene topic voor het delen van jouw forum feedback (issues / ideeën / klachten / complimenten / etc).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Hoi!

Er is nu al maanden lang (weet niet precies sinds wanneer) sprake van allerlei vreemde bugs in het forum. Ik meen me te herinneren dat dat in het begin geweit werd aan het overgaan naar een nieuwe server, wat begrijpelijkerwijs met kinderziekten gepaard gaat. Maar inmiddels loop ik nog steeds regelmatig tegen problemen aan. Ik wil dit graag opnieuw onder de aandacht brengen, en verzoeken die shit te fixen. Wat er op dit moment mis gaat is:

- als ik op de mobiele site probeer in te loggen krijg ik de melding “This site can’t be reached: the web page might temporarily be down or it may have moved permanently to a new web adress.” Dat is al sinds juli het geval.
- de reden dat ik de mobiele site gebruik, is dat de app ook te wensen overlaat. Deze is heel traag, laadt met een mindere internet verbinding gewoon helemaal niet, en loopt vaak vast. Ook gebeurt het regelmatig dat ik een reactie aan het typen ben, even naar een andere app switch om iets op te zoeken, en als ik vervolgens terugkom dat de app opnieuw aan het opstarten is. En ik dus mn bericht kwijt ben. Heel irritant.
- vreemd gedrag omtrent het posten van reacties is al heel lang een issue. Ook net weer. Ik probeer voor de tweede keer (na een ongewenste restart van de app) mn berichtje in het Graspop topic te posten, maar het verschijnt na verzending niet in het topic. Bovenaan de pagina en in het overzicht staat echter wel mijn niet-bestaande post als meest recente reactie gelinkt. Maar in de recente reacties feed onderaan de pagina is ie dan weer niet te bekennen. Als ik daar op de meest recente reactie klik (Dennis in het Pinkpop topic), blijkt deze feed ook achter te lopen, want er zijn inmiddels alweer enkele nieuwere reacties in dat topic...

Nu ja, ik wilde mijn irritatie even delen na twee keer achter elkaar mijn bericht kwijt te raken, en jullie vragen om na maandenlang terugkerende problemen naar een goede oplossing te zoeken. En een nieuw topic aanmaken waar iedereen gerelateerde problemen kan melden. Bij voorbaat dank!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.669
– als ik op de mobiele site probeer in te loggen krijg ik de melding “This site can’t be reached: the web page might temporarily be down or it may have moved permanently to a new web adress.” Dat is al sinds juli het geval.
Van dit heb ik totaal geen last. Ben benieuwd waar dat aanligt. Voor mij werkt de site, op mobiel dus, aardig goed.
In de rest van je punten kan ik me volledig vinden. Zonde.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hi Koen,

Terecht dat je hier een punt van maakt. Dank daarvoor en mijn excuses dat een en ander niet functioneert zoals het zou moeten. Het helpt ons heel erg om grip te krijgen op de situatie als zo duidelijk als mogelijk beschreven wat mis gaat. Zoals jij nu doet dus.

Je eerste probleem is nieuw voor mij. Als ik op mijn mobiel naar forum.festileaks.com surf en via het menu naar Inloggen surf, kom ik gewoon op de login page. Kun je bevestigen dat jij het ook op die manier doet? En zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Betreft de app, deze laat inderdaad flink te wensen over. We bekijken nog of deze überhaupt nog de moeite waard is om in de lucht te houden. Er wordt gebruik gemaakt van een bestaande tool (een eigen app laten bouwen is financieel namelijk niet te doen), maar daar binnen valt weinig aan te passen en lopen we dus tegen de grenzen aan. Des te belangrijker is de mobiele site.

Tot slot. Er zijn twee problemen die onze prioriteit hebben op dit moment: dat zijn de groene 502 schermen die regelmatig langskomen, en problemen met caching (berichten die niet lijken te verschijnen, jouw 3e punt). Deze problemen spelen niet alleen op het forum maar op de hele website. Dit is ondanks veel pogingen en optimalisatie nog steeds een gevolg van de ontwikkelingen uit mei.

Ik overleg met onze techniek partner en hoop snel met meer details en termijnen te komen waarop het kan worden opgelost.

Kortom; je hebt helemaal gelijk, en houd ons/mij ook zeker scherp door het maken van dergelijke topics. Maar we werken eraan...

Groet, Jos
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Hey Jos, dank voor je reactie! Ik snap dat jullie je best doen en niet alle techniek zelf in handen hebben; dit bericht is vooral bedoelt als heads up, zeker niet als aanval. Ik zie nu ook dat mijn Graspop bericht erdoor is gekomen, dus dat is fijn.

Over het gebruik van de mobiele website: ik krijg die melding niet altijd op hetzelfde punt, maar vroeger of later gebeurt het altijd. Net gebeurde het direct al toen ik op de homepage op “Festival forum” drukte. Daarvoor dus toen ik inlogde, door idd direct naar forum.festileaks.com te gaan, en dan naar beneden te scrollen naar de login. Soms lukt het inloggen ook wel, maar krijg ik die melding als ik een forum topic wil bezoeken. Etc. Elke keer als ik een nieuwe pagina wil laden bestaat in feite de kans dat hij eruit klapt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Ik kom nu via mn mobirle browser helemaal niet meer op het forum, terwijl de festileaks site verder prima werkt. Zit dus nu in de app.

Ik gebruik de Google Chrome app op een iPhone 8 met iOS 13.1.2
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Same here. Krijg vaak de

“This site can’t be reached: the web page might temporarily be down or it may have moved permanently to a new web adress.”

Foutmelding op laptop en mobiel. Groene pagina.

Zijn sinds vorige week ook autovideo commercials die je niet weg kunt drukken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Ah bij mij issie wit, heb m volgens mij ook weleens op mn laptop gehad idd, maar lang niet no vaak. Mobiele site is echt onbruikbaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.047
Hoe ironisch is het dat ik bij het maken van deze post ik opnieuw moest beginnen omdat ik weer op uitgelogd stond, anyways.

Gsm/app:
- reeds geweten maar toch vermelden, de pop-up/video-ads die sinds kort op het forum te zien zijn
- reeds geweten maar toch vermelden, cachingproblemen mbt up-to-date houden van het forum bij nieuwe reacties (cfr. 'Laatste reacties')
- het constant in moeten loggen omdat de website/forum je er na x-aantal minuten eruit zwiert, gebeurt zelfs vlak na inloggen en bij het doorklikken na een bepaalde thread dat je alweer op uitgelogd staat. Zeer irritant als je een post wilt maken, op verzenden klikt en nadien naar de homepage wordt verwezen omdat je zogezegd bent uitgelogd.
- geven van een like is al maanden vaak heel afwisselend, vaak resulterend in een '+1' maar daarbij komt er geen icoontje te staan. Aan de andere kant kan het gebeuren dat er wel een icoontje wordt gegeven maar dat de post toch op '0' blijft staan. (edit: zelfs op deze post)
edit: een laatste, soms kan het zijn dat wanneer je een thread openklikt deze een pak minder pagina's telt (bv. bij het open slaan van het RW topic gingen de pagina's plots maar tot 18 meer, wanneer je dan doorklikt naar pagina 18 dan verwijst de website je door naar een leeg scherm), soms kan het zijn dat wel het juiste aantal wordt gegeven maar dat je wederom wordt uitgelogd of dat je niet meer naar de vorige pagina geraakt als je dat wilt omdat je dan ook een leeg scherm krijgt.

Website:
- reeds geweten maar toch vermelden, 502 error groene scherm
- reeds geweten maar toch vermelden, cachingproblemen mbt up-to-date houden van het forum bij nieuwe reacties (cfr. 'Laatste reacties')
- op bepaalde dagen zeer traag werken van de website waardoor je bij het laden van de homepage een wit scherm krijgt
- geven van een like is al maanden vaak heel afwisselend, vaak resulterend in een '+1' maar daarbij komt er geen icoontje te staan. Aan de andere kant kan het gebeuren dat er wel een icoontje wordt gegeven maar dat de post toch op '0' blijft staan. (edit: zelfs op deze post)
- bij het maken van een post kan het gebeuren dat je er wordt uitgegooid (niet per se omdat je niet ingelogd bent, gebeurt vaak op dagen wanneer het forum zeer sloom doet) en wanneer je terug inlogt, je de post wel ziet in de thread maar er geen verwijzing wordt gemaakt als in "Laatste reactie van ..." op de homepage.

Tips:
- zou leuk zijn om via 'Activity' de mogelijkheid te hebben om te kunnen quoten
- basis opmaakmogelijkheden als <del.>, <i>, <b>, font-size etc implementeren, sommigen werken (al), andere niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Ligt het aan mij of is Festileaks weer aardig brak vandaag? Comments die onderin niet geladen worden, geplaatste comments die niet op de pagina komen te staan, etc etc.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
Ligt het aan mij of is Festileaks weer aardig brak vandaag? Comments die onderin niet geladen worden, geplaatste comments die niet op de pagina komen te staan, etc etc.

Ik heb vooral last van verkeerde paginanummering van topics. Dan ben ik op pagina "20 van 90" maar al wel bij de laatste post. Dus als ik een pagina doorklik, dan gaat het pas echt fout.

Oja en ik kan niet uitloggen. Nooit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Timmetje wrote:
Ligt het aan mij of is Festileaks weer aardig brak vandaag? Comments die onderin niet geladen worden, geplaatste comments die niet op de pagina komen te staan, etc etc.

Ik heb vooral last van verkeerde paginanummering van topics. Dan ben ik op pagina “20 van 90” maar al wel bij de laatste post. Dus als ik een pagina doorklik, dan gaat het pas echt fout.

Oja en ik kan niet uitloggen. Nooit.

"You can check out any time you like
But you can never leeeeeeave!"

Maar on topic: ja, herken ik allemaal.
Al kon ik net wel uitloggen, maar toen ik dat gedaan had leek dit topic opeens 122 pagina's te hebben, en stond de reactie van Tim gelogd als meest recente. Terug inloggen om deze reactie te plaatsen fixte die problemen weer. Erg vreemd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Okay dus dit is wat er bij mij gebeurt:

Ik log uit
-> deze pagina geeft aan "1 van de 122" (toevallig gelijk aan het aantal pagina's in het Graspop topic)
-> meest recente reactie bovenaan de pagina linkt de een na laatste, in plaats van de laatste

Ik log in
-> problemen gefixt, kan zonder problemen mn reactie plaatsen

Ik log uit
-> deze pagina geeft aan "1 van de 234" (toevallig gelijk aan het aantal pagina's in het Pinkpop topic)
-> meest recente reactie bovenaan de pagina linkt de een na laatste, in plaats van de laatste
-> ik probeer ook maar eens naar "pagina 2" te gaan, staan geen reacties, meest recente reactie is opeens die van Yannick een week terug

Ik log in
-> bevind me op niet bestaande pagina dus teruggegooid naar het forum overzicht, niks aan het handje verder
-> ik typ deze reactie in de hoop dat het helpt het probleem te traceren
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Okay zodra ik uitlog gaat echt alles kapot trouwens. Pagina nummering klopt van geen kant meer, linkjes naar meest recente reacties kloppen ook nauwelijks nog, hele reacties verdwijnen gewoon uit de topics zelf, likes worden niet meer correct weergegeven. En zodra ik inlog is alles weer okay.

Dus Black Lies, wees blij dat je niet kunt uitloggen, de site beschermt je tegen zichzelf :wink:

Edit: het vreemde is ook dat de fouten telkens anders zijn. Neem bijvoorbeeld de link naar de meest recente reactie in een bepaald topic: die is op het algemene overzicht (homepage) anders dan het specifieke overzicht (Rock Werchter Forum) en weer anders in het topic zelf (Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten). De caching is all over the place...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
Dit heb ik de laatste tijd ook vaak: forum homepage vult maar de helft van het scherm. En de lettertjes staan mooi over elkaar heen haha.

CWxOU6o.png


Oh en de caching is nu ingelogd ook kapot.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.174
2.979
Oh en de caching is nu ingelogd ook kapot.
Ja ik heb in het algemeen minder last dan de meesten hier maar vandaag is het vreselijk. Er loopt echt vanalles fout
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Het lijkt steeds erger te worden met het forum. Ik dacht eerst dat het in combinatie met Safari niet goed ging, maar Chrome is net zo erg.
Berichten die niet geplaatst worden, of later toch geplaatst blijken te zijn maar niet zichtbaar zijn, foutmeldingen tijdens het plaatsen, pagina die niet meer wil refreshen, pagina's die je niet kunt bereiken omdat de nummering niet klopt etc. etc..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Ligt het aan mij of is het forum echt kapot vandaag?

Webservice Currently Unavailable.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.408
Ligt het aan mij of is het forum echt kapot vandaag?

Webservice Currently Unavailable.

Hier ook. Afgelopen 40 minuten lag het er volledig uit. Beter wordt dit snel verholpen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken