Forum feedback

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Als ik naar het laatst gelezen bericht wil gaan in sommige topics kom ik op een leeg blad uit. Momenteel stelt dit probleem zich in het RW21 topic. Ook als ik de laatste pagina selecteer gebeurd dit. Nu dat er een nieuwe pagina is is dit probleem opgelost merk ik net.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.904
Als ik naar het laatst gelezen bericht wil gaan in sommige topics kom ik op een leeg blad uit. Momenteel stelt dit probleem zich in het RW21 topic. Ook als ik de laatste pagina selecteer gebeurd dit. Nu dat er een nieuwe pagina is is dit probleem opgelost merk ik net.
Als toevoeging: dat gebeurt weer in ieder topic. Volgens mij ontstaat het als het aantal reacties de twintig passeert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
jefferke wrote:
Als ik naar het laatst gelezen bericht wil gaan in sommige topics kom ik op een leeg blad uit. Momenteel stelt dit probleem zich in het RW21 topic. Ook als ik de laatste pagina selecteer gebeurd dit. Nu dat er een nieuwe pagina is is dit probleem opgelost merk ik net.

Als toevoeging: dat gebeurt weer in ieder topic. Volgens mij ontstaat het als het aantal reacties de twintig passeert.
ja dat is heel vervelend, is ook regelmatig doorgegeven.
het is wel te omzeilen met een work-around, door in pagina /page/XX/#post-XXXXXX het postnummer weghalen en de pagina 1 in mindering bijvoorbeeld page/7/#post-412209 te veraneren in page/6

ik zal het nog eens in de groep gooien
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik heb er inderdaad regelmatig naar gekeken, helaas zonder succes. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een verkeerde telling/berekening van het aantal comments op een pagina, mogelijk veroorzaakt door verborgen of spam comments. Is er wellicht een meelezer met technische kennis die hier eens met mij naar zou willen kijken? Het forum draait op bbPress.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Mijn vermoeden is dat dit inderdaad gebeurt nadat er comments zijn weggehaald door de spamfilter. Dan loopt er iets mis met de telling van berichten. Een voorbeeld: in het games forum staat er bij het Festileaks Draft topic dat er momenteel zogezegd 1216 comments zijn. Wanneer je echter in het topic kijkt, zie je slechts 1209 comments, een verschil van 7. Gisteren heb ik gemerkt dat het probleem met de verkeerde pagina zich voordeed zolang er zogezegd tussen de 1200 en 1207 comments waren. Dan probeert hij door te verwijzen naar pagina 49 (25 comments per pagina) maar in de realiteit staan er maar 1993 tot 2000 comments die dus maar vullen t.e.m. pagina 48.

Hopelijk helpt dit om te troubleshooten. Ik heb zelf wel wat ervaring met programmeren in het algemeen en HTML maar helaas niet met bbPress.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
ik heb dit een tijdje terug geprobeerd in het Pinkpop 2021 topic.
maar het weghalen van verborgen/spam-berichten, hielp niet

edit / fyi, in het Rock Wechter 2021 topic, zie ik overigens ook niets verborgen staan, gebeurt het ook sinds een aantal pagina's
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.103
Kunnen jullie de spam-filter eens bekijken, @dennisvdbr @joszwa (idk wie er nog mod is en daar naar kan kijken)..
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Kunnen jullie de spam-filter eens bekijken, @dennisvdbr @joszwa (idk wie er nog mod is en daar naar kan kijken)..
5 posts zijn de afgelopen maand onterecht in spam beland en heb ik er nu uit gevist. Ik kan wel wat aanpassen aan spam filters, maar het is ook goed om te weten dat ditzelfde filter wekelijks honderden fake accounts en posts tegenhoudt. Zoals jullie wellicht herinneren van vroeger. Dus ik kan hem er ook niet zo maar afhalen. Ik heb wel zojuist alle systemen en plug-ins weer geupdatet, dus wellicht doet dat wat magie. Een mod taggen helpt ook altijd wel, @visdave34 en @mattman hebben die rechten ook.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Dit is misschien niet echt een forum issue. Maar wat mij handig lijkt is dat bij de laatste reacties, niet de laatste 5 reacties te zien zijn, maar de laatste 5 actieve discussies. Dat maakt het voor mij net wat overzichtelijker, maar dat kan voor een ander anders zijn uiteraard.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Dit is misschien niet echt een forum issue. Maar wat mij handig lijkt is dat bij de laatste reacties, niet de laatste 5 reacties te zien zijn, maar de laatste 5 actieve discussies. Dat maakt het voor mij net wat overzichtelijker, maar dat kan voor een ander anders zijn uiteraard.

Ik zie dat dit verzoek ook gelijk doorgevoerd is. Het kan snel gaan.

Opzich wel een prima aanpassing waardoor 1 zeer actieve discussie de rest niet overvleugeld. Nadeel is nu wel dat de link verwijst naar de eerste pagina en niet de laatste post.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Dat is inderdaad snel aangepast, mijn dank daarvoor. Ik ben het overigens wel met Joslittel eens dat het nog handiger zou zijn als je gelijk op de laatste pagina komt...
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hehe ik was nog bezig. Nu done :) Beter zo inderdaad, goede feedback!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Wat had dat te betekenen @joszwa? Voorbereidingen aan het treffen voor iets?
Nee, was het maar zo'n feest. Ik was ook verrast. Bij de verhuizing in mei is blijkbaar een deel van de database bij de oude partij blijven staan en die trokken er vandaag de stekker uit, waardoor de site half omviel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.904
wenteldave wrote:
Wat had dat te betekenen @joszwa? Voorbereidingen aan het treffen voor iets?

Nee, was het maar zo’n feest. Ik was ook verrast. Bij de verhuizing in mei is blijkbaar een deel van de database bij de oude partij blijven staan en die trokken er vandaag de stekker uit, waardoor de site half omviel.
Zeg maar gerust volledig... Ach, 'gelukkig' was het maar een paar uur.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hi all, het probleem waardoor we afgelopen vrijdag even offline waren is vandaag opgelost tijdens onderhoud. Die duurde wat langer dan gepland, excuses daarvoor. Alles is nu weer vanouds.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken