Forum feedback

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik heb maanden geleden mijn profielfoto aangepast, maar telkens als ik een reactie plaats of naar mijn profiel ga staat de oude afbeelding er nog.
Vreemd genoeg staat er bij 'nu online' wel altijd de aangepaste profielfoto, en als je op mijn profiel bij mijn reacties kijkt is het ook de nieuwe.
Enig idee waarom deze twee door elkaar blijven lopen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik had gisteren trouwens ook een hele vreemde. Ik wilde een bericht quoten dus ik klikte op "quote", kwam er een tekst fragment uit een hele andere reactie te staan, binnen de quote van de gebruiker die ik eigenlijk wilde quoten!

Dus als voorbeeld:

Ik heb maanden geleden mijn profielfoto aangepast, maar telkens als ik een reactie plaats of naar mijn profiel ga staat de oude afbeelding er nog.

Vond het vooral vreemd dat dus niet gewoon de hele tekst met een andere reactie verwisseld werd, maar slechts een deel. Bijzondere praktijken :lol:

En rondom de Pinkpop aankondiging ook weer wat groene schermen gehad idd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Flinke issues weer. "405 Not Allowed" bij het posten, reactie verschijnt later wel in het forum en de laatste reacties feed maar niet op de homepagina. Bij een poging tot bewerken tot twee keer toe een groen scherm dus dat lukt niet. Lijkt me geen moment voor veel webverkeer, dus geen idee waar deze problemen nu door komen?

Edit: dit bericht komt er dan weer probleemloos door en kan het ook zo bewerken. Dus het probleem is in ieder geval van korte duur :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ben ik de enige bij wie het forum de afgelopen dagen weer enorm creapy werkt? Op de frontpage worden de actuele berichten niet getoond, wanneer ik bij laatste reacties op een reactie klik, kom ik niet direct bij die reactie uit maar ergens paar pagina's terug. En een recente post op het Lowlands forum is zelfs helemaal niet gepost. Dit weerhoudt me nu er een beetje van om een uitgebreide reactie te typen.

Hoop echt dat het forum binnenkort weer helemaal bugvrij kan werken, dit soort dingen zijn toch vrij irritant.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Nee Jos, je bent niet de enige. Ik heb er op zowel de desktop als mobiel last van via chrome en de app op de mobiel heeft dezelfde problemen. Vaak kan ik alleen via laatste reacties de berichten in de fora lezen. Het probleem heb ik al een hele tijd, maar de afgelopen twee weken lijkt het wel nog wat erger. Zou inderdaad fijn zijn als het een keer opgelost zou worden, maar aangezien het mij allemaal 'vrije tijdswerk' lijkt, kan ik me voorstellen dat dat niet 1, 2, 3 het geval is.

Succes ermee in ieder geval.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Cache-ing lijkt wat betreft 'laatste reacties' onderin goed mee te draaien op zowel pc als gsm voor mij, alleen gebeurt dat nog niet bij de topics zelf. Goed bezig jongens!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hoog tijd voor een update. Afgelopen vrijdag hebben we weer rond de tafel gezeten met 4Bis. Het werd een goed en constructief gesprek.

Belangrijkste uitkomst is dat we gaan zoeken naar compleet nieuwe forum software. Het pakket dat we nu gebruiken (bbPress, eigenlijk een plug-in voor Wordpress) is simpelweg niet gebouwd voor een dergelijk groot forum als deze (in ieder geval in combinatie met een redelijke server capaciteit). Het zal geen makkelijk of kort proces worden om alles over te zetten van het een naar het ander, maar het lijkt de enige duurzame oplosing. Weet dus dat we daar mee bezig zijn.

We doen er natuurlijk alles aan om het zo draaglijk mogelijk te houden in de tussentijd. Zoals eerder gezegd verschuiven we het forum op korte termijn al naar een eigen server, dus los van de gewone site (festileaks.com homepage), zodat drukte van de ene niet meer doorwerkt op de ander. Ook hebben we alle niet essentiële plug-ins uitgeschakeld en tal van andere updates geprobeerd. Qua caching lijkt het inmiddels een stuk beter te gaan en ook de groene schermen zijn (volgens onze cijfers) flink verminderd (maar nog niet helemaal verleden tijd). Afgelopen hebben we weer een update doorgevoerd, die nu lijkt te hebben gezorgd voor het feit dat ons spam filter veel strenger is gaan werken. Veel van jullie posts verdwijnen achter het spam filter, vaak omdat er bijvoorbeeld een link of plaatje in wordt gedeeld. We zoeken nu waar dit precies gebeurt, in de tussentijd kunnen moderators in ieder geval ze wel handmatig terugzetten. Dit spamfilter-verhaal heeft nu onze prioriteit, gevolgd door de 405-meldingen bij het posten en tot slot nog enkele caching zaken.

PS, ik wijzig het onderwerp van dit topic even in iets neutralers als jullie me dat vergeven ;)
PPS, ik kwam per toeval op het forum van one more thing uit. herkenbare situatie...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
PS, ik wijzig het onderwerp van dit topic even in iets neutralers als jullie me dat vergeven ?

Haha uiteraard is dat je vergeven, had ook maar wat neergetypt in de titel box destijds, uit lichte frustratie maar ook altijd met een knipoog. Al snap ik dat de knipoog in deze context misschien wat verloren gaat haha, doe vooral waar je je comfortabel bij voelt.

Bedankt voor de update in ieder geval weer, en al het werk wat jij en anderen erin steken! Top!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Cache-ing lijkt wat betreft ‘laatste reacties’ onderin goed mee te draaien op zowel pc als gsm voor mij, alleen gebeurt dat nog niet bij de topics zelf. Goed bezig jongens!

Bij mij zijn de "Laatste reacties" juist een beetje een rommeltje vandaag. Sws staat er 2x een kopje "Laatste reacties" boven elkaar? En mist er in de nieuwe look een spatie tussen [topic] en [tijd geleden] wat nogal rommelig oogt haha. Verder is de caching ook op verschillende pagina's telkens anders. Maar de home page en de topics zelf zijn ook niet up to date idd.

Wat gsm betreft, ik kan in mijn chrome app nog steeds niet op het forum. Terwijl mijn chrome browser op mn pc het wel gewoon prima doet. Cache geleegd en alles geüpdatet enzo...
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Fijn dat jullie zo hard werken om het forum zo goed mogelijk te laten functioneren!

Waarom moet ik constant aangeven dat ik het eens ben met de cookies/privacy-instellingen van Quantcast wanneer ik inlog/of op random momenten?

Ik vroeg me af of hier nog wat aan te doen is? Vooral het random krijgen van deze vraag/melding terwijl je op het forum leest is erg irritant. Ik gebruik de gewone versie van de site met de browser Firefox.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik vroeg me af of hier nog wat aan te doen is? Vooral het random krijgen van deze vraag/melding terwijl je op het forum leest is erg irritant. Ik gebruik de gewone versie van de site met de browser Firefox.
Dit probleem zit dan weer niet bij onze techniek partij, maar bij de partij die de advertenties verzorgt. Ik zal morgen ook opnieuw met hen contact opnemen! Excuus dat dat nog even is blijven liggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Veel last van de laatste dagen. Vaak het groene scherm of posts die geplaatst worden en dan ineens zomaar verdwijnen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Veel last van de laatste dagen. Vaak het groene scherm of posts die geplaatst worden en dan ineens zomaar verdwijnen.
Zo is mijn laatste reactie hier ook ineens weg.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Yannick wrote:
Cache-ing lijkt wat betreft ‘laatste reacties’ onderin goed mee te draaien op zowel pc als gsm voor mij, alleen gebeurt dat nog niet bij de topics zelf. Goed bezig jongens!

Bij mij zijn de “Laatste reacties” juist een beetje een rommeltje vandaag. Sws staat er 2x een kopje “Laatste reacties” boven elkaar? En mist er in de nieuwe look een spatie tussen [topic] en [tijd geleden] wat nogal rommelig oogt haha.
Dit is opgelost.

Het probleem met de paginering van topics werkt volgens mij nu ook goed.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Veel last van de laatste dagen. Vaak het groene scherm of posts die geplaatst worden en dan ineens zomaar verdwijnen.
Zo is mijn laatste reactie hier ook ineens weg.

Dit is een gevolg van het probleem met het spam filter; je comments waren als spam gemarkeerd. Moderators kunnen deze er uit halen en ik zorg dat we dat ook meerdere keren per dag doen zolang we de oplossing zoeken. Kun je niet wachten, stuur een PM naar mij, visdave34, dennisvdbr of mattman. Ik heb nu jouw 'verdwenen' comments (in dit topic en in Rock Werchter topic) weer terug geplaatst.

Er zijn nu 3 voorname problemen:
- Het bericht "405 Not Allowed" als je een bericht probeert te plaatsen. Ondanks dat je denkt dat het mis is gegaan, is de reactie wel degelijk geplaatst. Een refresh zorgt voor dubbelpost. We denken de oorzaak hiervan te weten en dit nog deze week te kunnen oplossen, fingers crossed.
- Spam filter dat overdreven heftig staat ingesteld: bijvoorbeeld als je een dubbelpost doet (als gevolg van bovenstaand), of als je een link naar een externe site deelt of een plaatje van externe bron deelt, of bepaalde woorden schrijft. We zoeken druk naar de oorzaak daarvan. We kunnen helaas niet de antispam plugins volledig uitschakelen, want ze houden ook nog altijd tientallen daadwerkelijke fake accounts en posts per uur (!!) tegen. Honderden per dag.
- De "Laatste reacties" klopt niet. Normaal wordt er bij het plaatsen van een nieuwe post ook een script gestart dat zegt: er is een nieuwe meest recente post op dit topic/forum. Dat laatste gebeurt niet meer altijd. Zelfde geldt voor activity wall bijvoorbeeld. We zoeken naar de oorzaak van het probleem. Mogelijk heeft het dezelfde oorzaak als probleem #1, dat zou mooi zijn maar gaan we zien.

As always, dank voor jullie geduld en begrip. We komen er wel.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
De knop van eerste ongelezen post brengt me steeds terug naar pagina's van dagen geleden. En op de forum homepage is het niet meer duidelijk in welk topic iets nieuw gepost is, volgens die pagina is hier al 4 dagen geen activiteit meer bij mij.
En die reuze smileys bij qoutes zijn raar :lol:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
De knop van eerste ongelezen post brengt me steeds terug naar pagina’s van dagen geleden. En op de forum homepage is het niet meer duidelijk in welk topic iets nieuw gepost is, volgens die pagina is hier al 4 dagen geen activiteit meer bij mij.
En die reuze smileys bij qoutes zijn raar
1f606.svg

Is al dagen zo. Persoonlijk vind ik het erg irritant. Mogelijk kunnen ze er eens naar kijken......
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Het forum is zojuist overgezet naar een eigen server, los van de Festileaks frontpage. Als het goed is merk je daar niks van. Achter de schermen wel belangrijk, vanaf hier kunnen we weer verder bouwen. Tijdens piekmomenten zou alles het ook beter moeten houden.

De knop van eerste ongelezen post brengt me steeds terug naar pagina’s van dagen geleden. En op de forum homepage is het niet meer duidelijk in welk topic iets nieuw gepost is, volgens die pagina is hier al 4 dagen geen activiteit meer bij mij.
Thanks voor het doorgeven. Zelfde geldt voor activity wall. De oorzaak van deze zaken is hetzelfde. Normaal wordt er bij het plaatsen van een nieuwe post ook een script gestart dat zegt: er is een nieuwe meest recente post op dit topic/forum. Dat laatste gebeurt niet meer altijd. We kijken er naar.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Ik weet niet of 't gewoon ligt aan mijn telefoon, maar ik heb geen probleem met ads, jullie moeten ook de site beetje funden enzo.
Maar ik heb nu 3x achter elkaar een ad op het volledige scherm gekregen via mobiel. Normaal geen probleem mee omdat ik door kan scrollen.
Maar ik kon dese keer niet doorscrollen. Zag op de achtergrond wel tekst omhoog/omlaag gaan. Maar de advertentie bleef op het scherm staan, de hele tijd.

iz1MP7s.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken