FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Slayer was headliner op Brakkestein en is dus zeker geen XL. Zal nu wellicht meer mensen trekken (want afscheid), maar zou hoogstens op de vrijdag moeten headlinen.

Def Leppard en whitesnake vind ik eigenlijk geen Fortarock headlinernamen.

Slipknot trok ook niet superveel bezoekers toen ze headliner waren.

XL zijn inderdaad bv Metallica, AC/DC, GNR, Rammstein. Iron Maiden trok in 2014 26.000 man, 20.000 minder dan Rammstein.

Waarom geen classic rock festival? laatste editie tien jaar terug in Goffert park rond 30.000
kiss/def Leppard/whitesnake/journey/kansas/gotthard/twistedsister

zoiets moet nu toch ook kunnen, gezien wat er allemaal op tour gaat
Graspop heeft FM, Lynard Skynard, Download heeft Tesla

bospop gaat dat niet doen, die zit meer aan pop/rock kant
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.288
Eerder Bospop dan Forta. Imo is Forta toch vooral een metalfestival. Graspop programmeert toch wat breder. Vandenberg Moonkings zijn de enige classic rock, volgens mij op Forta, maar die speelden in de middag. 95% of meer zijn metalbands.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Slayer was headliner op Brakkestein en is dus zeker geen XL. Zal nu wellicht meer mensen trekken (want afscheid), maar zou hoogstens op de vrijdag moeten headlinen.

Def Leppard en whitesnake vind ik eigenlijk geen Fortarock headlinernamen.

Slipknot trok ook niet superveel bezoekers toen ze headliner waren.

XL zijn inderdaad bv Metallica, AC/DC, GNR, Rammstein. Iron Maiden trok in 2014 26.000 man, 20.000 minder dan Rammstein.

FortaRock heeft min of meer aangegeven dat de XL editie eenmalig was destijds. Met Maiden trokken ze het jaar erna nog genoeg volk maar met SlipKnot was het echt leeg de laatste 2 uur. Volbeat het jaar erna enigszins een herstel en dit jaar vond ik het best aardig wat betreft bezoekersaantallen. FortaRock kan zich met het budget richten op zo'n 12.000 tot 15.000 mensen met af en toe een uitschieter zoals met Maiden. Dynamo trekt met een heel bescheiden budget en kleine headliners ook makkelijk 10.000 mensen en die schudden hun line up makkelijk uit hun mouw. Bij FortaRock ligt het blijkbaar anders en gaat het gepaard met veel pijn en moeite. Aanbod is er genoeg van bands maar een festival dat nog niet eens een datum bekend heeft gemaakt valt buiten de boot. Het kan bijna niet anders dan dat het festival helaas ter zielen gaat.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock 2019 gaat door zo reageerden ze gisteren op FB.
De vraag waarom ze zich in stilzwijgen hullen werd beantwoord met 'geen nieuws, dan brengen we ook geen nieuws'.

Mij dunkt dat je in ieder geval je 'fanbase' kunt laten weten dat het doorgaat, er hard gewerkt wordt en meer info volgt.
Maar dat blijkt teveel gevraagd.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
31 Mei en 1 juni Fortarock 2019

Headliner Slayer en Sabaton

met oa Lamb of God, Anthrax, Behemoth, Cradle of filth, Disturbed,

schrijf maar op
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Sabaton wordt nooit headliner op Fortarock joh.
Dan eerder Slayer en Within Temptation
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Sabaton wordt nooit headliner op Fortarock joh.
Dan eerder Slayer en Within Temptation

WT was 2 jaar geleden al op FR

Sabaton op de vrijdag die is sowieso kleiner qua opzet, net zoals Parkway D vorig jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Misschien Lynyrd Skynyrd? Def Leppard?

Als het Maiden is, ben ik bij
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Volgende week lijkt me perfect voor een FortaRock aankondiging.

Misschien wel maandag met Hellfest mee klappen?
Later in de week met de headliner aankondiging bij Resurrection Fest?

Ben benieuwd...
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
FortaRock op Facebook:

FORTAROCK 2019

Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk kunnen we aankondigen dat FortaRock 2019 volgend jaar plaats gaat vinden op 1 & 2 juni in het Goffertpark! ??

De eerste namen worden volgende week bekend gemaakt inclusief de ticketinfo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Maandag Slipknot aankondiging voor (Hellfest en FortaRock).
Past nog prima?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken