FortaRock 2019 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik sprak laatst een oud teamgenoot van me, die zingt in verschillende metalbands en daarmee ook over de wereld tourt. Die gaf aan op Fortarock te staan in 2019. Dus ze zijn bezig om editie 2019 te organiseren, al zal het doorgaan vooral afhangen van de bovenkant van het affiche.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik sprak laatst een oud teamgenoot van me, die zingt in verschillende metalbands en daarmee ook over de wereld tourt. Die gaf aan op Fortarock te staan in 2019. Dus ze zijn bezig om editie 2019 te organiseren, al zal het doorgaan vooral afhangen van de bovenkant van het affiche.

Graag iets meer details voor deze scope! Welke band?

Ik hoop zelf niet dat ze de combi Ozzy/Judas Priest pakken. Ozzy op GMM gezien, blij dat ik 'm heb kunnen afvinken maar zal hier zeker niet nog eens heengaan. Judas Priest een beetje hetzelfde mee. Geef mij maar bands uit rijtje System of a Down, Behemoth, Sabaton...
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ozzy/Priest combi lijkt me juist geweldig
Sabaton vind ik puber metal persoonlijk, nog erger dan Within Temptation denk ik egenlijk
Behemoth en SOAD heb ik niet zoveel mee, zelfde geld voor Slipknot overigens
Ik hoop op Def Leppard of Van Halen
Kan me niet meer herinneren wanneer 1 van beiden hier voor het laatst is geweest
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik sprak laatst een oud teamgenoot van me, die zingt in verschillende metalbands en daarmee ook over de wereld tourt. Die gaf aan op Fortarock te staan in 2019. Dus ze zijn bezig om editie 2019 te organiseren, al zal het doorgaan vooral afhangen van de bovenkant van het affiche.

Ik ben ook wel benieuwd over welke metal bands jij het dan hebt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dat heb ik nu al vaker gehoord waar is daar de bron van?

Graz, door een forum lid dat bewezen betrouwbare info heeft http://www.wattes.nl/forum/archive/index.php?thread-171-37.html

Heb het bovendien via andere insiders ook bevestigd gekregen. Daar heb jij natuurlijk niks aan, maar geloof mij: dit nieuws is betrouwbaar.
 

daanjo

Playlistbediener
1 nov 2017
22
0
Nice

Slipknot dan misschien?
En Ghost lijkt me ook een goede optie zijn live ook goed.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nice

Slipknot dan misschien?
En Ghost lijkt me ook een goede optie zijn live ook goed.

De laatste keer dat SlipKnot op FR stond stroomde het veld leeg tot op een man of 5.000.
Ik denk niet dat de organisatie daarvoor kiest. Ghost staat en stond zo'n beetje overal en toert er vrolijk op los.
Straks ook weer met Metallica.

FR heeft al jaren problemen met de headliner. Ik denk dat ze voor Slayer moeten gaan. Als Dynamo ze niet weg kaapt was want die zijn vol bezig met hun programma.
FR heeft niet eens een datum.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Download dropt veel namen, doorsturen svp volgende
Whitesnake
Def Leppard
Tesla
Slash
Trivium
Amon Amarth

Voeg daar aan toe:
Kiss
Slayer
Anthrax

Klaar ben je
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Ze moeten echt Slayer strikken, dan kom ik 100%. Maakt mij niet uit of ze 2 dagen doen of eentje, maar regel gewoon SLAYER en je bent zeker van een harde kern op t festival.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken om Fortarock dit jaar... toch al metal acts genoeg om iets van je te laten horen lijkt me dit jaar...
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken om Fortarock dit jaar… toch al metal acts genoeg om iets van je te laten horen lijkt me dit jaar…

als ze met deze rond tourende bans (graspop/download/RaR) geen volwaardig (classic) (metal) rock festival kunnen neerzetten, stop er dan maar definitief mee en niet jaartje wel jaartje niet.........
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Ze hebben laatst wel laten weten dat het iig geen xl editie wordt, wat wellicht betekent dat ze wel ergens mee bezig zijn.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Ze hebben laatst wel laten weten dat het iig geen xl editie wordt, wat wellicht betekent dat ze wel ergens mee bezig zijn.

wat is dan XL?
Kiss/DefLeppard/Whitesnake/Slayer/Slipknot/etc dat is toch geen XL

Rammstein/metallica/iron maiden etc dat is XL
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
superginger wrote:
Ze hebben laatst wel laten weten dat het iig geen xl editie wordt, wat wellicht betekent dat ze wel ergens mee bezig zijn.

wat is dan XL?
Kiss/DefLeppard/Whitesnake/Slayer/Slipknot/etc dat is toch geen XL

Rammstein/metallica/iron maiden etc dat is XL
Iron Maiden is evenmin XL. Alleen de editie met Rammstein kreeg tot dusver het predikaat XL en trok een vol veld. Metallica, AC/DC en Guns N' Roses (met Slash en Duff) zouden dat misschien ook kunnen. Maiden niet, die komen in Nederland nooit boven de 25.000, misschien 30.000 bezoekers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Slayer was headliner op Brakkestein en is dus zeker geen XL. Zal nu wellicht meer mensen trekken (want afscheid), maar zou hoogstens op de vrijdag moeten headlinen.

Def Leppard en whitesnake vind ik eigenlijk geen Fortarock headlinernamen.

Slipknot trok ook niet superveel bezoekers toen ze headliner waren.

XL zijn inderdaad bv Metallica, AC/DC, GNR, Rammstein. Iron Maiden trok in 2014 26.000 man, 20.000 minder dan Rammstein.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken