Festivalkeuze 2018

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben weer benieuwd waar onze muziekliefhebbers dit jaar aan zitten te denken!

Naar welk(e) festival(s) ga jij in 2018?
Welke festival zitten jullie nog tussen te twijfelen?
En waarom kies jij voor dit/deze festival(s)?

Laat even weten welke vrijwel zeker zijn en welke nog op je longlist staan:)
Ik ga er vanavond eventjes mooi voor zitten!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.775
1.683
Ik ben me in ieder geval nu alweer aan het inluisteren voor het aankomende festivalseizoen, beetje vroeg maar ik kan niet wachten.
Op dit moment heb ik tickets voor Down the Rabbit Hole en Mad Cool. DTRH word mijn eerste keer en hebben we een groepsticket , dus gezellig met een hoop man. Mad Cool wordt de tweede keer. De line-up is te goed om over te slaan.
Voor Lowlands ga ik ook nog sowieso mijn ticket kopen zodra de voorverkoop start. De vrijdag van Pinkpop ga ik met een vriendin heen omdat we geen tickets hebben voor Pearl Jam in de Ziggo. Hopen dat onze examens maar goed gaan, anders moeten we dit weekend leren voor een herexamen.

Als laatste kijk ik ook nog of FIB Bennicasim een optie is om i.c.m. Mad Cool, maar dat weet ik nog niet.

Wordt in ieder geval een drukke, maar geweldige zomer denk ik zo.

 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Heb momenteel al tickets voor de zondag van Woo Hah en een weekendticket voor Best Kept Secret. Verder wellicht Pinkpop-vrijdag, Rock Werchter zondag/of DTRH(ik moet en zal Nick Cave live zien) en uiteraard ga ik een kaartje kopen voor Lowlands als dit in de verkoop gaat. Lijkt een mooi festivaljaar te gaan worden! :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
Momenteel al tickets voor Mad Cool, wordt daarmee de derde keer dat ik iets in het buitenland ga bezoeken, dus ik ben benieuwd! Madrid, het mooie weer en natuurlijk het programma.. Het was allemaal vrij makkelijk beslist. :D Daarnaast zou ik graag DTRH wel eens willen doen door het bijzonder goede programma al, maar dat wacht ik nog even af en sinds niemand in m'n vriendenkring zo enthousiast werd als ik na de eerste aankondiging.. Tsja.. RW waarschijnlijk ook wel weer maar nog veel onduidelijkheid daarover + de weinige aantal namen maakte in m'n vriendenkring nog niemand echt warm om los van wat de rest van het programma wordt, een combi te kopen.. Dus nog even afwachten.
Verder misschien nog Pukkelpop, Lokerse en Crammerock al hangt dat af van heel veel factoren en is er de laatste jaren niet echt meer van gekomen door herexamens, rip.

zeker: Mad Cool
waarschijnlijk: Rock Werchter
(heel) misschien: Down The Rabbit Hole, Crammerock, Lokerse Feesten, Pukkelpop
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik heb al XL-tickets voor Graspop. Ik wil eigenlijk altijd nog een keer naar een metal festival, en deze heeft echt een hele goede line up vind ik. Veel toffe nieuwe namen die ik nog niet kende, veel klassieke acts om ook te kunnen afstrepen.

Verder zit ik nog te denken aan Lowlands (zou voor het eerst dan naar een meerdaags Festival op Nederlandse bodem gaan.) of Pukkelpop. Die keuze zal vooral van de headliners afhangen.

Down the rabbit hole is misschien ook nog ene optie. Maar dat hangt af van mijn werk of ik nog genoeg vrijd dagen over heb.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Qua weekend twijfel ik vooralsnog tussen Best Kept Secret en Down the Rabbit Hole. Normaal ga ik altijd liever naar Hilvarenbeek, máár... DTRH valt in een veel beter weekend voor mij + is zeer dichtbij (fietsbaar zelfs) + heeft een betere lineup voorlopig.

Qua losse dagen wordt het puur lineups afwachten en wellicht ergens nog een dagje heen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.949
510
Lowlands was mijn wederhelft vorig jaar weer zo goed bevallen dat we sowieso dit jaar weer gaan. Daarnaast wil ik na een flink aantal jaren Rock Werchter weer eens ergens anders een kijkje nemen (ondanks dat een deel van de groep daar alweer kaarten voor gekocht heeft). Mad Cool heeft wel een hele vette lineup, maar ik denk niet dat ik veel mensen mee krijg en bovendien, als het daar 'normaal' weer is in tegenstelling tot afgelopen jaar (graadje of 40 dus), trek ik dat waarschijnlijk ook geen festival lang.

Dus ligt op dit moment mijn voorkeur bij DTRH of BKS. Grote kans dat ik die voor die eerste ga en weer een dagje BKS meepik (heel waarschijnlijk de zondag). Mocht er echt niemand mee willen naar DTRH, heb ik altijd nog RW achter de hand.

Zeker: Lowlands
Waarschijnlijk: DTRH & dagje BKS
'Desnoods': RW
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Zaterdag kaart van Fortarock en vrijdag kaart van Graspop zijn al binnen. Samen met een kameraad gaan we dit jaar hoogstwaarschijnlijk naar Lowlands fietsen aangezien we alleen provincie Flevoland niet hebben gehad en nog altijd eens naar LL zouden gaan (vanuit Enschede dus valt qua afstand wel mee). Samen met mijn pa wil ik ergens nog 1 dagje een festival doen. We zitten nu te denken aan bospop, net als vorig jaar.
Samen met een andere kameraad gaan we nog even de line-up van pinkpop en Werchter naast elkaar leggen om te kijken welke we van deze 2 gaan bezoeken. Voorkeur gaat nu uit naar de laatste.

Zeker: Graspop VR, Fortarock ZA
Waarschijnlijk: Lowlands, Rock Werchter, Bospop ZO
Misschien: Pinkpop
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Sinds twee jaar geleden heb ik de festival verslaving gekregen en het lijkt elk jaar erger te worden.
Ik ga dit jaar sowieso naar Pinkpop aangezien het bij mijn vriendengroep ondertussen traditie is geworden om naar Pinkpop te gaan.
Daarnaast is het maar 10/15 minuten fietsen voor mij. Verwacht dit jaar ook een sterke line-up en de namen tot nu toe zijn al super. Wordt mijn vierde keer Pinkpop .Vorig jaar vond ik de minste editie naar mijn gevoel.
Het groeiende festival Parkcity Live ga ik dit jaar weer heen, ik moet onder andere ook weer video's gaan maken voor een jongerenplatform bij dat festival. Een leuk festival met leuke artiesten en kaartjes zijn helemaal niet duur! Daarnaast ga ik dit jaar ook weer naar het eendaagse essential (dance) festival en naar tribute festival tirrfest (tribute bands van onder andere Coldplay,etc. ) leuk en gezellig festival!

Ik ben ook van plan om naar Rock Werchter te gaan. Vorig jaar kon ik gratis naar Werchter maar omdat de campings waren uitverkocht en hotels vol zaten met heel veel pijn niet naar Werchter kunnen gaan. Dit jaar hoop ik wel te gaan vooral omdat veel mensen het me aanbevelen. Helaas heb ik in die periode ook mijn tentamens maar als ik nu al goed scoor hoef ik me er dan niet druk over te maken ;). Ik hoop wel dat er snel wat meer namen bekend worden gemaakt.

Ik twijfel over Lowlands en Pukkelpop lijken me beiden leuke festivals. Een vriendin vertelde me dat Lowlands veel leuker en gezelliger is dan Pinkpop dus ben nu helemaal benieuwd! Kan iemand me nog meer overtuigen?

Zeker: Pinkpop (als ik kaartjes krijg) , Parkcity Live, essential festival, tirrfest
Waarschijnlijk: Rock Werchter
Misschien: Lowlands, Pukkelpop
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ook voor mij dit jaar weer publieksfavoriet Lowlands zodra de tickets in de verkoop zijn. Waarschijnlijk ben ik van maart-juni in het buitenland dus vallen de vroege opties weg. Na verschillende jaren dus geen Pinkpop en Paaspop tussen de zekerheden en valt ook de optie van BKS weg. Denk dat ik dus ga kijken wat er op mijn pad komt. Momenteel zit ik te denken aan DTRH en Draaimolen.

Zekers: Lowlands
Waarschijnlijk: Down The Rabbit Hole, Draaimolen, Woo-Hah
Opties: Rock Werchter, Zwarte Cross, Nirwana Tuinfeest, kleine festivals of misschien nog iets europees
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
Lowlands is al jaren een zekerheidje; zodra de verkoop begint, tikken we een kaartje af. Programma valt werkelijk nooit tegen, altijd veel te ontdekken, heel relaxed sfeertje.

Down The Rabbit Hole-kaartje is al in de pocket. Fijn festival met jaarlijks beter wordend affiche. En Nick Cave moet ik gewoon weer eens zien.

Daarnaast nog een paar dagen Valkhoffestival, dat is zowat in mijn achtertuin. Altijd een mooi festival in een mooie setting.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken