Festival Anthems

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Duurt het aftellen nog te lang? Of ben je nog niet toe aan aan het nieuwe festivalseizoen? Waan je jezelf liever even terug op de festivals van vorig jaar? Iedere festivalganger heeft wel een nummer dat hem/haar weer laat denken aan dat ene onvergetelijke kippenvelmoment, het ultieme saamhorigheidsgevoel of ongelooflijke euforie. Ja? Heb je 'em? Dat nummer, daar zijn wij naar op zoek!

Laat ons weten wat jouw festival anthem is en wie weet vind je hem binnenkort terug in onze eerste 'Spotify special playlist': Festival Anthems.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Pinkpop 2014: Twee liedjes die ik extra herinner:


Miss you - Rolling Stones


De zaterdag van het Limburgse festival draaide uiteraard om Mick Jagger en zijn vrienden. Weken lang werden ze al gehypet en de spanning en anticipation bleef maar toe nemen. Tijdens sub-headliner John Mayer werden de plekken met goed uitzicht al langzaam maar duidelijk gebarricadeerd, groepen fans gingen soms midden tussen de massa zitten. Het grote wachten was begonnen, en uiteraard begonnen de Stones begonnen Fashionably Late met de heerlijke starter 'Start me Up'. Daarna speelde de oude Rockers echter zeker ruim een half uur minder bekend materiaal en er werd duidelijk minder meegezongen en gedanst, mensen raakte uitgeblust van het staan en een anticlimax leek zowaar in in de maak. TOT de intro van 'Miss you' dat zorgvuldig werd opgebouwd door Jagger die als een ware volksmenner het hele veld vele de malen de intro liet roepen. Daarna brak het lied los, waarna de Stones begonnen aan een set met vrijwel enkel nog klassiekers. Zelden zoveel mensen met het gevoel van pur geluk om mee heen meegemaakt, hoe cliché het ook klinkt het optreden ging dwars door generaties heen en maakte van iedereen één geheel voor de rest van de avond. Daarna werd de intro van Miss You echt een beetje de anthem van het festival, en masse werd het gezongen richting de Camping en ook bij het ontbijt de dagen erop hoorde je het nog dikwijls om je heen. Heerlijk :)

Here comes the night time - Arcade Fire

De combinatie van een hypnotiserend optreden en een zeer abrupte weersverandering (van 30+ in de zon naar code rood, zwart lucht met bakken water) maakte van dit nummer voor mij echt magisch. Ik weet niet of de setlist zich naar het weer voegde of het weer zich na de setlist, maar het klopte gewoon. Een festivalmoment dat ik waarschijnlijk nooit zal vergeten.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dan ga ik toch voor The Killers - When You Were Young . Het was het op een na laatste nummer van de set in Glasgow. Favoriete nummer van mijn favoriete band en dan op een festival in UK, beter wordt het voorlopig echt niet.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik ben totaal geen Pearl Jam fan maar Alive was wel puur euforie op Rock Werchter afgelopen jaar. Die track overstijgt kwaliteit, smaak en muzikale voorkeur. 70.000 mensen op één veld die plotsklaps allemaal 'bevriend' zijn, dat is toch een fenomeen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik ben totaal geen Pearl Jam fan maar Alive was wel puur euforie op Rock Werchter afgelopen jaar. Die track overstijgt kwaliteit, smaak en muzikale voorkeur. 70.000 mensen op één veld die plotsklaps allemaal ‘bevriend’ zijn, dat is toch een fenomeen.

Ik wilde hem er ook nog bij zetten, maar kon t gevoel ff niet omschrijven. Hier sluit ik mij helemaal mee aan, behalve dat ik geen fan van ze ben, dat ben ik wel(sinds dat optreden)
 

wil

Campingartiest
20 jan 2015
78
57
Bro hymn Van pennywise om lekker hard mee te brullen..... en als ultieme afsluiter Underworld met Born Slippers lagerlager
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Here comes the night time – Arcade Fire

De combinatie van een hypnotiserend optreden en een zeer abrupte weersverandering (van 30+ in de zon naar code rood, zwart lucht met bakken water) maakte van dit nummer voor mij echt magisch. Ik weet niet of de setlist zich naar het weer voegde of het weer zich na de setlist, maar het klopte gewoon. Een festivalmoment dat ik waarschijnlijk nooit zal vergeten.

Man wat was dit legendarisch. Toen ze begonnen met het vrij rustige Here Comes The Night Time. Dacht ik eerst klote rustig nummer ik heb het fucking koud. Maar toen die tempo wisseling en iedereen ging los. Wat een feest om nooit te vergeten.

Ik ga voor eentje die ik nog niet live heb gezien.
Galvanize - Chemical Brothers. Kan niet wachten op dat nummert te horen op Werchter dit jaar.

 

minkok

Playlistbediener
21 mrt 2013
6
0
Franz Ferdinand - Take Me Out
Blur - Song 2
The White Stripes - Seven Nation Army
 

Drowner

Nieuw lid
1 mrt 2015
2
0
Flogging Molly - Drunken Lullabies is waarschijnlijk een van de grootste klassiekers, maar het echte festivalgevoel komt toch van de Cantinaband!

Voor diegene die hem niet kent, ga naar een festival in Duitsland of kijk op youtube ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Flogging Molly – Drunken Lullabies is waarschijnlijk een van de grootste klassiekers, maar het echte festivalgevoel komt toch van de Cantinaband!

Voor diegene die hem niet kent, ga naar een festival in Duitsland of kijk op youtube
icon_wink.gif

Denk ik toch aan sneller aan deze ^^ Props voor wie hem uitkijkt.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VmUGe8KDdGI[/video]


Voor mij persoonlijk zijn er echt heel veel liedjes waar ik aan moet denken. Papillon, Dropkick Murphy's en Flogging Molly doen het ook altijd goed inderdaad. We Are Your Friends vind ik ook wel een goede. Lastige deze :p
 

Drowner

Nieuw lid
1 mrt 2015
2
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">David wrote:</div>
Flogging Molly – Drunken Lullabies is waarschijnlijk een van de grootste klassiekers, maar het echte festivalgevoel komt toch van de Cantinaband!

Voor diegene die hem niet kent, ga naar een festival in Duitsland of kijk op youtube
icon_wink.gif



Denk ik toch aan sneller aan deze ^^ Props voor wie hem uitkijkt.

Voor mij persoonlijk zijn er echt heel veel liedjes waar ik aan moet denken. Papillon, Dropkick Murphy’s en Flogging Molly doen het ook altijd goed inderdaad. We Are Your Friends vind ik ook wel een goede. Lastige deze
icon_razz.gif

dat is ook precies het filmpje dat ik bedoel, uitkijken is helaas nog nooit ervan gekomen, maar tot ongeveer 4 uur heb ik het wel een keertje gered ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Pennywise - Bro Hymn
Editors - Papillon
Green Day - Basket Case
Pearl Jam - Alive
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Blur - Song 2
Elbow - One Day Like This
Oasis - Wonderwall
Foo Fighters - These Days (Pukkelpop 2011)
Rammstein - Sonne
Queens of the Stone Age - No One Knows
Franz Ferdinand - Take Me Out
Blink-182 - All the Small Things
Chase & Status - No Problem
dEUS - Suds & Soda
Deadmau5 - The Veldt
Dropkick Murphys - Johnny I Hardly Knew Ya
Dropkick Murphys - Rose Tattoo
Miles Kane - Don't Forget Who You Are
The Exploited - Sex & Violence
The XX - Missing
Misfits - Last Caress
Depeche Mode - Enjoy the Silence
Vampire Weekend - Diane Young
Massendefekt - Singend Durch die Holle
Die Toten Hosen - Tagen Wie Diese
Ramones - Blitzkrieg Bop
Rancid - Roots Radicals
Paolo Nutini - Iron Sky
Motorhead - Ace of Spades
Arctic Monkeys - 505
MGMT - Kids
MGMT - Time to Pretend
Interpol - NYC
Placebo - Every You, Every Me

Er zijn er zoveel man..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Mooi lijstje Gloeilamp :)

Dacht zelf ook gelijk aan Alive, inderdaad zeer magisch op Werchter. Heerlijk nummer!

Iron Sky, Basket Case, No One Knows, ook fijne suggesties!

Metallica - Master of Puppets was ook magistraal vorig jaar, en ook Royal Blood - Little Monster, The Virginmarys - Just A Ride, London Grammar - Strong en Foo Fighters - The Pretender verdienen denk ik een plekje op de lijst...

Ten slotte nog mijn GMM favorieten van vorig jaar: Black Sabbath - Paranoid en Ghost B.C. - Year Zero :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
The Black Keys met meerdere nummers... Lonely Boy, Little Black Submarines, Gold on the Ceiling... Arctic Monkeys - Do I Wanna Know...

Het houdt niet op als ik erover begin na te denken!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Link voor de afspeellijst ;)

https://open.spotify.com/user/festileaks/playlist/5PJvte4lRyttQFPZliQ4fb
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken