Festileaks Geruchtenkeuken - Headliners 2020

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
[SIZE= xx-large]Festileaks Geruchtenkeuken - Headliners 2020[/SIZE]

Een topic om een algemeen overzicht te maken voor mogelijke headliners in 2020.
Let wel een algemeen topic, dus mag voor alle festivals over de hele wereld zijn.
Voornamelijk de grote festivals in Europa uiteraard als hoofdzaak.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Opties tour doortrekken:
- Rammstein (geen festivals)
- System of a Down
- Deep Purple
- Judas Priest
- Iron Maiden
- KISS
- Queen
- Slipknot
- Twenty One Pilots
- Kings of Leon
- Paul McCartney
- Muse
- Fleetwood Mac
- TOOL
- The National
- Sting
- Within Temptation
- Metallica (2021)

Opties met nieuwe albums
- Green Day
- Volbeat
- Taylor Swift
- Guns N Roses
- The Strokes
- Tame Impala
- Foo Fighters
- Pearl Jam
- Neil Young
- Bruce Springsteen (2020 of 2021?)
- The Who
- AC/DC
- The Rolling Stones
- Red Hot Chili Peppers
- The Black Keys (2021)
- Depeche Mode
- Eminem

Nieuwe headliners :
- Billie Eilish
- Post Malone
- Lana del Rey
- Imagine Dragons
- Royal Blood
- Lorde

Opties Reünie tour:
- Van Halen (?)
- My Chemical Romance
- Coldplay
- Rage Against The Machine (2021)

zie ook :
https://festileaks.com/2019/07/de-headliners-van-2020-alle-geruchten-op-een-rijtje/
(artikel en deze post zal geregeld geüpdatet worden)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik doe dit ff anders om een overzicht te maken om eventueel bij te houden in de post hierboven...
alvast nadenken over headliners 2020???

Rammstein ligt qua festivals wel hoog in verwachting…

Nieuw album Springsteen en wereldwijd tour is wel te verwachten.
https://forum.festileaks.com/forums/topic/bruce-springsteen/page/3/#post-196607

AC/DC album komt er aan, tour ook?
https://ultimateclassicrock.com/acdc-new-music-confirmed/

Guns N Roses gaan eind 2019 studio in voor nieuwe album, 2020 mooi moment om te touren?
https://loudwire.com/guns-n-roses-new-album-october-tour/

Van Halen reünie toch niet zo onwaarschijnlijk, 2020 dan maar??
https://consequenceofsound.net/2019/04/michael-anthony-confirms-van-halen-camp-contacted-him/amp/
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Queen doet van eind januari tot eind februari volgend jaar in Japan, Nieuw Zeeland en Australië een stadion tour. Wellicht maken ze daarna de overstap naar Europa.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Mooi vooruitzicht dit! Elk van de bands die hier tot nu toe genoemd zijn zou bij mij een reden zijn om een kaartje te kopen, het liefst op een festival of in een stadion.

Red Hot Chili Peppers ook met nieuw album erg grote kans om headliner te worden op de Europese festivals.

Muse doet deze zomer alleen Rock Werchter aan als festival. Volgende zomer ook andere festivals in Europa? Denk het wel met nieuw album.

The Who zou ik erg gaaf vinden, maar weet niet wat die van plan zijn

Dan toch The Strokes misschien volgend jaar in de Benelux?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
- Bruce Springsteen lijkt me wel een kanshebber met dat nieuwe album. Nog niet zeker of dat met de E Street band is (de mogelijke tour dan)
- Rammstein zal ongetwijfeld rondtrekken na die stadionshows. Misschien met nog meer stadion/aparte dag- shows.
- The National lijkt nooit te stoppen met touren, en dat zie ik ze ook in 2020 niet doen nu ze een nieuw album om zak hebben.
- The Black Keys gaat ook een plaat uitbrengen (als het goed is). Natuuuurlijk gaan die dan ook weer touren.
- Tame Impala wordt ook in 2020 ongetijfeld een graag en véél geziene headliner.
- Red Hot Chili Peppers zijn weer met nieuw werk bezig.
- Muse doet dit jaar vooral eigen shows. Een festivaltour zal voor 2020 ook wel in de pijpleiding zitten.
- Childish Gambino, nog een rondje door Europa? In het kader van die laatste tour? Please?
- Metallica hun Worldwired tour duurt oneindig lang. Wie weet.
- Kings Of Leon... Be very afraid.
- Paul McCartney zou volgend jaar op een 50 jarig Glastonury staan. Is dus in de buurt.
- The Strokes mag stilaan eens met dat nieuwe album komen. En stilaan in de Benelux komen spelen.
- Royal Blood zal met dat derde album ongetwijfeld naar de postitie kleine headliner/subheadliner groeien. Zijn ze nu al bijna.
- Billie Eilish gaat snel doorgroeien tot kleine (sub)headliner, net zoals Royal Blood. En ook volgend jaar de vruchten van haar succes willen plukken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Royal Blood zal met dat derde album ongetwijfeld naar de postitie kleine headliner/subheadliner groeien. Zijn ze nu al bijna.

Gaan die zo hard ja? Ik zie ze toch niet snel headlinen, hoogstens een goeie subpositie of zelfs een plekje daaronder. Tenzij we het over echt kleine festivals gaan hebben.

Maar goed, ik vind het er rooskleurig uitzien! Met deze voorspellingen zit er een goeie kans in dat volgend jaar weer een goed festivaljaar gaat worden qua headliners, na dit jaar toch wat teleurstellende namen bovenaan de posters van RW en GMM wat mij betreft. Op Tool na dan, obviously :-D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:
Royal Blood zal met dat derde album ongetwijfeld naar de postitie kleine headliner/subheadliner groeien. Zijn ze nu al bijna.

Gaan die zo hard ja? Ik zie ze toch niet snel headlinen, hoogstens een goeie subpositie of zelfs een plekje daaronder. Tenzij we het over echt kleine festivals gaan hebben.

Op een RW of PP eerder subje denk ik ook. Maar zie ze wel op een DTRH gewoon een dag toppen. Vond het wel passen in het lijstje. Bedoel dat ze met headliner een van de 'grotere namen van 2020' kunnen worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
Royal Blood zal met dat derde album ongetwijfeld naar de postitie kleine headliner/subheadliner groeien. Zijn ze nu al bijna.


Gaan die zo hard ja? Ik zie ze toch niet snel headlinen, hoogstens een goeie subpositie of zelfs een plekje daaronder. Tenzij we het over echt kleine festivals gaan hebben.

Op een RW of PP eerder subje denk ik ook. Maar zie ze wel op een DTRH gewoon een dag toppen. Vond het wel passen in het lijstje. Bedoel dat ze met headliner een van de ‘grotere namen van 2020’ kunnen worden.
Op Lowlands zijn ze ook sub gok ik.

Maar hun eerste album was best booming, maar die 2e viel toch best mee kwa airplay?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@Dennisvdbr Rammstein laat de concerten in Nederland dus niet meer via LiveNation lopen. Dat is het moederbedrijf van Mojo.

Zou dat problemen gaan opleveren voor Mojo festivals. (Rammstein loopt nu via Greenhouse)
 
1 mei 2017
289
0
Gezien dat het nieuwe album van fucking TOOL vast niet zal verschijnen voordat ze dit jaar in Europa spelen, kan je er op rekenen dat ze volgend jaar terugkomen. Schrijf maar op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Iron Maiden
gerucht: eind 2019 (omstreeks oktober) nieuwe album en tour aankondiging.
in 2020 nieuwe albumtour met festivals en losse shows.
Donnington (Download festival) heel hoog in verwachting!
Tour rondom juni 2020 met album nr 17 gaat het wel worden gok ik...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik zal binnenkort de opsomming bijwerken aan de hand van de laatste input, thnx
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Volbeat
Stadiontour september / oktober.
Nieuwe album in augustus.
ik zeg, volgend jaar terug op festivals met imo meer headline spots…

New album. New song. New tour.

Volbeat are pleased to announce the new studio album Rewind, Replay, Rebound, available 2 August 2019!

https://www.facebook.com/153722023672/posts/10156938364353673/

Als het hele album hetzelfde klinkt als dat eerste liedje zie ik ze inderdaad op popfestivals gaan staan. Maar ik vind dat ze toch wel te veel van het hardere af aan het stappen zijn om bijvoorbeeld op Graspop weer te staan. Ik hoop wel als ze toch weer headliner plekken op gaan eisen dat ze een spectaculairdere show gaan neerzetten dan hun vorige tour
 
1 mei 2017
289
0
Volbeat
Stadiontour september / oktober.
Nieuwe album in augustus.
ik zeg, volgend jaar terug op festivals met imo meer headline spots…

New album. New song. New tour.

Volbeat are pleased to announce the new studio album Rewind, Replay, Rebound, available 2 August 2019!

https://www.facebook.com/153722023672/posts/10156938364353673/

Stadiontour? Zijn gewoon arena's. Maar wel raar dat ze in sommige plekken zoals Parijs en Barcelona in relatief kleine clubs staan.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Mij lijkt Eminem toch wel 1 van de grootste kanshebbers voor de festivals volgend jaar
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Pavement als headliner naar Primavera 2020... Ik ben wel maar 20 dus het zal waarschijnlijk van voor mijn tijd zijn. Maar headliner? Lijkt me toch echt geen headlinerstatus te hebben voor Werchter of Pinkpop of vergis ik me volledig?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Pavement als headliner naar Primavera 2020… Ik ben wel maar 20 dus het zal waarschijnlijk van voor mijn tijd zijn. Maar headliner? Lijkt me toch echt geen headlinerstatus te hebben voor Werchter of Pinkpop of vergis ik me volledig?
2020 ook enkel op die festivals. Had in Nederland een hele mooie headliner voor BKS geweest, maar misschien voor 2021 :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken