Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.986
Ha schitterend. Als eerste mogen voor de rijkgevulde letter M en dan met een act komen waar ik echt nog nooit van gehoord heb ?
Gele kaart als je nog nooit van Meskerem Mees hebt gehoord. Ze werd het afgelopen jaar GRIJS gedraaid op StuBru.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Het gaat beide richtingen uit, ik heb nog nooit iets van een Froukje etc gehoord ;). Meskerem Mees, mooie boeking trouwens!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ook vroeger op de dag mag het al eens feest zijn. Onze volgende act is daar uitermate geschikt voor. Ze waren 1 van de velen nieuwe gitaarbands uit de UK in de nillies en ze zouden soms vergeten worden naast Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Bloc Party, Kaiser Chiefs etc. Maar wij zijn hen niet vergeten, integendeel. Debuutalbum "A Certain Trigger" blijft sterk, met snedige gitaarnummers als "Apply Some Pressure" en "Graffiti". Haal die luchtgitaar maar boven en spring mee met MAXÏMO PARK!


Al aangekondigd:
THE BEATLES
The White Stripes - Them Crooked Vultures - Lauryn Hill - Herbie Hancock - Jeff Buckley
Grace Jones - Cream - The Yardbirds - Fela Kuti - Alice In Chains - Stevie Nicks - EELS - Kurt Vile & The Violators
Maxïmo Park - Primal Scream - UNKLE - Isobel Campbell & Mark Lanegan - Zita Swoon - 2 Belgen

Aan @mattman - @theblackmadness om die andere topnamen met de M weg te snoepen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.119
10.369
Djezes en ik dacht echt altijd dat je gewoon een Belg was wtf. Kan verkeren. Je moet 'r debuutalbum eens opzetten, aardige folkdeuntjes.
Haha. Nee ben toch echt een Nl'er. Ga wel bijna uitsluitend naar Belgische festivals dus kan me de verwarring voorstellen ? niet minder over me denken nu he?;)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.501
4.326
Ze besloten jaren terug om niet meer op festivals te spelen. Ze wilden publiek dat specifiek voor hen komt. Wij van Rock Blomberghen zagen hen een tour met Amon Amarth uit de grond stampen en zagen hierin onze kans, omdat ze weer met een andere grote band gingen touren. Het is ons gelukt om ze naar onze wei te brengen en voor het eerst sinds lang zal Machine Head weer op een festival te zien zijn!


@Yannick @Timmetje
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.276
6.465
Meskerem Mees is anders ook wel op kink en 3fm gedraaid, een van de tips op ESNS vorige week, staat in de afrekening (luister ik terug als NL'er, best wel een leuke tip) en op het forum voorbij gekomen. Het ligt niet aan haar als je er niet van hebt gehoord ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.986
Haha. Nee ben toch echt een Nl'er. Ga wel bijna uitsluitend naar Belgische festivals dus kan me de verwarring voorstellen ? niet minder over me denken nu he?;)
Ja, vandaar dus! Oh, maar ik denk niet minder over je hoor, alleen ja indien je Meskerem als Belg zijnde nog niet kende..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.258
Ze besloten jaren terug om niet meer op festivals te spelen. Ze wilden publiek dat specifiek voor hen komt. Wij van Rock Blomberghen zagen hen een tour met Amon Amarth uit de grond stampen en zagen hierin onze kans, omdat ze weer met een andere grote band gingen touren. Het is ons gelukt om ze naar onze wei te brengen en voor het eerst sinds lang zal Machine Head weer op een festival te zien zijn!


@Yannick @Timmetje
Wanneer begint de ticketverkoop?
 
  • On fire
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.119
10.369
Ze besloten jaren terug om niet meer op festivals te spelen. Ze wilden publiek dat specifiek voor hen komt. Wij van Rock Blomberghen zagen hen een tour met Amon Amarth uit de grond stampen en zagen hierin onze kans, omdat ze weer met een andere grote band gingen touren. Het is ons gelukt om ze naar onze wei te brengen en voor het eerst sinds lang zal Machine Head weer op een festival te zien zijn!


@Yannick @Timmetje
Neeee. Daar gaat mijn The Pit headliner. Verdomme. Dacht deze wel binnen te kunnen hengelen met @Paddy achter me. Mooie boeking!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.986
grYnvYi.png


De afgelopen rondes hebben we namen uit de rock, folk, elektronica en hiphop aangekondigd. Tijd voor nog eens een echte indienaam, een shoegaze-queen godbetert! Op de foto zie je uiteraard Hope Sandoval, de band waar het allemaal en altijd een beetje rond heeft gedraaid. Maar de niet te onderschatten invloed van David Roback die in 2020 overleed, mag zeker niet vergeten worden. Uiteraard groeide de band na succes uit tot een echte full-band (en dat zal ook op ons festival het geval zijn), maar wilde vooral de magie die twee samenbracht en waarmee het allemaal een beetje begon belichten met de keuze van de foto. Anyways; Mazzy Star!

@Timmetje
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken