Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Tijd voor wat “Hot Buttered Soul” op het ?Paddy Powerfestival?.
Deze soul en discolegende is te herkennen aan zijn gouden armbanden, een zonnebril en een donkere diepe soulstem. Hij leerde zichzelf piano, orgel en saxofoon spelen en maakte een tijdje deel uit van de band van Otis Redding.

We hebben het over Isaac Hayes! Vooral bekend van de soundtrack 'Theme From Shaft' en natuurlijk van zijn 'Chocolate Salty Balls'.



>> @Rikkie >> @Oasiss
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik zit nu al met samengeknepen billen te wachten op hoe deze ronde gaat verlopen, wat mij betreft met afstand de moeilijkste van het stel.
Ik sta vrij achteraan en vermoed ook dat het tzt zoeken op een Z in Spotify wordt
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ik zit nu al met samengeknepen billen te wachten op hoe deze ronde gaat verlopen, wat mij betreft met afstand de moeilijkste van het stel.
Idem, voor mij ook de moeilijkste ronde. Bij de Y daarentegen heb ik een hele lijst, en die zit dan nog bij Q en X samen. Ik sta nu vooraan maar heb al schrik voor ronde twee.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
De letter zz. Top of the list! Altijd fijn.

Bij deze letter heeft de organisatie van Baspop gelukkig niet zoveel moeite, want er is zeker een lijst van precies twee acts te maken die met de Z beginnen en eentje is natuurlijk een inkoppertje voor iedereen. Op de afsluitende dag van Baspop staan deze sharp dressed mannen op het hoofdpodium:

ZZ Top

Het wordt een legendarische show van een legendarische band op een legendarisch festival. Meer introductie zullen deze bebaarde mannen niet nodig hebben.


@ThijsDB en daarna @werchter12
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Na een vliegende start met onder andere het winnen van het zeer prestigieuze Oost-Vlaams Rockconcours en Rock Rally De Beloften, hitjes op Studio Brussel en Radio 1 en lovende kritieken voor het eerste album. Tegenwoordig zijn we inmiddels meer dan 4 jaar verder ten opzichte van het laatste album, maar toen waren daar nieuwe singles genaamd Bobbi en Crushing. Deze doen verlangen naar het nieuwe album dat er aan zit te komen en er volgt in ons landje een uitgebreide tour langs de meeste gerenommeerde zalen. Met de fijne melodieën en de innemende zang van eyecatcher Lara Chedraoui moet je dáár of op ons festival bij zijn ;)

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
De letter zz. Top of the list! Altijd fijn.

Bij deze letter heeft de organisatie van Baspop gelukkig niet zoveel moeite, want er is zeker een lijst van precies twee acts te maken die met de Z beginnen en eentje is natuurlijk een inkoppertje voor iedereen. Op de afsluitende dag van Baspop staan deze sharp dressed mannen op het hoofdpodium:

ZZ Top

Het wordt een legendarische show van een legendarische band op een legendarisch festival. Meer introductie zullen deze bebaarde mannen niet nodig hebben.


@ThijsDB en daarna @werchter12
Ja dat was een inkopper maar die staan perfect op Baspop. Had ze zelf ook graag gehad maar was ondenkbaar met mijn plek.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
PWFestivalZwangereGuy.png

Het PurpleWhiteFestival kleurde bij de vorige aankondiging al wat Belgisch en die tendens zet het festival nu nog wat verder. Zo zal Zwangere Guy aan de line-up toegevoegd worden. Deze Brusselse rapper zal op zaterdag op LoW Stage spelen. De beste man was ooit nog onderdeel van de formatie Stikstof. Toen maakte hij al nummers met Jan Paternoster en Roméo Elvis. Sinds 2016 begon Zwangere ook met eigen nummers en zo kwam er al snel een eerste album. Hij kon in het verleden al wat Red Bull Elektropedia Awards op zijn naam schrijven, maar de eerste MIA mist nog ondanks al acht eerdere nominaties. Deze keer is hij voor vijf van die awards genomineerd, over een week weten we hoeveel hij er kan binnen halen.

VR: John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Sylvie Kreusch - The Hives - Zwangere Guy - Years&Years - PJ Harvey - The War on Drugs - Green Day
ZO: IBE - The 1975 - The Used - Band of Horses - The Killers - Ed Sheeran


De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Stef Kamil Carlens werd wereldberoemd door 4 minuten "Friday" te brullen. Oké hij speelde ook bas. En het nummer zelf (Suds & Soda) is - volgens Randy dan toch - gewoon de meest briljante Belgische rocksong ooit gemaakt. Ongelooflijk getalenteerd als hij is, besloot hij om na enkele jaren uit dEUS te stappen om zich volledig te concentreren op zijn eigen projecten. Moondog Jr werd al snel omgedoopt tot Zita Swoon, een kunstcollectief. Carlens maakt enorm diverse en experimentele muziek, van pop en indie tot jazz en funk. Meestal in het Engels, soms in het Frans,... Ook live blijven ze verrassen, vaak zijn ze met veel op het podium. Al bij al, een eindbaas. En omdat hij een dorpsgenoot is van de organisator, verdient hij al helemaal zijn plek. Zaterdag 2 Juli -> ZITA SWOON!

unnamed.jpg


@mattman - @theblackmadness
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Een klassiek geschoolde zangeres die haar achtergrond gebruikt om te combineren met industriële en gothic elementen, dan krijg je een klasse artieste die je een uurtje lang zal meenemen naar haar donkere wereld:

Zola Jesus


@WesleyNoH
@randyrw
Ik ben last minute nog veranderd omdat ik deze nog als backup voor de tweede ronde dacht te bewaren... dat plan heeft helaas niet lang geduurd. Mooie boeking!
 
  • Geweldig
Waarderingen: werchter12

Gebruikers die dit onderwerp bekijken