Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Heel blij dat ik hoog sta bij de P, want de volgende naam is één van mijn persoonlijke favorieten.

Het is een Britse band uit Sheffield, waar ook de Arctic Monkeys hun eerste stappen zetten. In de UK heeft de band van Jarvis Cocker een gigantische reputatie, maar daarbuiten werden ook nog wel de nodige hits gescoord. Denk aam fantastische nummers als common people, disco 2000, babies en do you remember the first time. We hebben het natuurlijk over:

PULP


@HollandiaFCB
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Nu heb ik alleen nog een beetje hulp nodig met waar ze te plaatsen. Ik dacht zelf aan afsluiter 2e podium, is dat ok?

In de UK zijn ze natuurlijk een pak groter, maar in NL hebben ze bijvoorbeeld nog in de Melkweg gestaan in'95.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nu heb ik alleen nog een beetje hulp nodig met waar ze te plaatsen. Ik dacht zelf aan afsluiter 2e podium, is dat ok?

In de UK zijn ze natuurlijk een pak groter, maar in NL hebben ze bijvoorbeeld nog in de Melkweg gestaan in'95.
Moet kunnen lijkt me al ben ik niet zo kenner van de band.

De P wordt echt een slachtveld trouwens
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nu heb ik alleen nog een beetje hulp nodig met waar ze te plaatsen. Ik dacht zelf aan afsluiter 2e podium, is dat ok?

In de UK zijn ze natuurlijk een pak groter, maar in NL hebben ze bijvoorbeeld nog in de Melkweg gestaan in'95.
Ze stonden 75 min sub in 2001 op Lowlands. Ik denk dat dat de beste leidraad is. Afsluiter 2e podium is dus helemaal prima. En het ligt een beetje aan de grote van de namen die je op dezelfde dag hebt of de grootte van het festival anders zou sub met 2 grotere namen daarachter misschien ook nog kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
*Afsluiter-alert*

Meteen toen de volgorde bekend werd gemaakt had de organisatie 3 mogelijke namen van verschillende statuur opgeschreven. Afhankelijk van de mogelijkheden bij eerder letters en de 2 voorgangers bij deze letters zou er altijd 1 gekozen kunnen worden. Wij hebben de P er nu wel en niet in want alle kaarten liggen nog op tafel. De kop verraadt al iets en de keuze is gevallen op één van de grootste artiesten aller tijden. Een alleskunner, een muzikale duizendpoot, een vernieuwer. Wat ons betreft het mooiste voorbeeld: Na het schrijven van de track neemt hij niet alleen de vocalen op zich, maar speelt hij zelf alle instrumenten in. Bij het horen van het eindresultaat is hij niet tevreden, hij haalt de bas eruit, laat het horen aan bandleden en een hit is geboren.
We hebben het natuurlijk over de one and only Prince!


@Brian
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tijd voor een feest van anderhalfuur in de tent op de zondag!

pogues.png



Tot nu toe aangekondigd:
Vr - James Brown - Bill Withers - Hüsker Dü - The Quireboys
Za - Thin Lizzy - Louis Armstrong - Kula Shaker - Ugly Kid Joe
Zo - Emerson, Lake and Palmer - The Pogues - 4 Non Blondes - Skik - The Cyrkle - White Lion

@koekdoos en @ThijsDB
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Waar zijn de Chinese, Japanse en Koreaanse bands en alle andere, geschreven in hun eigen nationale schrift? Of hoort dat niet in deze ronde? :(
Ik heb heel wat Aziatische dingen neergeschreven, maar die staan inderdaad verspreid over tal van letters.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Er gaan een aantal hele mooie P'tjes direct uit maar er liggen nog een aantal opties klaar waarvan ik verwacht had dat deze direct werden weggekaapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Aan de hand van de meest recente paar aankondigingen lijkt het bijna alsof er bij Baspop niks is veranderd ten opzichte van eerdere edities. Het lijkt alsnog een groot glam metal- en rockfeest te worden. En ook de komende aankondiging sluit daar weer bij aan. Wederom een mooie glam metalband uit de hoogtijdagen van de glammetal:

Poison

Tot nu toe aangekondigd voor Baspop zijn:

Whitney Houston - Bee Gees
Kool & The Gang
Twisted Sister - Status Quo

Cutting Crew - Extreme - UFO - Leo Sayer - Poison
"Weird Al" Yankovic - Hardline - Joe Lynn Turner - Quiet Riot

Uiteraard is dit nog niet de volledige poster en zijn de posities en lettergrootte niet representatief voor het uiteindelijke eindresultaat.


@ThijsDB en daarna @werchter12
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Het zat er aan te komen natuurlijk: Pink Floyd! Indien @Yannick hier nog een tekstje over wilt schrijven, laat ik dat aan hem over want jaja, deze aankondiging bevat nog verrassender nieuws: de eerste ruil is een feit. Rekening houdend met mijn concept kon ik natuurlijk niet accepteren dat Lorde zomaar voor mijn neus werd weggekaapt en daarvoor wou ik grote offers doen. Ik heb mijn goede positie bij deze letter dan ook gebruikt om uiteindelijk tot een ruil te komen die we beide beschouwen als een win-win (noem me gerust gek hiervoor :LOL:)

Voor de administratie: Pink Floyd gaat naar Yannick, Lorde gaat naar mij.


@werchter12 > @WesleyNoH
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken