Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik hoor van velen een uitgebreide U-lijst te hebben, maar moet zelf bekennen dat ik wel op zie tegen de tweede ronde U's. Als ik daar achteraan sta bij deze letter, ga ik echt moeite krijgen haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Na Underworld (ging toch nooit gebeuren) nog steeds drie namen op m'n lijstje. Benieuwd of er eentje van gaat gekozen worden. :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik hoor van velen een uitgebreide U-lijst te hebben, maar moet zelf bekennen dat ik wel op zie tegen de tweede ronde U's. Als ik daar achteraan sta bij deze letter, ga ik echt moeite krijgen haha.
Ik heb er nog 11 op mijn lijstje waarvan ik er 4 a 5 ook echt zou willen. De rest als het niet anders kan. Blijkbaar wat geluk dat de U in de metal wat vaker gebruikt wordt?
 
  • Wow
Waarderingen: Timmetje

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Onze volgende act is opgericht in de jaren 90 door - onder andere - DJ James Lavelle. Al snel kreeg hij echter versterking van DJ Shadow en samen brachten ze debuutalbum "Psyence Fiction" uit. Het album is een mengelmoes van triphop, alternatieve rock en electronica. Wat vooral opvalt doorheen hun geschiedenis, is het enorme aantal samenwerkingen met grote artiesten. Luister maar eens naar pareltjes als "Restless" met Josh Homme, "Lonely Soul" met Richard Ashcroft, "The Knock" met Mike D,... Je herkent ook leden van Primal Scream, Massive Attack en nog zoveel meer. 1 van hun bekendste nummers is echter het prachtige "Rabbit In Your Headlights", met Tom Yorke.

Verwacht je aan een prachtige, duistere, intrigerende trip MET liveband! Ze krijgen van ons een mooie spot op de vrijdag in een donkere tent, zoals ze verdienen.

unkletickets5.jpg


@mattman - @theblackmadness
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Na Underworld (ging toch nooit gebeuren) nog steeds drie namen op m'n lijstje. Benieuwd of er eentje van gaat gekozen worden. :p
Ja, ik had deze dus gewoon kunnen boeken, maar in mijn veronderstelling was dit een headliner. Maar ik zag dus dat dit niet hoeft en ik ze ook op het tweede podium had kunnen zetten (zoals op Werchter ook).

Dat is pas suf haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
DMolxKq.png


Het moet vorig jaar ergens rond deze tijd zijn geweest dat we afscheid hebben moeten nemen van de man MC'ing, dub en reggae bij elkaar bracht, kortweg toasting heet het staaltje en de man in kwestie heeft het uit de grond gestampt en is stiekem toch wel een beetje verantwoordelijk voor de geboorte van hiphop (aangezien ie quasi de eerste was die ging zingen, rappen als het ware over beats) als is de dag van vandaag niet weg te denken op soundsystems die reggae en dub zélf draaien. Zijn discografie telt tientallen platen van bij de geboorte van, rond de jaren zeventig tot de laatste jaren. Heel blij 'm aan te kondigen, ookal is de man zelf niet meer onder ons; U-Roy.

@Timmetje en daarna @Joslittel met de allereerste 'S', spannend!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
DMolxKq.png


Het moet vorig jaar ergens rond deze tijd zijn geweest dat we afscheid hebben moeten nemen van de man MC'ing, dub en reggae bij elkaar bracht, kortweg toasting heet het staaltje en de man in kwestie heeft het uit de grond gestampt en is stiekem toch wel een beetje verantwoordelijk voor de geboorte van hiphop (aangezien ie quasi de eerste was die ging zingen, rappen als het ware over beats) als is de dag van vandaag niet weg te denken op soundsystems die reggae en dub zélf draaien. Zijn discografie telt tientallen platen van bij de geboorte van, rond de jaren zeventig tot de laatste jaren. Heel blij 'm aan te kondigen, ookal is de man zelf niet meer onder ons; U-Roy.

@Timmetje en daarna @Joslittel met de allereerste 'S', spannend!

In tegenstelling tot de U bij de S weer heel veel keuze, ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Jaja, tijd voor een gloednieuwe naam voor JozzFest. En wat voor één! Ondanks de verwachtingen van de medeorganisatoren was het tot het laatste moment enorm spannend welke band we hebben weten te strikken. Er is namelijk nog een act die we enorm graag op ons festival zien en zeer waarschijnlijk ook hoog staat bij andere festivals. Maar de keuze is gemaakt en wat zijn we hier enorm blij mee aangezien deze act onze neus al vaak voorbij is gegaan. De organisatie is nog steeds bedroefd dat we door Corona deze giganten niet in de Ziggo Dome aan het werk konden zien. Verantwoordelijk voor één van de beste shows die we op Werchter zagen sowieso één van de betere shows die we ooit gezien hebben. Wat een kolkende massa, overal stuiterende mensen. We stonden ver op het veld maar zelfs daar een slagveld. Zelden vertoont, wat een intense show. En op JozzFest gaan we dit herhalen, trek uw schoenen met stalen neuzen maar alvast aan. System of a Down komt als headliner van The Pit u totaal vermorzelen!


@warriorandweirdo
@Paddy
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
De U was toch wat lastiger, dat wordt nog wat de 2de ronde... Maar de S! Eindeloos veel mogelijkheden. Ik krijg er nu al keuzestress van.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Jaja, tijd voor een gloednieuwe naam voor JozzFest. En wat voor één! Ondanks de verwachtingen van de medeorganisatoren was het tot het laatste moment enorm spannend welke band we hebben weten te strikken. Er is namelijk nog een act die we enorm graag op ons festival zien en zeer waarschijnlijk ook hoog staat bij andere festivals. Maar de keuze is gemaakt en wat zijn we hier enorm blij mee aangezien deze act onze neus al vaak voorbij is gegaan. De organisatie is nog steeds bedroefd dat we door Corona deze giganten niet in de Ziggo Dome aan het werk konden zien. Verantwoordelijk voor één van de beste shows die we op Werchter zagen sowieso één van de betere shows die we ooit gezien hebben. Wat een kolkende massa, overal stuiterende mensen. We stonden ver op het veld maar zelfs daar een slagveld. Zelden vertoont, wat een intense show. En op JozzFest gaan we dit herhalen, trek uw schoenen met stalen neuzen maar alvast aan. System of a Down komt als headliner van The Pit u totaal vermorzelen!
mooi zo! Dat was me wel het feestje toen RW 18... wow
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Jaja, tijd voor een gloednieuwe naam voor JozzFest. En wat voor één! Ondanks de verwachtingen van de medeorganisatoren was het tot het laatste moment enorm spannend welke band we hebben weten te strikken. Er is namelijk nog een act die we enorm graag op ons festival zien en zeer waarschijnlijk ook hoog staat bij andere festivals. Maar de keuze is gemaakt en wat zijn we hier enorm blij mee aangezien deze act onze neus al vaak voorbij is gegaan. De organisatie is nog steeds bedroefd dat we door Corona deze giganten niet in de Ziggo Dome aan het werk konden zien. Verantwoordelijk voor één van de beste shows die we op Werchter zagen sowieso één van de betere shows die we ooit gezien hebben. Wat een kolkende massa, overal stuiterende mensen. We stonden ver op het veld maar zelfs daar een slagveld. Zelden vertoont, wat een intense show. En op JozzFest gaan we dit herhalen, trek uw schoenen met stalen neuzen maar alvast aan. System of a Down komt als headliner van The Pit u totaal vermorzelen!


@warriorandweirdo
@Paddy
Favoriete band en door corona nog nooit kunnen zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken