Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.042
Ik had die ook iets hoger gezet. Maar vind het wel lastig hoeveel hoger.
Jazz heads als headliner (Of zelfs op een hoofdpodium überhaupt) ziet er altijd wat vreemd uit, maar toentertijd waren dat wel de rockhelden zeg maar. Denk dat ie prima de tent kan headlinen. Al is het een legende natuurlijk. Davis heeft zo in de jaren 90 ook eens op Glasto of IOW? gestaan, op de mainstage zelfs.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.172
2.977
Als zowel plan A, plan B als plan C niet lukt, moeten we teruggrijpen tot vaste waarden bij Fields Of Splendour. Ook op onze vorige editie kon je haar aan het werk zien, maar met zo'n fantastische stem mag deze artiest van ons elk jaar terugkeren: Lianne La Havas! Ik laat jullie nog even meegenieten van een mijn favoriete Tiny Desk concerts ooit.


@werchter12 > @WesleyNoH
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Hmm, ik had idd wat moeite met hem te plaatsen. Ik ging op basis van concertgebouw optreden in 1959, Eerste (kleine denk ik)) dag van Newport jazz festival in USA en in engeland finsbury park astoria (capc. 2800) uit dat een ander halfuur spot voor de headliner in de tent wel kon. Ook 2 hits (waarvan 1 duet) in de top 2000 hielp hierbij.

Voor mijn tentheadliners heb ik hele andere plannen. Ik zit nu te overwegen: Louis Armstrong (1,5u) - Bill Withers (1,5u) - James Brown (1,5u) op het hoofdpodium vrijdag, maar ik ben benieuwd wat de rest vind qua plaatsing van Louis Armstrong.

(Tis idd soms moeilijk in te schatten zoals we al eerder besproken :) )
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.042
(Tis idd soms moeilijk in te schatten zoals we al eerder besproken :) )
Andere tijden. Concertzalen waren niet eens een fractie van de Sportpaleizen en AFAS'en van nu. Net zoals festivalaffiches ook veel minder gestructureerd waren dan nu met agents en mgmt's die vechten voor de juiste spot.

Heb het even nagekeken; het was Miles Davis op IOW in 1970 die ik ooit eens heb gezien. De man stond niet eens op de affiche, maar heeft toch opgetreden. Gewoon omdat het kon haha. Zou 'm op basis van z'n output en carrière gewoon de tent laten afsluiten, maar it's your call als je 'm op je hoofdpodium wilt doen natuurlijk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Andere tijden. Concertzalen waren niet eens een fractie van de Sportpaleizen en AFAS'en van nu. Net zoals festivalaffiches ook veel minder gestructureerd waren dan nu met agents en mgmt's die vechten voor de juiste spot.

Heb het even nagekeken; het was Miles Davis op IOW in 1970 die ik ooit eens heb gezien. De man stond niet eens op de affiche, maar heeft toch opgetreden. Gewoon omdat het kon haha. Zou 'm op basis van z'n output en carrière gewoon de tent laten afsluiten, maar it's your call als je 'm op je hoofdpodium wilt doen natuurlijk.
Ik heb Kind of Blue opgezet en erover nagedacht. Louis Armstrong wordt mijn zaterdag tentheadliner.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.172
2.977
Lang getwijfeld of Lady Gaga er al ging uit gaan deze ronde, mooie keuze mattman!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken