Festileaks Draft XVIII: draft of the future

15. WesleyNOH - 195.9 punten (+33.9 punten public vote)

4 July - 7 July 2030 Festivalpark Werchter Belgium.png

Iemand moet de hekkensluiter zijn in deze draft en dat is Wesley's take op Rock Werchter geworden. In 2030 wordt er volop de kaart gespeeld van pop met kleppers als Dua Lipa, Stromae, Gracie Abrams, mgk en Noah Kahan - iets waar zowel de jury als het brede publiek jammer genoeg niet echt enthousiast over was.

De Jury gaf gemiddeld volgende score:
Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 6.6/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 4.0/10
Matching brand / merk met Rock Werchter: 6.0/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 5.7/10

Bekijk bijlage 16672

Iemand moet de hekkensluiter zijn in deze draft en dat is Wesley's take op Rock Werchter geworden. In 2030 wordt er volop de kaart gespeeld van pop met kleppers als Dua Lipa, Stromae, Gracie Abrams, mgk en Noah Kahan - iets waar zowel de jury als het brede publiek jammer genoeg niet echt enthousiast over was.

Voelde voor mij meer aan als een Pinkpop affiche ipv een Rock Werchter. Op zich prima namen, maar ik miste iets. Desalniettemin puik gedaan!

Punten van de jury gelijk gesteld aan de punten uit de stemming. Maximum van jurypunten was 280, en dus heb ik die gelijkgesteld. Het maximum dat een organisatie dus kan halen is dus 560.

Edit: Wesley verkocht 2x een combi en 2x een dagticket.
Wel echt petje af voor hoeveel werk in de organisatie van deze draft is gekropen.

Bekijk bijlage 16672

Hier zaten voor mij toch wel wat namen tussen die ik graag zou willen zien, maar de competitie voor RW in deze draft was wel echt sterk

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Oasiss

Bekijk bijlage 16672

Sterk affiche! Maar te veel pop en te weinig rest aan de bovenkant om het voor mij een echt RW line up te maken

14. Timmetje - 244.7 punten (+ 55.2 punten door public vote)

Timpop.jpg

Na de eerste hekkensluiter van Rock Werchter, volgt nu ook de hekkensluiter voor Pinkpop. De jury was zeer te spreken over de affiche van Timmetje, al volgde dat sentiment niet meteen bij het bredere publiek bij de stemming.

Timmetje verkocht: 2x combitickets en 5 dagtickets.

Rendabiliteit (mate van hoe goed zou verkopen): 6.5/10
Persoonlijke smaak (zoals de rest van de public stemmers dus): 6.6/10
Matching brand / merk met Pinkpop: 6.6/10
Spreiding van genres doorheen de affiche /line-up: 7.4/10

Laatst bewerkt:
Hier zaten voor mij toch wel wat namen tussen die ik graag zou willen zien, maar de competitie voor RW in deze draft was wel echt sterk
Dat onderschrijf ik wel ja. Dag 1, 3 en 4 vond ik zeker het overwegen waard. Maar de concurrentie was moordend.

Dat onderschrijf ik wel ja. Dag 1, 3 en 4 vond ik zeker het overwegen waard. Maar de concurrentie was moordend.
Idd, bij de meeste drafts zijn er altijd wel affiches waar ik helemaal niks mee kan, maar hier had echt iedereen heel sterke namen op de affiche staan! dus dan moet je echt kijken naar welke combinaties je het meeste liggen.

Idd, bij de meeste drafts zijn er altijd wel affiches waar ik helemaal niks mee kan, maar hier had echt iedereen heel sterke namen op de affiche staan! dus dan moet je echt kijken naar welke combinaties je het meeste liggen.

Pfoe, dat heb ik nog steeds vrijwel elke draft! Ik heb bij Werchter een combiticket gekocht omdat Babymetal de enige naam op het affiche was, die ik wilde zien!

• Geweldig
  • Wow
Waarderingen: Dante en BlackwaterPark
Toegegeven, ik vond Wesley's take op een affiche in 2030 van RW best wel goed gedaan - en kocht een combi. Anderzijds begrijp ik ook heel erg dat naast het inzetten van jonge artiesten en best wel veel pop aan de bovenkant, de gitaren en hier en daar enkele gevestigde waarden wel wat ontbraken.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Dante
Ik heb deze keer wel echt proberen te kijken of ik het RW danwel PP (2030) vond en mijn eigen eigen smaak ondergeschikt gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Toegegeven, ik vond Wesley's take op een affiche in 2030 van RW best wel goed gedaan - en kocht een combi. Anderzijds begrijp ik ook heel erg dat naast het inzetten van jonge artiesten en best wel veel pop aan de bovenkant, de gitaren en hier en daar enkele gevestigde waarden wel wat ontbraken.

Klinkt als de commentaar die Werchter meer en meer krijgt dus toch erg realistisch haha :D.

Users who are viewing this thread