Festileaks 10 jaar - Forum content

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Allerallerbeste forumleden!

Lange tijd geleden dat er een bericht van mij online was op het forum, lange tijd geleden ook dat het forum is opgericht. 2012 wel te verstaan. Één jaar dus na de oprichting. Het forum was namelijk ook een must, want alles binnen de Festileaks community wordt door en voor Festivalgangers gemaakt. Natuurlijk hoort daar een platform bij welke Festivalgangers aan elkaar verbindt om over festivals te praten, op elk moment van het jaar. Geschiedde: Het Festileaks Forum.

Ik weet nog goed dat ik na minstens een jaar alles meegelezen te hebben de moed vond om een account aan te maken, de moed vond om een eerste post te plaatsen. Want wat voor verstand had ik nou van festivals toen, wat zouden andere festivalfanaten vinden dat ik graag Blink en Avenged Sevenfold op festivals wil zien. Ik zou liegen als er soms geen discussie was over aankondigingen voor bijvoorbeeld Pinkpop, maar uiteindelijk werd iedereen daarna weer in zijn waarde gelaten Daarom zijn er ook verschillende stijlen met de bijbehorende festivals. En voor al die festivals, voor al die liefhebbers is hier voor mijn gevoel plaats. Mijn eigen hoogtepunt was de eerste forummeeting in Utrecht waar een stuk of 10-20 forumleden bij elkaar kwamen om ergens wat te eten/drinken. Na wat gedoe met de reservering (uiteraard, mi excusi) was het een superleuke avond en is het bizar om te beseffen met hoe veel van deze mensen ik nog mee omga binnen Festileaks.

Mijn vraag aan jullie?
Wij zijn bezig om intern een leuk boek te maken over 10 jaar Festileaks, in 2021 bestaan we zo lang alweer. De eerste insteek is om deze vooral voor ons zelf te maken waar wij als vrijwilligers heel erg druk mee zijn geweest en wat wij bereikt hebben de afgelopen jaren. Mocht hij er zijn volgend jaar, stuur ik hier nog wel een bericht om te kijken of andere interesse hebben uiteraard. Voor dit boek ben ik op zoek naar leuke input vanuit jullie. Bijvoorbeeld:
- Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
- Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
- Lievelingstopics
- Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
- Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.

Ook ben ik op zoek naar het oudste forumlid hier. Wie weet of hij of zij al actief is sinds 2012. Het lijkt mij super om een kort interview met hem of haar te doen. Ik ga zelf ook even goed graven in de archieven of ik iets van data kan opspeuren. Dus als je hier al lang binnen bent, je ontsnapt uiteindelijk niet aan mijn aandacht ;).

Alvast super veel bedankt voor de moeite die hier in gestoken wordt. Ook als je maar kort op het forum actief bent, deel jouw ervaringen hier. Zoals ik al zei, wij zijn voor iedereen! Als het stuk af is, ga ik het zeker hier delen!
-
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Ik ga hier eens heel goed over nadenken...

Ingeschreven 19-11-2012, dus dat is wel een tijdje ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Poe, even nagezocht. Vanaf 4 oktober 2013 ben ik hier lid. Kan me ook nog wel herinneren met welk idee ik dit forum opzocht.

In de zomer van 2013 ben ik voor het eerst naar een festival geweest, toen één dag Pinkpop omdat ik graag The Killers wilde zien. Voor 2014 had ik wat vrienden zover gevonden om voor het eerst een weekend te gaan, wederom Pinkpop. Vond het erg leuk om toen over de line-up te speculeren hier op het forum, maar het festival zelf liep wat anders dan verwacht. We grepen naast de weekendkaarten en gingen maar één dag, die van Arcade Fire, wat nog altijd wel mijn meest memorabele optreden ooit is. Daarna ben ik hier blijven hangen en in 2015 naar meerdere weekendfestivals geweest, eindelijk!

Sindsdien ben ik steeds meer naar muziek gaan luisteren die niet langskomt op festivals, zelfs vaak niet op concerten, dus is mijn interesse erin ook een beetje afgenomen. Desondanks bezoek ik het forum nog regelmatig, vooral vanwege mijn warme herinneringen eraan voor de jaren 2013-2015 ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Moet hier net als Dennis even over nadenken... Verdomd leuk, zeg! Volg het forum natuurlijk 'pas' twee jaar, dus heb wellicht wat minder te vertellen, maar we zullen zien.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Leuk iniatief, ben benieuwd wat eruit komt.

– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
– Lievelingstopics
– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.


Ik ben zelf in 2014 voor het eerst naar een festival geweest, pinkpop. Na die tijd recensies opgezocht. Via via kwam ik bij deze site uit. Paar keer meegelezen en toen ik echt vaker naar festivals wou me hier aangemeld.

Leukste momenten zijn de albums van het jaar lijstjes die ik organiseer. Erg leuk om te doen altijd. Daarnaast was de lowlands meeting afgelopen zomer ook leuk, helaas zonder mede-forum leden te spotten. Op Werchter 2018 wel heel gezellig gehad met een groepje van het forum. Daarnaast weet ik ook nog dat we een keer met 4 man elkaar tegen kwamen bij fortarock en op de pinkpop presentatie. Elke meeting was weer gezellig. Ik ben zelfs een keer met een forumlid naar een john Coffey show geweest in Utrecht, maar die is volgens mij niet meer actief hier.

Lievelingstopic zijn de festivalstopic als ik naar dat betreffende festival ga. Het pinkpop topic altijd omdat er van alles gebeurt. En nieuwe albums topic (moet ik weer meer in posten eigenlijk).

Heel veel bands etc. geleerd via hier. Mijn absolute favoriet die ik hier heb leren kennen is Meg Myers (geen idee meer van wie).

De reden dat het festival forum zo leuk is (naast dat we allemaal ons ei over onze hobby kwijt kunnen) is de mate van discussie met elkaar. Mensen met totaal verschillende standpunten kunnen elkaar toch in hun waarde laten en met elkaar kunnen discussiëren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Leuk Jesse, zal binnenkort ook eens wat neerpennen. Volgens mij ergens in 2014 gejoind, kan ik dat ergens nakijken?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Bedankt voor alle leuke reacties. Blijf ze ook maar gooien. Gaat zeker dan lukken om iets moois neer te zetten

Leuk Jesse, zal binnenkort ook eens wat neerpennen. Volgens mij ergens in 2014 gejoind, kan ik dat ergens nakijken?

13-01-2014 zie ik in de backend staan ;)

Poe, even nagezocht. Vanaf 4 oktober 2013 ben ik hier lid. Kan me ook nog wel herinneren met welk idee ik dit forum opzocht.

Weet jij nog die naam van de sticker die jij ooit hebt gehad? Wij dachten iets van Chef Negatieve berichten haha
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Mijn vraag aan jullie?
– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
– Lievelingstopics
– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
We schrijven februari 2018. Dat was 't jaar dat ik mijn eerste festival wilde meepakken. Als ik het me goed herinner, was dat Pinkpop. Deze jaargang stonden er artiesten zoals Pearl Jam, Foo Fighters, Greta van Fleet, A Perfect Circle: stuk voor stuk artiesten die ik dolgraag wilde zien. Maar ja, mijn zestienjarige ik moest nog wel mensen regelen, want ik zat er nog niet aan te denken om in mijn uppie naar Landgraaf af te reizen. Nadat ik een lijntje had uitgezet bij mijn vrienden, ging ik op zoek naar informatie hoe je bijvoorbeeld in Landgraaf moet komen, hoe het terrein eruit zag en natuurlijk hoe de sfeer op Pinkpop was. Waar kan je dat laatste doen? Blijkbaar op het forum van Festileaks, want dat is wel waar ik uitkwam. Op dit moment had ik nog geen account aangemaakt, dus ik scrollen door de topics. U kent het wel... In ieder geval, ik had m'n informatie gevonden. Dat zal waarschijnlijk ook wel gekomen zijn door de informatie van Dennis die ik iets te vaak voorbij zag komen. Om een lang verhaal kort te maken, niemand van mijn vrienden hapte, dus ik ben niet naar Pinkpop 2018 gegaan. Desalniettemin ben ik wel gebleven op het forum om te kijken of er nog meerdere toffe festivals waren en sindsdien dus niet weggegaan... Uiteindelijk het jaar erop wel een account aangemaakt en wel naar Pinkpop gegaan (met een groepje vrienden).

Wat betreft die interessante gebeurtenissen, daar vraag je me wat. Ik heb zelf het idee dat er voor mijn komst meer interessante dingen gebeurden dan nu het geval. Qua leukste dingen kom ik ook bij de eindejaarslijstjes uit. Ben telkens te laat voor meetings op festivals, dus dat heb ik helaas nog niet mee kunnen maken. Kan wel altijd genieten van de kleine ruzies/discussies die af en toe in topics ontstaan.
Lievelingstopics spreekt voor zich, als je me een beetje hebt gevolgd: Graspop, Bospop, Pinkpop en eigenlijk alles wat over nieuwe muziek gaat. Er komen alleen niet veel artiesten bij mij naar boven die ik aan het forum te danken heb. Misschien Oranssi Pazuzu, al is het maar omdat een andere gebruiker zo heet. Verder, Joep Beving. Voor beiden ben ik jullie dankbaar.

Dat was het wel zo'n beetje...

Edit: Hoe kan ik de eerste editie van FESTEN nou vergeten zijn? Dat was ook zeker een leuke avond!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
Nadat Lowlove er mee ging stoppen werd dit forum
door iemand daar getipt, dat daar nog wel wat diehard festivalforumgangers zaten..... nou dat was een understatement.....

– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?

Pinkpop forum is zeer vermakelijk. Dennis tegen de rest zeg maar. Respect. Vooral tips van andere forumgangers, leuke herinneringen die gedeeld worden en persoonlijke recensies na een festival vind ik erg leuk. Daarnaast natuurlijk het laatste nieuws en interessante nieuwtjes her en der ontdekt.

– Lievelingstopics
Lowlands en Pinkpop om te lezen, lekker dom vermaak.

– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Hmmmmmm ik denk vooral bands / artiesten, maar kan me niet zo herinneren welke parels ik hier ontdekt hebt....

– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
In 2013 ging ik voor het eerst naar festivals, in dat jaar direct Fortarock, Pinkpop en Rock Werchter. Door mijn plots grote interesse in festivals moet ik Festileaks ergens op het spoor zijn gekomen. Hoe dit exact is gegaan weet ik niet meer. Het forum heb ik ergens in 2014 ontdekt. Na twee jaar lang vooral het Pinkpop-forum te hebben meegelezen ben ik ergens begin 2016 zelf ook lid geworden op het forum.
– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
Drie keer heb ik meegedaan aan het Pinkpop-VoorSpel, waarna ik tweemaal (met trots) de titel 'Pinkpop-Orakel' mocht dragen. ;) Verder zal ik de Pinkpop-perspresentaties uit het verleden altijd blijven koppelen aan Festileaks. Meermaals heb ik via het forum kaartjes daarvoor kunnen bemachtigen, omdat me dat zelf niet gelukt was. Op de perspresentaties in Paradiso was het vervolgens altijd leuk om enkele Festileakers te spreken. Forumgebruikers ben ik helaas dan weer niet op FESTEN tegengekomen. Toch behoort die avond ook tot een absoluut Festileaks-hoogtepunt. Verder zijn de eindeloze forumdiscussies in festival-komkommertijd, de meetings op PP en LL, en de album/concert/eindejaars-lijstjes immer mooi vermaak.
– Lievelingstopics
Pinkpop en Lowlands en in iets mindere mate BKS, Werchter en Graspop. Verder de verschillende topics onder het algemene 'muziek'.
– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Niet direct voorbeelden, maar indirect heb ik denk ik een hoop bands/artiesten (beter) leren kennen door tips, aanbevelingen, recensies of ander soort posts op het forum.
– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Mooi initiatief! Ik doe graag een duit in het zakje. Ik kan helaas niet terugvinden wanneer ik gestart ben hier op het forum. Ik gok 2014/2015.

– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
Sinds 2007/2008 naar festivals gegaan. In de eerste jaren vooral de bands en artiesten bekijken die je kent van de radio en tv. Steeds vaker kwam ik er pas later achter dat ik een ongelofelijk vette artiest gemist had omdat ik die niet kende. Zo ben ik steeds meer gaan zoeken en doen, en ook vooruit kijken: wat zal er volgend jaar komen? Eerst zelf wat zitten zoeken op internet maar bij steeds meer geruchten die ik tegenkwam werd festileaks als bron genoemd. Dus toen maar de bron zelf gaan checken, het daadwerkelijk aanmelden op het forum was wel een aardige stap. Want wat had ik eraan toe te voegen? Zoveel muziekkenners bij elkaar die allemaal over info beschikken. Maar uiteindelijk toch de stap gewaagd en nog steeds geen spijt van. Blijft fijn tijdverdrijf om met andere festivalnerds te speculeren.

– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
Elk jaar heeft toch wel twee hoogtepunten. Eerst de periode oktober/november wanneer de eerste echte geruchten er zijn en puzzelstukjes gelegd kunnen worden. Het tweede de festivalperiode zelf (duh). Alle verhalen en verslagen hier vind ik schitterend om te lezen. Mooi om te zien hoe iedereen op hetzelfde festival is maar het ook totaal verschillend kan beleven. Zo staat me van vorig jaar Graspop bij dat een andere gebruiker mijn lijstje had maar dan totaal gespiegeld, wat ik 1 ster gaf, gaf hij er 5. Mooi voorbeeld van de diversiteit van festivals. Je viert het feest met elkaar, maar stiekem heb je ook allemaal je eigen feestje.

– Lievelingstopics
Het Graspop forum is mijn favoriete forum. Graspop is mijn favoriete festival. Maar ook omdat er erg fijne festileakers zitten op dat deeltje (ik vind jullie allemaal lief hoor) van het forum én omdat het een bijpraatplek is geworden voor alle nieuwtjes over muziek met gitaren. Daardoor is het ook een prettig nieuwskanaal.

Daarnaast blijft het Pinkpop forum heerlijk om te volgen. Er is geen één festival dat bij ons allen zulke sterke gevoelens oproept.

– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Met name door het Graspopforum aangespoord om extra naar nieuwe bands te luisteren die aangekondigd waren. Zo bijvoorbeeld Northlane en Disillusion ontdekt als toffe bands. Verder zijn het vele bands geweest de afgelopen jaren die ik echt niet meer kan herinneren.

– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
Een shout out naar de paar festileaks meetings waar ik ben geweest op de festivals. De eerste was op graspop met Dr. Hannibal, heerlijk zitten babbelen met een biertje. Op Werchter een wat grotere meeting bij de mainstage en ook Bospop was gezellig dit jaar. Paar keer de festileaks crew tegen het lijf gelopen.
 

tampie

Playlistbediener
15 nov 2019
15
5
Leuk initiatief, doet me goed deze mooie verhalen te lezen. Ik pak hier vooral de kans om jullie allen te bedanken, los van het boek eigenlijk (sorry).

Halverwege 2017 ben ik begonnen met de hardnekkige verslaving om elke ochtend, middag, avond en nacht de nieuwste berichten, in anonieme vorm, op dit geweldige forum te lezen. Een combinatie van escapism, ADHD, zoeken naar een identiteit en uiteraard een machtige passie voor alle soorten muziek. In die tijd wisten drie lieve vrienden en ik elkaar warm te maken voor een uitje naar Rock Werchter, waar ik natuurlijk obsessief bovenop dook om hen dagelijks van de nieuwste geruchten en weetjes te voorzien (soms tot grote ergernis...). Dit forum heeft me op die manier door de moeilijkste jaren van m'n leven geholpen. Een onveilige thuissituatie, een manipulatieve, verbaal mishandelende vriendin, een burn-out van een verschrikkelijke bijbaan als hulpkok, het oprichten van een startup, studie in 't slop. Het ging te snel en tegelijk, waardoor misbruik van middelen werd afgewisseld met het verversen van de Activity Wall. Dat klinkt even verdrietig, maar laten we vooral stilstaan bij hoe belangrijk Festileaks kan zijn voor mensen in vergelijkbare situaties. Festileaks gaf mij het gevoel om, ondanks alles, te kunnen blijven lachen, speculeren, te genieten en frustreren. Van smullen van gekke geruchten, debiele discussies en vreemde verhalen, gefascineerd raken van nieuwe of hele oude muziek en concerten, tot aan te snikken bij de allermooiste eerbetonen. Festileaks gaf mij een platform zonder al die negatieve associaties, een veilige plek om te kunnen blijven dromen. Om toe te kunnen leven naar een weekend waarin ik een paar van mijn gelukkigste momenten ooit heb mogen beleven, op Rock Werchter 2018. Al die geruchten, bevestigingen, filmpjes en linkjes naar artikels en interviews, als engeltjes op mijn schouders tijdens sommige van mijn moeilijkste dagen en uren. Daarvoor wil ik jullie allen bedanken. Ooit hoop ik ook bij te kunnen dragen aan de informatieve kant van dit forum, maar voor nu ben ik dan toch eindelijk aan het afstuderen en stabiel, single en clean aan het genieten van de rust die deze pandemie me gek genoeg biedt. Tot slot, alle forums zijn mijn favorietjes, vooral omdat ze qua cultuur zo heerlijk van elkaar verschillen. De wilde mafketels van Grapsop, de snobs van BKS, ál die discussies in Pinkpop, de alto's in Werchter. Ja, een waar genot. Het plan was om dit jaar op Graspop naar een Festileaks meeting te gaan, maar goed, wellicht volgend jaar. Bedankt, lieve mensen, voor zoveel muziek en moois. Hou je haaks deze malle tijden. Shoutout naar Team Festileaks, ook al is de site soms wat wonky, ik geloof dat jullie je uiterste best doen, waarvoor dank!

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Bedankt voor alle leuke reacties. Blijf ze ook maar gooien. Gaat zeker dan lukken om iets moois neer te zetten


visdave34 wrote:
Leuk Jesse, zal binnenkort ook eens wat neerpennen. Volgens mij ergens in 2014 gejoind, kan ik dat ergens nakijken?

13-01-2014 zie ik in de backend staan
1f609.svg



Black Lies wrote:
Poe, even nagezocht. Vanaf 4 oktober 2013 ben ik hier lid. Kan me ook nog wel herinneren met welk idee ik dit forum opzocht.

Weet jij nog die naam van de sticker die jij ooit hebt gehad? Wij dachten iets van Chef Negatieve berichten haha

Haha, volgens mij was het "hofleverancier negatieve berichten". Staat dat niet ergens meer in jullie cms?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.914
Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
Ik denk dat ik hier terecht ben gekomen door informatie op te zoeken over Werchter. Mijn eerste reacties zijn van meer dan 4 jaar geleden maar ik herinner me dat ik daarvoor al zeker een jaar af en toe meelas. In het begin kwam ik hier dus vooral voor praktische vragen maar al snel begon ik ook deel te nemen in discussies. Wat moet een mens anders doen met zijn vrije tijd?
Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
Lijstjestijd is zeker mijn favoriete periode op het forum. Verder herinner ik me dat ik in een verslagje van Werchter iets vertelde over een groepje die naast me stond te dansen en daarna hier op het forum reactie kreeg dat het waarschijnlijk een van onze leden was, wat een toeval!
Lievelingstopics
Ik volg vooral het Werchter topic intensief. Ook het muziekforum blijft voor mij een drukbezochte plaats, ondanks dat het daar de afgelopen jaren een beetje rustiger is geworden (zonde!). Vooral de album- en concerttopics interesseren mij.
Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Ik vergeet altijd waar ik een bepaalde artiest heb leren kennen, maar ik weet zeker dat er een paar van dit forum komen. Ik probeer altijd enkele eindejaarslijstjes door te spitten van mensen die een gelijkaardige muzieksmaak hebben. Down The Rabbit Hole kende ik al, maar zonder dit forum zou ik er waarschijnlijk nooit naartoe zijn gegaan.
Via dit forum heb ik een groep Nederlanders gevonden om naar RW18 te gaan en nooit spijt van gehad, ik heb er nog bijna dagelijks contact mee. Ook met Yannick en Mattman naar Down The Rabbit Hole was zeer gezellig, inclusief de bijna voltallige Festileaks-redactie! Dit forum heeft dus zeker een redelijke impact gehad op mijn muziek- en festivalervaringen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Omg ja, dat weet ik nog Jeroen! :lol:

Ik ben in 2014 of 2015? hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar nieuwsberichten omtrent Rock Werchter en Pukkelpop. Ik was toen zélf nog een tijdje geen lid van het forum maar las wel al mee en uiteindelijk besloten om toch ook maar een account aan te maken.

Meest interessante gebeurtenissen? Goh. Ik vond de beginjaren eigenlijk nog het leukst van allemaal in het algemeen eigenlijk. Veel forumleden zijn al een hele tijd niet meer actief hier wat best jammer is. Het getrol van Jeroen was altijd lachen wel. Het Blur-verhaal moet natuurlijk dat boek in, dat kan niet anders (ookal was dat nog voor m'n tijd). ;)

Lievelingstopics waren in de beginjaren eigenlijk Rock Werchter en stiekem ook wel Pinkpop omdat daar altijd wel wat werd geluld. De afgelopen jaren vond ik het ook fijn om in Beste albums actief te zijn of de verschillende games die we hier de afgelopen jaren hebben gedaan, mee te doen. Die eerste is trouwens een gigantische voedingsbodem geweest voor mijn muzieksmaak en de verbreeding en verdieping ervan.

Ik heb @thijsdb hier leren kennen en gaan regelmatig samen naar concerten. Verder ookal @visdave34 en @mattman en verschillende anderen DTRH afgelopen jaar gedaan want echt een heel fijne ervaring was! En was ik ook op de meet-up van RW18. Voorts heb ik hier bands als Radiohead, The Cure, Pink Floyd etc. weten leren kennen in m'n beginjaren hier die elk op zich een eigen rol zijn gaan spelen in m'n muzieksmaak.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Leuk initiatief, doet me goed deze mooie verhalen te lezen. Ik pak hier vooral de kans om jullie allen te bedanken, los van het boek eigenlijk (sorry).

Halverwege 2017 ben ik begonnen met de hardnekkige verslaving om elke ochtend, middag, avond en nacht de nieuwste berichten, in anonieme vorm, op dit geweldige forum te lezen. Een combinatie van escapism, ADHD, zoeken naar een identiteit en uiteraard een machtige passie voor alle soorten muziek. In die tijd wisten drie lieve vrienden en ik elkaar warm te maken voor een uitje naar Rock Werchter, waar ik natuurlijk obsessief bovenop dook om hen dagelijks van de nieuwste geruchten en weetjes te voorzien (soms tot grote ergernis…). Dit forum heeft me op die manier door de moeilijkste jaren van m’n leven geholpen. Een onveilige thuissituatie, een manipulatieve, verbaal mishandelende vriendin, een burn-out van een verschrikkelijke bijbaan als hulpkok, het oprichten van een startup, studie in ’t slop. Het ging te snel en tegelijk, waardoor misbruik van middelen werd afgewisseld met het verversen van de Activity Wall. Dat klinkt even verdrietig, maar laten we vooral stilstaan bij hoe belangrijk Festileaks kan zijn voor mensen in vergelijkbare situaties. Festileaks gaf mij het gevoel om, ondanks alles, te kunnen blijven lachen, speculeren, te genieten en frustreren. Van smullen van gekke geruchten, debiele discussies en vreemde verhalen, gefascineerd raken van nieuwe of hele oude muziek en concerten, tot aan te snikken bij de allermooiste eerbetonen. Festileaks gaf mij een platform zonder al die negatieve associaties, een veilige plek om te kunnen blijven dromen. Om toe te kunnen leven naar een weekend waarin ik een paar van mijn gelukkigste momenten ooit heb mogen beleven, op Rock Werchter 2018. Al die geruchten, bevestigingen, filmpjes en linkjes naar artikels en interviews, als engeltjes op mijn schouders tijdens sommige van mijn moeilijkste dagen en uren. Daarvoor wil ik jullie allen bedanken. Ooit hoop ik ook bij te kunnen dragen aan de informatieve kant van dit forum, maar voor nu ben ik dan toch eindelijk aan het afstuderen en stabiel, single en clean aan het genieten van de rust die deze pandemie me gek genoeg biedt. Tot slot, alle forums zijn mijn favorietjes, vooral omdat ze qua cultuur zo heerlijk van elkaar verschillen. De wilde mafketels van Grapsop, de snobs van BKS, ál die discussies in Pinkpop, de alto’s in Werchter. Ja, een waar genot. Het plan was om dit jaar op Graspop naar een Festileaks meeting te gaan, maar goed, wellicht volgend jaar. Bedankt, lieve mensen, voor zoveel muziek en moois. Hou je haaks deze malle tijden. Shoutout naar Team Festileaks, ook al is de site soms wat wonky, ik geloof dat jullie je uiterste best doen, waarvoor dank!
Prachtig, maar ook heftig verhaal @tampie! En ontzettend veel respect dat je dit in alle openheid met ons wilt delen. Jij ook bedankt!!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Gelukkig hebben we de foto's nog.

Schermafbeelding-2020-05-06-om-12.23.06.png


(2015, Werchter)
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Voor mij is het nog niet zo lang geleden dat ik hier terecht kwam, echter mijn forumervaring gaat al wel een langere tijd terug.. Vanaf het eerste Arrow Festival op hun eigen site begonnen met het uitwisselen van de muzikale kennis. Echter vanwege een berg spam en onzin die er op verscheen is dit forum opgeheven.. maar de die hards die dagelijks dit forum bevolkte richtte een eigen forum op: TSMS, oftewel: The Sky Moves Sideways, gerelateerd aan de band Porcupine Tree. Toen we na het laatste ARF naar Bospop gingen werd ook daar op de officiële site het forum bezocht.. maar helaas.. ook dit forum werd na een aantal jaren van de site gehaald... TSMS was op dat moment ook aan het doodbloeden en bestaat inmiddels ook niet meer.. vandaar dat ik het knap vind dat dit forum al 10 jaar draait en springlevend is.. Hulde!!!! Wél is het zo dat ik via deze forums een aantal leuke muziekvrienden heb overgehouden... het is altijd weer leuk om ze op een willekeurig festival of zaalconcert tegen te komen en even bij te kletsen over muziek en allerlei andere zaken.... kortom: Gefeliciteerd Festileaks met dit jubileum!!!!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Bedankt voor alle berichten. Super mooi dat jullie dit willen delen. Ook ontzettend ontroerend om het verhaal van Tampie te horen. Respect! Mooi om te horen dat ons platform daar ook een steentje aan kon/kan bijdragen.



Haha, volgens mij was het “hofleverancier negatieve berichten”. Staat dat niet ergens meer in jullie cms?

Snel verwijderd. Was een self fulfilling prophecy voor een user namelijk ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
Ik had al wel een handvol concerten, losse festivaldagen bezocht. Mijn pa ging al een jaar langer naar Rock Werchter. In 2018 kwam Pearl Jam naar Rock Werchter, toch wel de favoriete band van ons. Rock Werchter is alleen altijd tijdens mijn tentamens, dus om die reden in combinatie met dat ik toen (nu spijt van) nog niet veel had met Arctic Monkeys en Gorillaz nog niet echt kende, maar één dag gegaan. Ik kende Festileaks toen al wel een tijdje als website met informatie en toen de namen langzaam bekend werden gemaakt toch maar eens gaan kijken op het forum. Ik had ooit al eens een account gemaakt, maar nooit gebruikt. Vanaf vorig festivalseizoen ben ik intensief gaan meelezen en ook reageren.
Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
De periode waarin artiesten bekend worden gemaakt, eindejaarslijstjes en de Tijdloze en natuurlijk de 'recenties/evaluaties' van de festivals zelf.
Lievelingstopics
Rock Werchter uiteraard. Ik denk dat ik de afgelopen twee jaar elk gepost bericht in het topic (minstens) één keer geb gelezen.
Pinkpop vooral als vermaak. Felle discussies tussen Dennis en anderen, of tussen mezelf en Timmetje kan ik erg waarderen. Gebeurt haast altijd op een normale manier, en mensen denken heel verschillend over veel zaken hier, daar is het Forum ook voor.
Bospop, al wordt daar niet veel gepost, en bij een line up zoals die dit jaar zou zijn ben ik ook wel vrij snel uitgelezen.
De overige festivaltopics alleen als er een grote drop met namen heeft plaatsgevonden, vooral bij Lowlands.
Verder alle 'lijstjestopics' zoals die met de beste nieuwe albums, de Tijdloze en eindejaarslijstjes.
Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Mijn hele muzieksmaak is veranderd sinds en doordat ik op dit Forum ben gaan deelnemen. Ik dacht dat ik wel een brede muzieksmaak had doordat ik Eric Clapton, Depeche Mode, Bob Marley en RHCP al kende en veel luisterde maar dat viel hier toch wel erg tegen in eerste instantie :lol: .
Waar rock (deels doordat ik gitaar speel en door mijn 'muzikale opvoeding') toch wel mijn voornaamste bron is gebleven, waar ik ook veel nieuwe dingen in heb leren kennen of meer leren waarderen via hier, verandert mijn muzieksmaak wel meer richting indie en alternatief. Radiohead, The Strokes, TOOL, The Cure, Weezer, LCD Soundsystem, Sufjan Stevens, Elbow, Interpol en Arcade Fire. Van bijna al die bands kende ik wel 1 á 2 nummers, maar staan nu tussen mijn meestbeluisterde artiesten. Dus daar ben ik wel dankbaar voor.
En onze eigen @wenteldave , waar ik bijna dagelijks contact mee heb via app.
Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
Voor mijn schoolwerk komt de Corona-crisis wel enigzins goed uit. Het gaat te ver om het een verslaving te noemen, maar zeker rond oktober/november zit ik toch wel bijna gedurende de hele dag de activity-pagina te refreshen. Het Forum help echt mee aan mijn muziek/festivalbeleving door het ernaar uitkijken door middel van de speculaties. Ook omdat niemand van mijn vrienden echt een passie heeft voor (live)muziek en hier gelukkig een aantal gelijkgestemden zijn waarmee ik de hobby kan delen.
Natuurlijk wil ik graag afsluiten met Festileaks te feliciteren. Op naar de volgende 10 jaar!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken