Festileaks 10 jaar - Forum content

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Jeetje besefte me niet dat deze plek al 10 jaar bestond

Ik ben zelf het forum begin 2016 gejoined. Ik begon dat jaar met muziekfestivals bezoeken en kreeg steeds meer interesse in live muziek. Geen idee hoe ik de site heb gevonden, denk gewoon een google search ofzo.

Mijn lievelingstopics zijn denk ik voornamlijk die van mijn favoriete festivals, zoals Lolwands, BKS en DTRH. Paar jaar geleden gebruikte ik het Pinkpop topic nog best veel, maar dat is niet echt meer aan mij besteed. Ook lees ik vrijwal alle topics onder het muziekforum.

Sinds ik het forum ben gejoined is mijn muzieksmaak heel erg veranderd. Waar ik eerst begon als fan van oa. Muse en ander 3FM materiaal heb ik tegenwoordig een grote voorliefde voor wat alternatievere muziek (al zijn er genoeg forumleden hier die een stuk alternatievere smaak hebben dan dat ik heb) en voor elektronische muziek zoals techno (waar af en toe nog best weinig over wordt gepraat op dit forum). Ik denk dat een groot deel van mijn muzieksmaak toch wel is veranderd met behulp van dit forum. Zeker door bijvoorbeeld de Albums van ... topics de voorbije jaren, maar ook mensen hun favoriete albums/artiesten lijstjes, waar ik heel vaak in heb lopen snoepen. Ik werk sinds dit jaar zelfs in bij een poppodium is, wat denk ik ook niet had gebeurd zonder het forum (al was het waarschijnlijk beter om ergens anders te werken nu)

Qua memorabele gebeurtenissen kan ik niet zo heel snel iets opnoemen behalve de ellenlange discussies over wat wel/niet credible of actueel is enzovoort. Zelf ben ik de afgelopen weken niet heel actief meer op het forum. Ik gebruik het forum voornamelijk om toe te werken naar de festivalzomer en om na te genieten. Nu dat beide niet kan heb ik af en toe wat minder zin om lekker mee te discussieren. Toch is het af en toe fijn om weer even wat dingen terug te lezen hier. Als laatste wil ik iedereen hier op het forum bedanken, zowel de moderatoren en ander mensen van Festileaks als de rest van het forum bedanken voor alle uurtjes die ik hier heb kunnen besteden de afgelopen jaren. Want als er een ding is dat ik zeker weet is dat ik hier veels te veel tijd heb gespendeerd, die ik ook in andere dingen had kunnen steken. Maar toch was dat het waard haha.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
ps. Hoe lang gebruiken jullie nog die foto van het publiek bij Foals op Down the Rabbit Hole? groetjes die jongen in het gestreepte zwart witte shirt met een rood hoofd
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
ps. Hoe lang gebruiken jullie nog die foto van het publiek bij Foals op Down the Rabbit Hole? groetjes die jongen in het gestreepte zwart witte shirt met een rood hoofd
Haha dat is onze fallback-foto. Allerlei oud materiaal waarvan we de fotocredits niet meer konden achterhalen (destijds niet altijd even consequent toegevoegd) is vervangen door die foto. Dus die komt vaak langs, ja..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Joris wrote:
ps. Hoe lang gebruiken jullie nog die foto van het publiek bij Foals op Down the Rabbit Hole? groetjes die jongen in het gestreepte zwart witte shirt met een rood hoofd

Haha dat is onze fallback-foto. Allerlei oud materiaal waarvan we de fotocredits niet meer konden achterhalen (destijds niet altijd even consequent toegevoegd) is vervangen door die foto. Dus die komt vaak langs, ja..

Hahaha dat had ik door ja, vind het ondertussen wel grappig
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Kan ik ergens makkelijk terugzien wanneer ik lid ben geworden van het forum?
volgens mij kan dat niet (eigenlijk gek?)

maar "wij" kunnen het wel opzoeken.

Voor jou Raskolnikov
Ingeschreven op: 18-01-2016 7:45
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
En ik?
1f62e.svg
Joslittel
Ingeschreven op: 17-02-2016 12:27
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nou, bij deze dan!

– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?

Sinds januari 2016 dus. Ik denk dat ik het forum ontdekt heb via Lowlove (daar las en postte ik ook intensief mee) en het Grazforum (daar las en lees ik alleen mee, vooral voor de nieuwtjes, de discussies daar voeren me echter veel te ver). Maar ik vermoed dat ik via die twee sites op dit forum terecht ben gekomen, uiteraard vooral op zoek naar nieuwtjes.

– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?

De geruchten en nieuwtjes zijn wat mij betreft hoofdzaak. Altijd leuk om je vriendengroep waarmee je naar festivals gaat te voorzien van fijne geruchten die je hier vandaan haalt. Verder ben ik vooral geïnteresseerd in muzikale tips, zeker als je de smaak van andere forumgebruikers wat beter leert kennen. Soms weet je al meteen als iemand een album omschrijft: "dat zal dan ook wel iets voor mij zijn".

– Lievelingstopics

Aangezien Lowlands en DTRH "mijn" festivals zijn, zijn dat de topics waar ik het meest actief in ben en waar ik de meeste interesse in heb. Werchter, Woo Hah en BKS volg ik ook redelijk goed, omdat de muziekstijlen van die festivals me erg aanspreken. Verder uiteraard het Pinkpopforum, maar dat zie ik vooral als entertainment. De oeverloze discsussies, de tegenstellingen in de doelgroep die zo evident zijn, de steken onder water, het onbegrip. Heerlijk leesvoer haha. Maar ook een positievere reden: Pinkpop is mijn eerste echte festival. Ondanks dat het heel ver van me af is komen te staan qua programmering, zal ik altijd een zwak voor het fetsival houden. Ik ben er ook gewoon heel vaak geweest. En toen ik nog klein was en in Geleen woonde, hoorde ik de muziek uit het Mauritspark altijd heel goed en dat had ook wel een bepaalde aantrekkingskracht op me. Verder lees ik graag de actuele lijsten van de albums van het jaar. Om bij te blijven qua releases. Heel fijn!

– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?

In levende lijve heb ik Mattman, Dave en Wessel redelijk uitgebreid gesproken. Dat was heel gezellig! Ook Yannick en Dennis1808 heb ik wel eens een handje gegeven. En Benjamin heb ik nooit ontmoet, maar zijn muzieksmaak komt voor een behoorlijk groot deel overeen met mijn smaak, krijg ik de indruk.

– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.

Even niets verder ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
In eerste instantie volgde ik Festileaks in het prille begin via facebook. Waar ik terecht was gekomen na wat google-gezoek op Pinkpop geruchten, dat zal ergens in 2011/2012 geweest zijn. Daar kwam uiteindelijk een oproep voorbij dat er een forum geopend zou worden. Ik heb me eigenlijk vrij snel ingeschreven na de startup, 19-11-2012 om precies te zijn.

– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
Vooral de aanloop naar de aankondiging van The Stones voor Pinkpop 2014, dat waren fijne tijden. De aanloop naar de aankondiging van McCartney, of de aankondiging van Lionel Richie Pinkpop 2016 was wel lachen. De aanloop naar de aankondiging van Justin Bieber voor Pinkpop 2017 bezorgde me wel plezier. Dan heb ik het niet eens over de aankondiging van LIVE-reunie voor Pinkpop 2017, die is wel meest memorabel.
Ook altijd leuk om discussie te hebben over acts, wel/niet headliner-waardig... Of "die komt toch niet"... Ik zeg altijd, voor Pinkpop "zeg nooit nooit"

– Lievelingstopics
Het Pinkpop-topic by far... Bospop, Graspop... Maar eigenlijk kijk ik overal wel ;)

– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
Er zijn wel wat Festileaks meeting geweest, op Pinkpop, Fortarock 2016 en Bospop 2019 waar ik een aantal mensen heb leren kennen of ben tegengekomen.
Ik ga niet proberen iedereen op te sommen, want als ik iemand vergeet zou dat een beetje sneu zijn ;)

– Verder alles wat je nog meer kan bedenken uiteraard en wat ik nu niet zo 1,2,3, kan verzinnen.
Ik hoop vooral dat Festileaks nog lang in de lucht blijft.
Het is veel te leuk om zo in de festival affiches te duiken en de geruchten te volgen. Veel dichter op de geruchten als op het forum, dat heb je nergens ;)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Dennis, weet je toevallig wanneer ik erbij ben gekomen? In mijn hoofd is dat ergens 2014
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
– Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
Ik ging voor het eerst naar een groot festival (Werchter 2014) en kwam hier terecht toen ik meer over het festival en ervaringen wilde weten, nooit meer weggegaan!

– Wat zijn de leukste/interessantste gebeurtenissen op het forum geweest de afgelopen jaren?
De nabesprekingen van Lowlands zijn voor mij toch weer het leukste, werkelijk niemand maakt hetzelfde weekend mee daar!

– Lievelingstopics
Pinkpop-forum. Hoog inzetten, tweehonderd pagina's vol lullen zonder iets te weten en uiteindelijk met de middenweg genoegen nemen qua lineup. Verveelt nooit!

– Welke mensen/bands/festivals/etc. heb je leren kennen op dit forum?
De meeting op Down the Rabbit Hole vorig jaar was erg leuk! Leuk om mensen tegen te komen, ook op dag 0 al een aantal Festileaks-leden tegengekomen bij een bosrave. Dankzij Festileaks ben ik wel naar Car Seat Headrest gaan luisteren, welke nu mijn favoriet is!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken