Heb kaartjes gekocht voordat er een naam bekend was gemaakt omdat ik gewoon weet dat het qua programmering wel goed zit. (En als het toch tegenvalt raak ik ze ook wel kwijt.)
Toch wel wat tegenvallers voor mij dit jaar. DJ Tobzy Imole Giwa, die ik al een tijdje volg en heel graag eens wilde zien, was gewoon de tourdj van Aunty Rayzor, die geen heel andere set deed dan eerder dit jaar op Rewire. JLin was ok, maar niet zo energiek als ik van haar gewend ben. Altern8 draaide gewoon een routinematige nostalgieset met nummers uit de periode '88-'92 af, dat bleef geen anderhalf uur boeien. Beste sets vond ik die van CCL en Ciel. Ook tof waren Lyzza b2b Shyboi en Maria. b2b Oceanic.
Het lijkt mij dat het hoofdpodium in de avond beter gevuld kan worden met de echte publiekstrekkers en dat de stuntcasting, zoals dit jaar Darkraver en vorig jaar Chuckie b2b Schuurman, dan net daarvoor gebeurt.
Grootste tegenvaller is bij mij ook het publiek, veel mensen die gewoon zo met zichzelf bezig zijn dat ze niet doorhebben dat ze meer ruimte innemen dan er voor ze is. En tot helemaal vooraan bij een podium komen om daar te gaan kletsen. Ook viel mij op dat er wel heel veel mensen rookten, maar misschien lag dat aan mij. Ook voelde ik in de avond niet de geestelijke energie om me in de Pit te begeven voor Blawan (vr) en Objekt (za), wat ik achteraf toch wel jammer vind. Maar die muur van mensen bovenaan en op de trap maakt dat ik er dan geen zin meer in heb.
Wel fijn vond ik de nieuwe secret stage, door de crowd control werd het niet overvol, je komt er niet voor een bepaalde DJ (ik zag Vladimir Ivkovic en ISAbella, voor zover ik begreep stond de eerste daar de hele dag) en de aankleding was top.