Down the Rabbit Hole 2014

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Ik snap het echt niet meer:S Hoe onlogisch is het om je concurrent lekker op zijn gemak de line-up bekend te laten maken. Zodat alle 'zwevende kiezers' dan maar voor BKS gaan omdat die namelijk hun sterke line-up compleet hebben en DTRH die nog maar met 30 namen zit. Je kan je geld maar 1x uitgeven dus het lijkt mij super dom van DTRH om zich zo stil te houden. Alle mensen die naar BKS gaan zullen niet OOK naar DTRH gaan. Hoop maar dat ze snel met nieuwe namen komen.. en liefst een flinke batch..en niet per 6 zoals vorige keren
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb het gevoel dat er weinig mensen zijn kiezen tussen BKS en DTRH. Ik denk juist dat veel mensen van lowlands overgestapt zijn op DTRH, en dat ze zo een beetje hun eigen andere festival in de weg zitten.

Het maakt op mij nou nog niet echt een verpletterende indruk voor een 1e editie zoals BKS die vorig jaar had. Maar wie weet waar ze nog mee komen. Er zijn bijvoorbeeld nog geen shows van Jagwar Ma/Foster The People en Kasabian in NL dus wie weet. Al verwacht ik Kasabian niet.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb het gevoel dat er weinig mensen zijn kiezen tussen BKS en DTRH. Ik denk juist dat veel mensen van lowlands overgestapt zijn op DTRH, en dat ze zo een beetje hun eigen andere festival in de weg zitten.

Het maakt op mij nou nog niet echt een verpletterende indruk voor een 1e editie zoals BKS die vorig jaar had. Maar wie weet waar ze nog mee komen. Er zijn bijvoorbeeld nog geen shows van Jagwar Ma/Foster The People en Kasabian in NL dus wie weet. Al verwacht ik Kasabian niet.

Ik vind het inderdaad nog lang niet zo goed als de eerste editie van BKS, hoewel ze met Damon Albarn en Black Keys toch een paar grote namen hebben. Foster the People verwacht ik eerder op Lowlands, maar ach dit is het kleine broertje dus waarom niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind het inderdaad nog lang niet zo goed als de eerste editie van BKS, hoewel ze met Damon Albarn en Black Keys toch een paar grote namen hebben. Foster the People verwacht ik eerder op Lowlands, maar ach dit is het kleine broertje dus waarom niet.

Ik denk dat Lowlands/DTRH aan het kijken zijn waar ze hun namen neerzetten puur kijkend naar waar ze er de meeste tickets bij kunnen verkopen. Dan denk ik dus echt dat ze de betere namen nog bij DTRH neerzetten omdat deze waarschijnlijk meer kaarten nog in de verkoop hebben dan Lowlands.

Damon Albarn is best een grote maar ook tegelijkertijd een nikszeggende naam voor velen. Hij is zeker niet headliner formaat zelfs niet op deze kleine festivals. Hopen voor DTRH dat Damon er wat extra covers ingooid
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Ik vind het inderdaad nog lang niet zo goed als de eerste editie van BKS, hoewel ze met Damon Albarn en Black Keys toch een paar grote namen hebben. Foster the People verwacht ik eerder op Lowlands, maar ach dit is het kleine broertje dus waarom niet.

Ik denk dat Lowlands/DTRH aan het kijken zijn waar ze hun namen neerzetten puur kijkend naar waar ze er de meeste tickets bij kunnen verkopen. Dan denk ik dus echt dat ze de betere namen nog bij DTRH neerzetten omdat deze waarschijnlijk meer kaarten nog in de verkoop hebben dan Lowlands.

Damon Albarn is best een grote maar ook tegelijkertijd een nikszeggende naam voor velen. Hij is zeker niet headliner formaat zelfs niet op deze kleine festivals. Hopen voor DTRH dat Damon er wat extra covers ingooid

Klopt maar ik denk dat de belangen groter zijn dan Lowlands om het bordje uitverkocht op te kunnen hangen dan bij DTRH ivm sponsors e.d. Aan de andere kant, als DTRH nu tegenvalt gaan ze het er de komende jaren lastig mee hebben.

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het hele rijtje: James Vincent McMorrow, Balthazar, Admiral Freebee, The Strypes, Eaves, Greg Wilson, Superfood en Hallo Venray.

Wel goed en leuk, maar niet heel speciaal.

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
precies, ik kan niet zeggen dat er een naam bij zit waarvoor ik nog liever zou gaan. Leuke namen daar niet van, maar gewoon niet bijzonder
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Maar dat ze nu maar weer 8 namen bekend maken is toch totaal niet slim? Ik zie niet de logica van je concurrent z'n gang laten gaan. Als je twijfelt tussen DTRH of BKS dan ga je nu kijken naar welke line-up je het meeste aanspreekt. Het is dom om te denken dat iedereen de complete line-up afwacht en dan pas gaat kiezen. Als DTRH nu met 20 namen kwam dan is de kans groter dat je enthousiast wordt en dan toch maar voor DTRH gaat ipv BKS. Deze 8 namen zijn inderdaad wel oké maar niet doorslaggevend als je moet kiezen tussen een van de twee festivals.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik vind James Vincent McMorrow echt top, maar Rodrigo y Gabriella (waren voor mij ook een reden om te gaan) hebben afgezegt dus voor mij is die 135 euro voor die paar goede namen echt nog veel te duur...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Blokkenschema en nog wat nieuwe namen: Analogue Africa, Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba, Benji B, The Black Marble Selection, FilosofischeStilte, Lone, Los de Abajo, Syd Arthur en Taymir.

Die vrijdag ziet er wel een beetje heel sneu uit als 'festival'dag.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik vind DTRH vooral overbodig als ik er zo naar kijk. Misschien dat het uiteindelijk mee valt door de opzet van het festival. Ik vind het qua namen niet bijzonder, het is een beetje wat BKS doet, maar op de een of andere manier doen zij het overtuigender. Ik heb daar meer vertrouwen in de kleine namen, meer dingen waar internationaal een 'buzz' om is en ook de headliners vind ik op Black Keys na overtuigender. Heel jammer, want ze snoepen toch dingen bij andere festivals weg.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik zat nog steeds een beetje te twijfelen maar de laatste reeks namen heeft me er alleen nog maar meer van overtuigd dat €135,- veel te veel geld is voor voor dit festival. Beetje jammer inderdaad dat ze wel een paar namen afsnoepen van bijvoorbeeld BKS en Pinkpop.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik geloof niet dat hier meer dan 5000 mensen op af gaan komen, eigenlijk is het qua namen gewoon een 2de lowlands en komt bij lange na niet in de buurt van de line-up van bks. Ik vind het echt schandalig dat ze hier 135 euro voor durven te vragen, zou niet moeten kunnen.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Yup ik vrees ook dat het niet heel druk gaat worden. Ik heb (helaas) al een kaartje en denk niet dat ik er makkelijk vanaf ga komen. en ach, de namen die komen zijn wel vermakelijk. Hoop dat het gezellig wordt want er is zo weinig bekend. Ik heb het idee dat Mojo het zelf ook niet echt een belangrijk festival vindt. Over twee weken begint het al en er niks bekend van hoe we er moeten komen, het nachtprogramma is lekker onduidelijk uitgelegd (iets met een piramide en dat we het moeten afwachten). Ik vrees toch dat ik volgend jaar lekker weer naar BKS ga (ik kon dit jaar niet dus vandaar dat ik nu naar DTRH ga). Ik denk dat ik alleen maar positief verrast kan worden want m'n verwachtingen zijn niet heel denderend :p
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik denk niet echt veel mensen.. :p

Ze hebben het nou ook niet echt meezitten dat Nederland zondag om 18:00 speelt. Ze gaan wel schermen regelen op het festival terrein.
Hou zoiets lekker voor buiten het terrein zou ik zeggen, je bent toch een muziekfestival.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Down-The-Rabbit-Hole-2014/-Oranjekoorts-ook-op-nieuw-festival-Down-The-Rabbit-Hole.html
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk niet echt veel mensen.. :p

Ze hebben het nou ook niet echt meezitten dat Nederland zondag om 18:00 speelt. Ze gaan wel schermen regelen op het festival terrein.<br>
Hou zoiets lekker voor buiten het terrein zou ik zeggen, je bent toch een muziekfestival.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Down-The-Rabbit-Hole-2014/-Oranjekoorts-ook-op-nieuw-festival-Down-The-Rabbit-Hole.html

je bedoelt eigenlijk zoals BKS het met België deed, mooi op de camping. Degene die het willen zien kunne gezellig met zn alle kijken en degene die het niet willen zien krijgen er niets van mee
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
je bedoelt eigenlijk zoals BKS het met België deed, mooi op de camping. Degene die het willen zien kunne gezellig met zn alle kijken en degene die het niet willen zien krijgen er niets van mee
Ja precies.
Las net nog een leuk detail op twitter. Een half uur na de wedstrijd speelt er een Mexicaanse band haha


 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Staan meer dan 40 kaarten op ticketswap als je wilt kun je vanaf 70 euro aanwezig zijn het hele weekend, gok dat je donderdag/ vrijdag ook nog wel voor onder de 50 naar binnen kunt, wanneer ik niet hoefde te werken, niet net terug was van bks, woensdag weer naar werchter vertrek en de weersverwachtingen wat beter waren had ik het nog kunnen overwegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken