De kwaliteit van de Rock Werchter line-up

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat jullie van de kwaliteit van de line-up tot dusver vinden?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Er zitten een paar echt kwalitatieve namen tussen voor mij, dan denk ik aan: Damon Albarn, London Grammar, Placebo, Midlake, Pearl Jam, Interpol, Angus & Julia Stone en Metronomy. Maar ik mis nog wel een beetje een soort klapper(s) die we vorig jaar wel hadden met Nick Cave en The National. Hopelijk verassen ze ons!
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
40 namen bekend wil er 20 tal zien vorig jaar heb ik er 27 gezien (volledig) dus kan ik wel zeggen dat de kwaliteit heel hoog is, toch als je weet dat de helft van de line up nog moet komen.
Groepen diek ik zeker wil zien: Franz Ferdinand, Black Keys, Arctic Monkeys, Biffy Clyro, Dropkick murphy's, Babyshambles, Placebo, Metallica

Kasabian is de groep die ik er zeker nog bij wil :)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Mis de verassingen en overige grote namen denkend aan Linkin Park - Noel Gallagher - Kasabian - Snow Patrol etc...

Tevreden en zeker zien zijn: Franz Ferdinand, Pearl Jam, Black Keys, Damon Albarn, Foals, George Erza, Skrillex, Metallica, Robert Plant, Arctic Monkeys, Foster The People

Baal van: Ellie Goulding, Kings Of Leon, Birdy, Passenger, Placebo, Meteonomy, Stromae. Die mochten wegblijven, maar zon namen zitten er altijd bij.

Over het algemeen kan ik dus stellen en zeer tevreden te zijn. Vooral met mijn lievelingsband allertijden PEARL JAM!!

Nu nog toevoegen: Noel Gallagher, Disclosure, SBTRKT, Selah Sue, The Kooks, James Vincent Mcmorrow en dan ben ik blij! ( overigens bijna allemaal zeer reeel!)
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Kings of leon heb ik nog maar 1 keer gezien vind ik eigelijk niet zo erg. Er zijn wel een 10tal groepen waar ik niet op zat te wachten bijvooreeld Passenger, daarvan zei ik vorig jaar dat het goed was en dat ik hem ooit nog is terug wou zien, met ooit dacht ik niet aan de volgende editie, zelfde verhaal met kings of leon eigenlijk.

Maar mij maakt het eigenlijk niet zo uit, bijvoorbeeld liever ellie goulding en Arctic Monkeys tesamen dan Arctic Monkeys en Ben Howard tesamen want dan mis je dus 1 goede groep. Dan liever zoals nu

Verder hoop ik dat Biffy Clyro en Black Keys niet tesamen zullen spelen wat denken jullie hiervan?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik vind donderdag en zaterdag al erg sterk, zondag overdag gaat ook de goede kant op. Vrijdag AM wat heel leuk is maar verder nog niet iets wat ik graag wil zien. Verwacht op vrijdag en zondag nog wel een paar klappers en hoop op nog wat leuke dance acts om een feestje op te vieren.

Als ik naar de (sub)headliners kijken springt zaterdag er meteen uit met Black Keys als grote sub-headliner en dan een bijna exclusieve Europese festivalshow van Pearl Jam erna. Placebo is ook geen kleine sub-headliner en Metallica is ook een erg grote headliner dus ook erg sterk. Arctic Monkeys zijn ontzettend populair en hebben die spot echt verdient maar ik mis daar nog een sub-headliner, en als ik dan kijk naar de al 2 bekend gemaakte sub-headliners verwacht ik toch wel iets moois. Mocht het een 3daags festival geweest zijn hebben ze echt al geweldige sub(headliners) maar zondag met KoL is natuurlijk een teleurstelling. Heb ondertussen ook geen idee meer wat ik daar kan verwachten.

Zie alleen al wel meer herhaling dan voorgaande jaren terwijl we nog niet eens alle namen hebben, maar ik merk ook dat er veel naar acts van vorig jaar gevraagd word. De herhalingen van vorig jaar hadden van mij wel allemaal weg mogen blijven.

Moet wel zeggen dat als ik kijk naar wat andere festivals in Europa tot nu toe bekend hebben gemaakt RW nog de beste line-up heeft. Maar dat is tot nu toe, zie wel mogelijkheden van andere festivals om dat in te halen. Vorig jaar vond ik RW de beste line-up op Glastonbury na hebben maar dat was omdat ik ontzettend fan van de Stones ben.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
kwaliteit over het algemeen is gewoon goed, daarom is het ook zo snel uitverkocht in vergelijking met voorgaande jaren.

als we naar de dagen kijken springen donderdag en zaterdag er inderdaad bovenuit. ik kijk daarentegen wel heel erg uit naar Arctic Monkeys, maar die alleen gaat inderdaad niet de dag dragen, daarom ben ik heel erg benieuwd wat daar nog bij komt, kan nog van alles zijn :)

Verder op de zondag denken vrij veel mensen dat er nog een hele grote act bij komt, dat betwijfel ik, een grote sub zoals placebo op de zaterdag kan wel. daarnaast heeft Kings of Leon zijn show verbeterd naar horen zeggen, en als dat zo is kan het wel een knallende afsluiter worden. in ieder geval voor mij omdat KOl echt geweldige muziek heeft.

Maar als je kijkt naar netto kwaliteit, zoals ik dit nu even noem, valt het wel mee. Metallica is overal te vinden deze zomer, idem dito voor Arctic Monkeys. Robert Plant is ook een geweldige naam maar ook die staat op nog een festival in de Benelux. Pearl Jam is de enige netto kwaliteit headliner die mensen naar dit festival trekt ( als we kijken naar de festivals en niet clubshows). Ook is er aardig wat herhaling en vooral voor een headliner is dat wat minder, KOL. ook Biffy Clyro staat er weer, persoonlijk vind ik dat ook een topnaam en dus geen probleem. Maar ik snap natuurlijk dat bands van hun optredens leven en zo veel mogelijk willen spelen na elkaar, economisch gezien het meest slimme, maar toch een paar acts die nergens anders zijn te zien deze zomer bevordert de kwaliteit

verder zijn ook niet alle genres vertegenwoordigt, wat hetgene is wat Werchter zo goed maakt. Er is nog geen Hiphopnaam bekend gemaakt, ik denk dat dat zeker zal komen met Tyler The Creator, verder ben ik niet zo thuis in dit genre :). Ook is één dance naam nog niet voldoende en met het uitzicht op Disclosure hebben we toch twee dance acts die zich herhalen.

De Indie namen dit keer zijn wel top.

Dus al dit onnozele gezeik van mij bij elkaar vind ik het tot nu toe wel een goede kwaliteit hebben. de namen die zich herhalen vind ik top, headliners vind ik top, en dus vooral de indie namen zijn uitstekend :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met vooral: Metallica, Pearl Jam, The Black Keys, Placebo, Triggerfinger, Franz Ferdinand, Robert Plant, Biffy Clyro en Dropick Murphys. Daarnaast wel zwaar teleurgesteld over Kings of Leon met hun zuigoptredenskills. Maar goed, hopen dat er iets beters tegenover staat.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Laten we eerlijk zijn, voor kwaliteit ga je niet naar werchter. Als je kwaliteit wilt ga je naar primavera of roskilde en in iets mindere mate bks ofzo. Staan wel wat sterke namen tussen hoor en ik ga me zeker niet vervelen maar om het nu een kwalitatief goed affiche te noemen denk het niet.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Laten we eerlijk zijn, voor kwaliteit ga je niet naar werchter. Als je kwaliteit wilt ga je naar primavera of roskilde en in iets mindere mate bks ofzo. Staan wel wat sterke namen tussen hoor en ik ga me zeker niet vervelen maar om het nu een kwalitatief goed affiche te noemen denk het niet.

Sorry hoor, maar wat een onzin! Er is juist veel meer kwaliteit op Rock Werchter. Het punt is alleen dat je die bands allemaal al tig keer gezien kunt hebben en bij BKS/Primavera is dat minder maar dat maakt de kwaliteit niet meer op die festivals. Het kan je smaak niet zijn, maar bands als Metallica, Pearl Jam ed hebben toch zeker bewezen dat ze grote bands zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Laten we eerlijk zijn, voor kwaliteit ga je niet naar werchter. Als je kwaliteit wilt ga je naar primavera of roskilde en in iets mindere mate bks ofzo. Staan wel wat sterke namen tussen hoor en ik ga me zeker niet vervelen maar om het nu een kwalitatief goed affiche te noemen denk het niet.

Da's gewoon je eigen smaak hoor.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Laten we eerlijk zijn, voor kwaliteit ga je niet naar werchter. Als je kwaliteit wilt ga je naar primavera of roskilde en in iets mindere mate bks ofzo. Staan wel wat sterke namen tussen hoor en ik ga me zeker niet vervelen maar om het nu een kwalitatief goed affiche te noemen denk het niet.

Sorry hoor, maar wat een onzin! Er is juist veel meer kwaliteit op Rock Werchter. Het punt is alleen dat je die bands allemaal al tig keer gezien kunt hebben en bij BKS/Primavera is dat minder maar dat maakt de kwaliteit niet meer op die festivals. Het kan je smaak niet zijn, maar bands als Metallica, Pearl Jam ed hebben toch zeker bewezen dat ze grote bands zijn.

Laat ik het anders zeggen er staat te veel bagger en stubru/ 3fm georienteerde muziek om het een echt kwaliteitsfestival te noemen, het zegt toch al genoeg dat wanneer je een bijvoorbeeld darkside in je whishlist zet hier op de site dat er dan gezegd wordt dat ze noooit geboekt gaan worden. Waarschijnlijk is het ook zo maar als je jezelf een kwaliteitsfestival wilt noemen boek je ze gewoon wel, ze zijn in de buurt en er zijn genoeg mensen die het wèl willen zien, achja waarschijnlijk zijn ze bang voor negatieve reacties van mensen die ze dan weer niet kennen. Maar dat is dus een voorbeeld, voor zo'n namen ga je niet naar werchter want die worden door werchter niet geboekt. Kortom als je echt kwaliteit wilt zul je er iets anders bij moeten doen en dan kom je bij bks, primavera, roskilde, glastonbury enz uit.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Al moet ik zeggen dat dit vandaag dan weer meeviel had bijvoorbeeld trentemoller, modestep en SBTRKT niet aan zien komen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>
Laten we eerlijk zijn, voor kwaliteit ga je niet naar werchter. Als je kwaliteit wilt ga je naar primavera of roskilde en in iets mindere mate bks ofzo. Staan wel wat sterke namen tussen hoor en ik ga me zeker niet vervelen maar om het nu een kwalitatief goed affiche te noemen denk het niet.


Sorry hoor, maar wat een onzin! Er is juist veel meer kwaliteit op Rock Werchter. Het punt is alleen dat je die bands allemaal al tig keer gezien kunt hebben en bij BKS/Primavera is dat minder maar dat maakt de kwaliteit niet meer op die festivals. Het kan je smaak niet zijn, maar bands als Metallica, Pearl Jam ed hebben toch zeker bewezen dat ze grote bands zijn.


Laat ik het anders zeggen er staat te veel bagger en stubru/ 3fm georienteerde muziek om het een echt kwaliteitsfestival te noemen, het zegt toch al genoeg dat wanneer je een bijvoorbeeld darkside in je whishlist zet hier op de site dat er dan gezegd wordt dat ze noooit geboekt gaan worden. Waarschijnlijk is het ook zo maar als je jezelf een kwaliteitsfestival wilt noemen boek je ze gewoon wel, ze zijn in de buurt en er zijn genoeg mensen die het wèl willen zien, achja waarschijnlijk zijn ze bang voor negatieve reacties van mensen die ze dan weer niet kennen. Maar dat is dus een voorbeeld, voor zo’n namen ga je niet naar werchter want die worden door werchter niet geboekt. Kortom als je echt kwaliteit wilt zul je er iets anders bij moeten doen en dan kom je bij bks, primavera, roskilde, glastonbury enz uit.

Helemaal met je eens hoor! Bovendien is het bullshit om te zeggen dat Metallica en Pearl Jam kwalitatieve namen zijn 'omdat ze groot zijn', dat is gewoon een argument van niks. Ik ga zelf ook niet naar Werchter om mijn favoriete bands te zien, omdat die nou eenmaal niet vaak op Werchter staan, of dat Werchter ze zou boeken. Omdat ik dat ook wil bezoek ik een festival als Best Kept Secret. Ik ga naar Werchter om een mooi feestje te bouwen en omdat het vaste prik is. Ik snap @juw daarom heel goed, al vind ik dat Werchter het dit jaar goed doet qua kwalitatieve namen (wat misschien voor een groot deel wel smaak is). Met het boeken van Moderat, SBTRKT en Trentemoller hebben ze bewezen ook niet de makkelijkste en populairste acts te boeken. Dit zorgt voor spanning in de lineup en dat was echt iets wat ik miste. Nu al erg tevreden dus!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Al moet ik zeggen dat dit vandaag dan weer meeviel had bijvoorbeeld trentemoller, modestep en SBTRKT niet aan zien komen.

Moderat
icon_wink.gif

Dat bedoelde ik natuurlijk zal wel in de war zijn geweest met vorig jaar ;P
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB7x wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>
Al moet ik zeggen dat dit vandaag dan weer meeviel had bijvoorbeeld trentemoller, modestep en SBTRKT niet aan zien komen.


Moderat
icon_wink.gif



Dat bedoelde ik natuurlijk zal wel in de war zijn geweest met vorig jaar ;P

haha maakt niet uit, ze mogen de technische storing dit jaar goed maken :D al was het buiten dat wel een heerlijke show
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Naast Metallica, Pearl Jam, Arctic Monkeys, Black Keys en Franz Ferdinand zitten er ook echt een hele boel kleinere namen tussen die ik graag wil zien: The 1975, Miles Kane, The Wombats, MGMT, Foals, Haim, The Naked and Famous, The Strypes, London Grammar ...
Gelukkig zitten er ook nog wat mindere namen tussen, dan hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat ik altijd wat mis, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken