De Festival momenten van 2019

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
2019 zit er weer bijna op, en missschien een leuk idee om op 2019 even terug te kijken. Wat zijn de belangrijkste zaken omtrent festivals geweest in 2019 volgens jullie? Het is leuk om hier even een terugblik op 2019 te doen. Dus je hoeft er misschien niet eens zelf bij zijn geweest.

Ik trap af:

De Staat vervangt The Prodigy op Lowlands.
Ik begin met het plots overlijden van The Prodigy zanger Keith Flint. Op dat moment waren ze al geboekt voor Lowlands als headliner. En heeft het festival moeten zeken naar een vervanger. Maanden later bleek dit niemand minder dan De Staat te zijn. Het leverde wel wat ophef op, en veel mensen waren flink tailleur gesteld. Ik was er een van. Ik heb de show niet bezocht, maar wat op Youtube te zien is dat ik mijn ongelijk moet bekennen. Het lijkt er op dat de band meer dan een goede show heeft afgeleverd:


[video]https://www.youtube.com/watch?v=xDu9heoMfl0[/video]
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 43165

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Tool terug in Europa.
Twaalf jaar heeft het geduurd voor deze band terugkeerde naar Europa. Een show in de Ziggo die binnen een paar minuten uitverkocht was. Een nieuw album na 13 jaar, weliswaar ná de festivalzomer uitgebracht. Toch werden er twee songs van dat album live al gespeeld. Na eerst 2,5 uur genieten van The Cure op Rock Werchter bleef een deel van het publiek nog zo'n drie kwartier wachten om dan weggeblazen te worden door de virtuositeit waar alle leden over beschikken met betrekking tot hun instrument. Met daar aan toegevoegd een geweldige lasershow en de door Adam Jones gemaakte clips op de schermen een waar audiovisueel spektakel. Het meest imponeerde mij toch vooral de muziek, en daarom wil ik jullie dit niet onthouden (niet gemaakt door mij maar dankbaar dat het op youtube staat):
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VafBDNp9Oqk&t=5s[/video]
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
The National - Lowlands
Voor mij zonder twijfel het mooiste moment van dit jaar. Uiteraard speelt mijn emotionele en fysieke toestand dan ook zeker mee. De brakheid en het gevoel van ultieme geluk samengevat, samen met de klanken en de zang van Matt, bracht mij tot diepe ontroering. Bij het volgende nummer wanneer de trompet zijn intrede doet, krijg ik keer op keer weer kippenvel. Ik denk ook dat dit één van mijn mooiste muziekervaringen ooit is, en misschien wel ooit zal zijn.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rGdN7kDO-DY[/video]
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
The New Normal = Primavera 2019

LINE-UP-LAST-VERSION.jpg


2019 was misschien ook wel het jaar van "The New Normal". Een van de meest toonaangevende festivals van Europa volgde het Keychange experiment waardoor meer vrouwen en meer pop dan ooit hoog op het affiche stond. Het festival kreeg veel lof maar tevens ook kritiek van hun bezoekers en de rest van festivallend Europa. Of dit een omkeer is durf ik nog te betwijfelen, maar het was wel een van de festival momenten van 2019 denk ik toen dit bekend werd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken