De albums van 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Incubus – 8
Overtuigd eerlijk gezegd niet na een eerste keer luisteren

ik heb het gevoel dat het putje van Incubus een beetje leeg is...


Album van WHITE is inderdaad erg fijn en doet me ook denken aan LCD Soundsystem.

Okey, dan voeg in ´m toe aan mijn lijstje hoor. Ben benieuwd!!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Trouwens bij dat album van WHITE, dat synthloopje op 'Be The Unknown' doet me sterk denken aan 'Inbetween Days' van The Cure!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
https://open.spotify.com/album/3N0ve4vn1Y7kBWH1Sal6fI

Hoe dit nog onder de radar is kunnen blijven van de mainstream vraag ik me ook af want de fanbase van Ocean is heeeel sterk en fanatiek maar afin. Iemand, de artiest is onbekend, herwerkte het volledige album van Frank Ocean 'Blonde' tot een piano solo album. Meestal zijn cover albums ietwat 'meh meh' maar dit is gewoon prachtig gedaan vind ik zelf. De pacing is bij sommige nummers wat opgevoerd wat ik wel kan appreciëren dat ie niet perfect bij het originele is gebleven maar alee..
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Drie nieuwe nummers van Foster The People!

https://open.spotify.com/album/3HatL4DSWpTo8BVE01nQMz
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Dennis1808 wrote:
Drie nieuwe nummers van Foster The People!

3x raak!!

Verrassend goed!!

Doing it for the money vind ik niet zo super (het refrein doet me een beetje denken aan die nieuwe Linkin Park nummers, wat niet direct een compliment is). De andere 2 nummers vind ik wel echt goed! Hopelijk blijft het niet bij deze 3 songs, want het vorige album is ondertussen ook al 3 jaar oud.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
+1 Voor dat nieuwe album van Thurston Moore, die ga ik dus zeker checken op Werchter :')
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Heb het nieuwe Gorillaz album nu ook beluisterd. Ik vind het een zeer fijn album om te luisteren. Lekker divers ook inderdaad. Moet wel zeggen dat ik het iets te veel van het goede vind met al die samenwerkingen, iets minder had ook goed geweest in mijn optiek. Goede plaat in ieder geval, zoals verwacht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Gisteren het album van Shed opgehad, The Final Experiment. Een toffe, originele technoplaat. Aanradertje! Nog anderen mee bekend?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Net het Gorillaz album ook een eerste luisterbeurt gegeven, ik ben nog niet overtuigt. Het is inderdaad wel divers, maar ik vind het aantal samenwerkingen een beetje too much en het doet een beetje af aan die echte Gorillaz-sound. Fijnste nummer vind ik vooralsnog Andromeda met D.R.A.M.

Nieuwe Spinvis ook aangehad, deze is weer erg fijn en ga ik vaak luisteren de komende tijd!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Kelly Lee Owens! Wat een gaaf album. Dwingend en dromerig.

Timber Timbre gooit ook hoge ogen wat mij betreft.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Gisteren het album van Shed opgehad, The Final Experiment. Een toffe, originele technoplaat. Aanradertje! Nog anderen mee bekend?

Jup en eerlijk gezegd vond ik een beetje een tegenvaller vergeleken met zijn eerdere werk. Wel een fantastisch kunstenaar!

Ik merk dat ik niet heel veel nieuwe muziek luister dit jaar. Ik probeer de toppers er een beetje uit te vissen, maar zelfs daarvan blijft niet heel veel me bij. Joey Bada$$ was prima. Kendrick was niks voor mij. The Bug vs. Earth was prima. Varg was okay. Blanck Mass viel tegen en ook Talabot en Boman maakten de verwachtingen niet waar. Gelukkig nog wel nieuwe albums van Actress en Arca waar ik me nog in moet verdiepen. Klinken goed bij de eerste luisterbeurt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
visdave34 wrote:
Gisteren het album van Shed opgehad, The Final Experiment. Een toffe, originele technoplaat. Aanradertje! Nog anderen mee bekend?

Jup en eerlijk gezegd vond ik een beetje een tegenvaller vergeleken met zijn eerdere werk. Wel een fantastisch kunstenaar!

Ik merk dat ik niet heel veel nieuwe muziek luister dit jaar. Ik probeer de toppers er een beetje uit te vissen, maar zelfs daarvan blijft niet heel veel me bij. Joey Bada$$ was prima. Kendrick was niks voor mij. The Bug vs. Earth was prima. Varg was okay. Blanck Mass viel tegen en ook Talabot en Boman maakten de verwachtingen niet waar. Gelukkig nog wel nieuwe albums van Actress en Arca waar ik me nog in moet verdiepen. Klinken goed bij de eerste luisterbeurt.
Heb je het album van Kangding Ray al aangehad? Misschien niet megavernieuwend, maar toch wel erg goed en weer anders dan zijn eerdere werk. Verder zijn Woolf Works van Max Richter, In Silouette van Ensemble Economique en het nieuwe album van Colin Stetson ook wel de moeite. En ik denk dat je deze en deze ook wel kan waarderen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Gisteren het album van Shed opgehad, The Final Experiment. Een toffe, originele technoplaat. Aanradertje! Nog anderen mee bekend?

Jup en eerlijk gezegd vond ik een beetje een tegenvaller vergeleken met zijn eerdere werk. Wel een fantastisch kunstenaar!
Dan moet ik zijn eerdere werk ook maar eens checken, want ik vond deze toch ook al vrij goed.

Over fantastische kunstenaars gesproken: goeie profielfoto!!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Thanks Matthijs! Ik zal die Kangding Ray plaat en Ensemble Economique eens gaan checken! Die Bandcamp shit ziet er obscuur uit haha, ben benieuwd.

Ik weet niet, ik luister sowieso meer singles/ep's/compilaties/dingen uit afgelopen jaren die ik niet kende. Er valt zoveel te ontdekken en ik heb steeds vaker het idee dat ik dat mis als ik zoveel tijd verspil aan middelmatige nieuwe albums luisteren. De nieuwe compilatieplaat van PAN is trouwens wel het beste wat ik in tijden heb gehoord, wat 'n ding.

Dan moet ik zijn eerdere werk ook maar eens checken, want ik vond deze toch ook al vrij goed.

Over fantastische kunstenaars gesproken: goeie profielfoto!!

Zeker doen! The Traveller en Shedding the Past zijn absolute klassiekers! En thanks!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Iemand GAS - Narkopop al is opgezet, ik moet me der echt doorheen worstelen eerlijk gezegd :/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken