De albums van 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bonobo levert ondanks dat het album heel zwaar en lang aanvoelt een geweldig album af vind ik. Melodieus, vocals, veel verschillende invloeden en die vette collabs met Nick Murphy & Rhye, vet
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
De nieuwe van Flaming Lips is erg sterk! Onverwachts.

Ook even die van The XX gehoord maar vind het op het eerste gehoor een beetje suf klinken. Ben die semi-dancy sound een beetje beu gehoord. Zo veel muziek klonkt tegenwoordig zo...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik heb die van The XX intussen al een keertje of vier geluisterd, en vind de kant die ze op zijn gegaan zowel logisch (want In Colour) als gewoon goed.
Ik mis echter wel echt de gitaar in bijna de hele plaat, misschien moet ik de plaat effe laten groeien.

Tot nu toe vind ik Dangerous, A Violent Noise en Brave For You echt de beste nummers.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bijna een weekje verder. Hoe bevalt The XX bij iedereen.

Sowieso een beetje een tegenvaller en toch velen maar meer een Jamie XX georiënteerde plaat dan ik had gehoopt. Gelukkig is er nog genoeg The XX in terug te herkennen en de samenzang van Oliver en Romy is weer erg fijn om aan te horen.
Helaas doet een groot deel van de songs mij persoonlijk vrij weinig en kent de plaat niet echt een duidelijk uitschieter ( I Dare You komt in de buurt). Na een paar plays is er zeker nog genoeg te ontdekken muzikaal gezien maar de liedjes blijven gewoon slecht hangen.

De live uitvoeringen daarin tegen klinken weer fresh, strak en beeldschoon. Kijk erg uit naar hun show in de AFAS en Lowlands. Kijken of ze ook maar een beetje in de buurt kunnen komen van Pukkelpop 2013.
De songs klinken in iedergeval net zo dansbaar als de songs die we al hadden :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZvGxChn59nQ[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
holyfuckballz,

De nieuwe Japandroids al een week van te voren te streamen. Ben erg benieuwd.

http://pitchfork.com/news/70995-stream-japandroids-new-album-near-to-the-wild-heart-of-life/?mbid=social_facebook
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
NIEUWE MUZIEK VAN GORILLAZ!!!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CDUrpPvU1_4[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nieuwe Gorillaz, album later dit jaar

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CDUrpPvU1_4[/video]

Waarschijnlijk nieuwe Arcade Fire track vandaag/morgen gerelateerd aan Trump. Dus geen track van het nieuwe album.

 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
De reacties op social media zijn niet mals, niet iedereen is gelukkig met dit nummer van Gorillaz.
Gorillaz doen altijd wat anders en ook bij deze doen ze het goed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gorillaz doen altijd wat anders en ook bij deze doen ze het goed.

Nah, niet met je eens,

Klinkt als een matige Benjamin Clementine track waar je maar een klein beetje Gorillaz in terug hoort. Daarnaast klinkt dit niet eens als een liedje in mijn oren...
Tegenvaller...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wessel wrote:
Bijna een weekje verder. Hoe bevalt The XX bij iedereen.

Sowieso een beetje een tegenvaller en toch velen maar meer een Jamie XX georiënteerde plaat dan ik had gehoopt.

Eens.
On Hold & I Dare You schieten er voor mij zo wat uit, maar ik ben het ook met je eens.. Ja
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Dennis1808 wrote:
Gorillaz doen altijd wat anders en ook bij deze doen ze het goed.

Nah, niet met je eens,

Klinkt als een matige Benjamin Clementine track waar je maar een klein beetje Gorillaz in terug hoort. Daarnaast klinkt dit niet eens als een liedje in mijn oren…
Tegenvaller…

Ik denk dat je het wat meer tijd moet geven, het zit zo complex in elkaar dat het pas na een aantal keer zal openbloeien naar mijn mening. Ik had dezelfde mening na de eerste keer als jou, maar nu is mijn mening al redelijk veranderd. Een probleem van de vlugheid en overdaad aan muziek misschien de laatste tijd dat we direct oordelen over een nummer na het amper deftig gehoord te hebben.;
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
@Michiel Ben ik heel erg met je eens. Dit nieuwe nummer van de Gorillaz is duidelijk niet de leadsingle van het album (geen geanimeerde clip), maar meer een opwarmertje. Als je het als single gaat beoordelen zal 'ie tegenvallen, maar luister gewoon eens als muziekstuk naar deze track. Mooie productie, sterke zang ook en - de kracht van de Gorillaz - weer een geweldige collaboratie. Jammer van het cartoon-y einde, dat doet het lied wat aan kracht inleveren voor mij.

En ik ben blij dat ik niet de enige ben die het XX-album vindt tegenvallen. Ik vond In Colour zo'n geweldige progressie van de sound van die groep, dat dit album als een achteruitgang voelt. Sure, mooi minimalistisch en zit prima in elkaar, maar we weten nu dat Jamie XX zoveel meer in zijn mars heeft.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Wat vind iedereen van nieuwe nummer van Arcade Fire? Ik vind het maar een slechte uitvoering van Gold Digger van Kanye West. Echt een zware teleurstelling. Heb Arcade Fire toch wel hoog zitten, maar dit slaat wat mij betreft volledig de plank mis.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
niet de enige ben die het XX-album vindt tegenvallen. Ik vond In Colour zo’n geweldige progressie van de sound van die groep, dat dit album als een achte

Het is wel heel anders dan de normale Arcade Fire en heel minimalistisch vergeleken met hoe veel bandleden ze hebben. Ik denk dat we hier niet veel van moeten verwachten en dat het net als bij Gorillaz gewoon een nummer is dat ze uit willen brengen voor de intrede van Trump. Voor dat het nummer uitkwam werd er ook al van gezegd dat het niet op het album staat, dus ik verwacht dat het gewoon een one-off is.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Wessel wrote:
Dennis1808 wrote:
Gorillaz doen altijd wat anders en ook bij deze doen ze het goed.


Nah, niet met je eens,

Klinkt als een matige Benjamin Clementine track waar je maar een klein beetje Gorillaz in terug hoort. Daarnaast klinkt dit niet eens als een liedje in mijn oren…
Tegenvaller…


Wederom ben ik het eens
1f642.svg

En ook ik ben het hiermee eens, wat een tegenvaller zeg. Heb echt geprobeerd een paar keer te luisteren, maar nee , doet me echt niks.

Nieuwe arcade fire valt me ook een beetje tegen, maar kan ik nog wel zo nu en dan opzetten.

Nieuwe XX vind ik steeds beter worden naarmate ik hem meer luister. Vooral in de ochtend in de auto naar me werk, prima plaatje ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die Arcade Fire vind ik beter meevallen, een beetje een nieuwe sound.. Wel heel minimalistisch voor hun doen? Maar het klinkt wel en blijft hangen "I give you power, over me"
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Die Arcade Fire vind ik beter meevallen, een beetje een nieuwe sound.. Wel heel minimalistisch voor hun doen? Maar het klinkt wel en blijft hangen “I give you power, over me”

Yep!
Ik zit er wel lekker in tijdens de eerste luisterbeurt. Wetende dat deze niet op het album komt is het wel een geinig nummertje.


Als je het als single gaat beoordelen zal ‘ie tegenvallen, maar luister gewoon eens als muziekstuk naar deze track. Mooie productie, sterke zang ook en – de kracht van de Gorillaz – weer een geweldige collaboratie. Jammer van het cartoon-y einde, dat doet het lied wat aan kracht inleveren voor mij.

Zit zeker iets moois en goeds achter maar deze track blijf ik gewoon erg matig vinden....
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mooi jaartje al hoor. Code Orange, Frank Carter & the Rattlesnakes, The xx, Bonobo en Cold Body Radiation hebben al fijne platen uitgebracht. Zeker die eerste twee zijn fantastisch.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Mooi jaartje al hoor. Code Orange, Frank Carter & the Rattlesnakes, The xx, Bonobo en Cold Body Radiation hebben al fijne platen uitgebracht. Zeker die eerste twee zijn fantastisch.

Die van Frank Carter is wel minder hard en punky dan zijn vorige plaat. Verder wel lekker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken