De albums van 2017

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Het is nu 2017, dus ook wel tijd voor een topic over de albums van 2017.

Het jaar begint goed met een mooie plaat van Eno. 1 nummer, 54 minuten :D.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ohh en dezelfde dag ook nieuw album van Cloud Nothings. Geen idee of die datum al bekend was. 27 januari.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
https://www.musicmeter.nl/album/659760

Heeft dit iets te maken met onze vrienden van King Gizzard? Komen beide uit Australie, maar volgens mij is dat de enige vergelijkenis. Wel lekkere slugmetal voor de liefhebber ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Totaal ander genre maar Mark Knopfler is met een bijzonder nieuw album bezig welke nog dit jaar zou moeten uitkomen. Er wordt niet veel los gelaten door zijn vaste producer en bandlid Guy Fletcher. De geruchten gaan sterk dat het een album is waarop hij samen werkt met 1 of meerdere artiesten waarbij David Gilmour en Eric Clapton veel genoemde namen zijn op Knopflers forum.. Voorlopig even afwachten nog........
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Vandaag het nieuwe album van de Dropkick Murphy's
https://www.nhl.com/video/nhl-now-dropkick-murphys/t-277774708/c-47391203
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3

Prima plaatje wel. Zeker vergeleken met het mindere Signed & Sealed in Blood. Blijft natuurlijk eeuwig zonde dat de Murphys zoveel softer geworden zijn, maar met Sandlot, First Class Loser en Rebels With A Cause staan er weer wat typische Dropkick songs op. Hoogtepunt is 4-15-13, naar aanleiding van de bomaanslagen tijdens de marathon van Boston in 2015.
 

Bart1617899561

Nieuw lid
7 jan 2017
2
0
Speaking of 'the original' King Gizzard (die met z'n Lizard Wizard dus); nieuw album Flying Microtonal Banana komt op 24 februari uit. :)
En er komen er nog 2 dit jaar!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Er is een nieuwe ep van David Bowie, 'No Plan'. 'Killing a Little Time' klinkt echt fokking goed.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Speaking of ‘the original’ King Gizzard (die met z’n Lizard Wizard dus); nieuw album Flying Microtonal Banana komt op 24 februari uit.
En er komen er nog 2 dit jaar!

Volgens mij kwamen er zelfs vijf albums uit dit jaar!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Er is een nieuwe ep van David Bowie, ‘No Plan’. ‘Killing a Little Time’ klinkt echt fokking goed.

Nice! Ik ga 'm luisteren. Bijna 1 jaar in een post-Bowie world inmiddels :(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het feit dat ie daar allemaal over had nagedacht; over een videoclip, een EP (waar de nummers een soort van samenraapsel zijn van nummers die het niet tot Blackstar hebben gehaald) etc bewijst nog maar is het genie dat Bowie was. Al is dat een beetje kort door de bocht allemaal, de titeltrack van de EP is ronduit sterk (doet me denken aan het nummer Blackstar) en de bijbehorende videoclip met een aantal referenties is echt geweldig waar ik merk dat hij nu echt afscheid heeft genomen van de wereld en, bijna iconisch, een beeld wordt getoond van een raket die de lucht in gaat. Sterke EP maar wel jammer dat Lazarus hier ook op verschijnt, past voor mij niet echt binnen de EP maar afin.

Ironisch genoeg zag ik gisteren nog de docu van de BBC over Bowie al valt er over hem natuurlijk veel meer te vertellen dan dat ze in dat uurtje 5 periodes van hem aanhalen, maar echt verrast had niet gedacht dat ie dat ging doen..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heb je dit echt geluisterd Yannick?
Ja weet je, het is blok. Snap je? :lol: Ik zag de review van theneedledrop en ik dacht ik check het effe, ik had al wat hype gezien erover en wist dat het een "super slecht" album ging zijn omdat dat ook de bedoeling is van Filthy Frank. Ik zie er de humor wel van in, niet dat ik er ooit van m'n leven nog is zou naar luisteren maar bepaalde tracks zijn wel grappig qua zang, tekst & beat haha
White Is Right, Gays 4 Donald, Dora The Explora en Pink Life vond ik nog het leukst van dit absolute troll album. (zie Club Banger 3000, High School Blink193, White Is Right etc waar bepaalde onderwerpen, compleet door het slijk worden gehaald).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Vandaag onder andere een album van the XX, SOHN, the Flaming Lips en Bonobo.

De nieuwe van the XX nu al een paar keer geluisterd (was gelekt), maar niet helemaal wat ik verwachtte/hoopte. Zeker nog een paar keer luisteren, misschien dat ie dan klikt.

Die van SOHN is echt heel goed en ga ik zeker van genieten dit jaar.

De rest heb ik nog niet geluisterd
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
The Flaming Lips na zo'n 5 nummers afgezet, ik geraakte gewoon verveeld.. Zal 'm wss nog 's opzetten maar dit is 'm toch niet..
The xx zal denk ik voor me moeten groeien als album, net zoals bij bv Bon Iver & Frank Ocean. Ik merk een duidelijke tendens waarbij dancey nummers worden afgewisseld met wat tragere. SOHN moet ik nog 's checken maar heb al veel lovende dingen over 'm gelezen :')

edit: het was Dropkick Murphys en niet Flaming Lips die ik al is had opgezet, foutje
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Geen idee of er veel Grime/Hiphop liefhebbers hier zijn.
Maar vandaag is het nieuwe album van Wiley uitgekomen genaamd Godfather.

Heb hem net helemaal geluisterd en vind hem erg sterk , gaat zeker vaker op !
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
High Hi brengt op 10 maart hun debuutalbum uit. Vandaag is de eerste single verschenen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ltYMjU0IntM[/video]


Bandje dat ik al een tijdje volg sinds ik hun de eerste keer gezien had op een gratis festival voor het goede doel, zijn sindsdien langzaam maar zekere groei in. Denk wel dat we hier nog veel van zullen horen in de toekomst. Live ook meer dan prima!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken