De albums van 2014

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er was hier vraag naar vanuit een ander topic dus vandaar. Ik heb even een lijstje gemaakt met voor mij mooie albums die al uitgebracht zijn in 2014. Vul gerust aan als je albums mist die in 2014 uitgekomen zijn, of als er nieuwe albums gereleased worden.



Wel jammer dat ik deze post na een paar minuten niet meer kan editen anders had ik hier alles bij kunnen houden. Oh en ik heb geprobeerd zo nauwkeurig mogelijk het genre te beschrijven, sorry als je het niet eens bent met sommigen..


Januari
Warpaint – Warpaint (Psychedelic Rock)
Mogwai – RAVE TAPES (Instrumental Post-Rock)
Damien Jurado – Brothers and Sister of the Eternal Son (Singer - Songwriter)
Morgan Delt – Morgan Delt (Psychedelic Rock)
Together PANGEA – Badillac (Garage Rock)

Februari
Broken Bells – After the Disco (Indie Pop/Rock)
Bombay Bicycle Club – So Long, See You Tomorrow (Indie Rock)
Temples – Sun Structures (Psychedelic Rock)
Moss – We Both Know the Rest Is Noise (Indie Rock)
Beck - Morning Phase (Singer – Songwriter / Indie Rock)
Wild Beasts – Present Tense (Indie Rock)
Cheatahs – Cheatahs (Shoegaze / Indie Rock)
Maxïmo Park - Too Much Information (Indie Rock)


Maart
Eagulls – EAGULLS (Punk Rock)
Real Estate – Atlas (Indie Rock)
The War On Drugs – Lost in the Dream (Indie Rock/Folk)
Black Lips – Underneath The Rainbow (Garage Rock)
Blood Red Shoes – Blood Red Shoes (Indie/Garage Rock)

De albums die bij Maart staan zijn al wel ergens te downloaden streamen.

Share the good music :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
bedankt :)
heb er hier ook een paar voor je


Januari
David Crosby - Croz (aanrader)
Crystal Method - The Crystal Method
Stephen Malkus & The Jicks - Wig out at jagbags
Bruce Springsteen - High Hopes

Februari
Behemoth - The Satanist
The Glitch Mob - Love Death Immortality
Family Rain - Under The Vulcano
Chef's Special - Passing Through
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ze moeten echt wat aan dat editen doen op dit forum. nu opnieuw met genres en vergat You Me At Six

Januari
David Crosby – Croz (Rock)
Crystal Method – The Crystal Method (Dance/Electronic
Stephen Malkus & The Jicks – Wig out at jagbags (Indie Rock)
Bruce Springsteen – High Hopes (Rock)
You Met At Six - Cavalier Youth (Alternative Rock)

Februari
Behemoth – The Satanist (Death Metal)
The Glitch Mob – Love Death Immortality (Dance/Electronic)
Family Rain – Under The Vulcano (Indie Rock/Rock)
Chef’s Special – Passing Through (Pop/funk/hiphop/rock)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Uitstekend topic!

januari:
Young The Giant - Mind Over Matter
The Gaslight Anthem - The B-sides

genres ga ik niet toevoegen. Ben ik niet heel goed in en ik denk dat iedereen deze acts wel kent ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ja Bruce Springsteen en Crosby was nog het lastigste om een genre bij te vinden :p
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2014_albums

Is misschien niet even actief/interessant, maar bijna alle bands staan er bij, met ook nog de genres er achter. Dit is eigenlijk mijn lijstje wat ik regelmatig check op nieuwe albums. Lijkt ook nog aardig bijgehouden te worden ook...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dan staat hier meer denk ik, http://www.metacritic.com/browse/albums/release-date/coming-soon/date

Maar ik bedoelde dit topic meer voor albums die uitgekomen zijn die je zelf goed vind of denkt die andere goed vinden. De helft van de bands uit de wikipedia pagina lijst is niet echt relevante muziek voor hier.

Het is maar wat je fijner vindt :p
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Oh haha dan had ik het doel van dit topic een beetje verkeerd begrepen ;). Ik heb denk ik weinig toe te voegen aan je lijstje. Misschien dat er bij mij nog wat hiphop en dance bij zit, maar ik vrees dat er weinig geïnteresseerden in dat genre zijn hier ;).
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik wil hier(voorlopig) alleen nog The Treatment - Running With The Dogs, aan toevoegen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Januari:

Alcest - Shelter
James Vincent McMorrow - Post Tropical
Hexis - Abalam
Indian - From All Purity
Murmur - Murmur
Warpaint - Warpaint
Mogwai - Rave Tapes
Damien Jurado - Brothers and Sisters of the Eternal Son
Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra - Fuck Off Get Free We Pour Light on Everything
Transatlantic - Kaleidoscope
Broken Bells - After the Disco

Februari:

Behemoth - The Satanist
Young Fathers - DEAD
Sunn O))) & Ulver - Terrestrials
Fanfarlo - Let's Go Extinct
Sun Kil Moon - Benji
Temples - Sun Structures
††† - ††† (Ook wel Crosses genaamd)
Woods of Desolation - As the Stars
Lost in the Trees - Past Life
Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
Gridlink - Longhena
MØ - No Mythologies to Follow
Moss - We Both Know the Rest Is Noise
ScHoolboy Q - Oxymoron
Beck - Morning Phase

Ik beluister echt belachelijk veel nieuwe muziek heb ik gemerkt. Nog niet alles uit deze lijst beluisterd, en nog niet alles vaak genoeg beluisterd. Wel allemaal interessante releases voor mij. Shelter van Alcest is tot dusver mijn favoriete album. Ik zal hier iedere maand een lijstje posten met mijn favoriete releases. Goed topic!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
zal ik ook doen, al luister ik wel wat minder nieuwe muziek dan jij maar dat hoeft geen probleem te zijn ;) genoeg oude muziek ook nog wat te ontdekken valt.

toevallig nu naar Alcest met Shelter aan het luisteren terwijl ik met een opdracht bezig ben. echt geweldig album. had het eerder geluisterd maar toen kwam het in die mood minder binnen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
twee nieuwe albums op de luisterpaal die naar mijn mening pareltjes zijn

Februari
Bast - Spectres ( Doom/Death Metal )

Maart
Spain - Sargent Place ( Alternative Rock )
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The War On Drugs - Lost In The Dream nu op de luisterpaal.

Onwijs goede lenteplaat die mijn lijst top albums van dit jaar wel haalt denk ik. An Ocean In Between The Waves is zó mooi.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nog een (zeer) noemenswaardig album uit februari geloof ik, iig 2014:

John Butler Trio - Flesh & Blood. Roots/country/indie Rock(denk ik...)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
The War On Drugs – Lost In The Dream nu op de luisterpaal.

Onwijs goede lenteplaat die mijn lijst top albums van dit jaar wel haalt denk ik. An Ocean In Between The Waves is zó mooi.

Nog een (zeer) noemenswaardig album uit februari geloof ik, iig 2014:

John Butler Trio – Flesh & Blood. Roots/country/indie Rock(denk ik…)

beide echt fantastische albums! vooral The War On Drugs, kan niet stoppen met luisteren.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
The War On Drugs – Lost In The Dream nu op de luisterpaal.

Onwijs goede lenteplaat die mijn lijst top albums van dit jaar wel haalt denk ik. An Ocean In Between The Waves is zó mooi.


<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

Nog een (zeer) noemenswaardig album uit februari geloof ik, iig 2014:

John Butler Trio – Flesh & Blood. Roots/country/indie Rock(denk ik…)


beide echt fantastische albums! vooral The War On Drugs, kan niet stoppen met luisteren.


Leuk om te horen. Er zitten toch flink wat toffe albums tussen inderdaad. Leuk om te merken dat we hier nog wat aan elkaar hebben ook :). Zet alvast in jullie agenda: 25 maart: Tokyo Police Club - Forcefield. Manman wat kijk ik uit naar dat album. Eindelijk. 2010-2011 is toch even geleden. Dan nog even een vermelding voor Skrillex: Ik luister toch redelijk wat dance, maar Skrillex was het nooit zo voor mij. Ik vind dat hij met Recess toch een aardig album heeft afgeleverd. Staan toch een paar 'catchy' tracks op. Coast is Clear is naar mijn mening toch het beste nummer, maar ik vind Stranger toch ook wel aardig.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Recess is inderdaad een bazenalbum! Nooit verwacht dat hij dit in zich had, omdat ik de voorgaande EP's retekut vond. Ik ga hem zeker checken op Sziget en Werchter.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ik kende ze alwel Mynose, wilde gewoon even bevestigen dat het geweldige albums waren ;) maar dat betekent niet dat we niets aan dit topic hebben, heel handig. al zou het nog fijner zijn als het eerste bericht bij gewerkt kan worden. Voor de rest is Recess dan niet mijn ding, geef mij maar gewoon nummers zoals Scary Monsters and Nice Sprites, al vraag ik me nu wel af hoe zijn concert dit jaar gaat worden. vond het de laatste keer toch allemaal veel van hetzelfde.

ik kijk btw heel erg uit naar het nieuwe album van Rival Sons die Great Western Valkyrie gaat heten. hier erg grote teaser van het album:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4nEextIwbCc[/video]
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
ik kende ze alwel Mynose, wilde gewoon even bevestigen dat het geweldige albums waren
icon_wink.gif
maar dat betekent niet dat we niets aan dit topic hebben, heel handig. al zou het nog fijner zijn als het eerste bericht bij gewerkt kan worden. Voor de rest is Recess dan niet mijn ding, geef mij maar gewoon nummers zoals Scary Monsters and Nice Sprites, al vraag ik me nu wel af hoe zijn concert dit jaar gaat worden. vond het de laatste keer toch allemaal veel van hetzelfde.

ik kijk btw heel erg uit naar het nieuwe album van Rival Sons die Great Western Valkyrie gaat heten. hier erg grote teaser van het album:<br>

Ah zo. Dat had ik dan verkeerd begrepen :). Die set van Skrillex zal wel gewoon een aaneengesloten(ondefinieerbare)mix worden, met om de zoveel tijd een van zijn bekende nummers erdoor gemixt(Scary Monsters & Nice Sprites, Bangarang, First of the Year Equinox). En dan zal er tussendoor nog wel het een en ander van zijn nieuwe album voorbijkomen. Het zal toch een promotietour worden... Dat maakt het er allemaal iig niet minder dansbaar op. Voor mij ook Skrillex op Werchter en Sziget trouwens. Ik ben benieuwd!

Over Rival Sons: Ik ben ook benieuwd ja. Ik heb alleen geen al te hoge verwachtingen. Vond het laatste album toch wat minder. Pressure & Time staat daar een heel stukje boven voor mij, maar wieweet waar ze mee komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken