Dauwpop 2019

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Eerste headliner Dauwpop 2019 Na vorige jaar Landgraaf nu in Hellendoorn

Nothing but Thieves

https://www.facebook.com/events/524793054583710/
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Heel fijn rijtje met nieuwe namen, o.a.
- De Staat
- Frank Carter
- Maxi Jazz
- Kaiser Chiefs

https://www.dauwpop.nl/programma/
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Leuk. Frak Carter, Nothing But Thieves, Kaiser Chiefs en de Staat. Voor een klein festivalletje als Dauwpop best prima. Staat op het lijstje om in de gaten te houden voor de jaarlijkse festivaldag uitje samen met mijn pa :D
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Toch knap dat de boeker van Dauwpop dit voor elkaar krijgt: https://www.nu.nl/muziek/5686796/amsterdamse-rockband-fatal-flowers-kondigt-reunie.html

Dit is een typisch voorbeeld wat Dauwpop zo’n fijn alternatief randje geeft!
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Hoi allemaal!

Ik werk donderdag op ontzettend kort termijn als de fotograaf van Nothing But Thieves op Dauwpop, maar ik heb geen enkel idee hoe ik thuis kom (Den Haag) na afloop. Is er iemand hier die zelf terug rijdt naar de omgeving van Den Haag/Delft (of iemand kent!) waar ik mee in de auto kan? Ik kan mee betalen aan de benzinekosten!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Planning laatste weken totaal op de kop door omstandigheden. Ik ga donderdag lekker hem een weer fietsen tussen Hellendoorn en Enschede en met een kaartje gekocht op swap. Ben er wel in mijn eentje die als er mensen zijn die zijn hebben in een biertje, laat maar weten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Wat vond jij ervan @brian? Ik heb genoten
1f642.svg

Ontzettend genoten. Maar wat een takke-eind fietsen. Was om 3 uur pas thuis en heb vandaag een rust dagje, haha. Misschien niet nog een keer om 8:00 vertrekken per fiets, 2,5 uur fietsen, hele dag festival en dan weer om 24:00 volg goede moed terug fietsen.

Meerdere echt hele goede optredens gezien. Bijvoorbeeld Fatal Flowers met hun Reünie show. Ik heb deze band met mijn leeftijd natuurlijk nooit meegemaakt, maar ken uiteraard het nummer Younger Days wel. Maar wat is dit een lekkere garage rock bandje zeg. Mooi hoe de band hun spelplezier met het "grijze" publiek deelde. Energieke set. Met een mooi plekje vooraan onwijs genoten van Balthazar hoewel ze wat problemen hadden met een keyboard. Ook is het niet echt festival muziek en stonden de mensen om mij heen er vooral voor de Staat. Toch blijft de muziek mij enorm aanspreken en was dit de eerste keer dat ik ze live zag. Hier kregen sommige nummers nog wat extra power mee terwijl ze heerlijk zwoel bleven spelen.
Plekje maar gehouden voor De Staat. Vaker gezien, altijd goed. Strakke live-shows, iets teveel fillers (Help Yourself vind ik bijvoorbeeld een heel vervelend nummer, maar doet het live goed). Kitty Kitty als afsluiter met het veranderende blauw-rood licht is echt schitterend. Afgesloten bij Drentse blues bij Daniël Lohues. Alles woord voor woord mee kunnen zingen en er heerste een goede sfeer. Nooit gedacht dat mensen gingen springen op 'Ik haal mij een hond op'.

Verder wel hier en daar wat grappigs gezien, maar deze 4 sprongen er voor mij gisteren uit. Wat heb jij allemaal gezien?

Tevens Dauwpop. Net zoals de vorige keer viel het me op dat de locatie en aankleding echt prachtig is. Mooier dan op menig andere festival waar ik ben geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken