Concert Aankondigingen

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Zit je toevallig niet in de war met a.s. zaterdag: Joe Jackson. Dat is wel een seated concert met staanplaatsen op het balkon.
Neuh, want daar ga ik niet heen. Dacht echt dat het er bij stond toen ik die tickets kocht. Maar goed, dan nog maar een paar uurtjes staan...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Fusus op 23 september naar de Voormalige Drukpershal van Tubantia in Enschede. Dat daar ook concerten gehouden kunnen worden. Verkoop vandaag 17.00.
The Spyrals op 14 september naar Patronaat. Verkoop 13 juli 12.00.
Metric op 6 februari naar Tivoli. Verkoop 22 juli 10.00.
Goldkimino met een hele clubtour, o.a. Melkweg, Tivoli en Paard.
Dion Lunadon op 18 november naar het Stroomhuis (Eindhoven). Verkoop 13 juli 10.00.
Pi'erre Bourne op 3 november naar de Melkweg. Verkoop 22 juli 11.00.
Bobby Dove op 4 december naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Brooke Annibale op 17 november naar Tivoli. Verkoop 15 juli 10.00.
Blackbear op 10 oktober naar Tivoli. Verkoop 15 juli 11.00.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Het gaat dan uiteindelijk meer om iemand die zich naar voren beukt. Want als ik uren vooraan sta te wachten, maar de persoon voor mij heeft dat ook gedaan en gaat dan alles filmen, dan is dat gewoon zijn manier van naar een concert gaan.

Het is fijn als mensen zich aan jou aanpassen, maar soms zal je ook zelf je moeten aanpassen aan de ander. Het gaat dan al dus meer om met respect met elkaar omgaan om niet jezelf naar voren te beuken in plaats van het daadwerkelijke filmen. Hetzelfde geldt voor het praten tijdens concerten. Als iemand vanaf het openen van deuren al staat te wachten aan de frontrow dan heeft ie er toch wat voor over om zo ver voorin te staan om vervolgens op zijn eigen manier het concert te beleven; praten, sms’en, facetimen.

Ergens benoemde iemand nog moshpits, daar ben ik zo iemand van dat het niet hoeft. Als ik ergens redelijk vooraan sta, ga ik ook niet mensen verplichten om niet te moshen. Jammer voor mijn beleving, maar dan verplaats ik gewoon. Als men zich wil vermaken bij een moshpit prima, maar ik snap niet hoe mensen dan nog van de muziek kunnen genieten. Wat niet meteen betekent dat ze niet meer van de muziek genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet, alleen persoonlijk vind ik het (erg) jammer als mensen constant aan het filmen of fotos aan het maken zijn. Onbewust leid dat schermpje dan toch af.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het is fijn als mensen zich aan jou aanpassen, maar soms zal je ook zelf je moeten aanpassen aan de ander. Hetzelfde geldt voor het praten tijdens concerten. Als iemand vanaf het openen van deuren al staat te wachten aan de frontrow dan heeft ie er toch wat voor over om zo ver voorin te staan om vervolgens op zijn eigen manier het concert te beleven; praten, sms’en, facetimen.

Als iemand helemaal vooraan gaat staan bij een concert en er vervolgens het hele concert doorheen gaat staan praten is dat toch juist totaal respectloos naar de mensen om diegene heen? Die persoon zorgt er daarmee voor dat de andere mensen die daar die hele tijd hebben staan wachten vervolgens het concert niet op hun manier kunnen beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en slyke

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Als je helemaal vooraan gaat staan bij een concert en je praat er vervolgens het hele concert doorheen is dat toch juist totaal respectloos naar de mensen om je heen? Je zorgt er daarmee indirect voor dat de andere mensen die daar die hele tijd hebben staan wachten vervolgens het concert niet op hun manier kunnen beleven.

Praten is van alle dingen dan het meest respectloos. Maar als zij daar ook al die tijd hebben staan wachten?

Ik kan me er dan niet bij voorstellen dat mensen dat zouden doen, uren wachten vooraan en dan gaan praten. Maar daarmee komen we ook terug op mijn punt, het probleem zit hem dan niet in het praten, maar dat ze zich op het laatste moment naar voren ‘beuken’. Dat is het probleem, je zorgt maar dat je op tijd bent als je vooraan wil staan, en hoe je dan verder een concert beleeft, dat moet ieder voor zich bepalen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Praten is van alle dingen dan het meest respectloos. Maar als zij daar ook al die tijd hebben staan wachten?
Ja, ook dan moet je imo gewoon een beetje rekening met de mensen om je heen (en de artiest) houden. :)
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Oh, gek. Weet niet waar dat vandaan kwam. Wist natuurlijk wel dat 013 staan is, maar dacht dat ze speciaal hiervoor stoelen hadden neergezet. Zonde, vind zitten altijd wel fijn.
Was inderdaad gewoon 3.000 man staand in een ramvolle zaal. Met later deze week een uitverkochte Ziggo Dome was zitten in 013 wel een hele beperkte capaciteit geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Pinhani naast de Melkweg nu ook op 9 februari naar de Effenaar. Tickets zijn al in de verkoop.
Gang of Youths op 31 oktober naar de Oosterpoort. Verkoop 22 juli 9.00.
Mykki Blanco op 27 oktober naar Bitterzoet. Verkoop 14 juli 10.00.
Fresku op 2 december naar de Effenaar. Verkoop 15 juli 10.00. Clubtour?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Leprous en Kalandra op 5 februari naar Tivoli. Verkoop 15 juli 10.00.
Son Mieux met een clubtour, o.a. Tivoli en 013. Verkoop 15 juli 10.00.
Press Club op 10 november naar Paradiso. Verkoop 15 juli 10.00.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Nog niemand is er toevallig een tegengekomen he? (AFAS)
Neen, en die gaat er ook niet komen dus dat wordt morgen vechten voor je plekje.

Verder:
Sacred Reich op 27 november naar Metropool Enschede. Verkoop 15 juli 10.00.
Eek-A-Mouse op 27 september naar de Oosterpoort. Verkoop 15 juli 10.00.
Polyphonic op 18 februari naar 013 (Next). Verkoop 15 juli 10.00.
Imarhan op 25 augustus naar Tolhuistuin. Verkoop 14 juli 10.00.
Evdeki Saat op 1 oktober naar Bitterzoet. Tickets zijn al in de verkoop.
Nick Lowe op 2 oktober naar Tolhuistuin. Verkoop 15 juli 10.00.
Julius Lahai op 15 oktober naar de Helling. Tickets zijn al in de verkoop.

Oh ja, en laat Tivoli alsjeblieft gewoon de prijzen standaard neerzetten, zoals voor de update van hun site. Nu zie je het heel vaak niet als een concert nog in de verkoop moet gaan of al uitverkocht is en is het dus gewoon een verrassing wat de prijs gaat zijn (zie bijvoorbeeld de eerdere aankondiging van Leprous).
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Weet iemand hoe Bob Dylan deze dagen live is en of het concert het plus 100 bedrag waard is? Twijfels hiero…
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Doornroosje lanceert een nieuw festival op 3 december - Zeitgeist.

2 namen zijn reeds bevestigd: Squid + Tramhaus.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Gebruikers die dit onderwerp bekijken