Concertaankondigingen

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
591
548
Weet niet of deze al voorbij is gekomen: De Dijk 9 november in de Muziekgieterij, verkoop is meteen gestart.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.577
580
De Dijk staat volgens mij in elke mogelijke zaal in NL. Sommige zalen meerdere keren. Wat dat betreft is een afscheidstour zeer lucratief denk ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.847
Two Door Cinema Club op 1 oktober naar Paradiso. Verkoop 17 juni (geen idee wanneer ik dit neerzet, dus tegen deze tijd vast al in de verkoop en uitverkocht).
Pitou op 14 oktober naar Bitterzoet. Tickets zijn al in de verkoop. Ook op 8 oktober naar Merleyn.
Nils Frahm op 10 mei naar Tivoli. Verkoop 18 juni 10.00 (tegen deze tijd vast al in de verkoop).
Musis heeft opeens allemaal tributeconcerten. Die ga ik niet opnoemen, maar als je geïnteresseerd bent, neem even een kijkje op hun website.
Front 242 en Nitzer Ebb gaan samen op tour en doen op 20 januari Paradiso aan. Ze nemen Liebknecht mee. Tickets zijn al in de verkoop.
Goldfish op 22 oktober naar de Melkweg. Verkoop 22 juni 12.00.
OOMPH! op 18 maart naar Luxor Live. Verkoop 20 juni 10.00.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.577
580
Ik zet 'm even hier neer. Ticketmaster geeft morgen 50% korting op tickets voor geselecteerde evenementen. Je kan hierdoor goedkoop/goedkoper naar concerten zoals Kings of Leon, Elvis Costello, Converge: Bloodmoon, Dropkick Murphy's, Vintage Trouble, Vltimas en nog veel meer. Sla je slag! https://www.ticketmaster.nl/feature/midzomerdag/
Zie dat Buffalo Tom in Effenaar er ook nog tussen staat, dat is dan wel gek. Kreeg van de week nog mail dat show geannuleerd wordt omdat ze deze zomer nieuw album gaan opnemen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik zet 'm even hier neer. Ticketmaster geeft morgen 50% korting op tickets voor geselecteerde evenementen. Je kan hierdoor goedkoop/goedkoper naar concerten zoals Kings of Leon, Elvis Costello, Converge: Bloodmoon, Dropkick Murphy's, Vintage Trouble, Vltimas en nog veel meer. Sla je slag! https://www.ticketmaster.nl/feature/midzomerdag/
Lekker man!
De dag met Kings of Leon, Stereophonics, Ten Times A Million en Balthazar voor 33 euro is niet verkeerd
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.847
Luke Winslow-King op 26 november naar Café Wilhelmina. Verkoop 21 juni 10.00.
Suede op 8 oktober naar de Melkweg. Verkoop 24 juni 10.00.
Beenie Man op 23 september naar de Melkweg. Verkoop 24 juni 10.00.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.520
4.387
Bij gebrek aan een passender topic: https://focus.knack.be/muziek/conce...lie-met-voorprogrammas-ofwel-moet-het-anders/

Sterke column, het aantal boeiende voorprogramma's dat ik gezien heb kan ik op 1 hand tellen. Laat liever weg, dan ben je misschien nog eens op tijd thuis na een concert. Of verander inderdaad de opzet dusdanig dat het voorprogramma meer de moeite waard wordt.
Ik ga akkoord, al vind ik dat dit wel meer begint te gebeuren. Zie bvb. Parkway Drive met While She Sleeps
Of de tour van Bullet For My Valentine met Jinjer en Atreyu
Maar dit zijn er nog steeds maar 2 op de 100000
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.717
2.289
Bij gebrek aan een passender topic: https://focus.knack.be/muziek/conce...lie-met-voorprogrammas-ofwel-moet-het-anders/

Sterke column, het aantal boeiende voorprogramma's dat ik gezien heb kan ik op 1 hand tellen. Laat liever weg, dan ben je misschien nog eens op tijd thuis na een concert. Of verander inderdaad de opzet dusdanig dat het voorprogramma meer de moeite waard wordt.
Voorprogramma's zijn altijd een beetje hit or miss, soms is het vooral vervelende wachtmuziek voor het hoofdprogramma, maar ik zie jaarlijks nog genoeg boeiende voorprogramma's om het de moeite waard te maken. Daarnaast is het voor veel bands een ideaal podium om vlieguren te maken. Zelfs al word je 'gesaboteerd' zoals hier gezegd wordt (wat mijns inziens wel meevalt) dan nog is het een leerzame ervaring.
Was het voorprogramma vaak beter dan het hoofdprogramma? Nee die gevallen zijn op één hand te tellen. Heb ik het voorprogramma daarna nog vaker geluisterd of bezocht? Jazeker!

Alleen vorige maand al vond ik English Teacher als voorprogramma voor Parquet Courts, bdrmm als voorprogramma voor Mogwai en Zeal & Ardor als voorprogramma voor Meshuggah meer dan de moeite waard. KIEFF en The Klittens als voorprogramma voor Lewsberg waren zeker zo goed als die hoofdact. Verder in het verleden zag ik Sports Team voor het eerst een halfvolle Helling op zijn kop zetten als voorprogramma van Hinds, was Dälek zeker zo goed als Dead Cross in de Effenaar en was Michael Kiwanuka zeer gewaagd aan hoofdprogramma Alabama Shakes in 013. Canshaker Pi, Lookapony, Pip Blom, The Homesick en meer Nederlandse bands heb ik eerst als voorprogramma gezien en vervolgens nog meerdere keren op andere plekken. Sorry, Elecampane en Scrappy Tapes heb ik grijsgedraaid nadat ik ze als voorprogramma voor Shame, Bombay Show Pig en DeWolff zag. Zo kan ik nog wel even doorgaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Black Lies

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Met Lewsberg noem je een goed voorbeeld, die heb ik zelf juist eens als voorprogramma gezien, volgens mij voor Ought. En die show kan ik me nog goed herinneren.

Verder Bo Ningen als opener voor Savages was echt geweldig.

Maar voor veruit de meeste voorprogramma's geldt dat ik nu niet eens meer weet of ik ze wel of niet had gezien als ik naar concerten van een paar jaar terug kijk...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
521
Met Lewsberg noem je een goed voorbeeld, die heb ik zelf juist eens als voorprogramma gezien, volgens mij voor Ought. En die show kan ik me nog goed herinneren.

Verder Bo Ningen als opener voor Savages was echt geweldig.

Maar voor veruit de meeste voorprogramma's geldt dat ik nu niet eens meer weet of ik ze wel of niet had gezien als ik naar concerten van een paar jaar terug kijk...
Ik herinner me vooral nog het voorprogramma bij The Good, The Bad & The Queen in Paradiso... ;-)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.847
Voorprogramma's zijn altijd een beetje hit or miss, soms is het vooral vervelende wachtmuziek voor het hoofdprogramma, maar ik zie jaarlijks nog genoeg boeiende voorprogramma's om het de moeite waard te maken. Daarnaast is het voor veel bands een ideaal podium om vlieguren te maken. Zelfs al word je 'gesaboteerd' zoals hier gezegd wordt (wat mijns inziens wel meevalt) dan nog is het een leerzame ervaring.
Was het voorprogramma vaak beter dan het hoofdprogramma? Nee die gevallen zijn op één hand te tellen. Heb ik het voorprogramma daarna nog vaker geluisterd of bezocht? Jazeker!

Alleen vorige maand al vond ik English Teacher als voorprogramma voor Parquet Courts, bdrmm als voorprogramma voor Mogwai en Zeal & Ardor als voorprogramma voor Meshuggah meer dan de moeite waard. KIEFF en The Klittens als voorprogramma voor Lewsberg waren zeker zo goed als die hoofdact. Verder in het verleden zag ik Sports Team voor het eerst een halfvolle Helling op zijn kop zetten als voorprogramma van Hinds, was Dälek zeker zo goed als Dead Cross in de Effenaar en was Michael Kiwanuka zeer gewaagd aan hoofdprogramma Alabama Shakes in 013. Canshaker Pi, Lookapony, Pip Blom, The Homesick en meer Nederlandse bands heb ik eerst als voorprogramma gezien en vervolgens nog meerdere keren op andere plekken. Sorry, Elecampane en Scrappy Tapes heb ik grijsgedraaid nadat ik ze als voorprogramma voor Shame, Bombay Show Pig en DeWolff zag. Zo kan ik nog wel even doorgaan...
Ik durf ook nog wel te stellen dat ik ieder voorprogramma van naam ken. Best vaak gehad ook dat het voorprogramma beter was dan het hoofdprogramma. Veel voorprogramma's daarna ook nog heen geweest. Schrap voorprogramma's alsjeblieft niet, voor de bands is het niet fijn en voor mezelf ook niet.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik kan me een aantal horrorvoorprogramma's herinneren met als stip op 1. Peaches in het voorgramma van Rammstein in Berlijn op de Wuhlheide. God wat een lelijke kutmuziek was dat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken