Cactusfestival 2020

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
83297238_3476710789066305_2585477536603439104_o.jpg


10-11-12 juli 2020

Website: https://www.cactusfestival.be/
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Eventjes een topic aangemaakt voor Cactus Festival - stellen toch jaarlijks een mooie affiche samen en ik ben wel héél benieuwd dit jaar. Ik heb zo'n voorgevoel dat er wel enkele heel mooie namen zouden tevoorschijn kunnen komen dit jaar.

Morgenochtend 7 uur alvast de eerste afspraak, dan komen de eerste namen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heb ze net gezien en vind het een zeer teleurstellend rijtje. Het is jammer hoe dit festival op enkele jaren tijd zo hard ten gronde is gevallen aan de monopoly van LN.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Heb ze net gezien en vind het een zeer teleurstellend rijtje. Het is jammer hoe dit festival op enkele jaren tijd zo hard ten gronde is gevallen aan de monopoly van LN.

Tipje van de sluier oplichten? :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Heb ze net gezien en vind het een zeer teleurstellend rijtje. Het is jammer hoe dit festival op enkele jaren tijd zo hard ten gronde is gevallen aan de monopoly van LN.
Dat is nog zacht uitgedrukt.
5 Namen die je overal kan zien waarvan er dan met Black Box en Balthazar maar 2 de moeite zijn.
Gewoonlijk hadden die toch namen die we graag op Werchter hadden gezien?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dit gaat natuurlijk wel goed verkopen als klein stadsfestivalletje ondanks dat je zowat iedereen gaat kunnen zien in een concertzaal. Als ik me niet vergis was het vorig jaar trouwens ook al zo dat LF en CF een grote Belgische naam met elkaar deelden (Oscar & The Wolf).
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
BALTHAZAR
BLACK BOX REVELATION
HET ZESDE METAAL
ZWANGERE GUY
EEFJE DE VISSER
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
In principe goede namen maar heel zwak voor Cactus. Het kan nog komen natuurlijk maar de tijden dat ze relatief grote internationale namen afsnoepten, lijkt voorbij. En het excuus dat er niet genoeg zou touren, kunnen ze niet gebruiken als je ziet welke festivals er allemaal rondzitten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Allemaal namen die de moeite waard zijn, maar wel een heel rare eerste aankondiging voor hen.

Je zou toch iets als een Massive Attack, Belle & Sebastian, Alt-J, Supergrass mogen verwachten van dit middelgroot festival.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Des te vreemder het feit dat Lokerse Feesten gewoon op hetzelfde moment ook Balthazar aankondigt. Teleurstellend eigenlijk - had goede hoop op een echte knaller van formaat zoals The National of Massive Attack om maar iets te zeggen. Het kan natuurlijk nog, maar als dat de eerste aankondiging is, vrees ik voor de rest van de affiche.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Geen paniek, mensen. Cactus programmeert elk jaar heel wat Belgische namen. Vorig jaar 8 van de 21 zelfs. Zelf verkies ik ook internationale namen boven dit, maar Belgische namen lokken nu eenmaal meer mensen naar een stads-/familiefestival dan pakweg Cat Power, Band of Horses en Parquet Courts (om een paar artiesten van de vorige editie te noemen). Mij lijkt het dus dat het toegankelijke Cactusfestival liever eerst even wat namen lost die alom gekend zijn. Vorig jaar was de eerste aankondiging trouwens Oscar & The Wolf en verder niets.

Los hiervan vind ik Black Box Revelation wel een ontzettend afgezaagde boeking.

In de volgende lichtingen zullen zeker en vast nog heel wat leuke internationale artiesten zitten in de kenmerkende stijl van Cactus. Al hoop ik dat het meer het niveau haalt van 2018 dan 2019, want wat was Slowdive - Mogwai - Nils Frahm toch een onvergetelijke combinatie.
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Dit zijn gewoon de eerst aankondigingen en meteen de Belgische bands die er elk jaar wel staan op Cactus.
De (buitenlandse) headliners moeten nog aangekondigd worden.

Enkele namen die er de voorbije 5 jaar stonden en ik zie geen reden waarom dat dit jaar niet zo zou zijn: Strand of Oaks, Nils Frahm, Damien Rice, Black Rebel motorcycle Club, Two gallants, Anna Calvi, Wilco, Calexico, Charles Bradley, Band of Horses , Sophia, Mono, Slowdive, Mogwai, Kurt Vile, Air, Daniel Norgren, Roisin Murphy, Michael kiwanuka, Lamb, Parquet Courts, Aldous Harding ,..
En die werden elk jaar aangevuld met redelijk veel Belgische bands zoals er nu dus ook Belgische bands zijn aangekondigd.

Vreemd om hier dan te moeten lezen over "teleurstelling". Misschien nog even afwachten?
Elk jaar een sterke affiche (kwaliteit > kwantiteit). Elke dag een beetje op een ander publiek gericht, maar zeker 1 dag dat mij heel erg aanspreekt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
+ WHITE LIES > THE TALLEST MAN ON EARTH > HOT CHIP > COMPACT DISK DUMMIES

Maakt de line-up er echt niet beter op. Hot Chip is wel leuk, maar White Lies is dan weer echt zo passée. Hun vorige passage op Werchter vond ik (hoewel ik hun muziek wel kan appreciëren) al vrij triest.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
+ WHITE LIES > THE TALLEST MAN ON EARTH > HOT CHIP > COMPACT DISK DUMMIES

Maakt de line-up er echt niet beter op. Hot Chip is wel leuk, maar White Lies is dan weer echt zo passée. Hun vorige passage op Werchter vond ik (hoewel ik hun muziek wel kan appreciëren) al vrij triest.

White lies had 2 goede jaren en ging dan al los richting bakje passe.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Geen paniek, mensen. Cactus programmeert elk jaar heel wat Belgische namen. Vorig jaar 8 van de 21 zelfs. Zelf verkies ik ook internationale namen boven dit, maar Belgische namen lokken nu eenmaal meer mensen naar een stads-/familiefestival dan pakweg Cat Power, Band of Horses en Parquet Courts (om een paar artiesten van de vorige editie te noemen). Mij lijkt het dus dat het toegankelijke Cactusfestival liever eerst even wat namen lost die alom gekend zijn. Vorig jaar was de eerste aankondiging trouwens Oscar & The Wolf en verder niets.

Los hiervan vind ik Black Box Revelation wel een ontzettend afgezaagde boeking.

In de volgende lichtingen zullen zeker en vast nog heel wat leuke internationale artiesten zitten in de kenmerkende stijl van Cactus. Al hoop ik dat het meer het niveau haalt van 2018 dan 2019, want wat was Slowdive – Mogwai – Nils Frahm toch een onvergetelijke combinatie.

Okay met dit bericht ben ik dan blij mee, volg festival al paar jaar en had de zinnen gezet om dit jaar te gaan bezoeken (want veel mooie line-ups gezien). Ik wacht de volgende worp rustig af.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
+ Ben Harper & the innocent criminals. Ligt toch al iets meer in het straatje van het Cactus van weleer.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
De affiche spreekt mij voorlopig minder aan dan die van de vorige jaren, al kan een dagticket voor de vrijdag of zondag nog, mochten de toekomstige toevoegingen mooi zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken