Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Nee bospop ga je inderdaad niet heen voor de sfeer. Het blijft een hoog bejaarde soos gehalte hebben. Ik ben met mijn 33 nog een jonge knul daar. Voor mij is het vooral een festival om wat bandjes af te strepen waar je niet snel voor naar een zaal show gaat maar dat een festival dagje het leuk maakt. Ik vond 1 dag Bospop ook meer dan genoeg hoor.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.765
Dit was mijn 3e keer en veruit de minste. Had soms meer weg van een buurtfeest/braderie. Vooral de optredens in de tent zijn goed te doen.
Sting vond ik enorm tegenvallen. Kwam als een verplicht nummertje op me over.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
2x op Bospop geweest en 2x een heel fanatiek publiek gezien. 1 Bij Dropkick Murphy's in de pit (al was die niet groot) en 2 Roger Hodgson in de tent. Duidelijke publieksfavoriet die laatste. Voor de rest is het idd wat tam en oud. Wel geschikt om veel optredens helemaal te zien op 1 dag. Af en toe ook wel redelijk wat namen die je niet snel ergens anders tegenkomt.

@mattman verplicht naar Passenger, je had het erger kunnen treffen. ;) Er zit wel muziek in die man,
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Erg leuk weekend gehad moet ik zeggen! KoL en Stereophonics vond ik donderdag al erg goed. Vrijdag voor mij de leukste optredens van The Struts en White Lies. Op zaterdag was inderdaad Amy Macdonald verrassend goed. Sting was een echte hitparade, maar had wat meer enthousiasme van zijn kant ook nog kunnen gebruiken. Gisteren ook lekker uit mijn plaat gegaan bij Son Mieux en weer eens kunnen horen hoe goed Beth Hart kan zingen. Kensington niet volledig af kunnen kijken, maar had daar vooral ook het gevoel dat het geluid enorm hard stond.

En over het publiek op Bospop: dat is inderdaad wat aan de leeftijd en voor een best deel van het type oude rocker. Dus meedansen is daar geen automatisme.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje, PJ en Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Geluid bij Kensington was inderdaad een tandje bij gezet. Ook een geinig detail is dat hun setlist al voor het optreden op setlist fm stond vermeld....Nieuwe datum voor volgend jaar is ook bekend. 7-8-9 juli.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.748
Geluid bij Kensington was inderdaad een tandje bij gezet. Ook een geinig detail is dat hun setlist al voor het optreden op setlist fm stond vermeld....Nieuwe datum voor volgend jaar is ook bekend. 7-8-9 juli.
Die hebben toch maar één nummer?

Oh, en godsamme, ga nou eens uit dat NSJ-weekend.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en Bert

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Dit was mijn 3e keer en veruit de minste. Had soms meer weg van een buurtfeest/braderie. Vooral de optredens in de tent zijn goed te doen.
Sting vond ik enorm tegenvallen. Kwam als een verplicht nummertje op me over.
Ja, het is duidelijk ook een Weertse reunie. Prima natuurlijk alleen begrijp ik ook niet zo goed waarom je in de voorste rijen moet gaan staan bijkletsen....
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Heb ook 'n erg leuk en gezellig (werk)weekend gehad!
Mijn hoogtepunten vd acts waar ik zelf bij heb gestaan waren:
De Dijk, Skunk Anansie, White Lies en Amy MacDonald.
En vanuit m'n barpositie waren KOL en Stereophonics ook top!
Kensington zag er ook goed uit, maar klinkt idd als 1,5 uur hetzelfde liedje, (mijn medebarmedewerkers gingen wel helemaal uit hun dak).

Het is idd een Weerter reünie, heb me ook wel gestoord aan de kleedjes/(opblaas)stoeltjes waarmee het terrein gevuld is...
Verder is de sfeer wel altijd heel goed.

De uitbreiding rechts vd tent met food/chill plek is n goede verbetering, volgens mij waren mede daardoor de wachtrijen niet zo lang dit jaar. Alleen bij de koffiestand is het altijd lang wachten, maar die kun je dan ook beter in de 24-uurstent halen.
De silent disco deed het ook wel goed volgens mij!

Het was ook weer gezellig op de camping, altijd veel aanspraak met de buren.

Volgend jaar weer? Miss wel, zal wel van de line-up afhangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ, Lion en Joslittel

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Weer een topweekend op Bospop gehad, alleen steeds minder kwaliteit op het hoofdpodium, maar daarom wel veel kwaliteit in de tent.

Vrijdag
Gary Moore Coverband (Tent), een verassend goed optreden, waarbij vooral het prima gitaarspel van Marcel Coenen. (7)
Cory Henry ( hoofdpodium), een slaapverwekkend optreden van de topmuzikant (5)
Mell and the Vintage Future (Tent) goed enthousiast optreden met goed songmateriaal (6,5)
Neil Francis (Hoofdpodium), hij mocht dit weekend twee maal spelen i.v.m. het wegvallen van Rag´n´bone man., goed songs, goed uitgevoerd maar niet energiek genoeg om vanaf het hoofdpodium te kunnen boeien.
The Struts (Tent) een verassend goede Engelse glamrock band, die eigenlijk als eerste die dag het publiek wakker kreeg. De zanger had voor zijn houding en gebaren erg vaak naar Freddy Mercury gekeken. Ik verwacht hun in de toekomst ook op meer specifieke Rockfestivals terug (7.5)
Jett Rebel (Hoofdpodium), wist met zijn optreden het veld in ieder geval in beweging te krijgen. Had zijn set aangepast aan het festival, dus vooral Bluesrock, Hij steekt dan op Bospop wel heel magertjes af tegen een aantal Topgitaristen uit het genre. Hij bracht het in ieder geval wel enthousiast, alleen jammer van die hitjes op het einde (6)
White Lies (Tent) Compleet overbodig optreden van deze wannabe-Editors (1)
Melissa Etheridge (Hoofdpodium) Top optreden. Geen muzikale hoogvlieger , maar wel een energiek en boeiend optreden. Voor mij het beste van de vrijdag (8)
Level42 (Tent) Sorry ik ben bevooroordeeld. de muziek van deze band heeft mij al geïrriteerd, met name door de altijd overheersende bas van Mark King. (2)
Skunk Anansie (Hoofdpodium), Skin had er duidelijk zin in, haar stem klonk jammer genoeg te vaak naar piepen. Ze speelde perfect in op het publiek. Gitarist en bassist misten echter de drive om er een echt goed optreden van maken. In het voetbal kun je ook niet in je uppie een wedstrijd winnen (6,5)

Zaterdag
Parris (Hoofdpodium ), Thin Lizzy Coverband, daarom natuurlijk een topsetlist, maar ook nog goed uitgevoerd, zelfs de verschillende dubbele gitaarpartijen (7)
Gin Lady (Tent) Leuke, frisse rockband / goed degelijk optreden (6,5)
Neil Francis (Hoofdpodium) , die had ik dus al vrijdag gezien.
Trâcksâck (Tent), jammer dat ze vaker problemen met het geluid hadden. Leuk voor de gezelligheid, maar meer ook niet (6)
Paul Carrack (Hoofdpodium) Nummers werden goed uitgevoerd, maar blijft voor mij een ideale Sky-radio artiest. Je hebt het gevoel ieder nummer te kennen, maar weet niet meer van wie het is. Degelijk, maar het blijft een artiest die mij niet kan boeien. (6)
The record Company (Tent) een goed degelijk optreden, zeker de moeite waard. (6)
Heather Nova (Hoofdpodium) Fantastische stem goed gezonden songs, alleen had dit optreden in de tent gehoord. Doordat alles akoestisch was, was er te veel ruis van het publiek dat vooral voor de gezelligheid kwam en meer met zichzelf als met de muziek bezig was. Ze had beter verdiend. (6,5)
Dizzy Mizz Lizzy (Tent) overgeslagen , een mens moet ook wel eens eten.
Amy Mc. Donald (Hoofdpodium) Ze is het beeld van het meisje van dat hitje, duidelijk ontgroeid, Alleen te veel geklets in slecht verstaanbaar Schots, tussen de nummers door. (6)
Steve Vai (Tent) Het blijft een van de beste gitaristen van deze aardbodem. Alleen als je een setlist hebt, die begint met een aantal nummers die voor de meeste mensen alleen maar als een bak herrie klinken, jaag je veel mensen weg. Het tweede deel van setlist was gelukkig iets toegankelijker. Ik ben bevooroordeeld, voor mij blijft hij fantastisch (8)
Passenger (Hoofdpodium) De absolute misprogrammering van de zaterdag. Had deze man met zijn kampvuurmuziek in de tent gezet en De dijk op het hoofdpodium. Halverwege zijn optreden was buiten de eerste vijf rijen al bijna iedereen naar de tent verhuisd.
Met alleen zijn akoestische gitaar was zijn reikwijdte, al niet veel verder als de eerste rijen. Leuk voor bij het kampvuur (3)
De Dijk (Tent) Als iemand mij vooraf gezegd had dat ik het optreden van de Dijk het absolute hoogtepunt van de zaterdag zou vinden, had ik hem voor gek verklaard. Dit optreden had alles, een energieke creatieve band in topvorm die goed op elkaar is ingespeeld, door het gebruik van afwijkende instrumenten ook muzikaal een zeer afwisselend optreden en een goed setlist. Het is mijn stijl muziek normaal absoluut niet, maar ere wie ere toekomt. (9)
Sting (Hoofdpodium) Vier jaar opgewacht en nu was hij er eindelijk. Hij heeft natuurlijk een fantastische setlist, waarvan elk tweede nummer een wereld hit was. Sting was goed bij stem, de band was goed, maar dit optreden leek een echt verplicht nummertje dat binnen anderhalf uur afgeraffeld moest worden. (8)

Zondag
Goodbye June (Hoofdpodium), jammer dat de poorten pas open gingen toen de band begon, daardoor liep de wei voor het podium heel langzaam vol. Een erg goed energiek optreden van deze Amerikaanse rockband, waarvan de zanger wel erg zijn best deed om de nieuwe Axel Rose te worden. Zouden het op Graspop ook best leuk doen. (7)
Robert Jon and the Wreck (Tent) voor mij de verrassing van deze Bospop. Top optreden, goede songs, sympathieke uitstraling en een fantastische guitarist (8)
Yola (Hoofdpodium) Goed stem, nummers kwamen echter niet altijd sterk over, ook goed voor Sky-Radio (5,5)
Sloper (Tent) Niet gezien omdat ik ze al op graspop had gezien, ze konden me toen al niet echt boeien, maar leuk voor Cesar en Mario. Voor mij iets te veel nadruk op het drummen.
Seastick Steve (Hoofdpodium) Deze circusact heb ik overgeslagen, een paar maal eerder gezien, leuk voor niveau van een Truckerfestival. Maar nadat ieder festival dit grapje een keer gezien heeft, is het wel leuk geweest.
Larkin Poe (Tent) een goed Bluesrock optreden van deze zingende zusjes. Een optreden dat Bospop dit optreden in de breedte een goed festival maakte (7)
Juanes (Hoofdpodium) zijn song materiaal vind ik normaal gesproken wel goed. Als je echter voor een wei speelt, waar 99% van de mensen je alleen van dat een hitje kent, kun je wel beter met een cover beginnen om de aandacht te trekken (6)
Son Mieux (Tent) een leuke jonge enthousiaste Nederlandse band. Een goed optreden, waarbij ze het publiek goed meekregen. Dit optreden zou ook op het hoofdpodium niet misstaan hebben. Zonder covers wisten ze toch een uur lang te boeien. (7)
Blôf (Hoofdpodium) Voor ieder wat wils, maar deze muziek heeft mij echt nooit kunnen boeien. Leuk voor het buurtfeestje (niet alleen voor Weert e.o.), maar voor mij een eet-moment.
Walter Trout (Tent) Fantastisch optreden van een topmuzikant, die overigens even oud is als Sting, maar duidelijk meer meters maakte en meer energie uitstraalde en dat na een periode van zeer zware ziekte (8,5)
Beth Hart (Hoofdpodium) De eigenlijke hoofdact van de zondag. Aan de gemiddelde leeftijd van de bezoekers te zien waren deze niet voor Kensington gekomen. Fantastisch optreden, jammer genoeg maar een nummer van haar laatste Album met Led Zeppelin nummers. Maar wel een optreden dat grotendeels akoestisch was en bleef boeien. Festival organisatoren zouden wel iets moeten vinden tegen mensen die hun familie of buurt reünie vlak voor het podium houden en continue lallend door de muziek heen kwekken. Als blikken konden doden heb ik gisteren voor een aantal lijken gezorgd. Bij graspop blijft dit volk gelukkig dicht in de buurt van de bar, hoeven ze ook niet zo ver te lopen en zich te ergeren aan al die mensen die mensen die hun lelijk aankijken. (9)
Devon Allman Project (Tent) Verassend gevarieerd optreden, niet alleen Southerrock maar zelf Salsa, Rock, Jazz en blues.
Goed songmateriaal, heerlijk om vier topgitaristen zo over elkaar heen te horen soleren. (8)
Kensington (Hoofdpodium) Kensington deed Kensington, niets bijzonders exact dat wat mensen die voor hun komen van hun verwachten en iedereen heeft recht op zijn feestje (6)

Dus al met al weer een zeer geslaagd Bospop, alleen jammer dat er soms acts op de foute plek geprogrammeerd waren en het hoofdpodium muzikaal toch wel erg mat was. Hopelijk volgend jaar toch graag wat meer andere Rockstromingen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

wil

Campingartiest
20 jan 2015
79
58
Ondanks een matige line up een gezellig weekend gehad. Pas op zondag enkele goede optredens gehoord en gezien…. Sloper, Son Mieux, Beth Hart waren wel de namen die me raakte.
De Silent Disco gaf het grootste vertier. Ik heb me vooral verbaasd over het geluid dat vooral in de tent compleet bagger was. Nergens geen pauze-muziek behalve met de gevoelige nummers tijdens Beth Hart vond men het noodzakelijk in de tent wat gezelligheid te bieden met een hoop ruis.
Bospop blijft een bier festival.. jong geleerd oud gedaan… en trekt een ouder publiek met de gewoontes van de jaren 70 en 80…. Stoeltje, kleedje en lallen.
heerlijk😂🤣😂
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Leuk om de verslagen te lezen! De verslagen bevestigen wel mijn gevoel bij de line-up dit jaar: heel veel oke'ish artiesten en weinig echte uitschieters. Ik denk dat dit ook het tamme publiek wel verklaard. Toen ik er was sloot de muziek veel meer aan bij de doelgroep met enkele toffe shows tot gevolg, maar tegelijkertijd ook veel (erg gemoedelijke) tamheid.

Ik ben wel benieuwd welke richting qua programma op gaat bewegen. Altijd goed geworteld geweest in de classic en bluesrock maar inmiddels verworden tot een soort Skyradio greatest hits festival met oa Juanes, Rag 'n Bone man en Passenger. Ik denk dat dit geen wenselijk pad is voor Bospop en ik hoop vooral op een top affiche volgend jaar. Nu ik vrienden heb die er op wandel afstand vandaan wonen wil ik volgend jaar eigenlijk gewoon gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204 en Cootje

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
151
95
Organisatorisch:
Ik zag 2 medewerkers met oranje Fire Guard hesjes aan bij Devon Allman met een pot bier in de handen. Als ik het bij ons zou zien: ontslag op staande voet en een bedrijf dat zijn factuur niet betaald zou krijgen.

een calamiteitenroute valt ( voor een deel) samen met de route naar de fietsenstalling. Zaterdag na afloop terwijl duizenden bezoekers uit de fietsenstalling kwamen, moest er een ambulance met toeters en bellen tegen de stroom in. Het ging op zich goed, iedereen ging netjes aan de kant, maar veel bezoekers hebben gedronken en er hoeft er maar een te struikelen en tegen of voor de ambulance te vallen. Waarschijnlijk is er geen andere optie maar ik zou er nog eens naar kijken.

Het geluid stond bij sommige bands veel te hard. Wind en geluid zijn geen vrienden, ik weet het, maar dat je broekspijpen meebewegen op het geluid als je bij het mengpaneel staat... Dat is echt niet nodig.

Eten en drinken: uitstekend aanbod en kwaliteit.

Muziek:
is eigenlijk alles wel over gezegd, mijn Top 3: Beth Hart, Sting, Passenger. Eigenlijk geen slecht optreden gezien. Niet allemaal mijn smaak, maar hé; je moet ook keer wat eten.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Weer een topweekend op Bospop gehad, alleen steeds minder kwaliteit op het hoofdpodium, maar daarom wel veel kwaliteit in de tent.


Dus al met al weer een zeer geslaagd Bospop, alleen jammer dat er soms acts op de foute plek geprogrammeerd waren en het hoofdpodium muzikaal toch wel erg mat was. Hopelijk volgend jaar toch graag wat meer andere Rockstromingen
Mooi verslag. Qua line-up zijn ze het afzeggen van Lionel Richie eigenlijk niet goed te boven gekomen denk ik. Persoonlijk vond ik het jammer dat van de ooit originele line-up (2020) The Revolution het liet afweten.
Verder had ik het idee dat het geluid wel heel, heel erg hard stond.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Het was weer super op Bospop.
Toch flink wat optredens gezien.
Voor mij hoogte punt, de dijk, white lies, son mieux, seasick steve.
Sting ja die was geïrriteerd dat hij door de dijk later moest beginnen.
Heb hem in maart gezien in afas live. Dat was andere Sting.
Hij ging nu haastig en was slordig.
Hij moest dan ook 2 nummer skippen en dat vind hij niet leuk.

De camping bereiken was drama.
Parkeren giga ver van de camping. Dat was echt geen lol.
Ik hoop dat dat anders word volgende keer.
Ik begreep dat het door de gemeente kwam en met een vergunning.
Op het festival terrein miste ik wel wat verfijnde foodtrucks.
Was nu echt bijna allemaal gefrituurde snacks.
Weinig glutenvrij of iets gezonder eten.
Maarja gewoon helaas.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Het was weer super op Bospop.
Toch flink wat optredens gezien.
Voor mij hoogte punt, de dijk, white lies, son mieux, seasick steve.
Sting ja die was geïrriteerd dat hij door de dijk later moest beginnen.
Heb hem in maart gezien in afas live. Dat was andere Sting.
Hij ging nu haastig en was slordig.
Hij moest dan ook 2 nummer skippen en dat vind hij niet leuk.
Sting had nog een kwartier door kunnen gaan, dus skippen was niet nodig geweest.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken