BESTE albums van 2015 !!!

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Helemaal #hyped door de lijst van Sam die vandaag gaat komen. Gaat Drake op een komen? Ik weet het niet.

Mijn lijst zal ik ook eens voor gaan zitten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik zie wel veel meisjes in de lijst hihi
Ik heb sowieso het idee dat er erg veel vrouwen goede albums hebben uitgebracht, meer dan andere jaren. Mijn top tien op dit moment is ook 6 vrouwen om 4 (eigenlijk 5) mannen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Roisin Murphy Nathalie Prass Empress Of Courtney Barnett Björk Courtney Barnett Trixie Whitley Susanne Sundfør Lianne La Havas Sarah Neufeld Alabama Shakes FKA Twigs Waxahatchee Laura Marling Florence + The Machine Joanna Newson Torres Nadine Shah Carly Rae Jepsen Low Beach House Adele Jill Scott Lana Del Rey Chantal Acda en de terugkeer van Gilian Gilbert bij New Order... ja de vrouwtjes hebben inderdaad wel hun best gedaan dit jaar.

2015: jaar van de vrouw. :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Julia Holter, Soley, Sleater-Kinney, Westkust, Speedy Ortiz, Lower Dens en die ene band met dat meisje met dat afgeknepen stemmetje
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Chelsea Wolfe, Anna von Hausswolff ook nog. Beide ook redelijk goede albums gemaakt.
Deze site combineert trouwens alle lijstjes van de grotere muzieksites tot 1 lijst. Best leuk om te zien en wordt ook regelmatig geüpdate. http://www.albumoftheyear.org/list/summary/2015/
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ik ga volgende week eens rustig zitten voor mijn lijstje :) Kan nu natuurlijk niet posten, die gaat helemaal ondersneeuwen door de hypetrain van Sam
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan nu natuurlijk niet posten, die gaat helemaal ondersneeuwen door de hypetrain van Sam

Ja, het is inderdaad even niet zo prettig nu om met je lijstje aan te komen.


Lower Dens en die ene band met dat meisje met dat afgeknepen stemmetje

Wow, echt geen idee dat zie een zangeres hadden.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Sorry ik begrijp je even niet, heb je het nu over lower dens of is het een cynische opmerking over Chvrches? In dat laatste geval: was het maar zo, dat zou al een heel stuk schelen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sorry ik begrijp je even niet, heb je het nu over lower dens of is het een cynische opmerking over Chvrches? In dat laatste geval: was het maar zo, dat zou al een heel stuk schelen.

Nee, haha
Mijn quote is iets wat verkeerd, jouw heerlijke mening over Chvrches hoorde er niet bij.
Ik zit niet in het kamp van de Chvrches haters :p
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Helemaal #hyped door de lijst van Sam die vandaag gaat komen. Gaat Drake op een komen? Ik weet het niet.

Mijn lijst zal ik ook eens voor gaan zitten.

10 december komen de eerste 5 pas Luud! Nog even extra #hypen jeweetzelluf. Nee zonder grappen, ik ben er nog niet helemaal uit dus ik heb nog even wat tijd nodig. Plaatsen jullie nou maar gewoon jullie lijstjes, anders gaat de druk me straks te hoog worden en durf ik niet meer.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Mijn lijstje:

1. The Decemberists - What A Terrible World, What A Beautiful World
2. Jason Isbell - Something More Then Free
3. Built To Spill - Unethered Moon
4. Protomartyr - The Agent Intellect
5. Calexico - Edge Of The Sun
6. The Slow Show - White Water
7. Ryan Bingham - Fear And Saturday Night
8. Radkey - Dark Black Makeup
9. Chris Cornell - Higher Truth
10. The Districts - A Flourish And A Spoil
11. Frank Turner - Positive Songs For Negative People
12. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
13. Muse - Drones
14. Kurt Vile - B'lieve I'm Going Down
15. Wilco - Star Wars
16. Editors - In Dream
17. Foals - What Went Down
18. The Bohicas - The Making Of
19. Alabama Shakes - Sound And Colour
20. Deerhunter - Fading Frontier
21. Saybia - No Sound From The Outside
22. Tame Impala - Currents
23. EL VY - Return To The Moon
24. Ratatat - Magnifique
25. Wavves - V


Edit: toch twee albums over het hoofd gezien.. gek genoeg.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oeh, had nooit verwacht dat wij een top-10 album zouden delen. Twee zelfs. Leuk lijstje, al zitten er toch wat veilige keuzes bij (Foals, Editors, Muse, Tame Impala).
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik dacht dat ik al wat relatief obscure plaatjes in m’n toplijst had, deze spant toch echt de kroon. Die nummer 1 van Jlin vind ik trouwens helemaal niks, ondanks de hoge verwachtingen.

Nah ik vond het een goeie plaat, maar luistert niet makkelijk weg. Nummer 1 snap ik echter ook niet zo goed, afgaand op hun review destijds had ik hem niet zo hoog verwacht. De nummer 2 is dan wel weer zeer terecht, sterke aanrader!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Blur - The Magic Whip
3. Courtney Barnett - Sometimes I Sit And Think and I Sometimes I Just Sit
4. Protomartyr - The Agent Intellect
5. Ryley Walker - Primrose Green
6. Vietcong - Vietcong
7. Car Seat Headrest - Teens of Style
8. Lubomyr Melnyk - Rivers and Streams
9. Ought - Sun Coming Down
10. STUFF. - STUFF.
11. Julia Holter - Have You In My Wilderness
12. Drenge - Undertow
13. Die Nerven - Out
14. Beach House - Thank Your Lucky Stars
15. Torres - Sprinter
16. EL VY - Return to the Moon
17. Metz - II
18. Roosbeef - Kalf
19. Unknown Mortal Orchestra - Multi Love
20. HEALTH - Death Magic
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
10 december komen de eerste 5 pas Luud! Nog even extra #hypen jeweetzelluf. Nee zonder grappen, ik ben er nog niet helemaal uit dus ik heb nog even wat tijd nodig. Plaatsen jullie nou maar gewoon jullie lijstjes, anders gaat de druk me straks te hoog worden en durf ik niet meer.
Nog 8 slapeloze nachten Sam?! Wat doe je ons aan….
Hopelijk lekt het lijstje en kunnen we hem ergens downloaden morgen :S #CANTWAIT

Sinterklaas, Kerst, Oudjaar en nu ook Sam zijn lijstjes. Wat is december toch een feestmaand!


8. Radkey – Dark Black Makeup

Oeh, deze bijna vergeten. Meteen even in de wachtrij gezet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken