BESTE albums van 2015 !!!

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Black Lies wrote:
El Vy (the National) matig
Hoe vaak heb je die aangehad? Echt een prima plaat hoor
Ja en hij vindt van nietes.

Dat vraag ik niet. Als hij die plaat namelijk 2 of 3x aan heeft gehad, raad ik hem aan om toch nog eventjes te proberen. Heerlijke diverse plaat!

Persoonlijk ben ik eigenlijk ook niet bijster geïnteresseerd in wat nou de top 50 albums van festileaks is, mede omdat die grotendeels zo voorspelbaar is. Ik vind het veel interessanter om te zien wat iedereen z’n persoonlijke favoriete albums zijn van dit jaar. Ik stuur mijn lijstje later in december in. Ik heb nog een hoop backlog, en ik wil een gevalletje a la D’Angelo vorig jaar graag voorkomen.

Hier sluit ik me bij aan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Overigens zie ik nu al twee keer Pinkshinyultrablast, dat moet ik misschien nog eens gaan luisteren.

Meh, klinkt mooi, maar beetje makkelijk. Gewoon een laag noise/luide gitaar over wat popliedjes heen. Leuk voor een paar keer, maar hier ben je toch wel snel op uitgekeken?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik vind het facking vet. 10/10 baslijntjes, geweldige stemmen en heel dromerig. Weinig interessantere dreampop voor mij.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik heb dit jaar weinig nieuwe albums geluisterd, ik kom zeker niet aan een top-50. Veel van de albums die ik dit jaar heb geluisterd zijn al wat ouder zag ik net op m'n Last.FM (klik).

Er zijn me echter wel een aantal albums positief opgevallen dit jaar:

1. Noel Gallagher's High Flying Birds - Chasing Yesterday [Met ruimte voorsprong m'n favoriete album van het jaar]
2. The Libertines - Anthems For Doomed Youth [Ze zijn terug!]
3. Foo Fighters - Saint Cecilia EP [Niet echt een album, maar goed....]
4. Mumford & Sons - Wilder Mind
5. Foals - What Went Down
6. Florence + The Machine - How Big, How Blue, How Beautiful
7. Stereophonics - Keep The Village Alive.
8. Kodaline - Coming up for air
9. Carl Barat And The Jackals - Let It Reign
10. Death Cab For Cutie - Kintsugi
11. Muse - Drones

Ik kom tot de conclusie dat ik veel albums bijna compleet heb gemist dit jaar. Vaak maar een of 2 tracks van een album geluisterd. Nog veel te luisteren dus in december.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
2. The Libertines – Anthems For Doomed Youth [Ze zijn terug!]

Damn, op twee ja?
Voor mij misschien wel de tegenvaller van het jaar. Na Gunga Din was ik helemaal hyped. viel dat eventjes tegen....
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Pim wrote:
2. The Libertines – Anthems For Doomed Youth [Ze zijn terug!]

Damn, op twee ja?
Voor mij misschien wel de tegenvaller van het jaar. Na Gunga Din was ik helemaal hyped. viel dat eventjes tegen….
Ik vind het echt een lekker album :)
Gunga Din is idd wel het lekkerste nummer, een van m'n favoriete en meest geluisterde nummers dit jaar. Maar verder vind ik de nummers Fame and Fortun, Anthem for Doomed Youth, Glasgow Coma Scale Blues, Belly Of The Beast, Heart of the Matter ook lekker.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Toch wel erg hoge noteringen voor Kodaline en Foals, gezien die allebei een album hebben geleverd dat echt fors minder was dan de vorige.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heart of the Matter

Deze is inderdaad nog wel erg vet, maar de rest van de plaat voor mij een beetje.... meh


Toch wel erg hoge noteringen voor Kodaline en Foals, gezien die allebei een album hebben geleverd dat echt fors minder was dan de vorige.

Dat krijg je als je niet zo gek veel albums luistert als sommigen van ons :)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Precies, van de nieuwe muziek vooral veel losse tracks geluisterd dit jaar.

En ook niet gelet op en vergeleken met eerder werk van de artiesten, gewoon puur de albums van dit jaar tegen elkaar afgezet, die ik me nog kon herinneren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oke, fair enough. Deze week het een en ander teruggeluisterd en er is eigenlijk behoorlijk veel goeds uitgekomen dit jaar. Een fatsoenlijke top 50 maken gaat veel makkelijker dan gedacht.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ga voor een top 25. Ik zal bij ieder album ook een stukje gaan schrijven. Van 10 tot en met 15 december zal ik iedere dag 5 albums aan jullie presenteren, aftellend naar mijn nummer 1. #hype
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik ga voor een top 25. Ik zal bij ieder album ook een stukje gaan schrijven. Van 10 tot en met 15 december zal ik iedere dag 5 albums aan jullie presenteren, aftellend naar mijn nummer 1. #hype
Heel tof, ik ben benieuwd!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ga voor een top 25. Ik zal bij ieder album ook een stukje gaan schrijven. Van 10 tot en met 15 december zal ik iedere dag 5 albums aan jullie presenteren, aftellend naar mijn nummer 1. #hype

Leuk, #hype #samzijnjaarlijstje
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
In afwachting op Gloeilamp's lijst (#HYPE): hier is de mijne.

1. Jim O Rourke - Simple Songs
2. Roisin Murphy - Hairless Toys
3. Grimes - Art Angels
4. Ghost B.C. - Meliora
5. Guy Garvey - Courting The Squall
6. Natalie Prass - Natalie Prass
7. Empress Of - Me
8. Courtney Barnett - Sometimes I Sit...
9. Björk - Vulnicura
10. The Punch Brothers - The Phosphorescent Blues
11. Trixie Whitley - Porto Bohemica
12. Bill Fay - Who Is The Sender?
13. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
14. Susanne Sundfør - Ten Love Songs
15. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
16. EL VY - Return To The Moon
17. Deerhunter - Fading Frontier
18. Richard Hawley - Hollow Meadows
19. Clutch - Psychic Warfare
20. Lianne La Havas - Blood
21. Colin Stetson & Sarah Neufeld - Never Were the Way She Was
22. Uncle Acid - The Night Creeper
23. Shye Ben Tzur, Jonny Greenwood and The Rajasthan Express - Junjun
24. Miguel - Wild Heart
25. Faith No More - Sol Invictus
26. Balthazar - Thin Walls
27. Archive - Restriction
28. FFS - FFS
29. Tanlines - Highlights
30. Maribou State - Portraits
31. Eagles Of Death Metal - Zipper Down
32. The Edge Of Daybreak - Eyes Of Love
31. Floating Points - Elaenia
32. Alabama Shakes - Sound & Color
33. Go March - Go March
34. FKA twigs - M3LL155X
35. The Arcs - Yours, Dreamily
37. Blur - The Magic Whip
38. Taxiwars - Taxiwars
39. Editors - In Dream
40. Hop Along - Painted Shut
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Bijzondere lijst, nog veel onbekende dingetjes voor mij. Ik zie wel veel meisjes in de lijst hihi
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Voor andere fora heb ik een lijstje van tien albums opgesteld, maar zal een poging wagen of ik die dit weekend nog verder kan uitbreiden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken