Beste albumcovers van 2015

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zoals gewenst: een apart topic voor de beste albumcovers van 2015. Plaats hier je favoriete albumcovers van afgelopen jaar. Het lijkt met niet nodig om een festileaks top-50 op te gaan stellen, tenzij iemand daar onwijs veel zin in heeft? Persoonlijk lijkt het me gewoon leuk om te zien wat iedereen mooi/boeiend/interessant vindt.

Mijn favorieten:









 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Hier ben ik echt enorm slecht in en in de meeste gevallen boeit het me ook niet echt. Toch 5 mooie exemplaren gevonden. Ik vind album covers goed als ze precies hetzelfde gevoel voort kunnen brengen als het album zelf. Want in al deze 5 gevallen echt perfect is gedaan, daarvoor hulde. Ook bij mij zit het prachtige album van Drenge. Voor de rest die van Best Coast, A Swarm of the Sun, Neal Morse en Noah Gundersen










 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
JA die van Drenge is echt prachtig inderdaad, en daarnaast ook een van mijn favoriete albums van dit jaar. Niet voor niks dat ik hem als achtergrond op mijn telefoon heb :)








En voor mij past de digipack versie van deze er ook bij:

 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ik vond die cover van Drenge helemaal niet zo bij de muziek passen eigenlijk, door die cover verwachtte ik iets psychedelic-ish/shoegazey/elektronisch maar alles dat ik kreeg was 6.5/10 garage rock
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik vond die cover van Drenge helemaal niet zo bij de muziek passen eigenlijk, door die cover verwachtte ik iets psychedelic-ish/shoegazey/elektronisch maar alles dat ik kreeg was 6.5/10 garage rock

I respectfully disagree.
Dit album is veel donkerder dan hun straightforward garagerockdebuut. Ik vind dat dit album en de cover juist perfect bij elkaar passen. Er zijn verwijzingen naar het bos ("The Woods" "Side By Side") verlaten auto's ("Standing in the Cold"), en de duistere sfeer komt terug in het hele album.
De foto is bovendien genomen bij net buiten Castleton, waar de broers vandaan komen. Een veel terugkomend thema in hun muziek en interviews is het "ontsnappen" van het saaie leven waarin ze zijn opgegroeid.
Maar even daarbuiten, jammer dat het je verwachtingen niet heeft waargemaakt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
I respectfully disagree.
Dit album is veel donkerder dan hun straightforward garagerockdebuut. Ik vind dat dit album en de cover juist perfect bij elkaar passen. Er zijn verwijzingen naar het bos (“The Woods” “Side By Side”) verlaten auto’s (“Standing in the Cold”), en de duistere sfeer komt terug in het hele album.

Helemaal mee eens,
Drenge ook de favoriet voor mij dit jaar


Jullie plakken toch ook gewoon de url in dat vakje door op 'Image' te klikken? Lijkt niet te werken.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik doe bij google "adres van afbeelding kopiëren" en dan die link plakken in het balkje bij "image" als je het bericht aan het typen bent. Hij maakt dan vanzelf een code als het goed is.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ivo wrote:
Ik vond die cover van Drenge helemaal niet zo bij de muziek passen eigenlijk, door die cover verwachtte ik iets psychedelic-ish/shoegazey/elektronisch maar alles dat ik kreeg was 6.5/10 garage rock


De foto is bovendien genomen bij net buiten Castleton, waar de broers vandaan komen. Een veel terugkomend thema in hun muziek en interviews is het “ontsnappen” van het saaie leven waarin ze zijn opgegroeid.
Maar even daarbuiten, jammer dat het je verwachtingen niet heeft waargemaakt.
Oh dat is wel gaaf opzich, dat straalt de cover inderdaad wel uit ja.
Ja, hmm, vond het album wel oké maar persoonlijk vond ik het niet heel boeiend verder. De cover blijft wel echt prachtig in ieder geval.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik doe bij google “adres van afbeelding kopiëren” en dan die link plakken in het balkje bij “image” als je het bericht aan het typen bent. Hij maakt dan vanzelf een code als het goed is.

Hmmm, werkte dus niet bij mij. Volgende keer beter dan maar.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19







Die van Thundercat, Jim O'Rourke, Gengahr en Anna von Hauswolff die hierboven al gepost zijn ook erg mooi. En die van Battles die ik al gepost had.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Die van Everything Everything vindt ik echt afschuwelijk. Voor mij genomineerd als lelijkste van het jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken