Best Kept Secret 2025

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
343
380
Maar dit heeft toch niet heel veel met live te maken? Dit is gewoon een DJ set met vocals er overheen (en echt een super cheesy psytrance drop richting het einde)

Op andere nummers wordt er wel eens een gitaar bijgepakt of een dansje gedaan ja, maar that's it. De muziek is vrij plat, vergeleken met bijvoorbeeld een Confidence Man is de show vrij sumier en zou ik als muziekstijl omschrijven als EDM, wat op zich zelden op het festival heeft gestaan. Ik zie zelf gewoon weinig aanknopingspunten waarom dit op BKS geboekt moet worden
Jah leuk 🙂

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
417
415
Gezien destijds op Lowlands, volgens mij toen ze net doorbraken. Show is me niet echt bijgebleven zowel niet in het positieve als in het negatieve.

Het ergste ooit op dat gebied zou een hoge spot zijn voor Years & Years. Ik zou er een spontaan een snelweg voor gaan blokkeren mochten die komen.
Years & Years is wel een stuk beter geworden nadat Olly zanglessen had genomen. Echter lees ik net op de wiki pagina dat ie gestopt is met Y&Y.

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.994
6.292
Years & Years is wel een stuk beter geworden nadat Olly zanglessen had genomen. Echter lees ik net op de wiki pagina dat ie gestopt is met Y&Y.
Is hij daar gisteren mee begonnen dan? Bij het songfestival was het ook niks. Gewoon slecht gezongen.

rubenv

Randprogramma
11 okt 2023
107
91
Jamie xx naar AFAS Live. Geboekt door Mojo, dus kleine kans voor Bks deze zomer? (Niet dat ik dat erg vind)

wil

Randprogramma
20 jan 2015
113
103
Na Chemicals en Justice lijkt het onoverkomelijk dat er een grote dancenaam komt. Underworld of Orbital past dan wel in het rijtje.
Daarnaast zou ik Trentemoller erg passend vinden.

• Leuk
Waarderingen: mlkturf

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Na Chemicals en Justice lijkt het onoverkomelijk dat er een grote dancenaam komt. Underworld of Orbital past dan wel in het rijtje.
Waarom? BKS is nog geen DTRH toch.

• Leuk
Waarderingen: Glow

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.597
2.743
Lijkt me niet perse logisch.

Van de dance headliners afgelopen twee jaar was alleen Justice gepland. Chemicals, Disclosure en Aphex Twin waren allemaal vervanger van namen die waren afgevallen.

Als er weer een dance headliner komt dan past Underworld wel het beste.

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.006
4.975
Orbital doen geen festivals. Uitzonderlijk Glastonbury en wellicht een paar kleine unieke festivals in het VK, maar geen festivals in Europa.

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
806
Ik vind Moby ook nog wel passen op BKS, maar volgens mij is er geen enkel teken dat hij volgend jaar weer gaat touren, heb hem helaas moeten missen in Antwerpen...
Same here, zou ik echt een toffe naam vinden voor BKS.

spaba21

Playlistbediener
22 jun 2023
15
12
Ik zou het echt geweldig vinden als Underworld naar BKS komt. De mannen brengen nog altijd nieuwe muziek uit, en de nummers van vroeger zijn echte anthems die ik nog eens live wil horen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.597
2.743
Same here, zou ik echt een toffe naam vinden voor BKS.
Ik weet het niet hoor. Moby is een Pinkpop headliner van 25 jaar geleden en in die 25 jaar heeft hij ook niet veel noemenswaardigs meer gedaan. Van Underworld zou je ook kunnen zeggen dat hun beste jaren meer dan 25 jaar terug liggen, maar die hebben toch wat meer indie-wortels dan Moby en een sterke live-reputatie.

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.357
13.951
Ik weet het niet hoor. Moby is een Pinkpop headliner van 25 jaar geleden en in die 25 jaar heeft hij ook niet veel noemenswaardigs meer gedaan. Van Underworld zou je ook kunnen zeggen dat hun beste jaren meer dan 25 jaar terug liggen, maar die hebben toch wat meer indie-wortels dan Moby en een sterke live-reputatie.
Ah, net als The Cure over de houdbaarheidsdatum dus.

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
806
Hmm, Moby heeft toch ook genoeg indie-wortels voor mijn gevoel? Grote verschil is verder natuurlijk dat Moby bijna nooit live shows geeft en Underworld elk jaar ongeveer 13 keer in Nederland te zien is (overdreven natuurlijk, don't shoot me).

Klopt wel dat hij al heel lang niet veel noemenswaardigs meer uitgebracht heeft, maar dat gold ook voor Kraftwerk en dat was ook een succes. Beelden van zijn show in Antwerpen zagen er ook goed uit, dus van mij zou hij absoluut welkom zijn (naast twee wat 'relevantere' headliners). Maar goed, de kans dat hij volgend jaar nog eens uitgebreid door tourt lijkt helaas gering.

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.994
6.292
Hmm, Moby heeft toch ook genoeg indie-wortels voor mijn gevoel? Grote verschil is verder natuurlijk dat Moby bijna nooit live shows geeft en Underworld elk jaar ongeveer 13 keer in Nederland te zien is (overdreven natuurlijk, don't shoot me).

Klopt wel dat hij al heel lang niet veel noemenswaardigs meer uitgebracht heeft, maar dat gold ook voor Kraftwerk en dat was ook een succes. Beelden van zijn show in Antwerpen zagen er ook goed uit, dus van mij zou hij absoluut welkom zijn (naast twee wat 'relevantere' headliners). Maar goed, de kans dat hij volgend jaar nog eens uitgebreid door tourt lijkt helaas gering.
Na Eminem - Without Me is Moby niet meer wat het geweest is. Laatste keer dat ik hem zag was nog op Mundial, geinig maar toen niet meer dan dat. Maar ik zou het liever zien dan idd de standaard namen zoals Underworld. Niet dat het geen toffe acts dat mag gewoon even een paar jaar wachten wat mij betreft. Er hoeft echt niet ieder jaar een dance headliner te staan.

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.597
2.743
Na Eminem - Without Me is Moby niet meer wat het geweest is. Laatste keer dat ik hem zag was nog op Mundial, geinig maar toen niet meer dan dat. Maar ik zou het liever zien dan idd de standaard namen zoals Underworld. Niet dat het geen toffe acts dat mag gewoon even een paar jaar wachten wat mij betreft. Er hoeft echt niet ieder jaar een dance headliner te staan.
Ik sluit me bij dat laatste aan. Ik vond Justice en Aphex Twin allebei tof hoor. Maar voor mij hoeft een dance headliner zeker niet ieder jaar.

Edit: ik zie net dat de nieuwe Underworld het heeft geschopt tot het OOR Elftal. Met het risico de bekende discussie te starten over hoe relevant OOR tegenwoordig is - de beschrijving klinkt wel BKS-waardig...

"DANCE | Underworld is terug. En hoe. Vijf jaar na het uitputtende project Drift is op Strawberry Hotel het oude vuur terug en horen we het beroemde danceduo weer voor wat ze zijn: bruggenbouwers tussen het nachtleven en de bandjescultuur. Het resultaat: 24-karaats alternatieve dansmuziek. ‘Wat een heerlijk weerzien.’ Release 25 oktober."

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken